Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L

Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená

Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.

Stručný popis:

Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.

Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.

Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.

Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.

Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).

Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.

Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.

Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.

Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).

Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.

Plány do budoucna:

- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

21:06:38
05.03.2012
oppik
-> Tomáš#K: že jo taky si myslím 6
19:56:04
04.03.2012
Tomáš#K
-> oppik: Jo, tak to už sedí. 6
15:42:48
04.03.2012
oppik
-> Tomáš#K: promin spletl jsem se o jednu fotku no tak 60 3
23:34:48
28.02.2012
Tomáš#K
-> oppik: To je focené v Klecanech u Prahy v létě 2010 když tam byla Klecanská veterán rallye.
Neříkej, že máš jako spotřebáka Toledo...? ;-)
21:21:33
28.02.2012
oppik
fotka 61 je mi hodně povědomá kdo vedle tebe stojí :-))
12:46:02
11.12.2011
Voplik
-> Tomáš#K: to je jasná věc 4
23:06:10
09.12.2011
Tomáš#K
-> Voplik: Můžem se domluvit a jet všichni společně. Akorát až na jaře. 4
18:29:29
07.12.2011
Voplik
-> Tomáš#K: tak to jo,ja musim taky shadu a nekam bych taky vyjel 4
15:57:56
03.12.2011
MATTESS
-> Tomáš#K: To máš pravdu. Kdysi se dalo pěkně chodit kolem každého auta, dnes je vidíš pouze z předu
21:28:23
02.12.2011
Tomáš#K
-> MATTESS: Byl jsem tam asi po 6ti letech a je to tam dá se říct pořád stejné - jako v galerii z loňska. Auta pěkný, ale je jich až moc na malém prostoru. Málo místa okolo.
06:45:57
02.12.2011
MATTESS
02:05:57
02.12.2011
Tomáš#K
-> Voplik: jj, s Ondrou a Honzou - Scirocco blázny! Využili jsme jednu z posledních hezkých nedělí a vyrazili na společnou projížďku do Lán do Muzea sportovních aut. Cestou zpět do Prahy jsme nafotily tyhle fotky. 1
18:49:28
01.12.2011
Voplik
-> palinator: si byl s Ondrou a Honzou fotit jo? 4
17:20:58
01.12.2011
Tomáš#K
-> palinator: Motor už mám zajetej. ;-) Jinak myslím že BMW E32 740i je dobrá společnost. 5
18:26:45
30.11.2011
palinator
-> Tomáš#K:
Co to vyvádíš s motorem po generálce? A ještě s takovejma hříšníkama!47
22:33:13
12.06.2011
Tomáš#K
-> 4FELDA4: Dělám na tom od roku 2006.
21:06:15
10.06.2011
4FELDA4 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: vau to je nádherná škodovka a ten motor4 to ti zabralo vela roboty a času ešte raz nádherná škodovka4 9
01:01:14
08.06.2011
Tomáš#K
-> belcanto: ,
-> WMA - navigátor :): ,
-> Péďa17: Díky. Když ji miluješ, není co řešit... 4 5
18:47:19
01.06.2011
Péďa17
-> Tomáš#K: nemám slov na tvojí práci9
10:20:09
01.06.2011
WMA - navigátor :)
-> Tomáš#K: ty jseš stějně pořádnej pacioent viď 6 myslím to v dobrým, je vidět že tě to fakt bere tohle auto. docela ti fandím chlape 52
Extreme Tyres