skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
07:44:32
06.06.2015
06.06.2015

T
-> Eidy: : dobře, ale to by nemělo snad, ne ? mam to za zapalování, tak leda to zapojit na jinou pojistku ?
23:54:14
05.06.2015
05.06.2015

Eidy
-> T: Zkus nuceně vypnout saharu a pak vypni klíček a uvidíš, jak rychle to zdechne. Běžící elektromotor indukuje napětí a živí tak palubní síť. 

21:10:16
05.06.2015
05.06.2015

T
konečně jsem dneska auto umyl a rovnou se svezl....najeto cca 50km a všechno vypadá OK, jen jsem asi dost blbě zapojil saharu na čidlo, že sahara nešla a nešlo ani chcípnout auto a pořád bylo zapnuté zapalování....jen nevim, kde jsem to blbě zapojil :-O a vypadl mi šroubek od výfuku, ještě, že jsem zrovna stál a všimnul si, jinak jsem možná vláčel výfuk za sebou :-/
zítra výlet na letiště v tom vedru, tak uvidíme po pořádné zatěžkávací zkoušce....
no a tady konečně fotka...chybí mi mraky drobností, ale tady je vzhled pro rok 2015
zítra výlet na letiště v tom vedru, tak uvidíme po pořádné zatěžkávací zkoušce....
no a tady konečně fotka...chybí mi mraky drobností, ale tady je vzhled pro rok 2015
22:48:28
02.06.2015
02.06.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> T: jet tam chci,náš stroj je už taková ikona tutěch srazů
Takže by si to chtěl alespoň trochu udělat nějakou diagnostiku a pak by ses tedy konečně stavil?Aby se na to mohlo kouknout komplexněji?Jako synchro to nedá uplně tak přesně,jako když to udělám doma ten karbec,tam se mě to neklepe atd.
Ale zase by se dalo vyredukovat ten tvůj podtlak na brzdy,pokud by si s tim nic nedělal.
Hele já tam budu na 99%,...takže mě řekni,jestli tam budeš taky a já přijedu už ráno.Jinak jezdíme až na sprinty,ty auta vystavený jsou beztak o hovně
Takže by si to chtěl alespoň trochu udělat nějakou diagnostiku a pak by ses tedy konečně stavil?Aby se na to mohlo kouknout komplexněji?Jako synchro to nedá uplně tak přesně,jako když to udělám doma ten karbec,tam se mě to neklepe atd.
Ale zase by se dalo vyredukovat ten tvůj podtlak na brzdy,pokud by si s tim nic nedělal.Hele já tam budu na 99%,...takže mě řekni,jestli tam budeš taky a já přijedu už ráno.Jinak jezdíme až na sprinty,ty auta vystavený jsou beztak o hovně

15:50:00
02.06.2015
02.06.2015

T
-> Vena136: : úplně po tom netoužim,ale pokud by jsi tam byl a kouknul se alespoň trošku na motor, tak tam pojedu 

12:42:06
02.06.2015
02.06.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: tak to můžu i u sedra,když mu budu dodávat nějak benzín 
A "jenom překocenej na vejšku"....no tak když tohle neni podle tebe rozdíl
Jiný karburátor je třeba už řada 40DCOE a stačí blbý jiný číslo a už tam máš jinou konstrukci a funkčnost systémů.Pravda plný plyn je defakto vesměs stejný,ale taky záleží,jakým způsobem se tam dostaneš.Hele to je fuk,....ať se sám rozhodně,co a jak a větší trysky mu vemu klidně taky,mám tu už slušnej pytel krámů z těch vraků,co tu dělám a většinou tam jdou jiný osazení.Ale pořád to je jenom 130-ka s vačkou dá se říct....a tam neni potřeba extra nastavení,spíš jde o to,aby to fungovalo a udělá to větší zlepšení,než tryska.
A teda Polmo a ten můj šmejd co jezdím jsou taky stejný karbeci....je to licence....ty jsi laboroval na 2-komoře a psal tu sáhodlouhý slohy jak se to s malym vzdušníkem dusí dole na plný plyn a zase s velkym to nejede.Já mám na 2-komoře větší trysku než vzdušník a když dám podlahu,tak tam prostě je....podle tebe stejný karburátory a to jsou si opravdu hodně podobný.Podle mě uplně naprosto jinak řešený všechno
O sání ani nemluvím,...a už se tady od toho distancuju 

A "jenom překocenej na vejšku"....no tak když tohle neni podle tebe rozdíl
Jiný karburátor je třeba už řada 40DCOE a stačí blbý jiný číslo a už tam máš jinou konstrukci a funkčnost systémů.Pravda plný plyn je defakto vesměs stejný,ale taky záleží,jakým způsobem se tam dostaneš.Hele to je fuk,....ať se sám rozhodně,co a jak a větší trysky mu vemu klidně taky,mám tu už slušnej pytel krámů z těch vraků,co tu dělám a většinou tam jdou jiný osazení.Ale pořád to je jenom 130-ka s vačkou dá se říct....a tam neni potřeba extra nastavení,spíš jde o to,aby to fungovalo a udělá to větší zlepšení,než tryska.A teda Polmo a ten můj šmejd co jezdím jsou taky stejný karbeci....je to licence....ty jsi laboroval na 2-komoře a psal tu sáhodlouhý slohy jak se to s malym vzdušníkem dusí dole na plný plyn a zase s velkym to nejede.Já mám na 2-komoře větší trysku než vzdušník a když dám podlahu,tak tam prostě je....podle tebe stejný karburátory a to jsou si opravdu hodně podobný.Podle mě uplně naprosto jinak řešený všechno
O sání ani nemluvím,...a už se tady od toho distancuju 
08:53:09
02.06.2015
02.06.2015

vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 02.06.15 08:42:13: úplně jinej karburátor? Vždyt je to úplně ten samej karburátor, jen překocenej na vejšku 
Na cestování mám v popelníku menší trysky, ten karb má výhodu, že jdou měnit s nastartovaným motorem :-)

Na cestování mám v popelníku menší trysky, ten karb má výhodu, že jdou měnit s nastartovaným motorem :-)
08:42:13
02.06.2015
02.06.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: ale uplně jinej karburátor pokud myslíš IDF.Je to na hranici,ale pokud by to bylo až tak moc chudý,tak už ten motor nejezdí.
A já mám taky 150 trysku na 26mm dif....ale na vertikálu dvoukomorovym a tam bych to na 130-ku ani nerozjel....takle to brát nemůžeš
A k čemu to tam hrnout po hektolitrech ten benzín,když to auto i někam jede čas od času...no to je buřt,jdu se vypařit a už se sem nevrátím,ať se to zase nepřesouvá 
A já mám taky 150 trysku na 26mm dif....ale na vertikálu dvoukomorovym a tam bych to na 130-ku ani nerozjel....takle to brát nemůžeš
A k čemu to tam hrnout po hektolitrech ten benzín,když to auto i někam jede čas od času...no to je buřt,jdu se vypařit a už se sem nevrátím,ať se to zase nepřesouvá 
08:25:43
02.06.2015
02.06.2015

vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 02.06.15 08:18:08: protože 130tka tryska pro 33mm difuzor pro jeden karb na motor je prostě a jednoduše málo
Samozřejmě záleží na vačce, výfuku, atd atd, ale z principu je to prostě někde na spodní hranici osazení pro eko rally
Já mám 155tky na 32mm dif.
Samozřejmě záleží na vačce, výfuku, atd atd, ale z principu je to prostě někde na spodní hranici osazení pro eko rallyJá mám 155tky na 32mm dif.
08:18:08
02.06.2015
02.06.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> T: hele asi jo,...zase si vyjet nějakou bednu
Tak mám vzít synchro a nějaký sračky do karbecu?Třeba ty volnoběžky,i když tam to bude spíš o tom,že by to chtělo pouze zatočit s trnama a obtoky tam máš :-) Pak by si tam ten přechod už měl v pohodě si myslím.
Takže si to tam můžeme rozdat,komu to víc pojede
Docela by mě to zajímalo
Teď jenom jak výkonnou verzy NDR vozítka s sebou vzít.
-> vhml: a proč o 20 větší trysku?To by bylo asi tak na dvě věci,k těm "vrtaným" 33mm dif.Taky záleží,jaký pako je zvětšovalo....až se mě to dostane do spárů,tak budu vědět všechno.O na 90% překroucený hřídelce ani nemluvím
Tak mám vzít synchro a nějaký sračky do karbecu?Třeba ty volnoběžky,i když tam to bude spíš o tom,že by to chtělo pouze zatočit s trnama a obtoky tam máš :-) Pak by si tam ten přechod už měl v pohodě si myslím.Takže si to tam můžeme rozdat,komu to víc pojede
Docela by mě to zajímalo
Teď jenom jak výkonnou verzy NDR vozítka s sebou vzít.-> vhml: a proč o 20 větší trysku?To by bylo asi tak na dvě věci,k těm "vrtaným" 33mm dif.Taky záleží,jaký pako je zvětšovalo....až se mě to dostane do spárů,tak budu vědět všechno.O na 90% překroucený hřídelce ani nemluvím

14:54:21
01.06.2015
01.06.2015

T
-> Eidy: : ano mamčo
Běšiny jet chci určitě a na spaní se domluvíme kdyžtak 
Běšiny jet chci určitě a na spaní se domluvíme kdyžtak 
23:22:28
31.05.2015
31.05.2015

Eidy
-> T: no paráda, pane :) Takže Běšiny jedeš. Pokud se vyspíš na zemi, v chatce se místo najde ;)
21:03:14
31.05.2015
31.05.2015

T
-> vhml: : myslím, že toho potřebuje víc 

20:55:30
31.05.2015
31.05.2015

vhml
-> T 31.05.15 20:51:41: motor hlavně potřebuje o 20 větší trysku 

20:51:41
31.05.2015
31.05.2015

T
minulý týden jsem vyndal kostru od budíku,co byla spojená s kostrou žárovky a pak už nikam :-O tak jsem udělal novou kostru. Prohodil svíčky a prošel všechny kabely a kontakty v motoru. Dneska v půl sedmé jsem přijel ze Šumavy, tak jsem ještě auto rychle odvzdušnil a jel to projet....brzdy nejdřív nic moc,ale po pár km to bylo o dost lepší, tak jsem usoudil, že se pokusím projet.....najel jsem asi 15 km v celku slušném tempu, teplota budíku vody pod 80 a nehla se ani o píď a olej 85, brzdí to, hezky to jde do otáček konečně :-P tak snad jezdíme.... :-)
jen na ten motor by to přecijen chtělo juknout :-P
-> Vena136: : nechystáš se náhodou do Blatný příští týden ?
jen na ten motor by to přecijen chtělo juknout :-P
-> Vena136: : nechystáš se náhodou do Blatný příští týden ?
21:52:55
26.05.2015
26.05.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> T: to jsou svíčky do sekačky ne?Utopený jiskřiště neni nic moc.Vraž tam 14-ky Brisky a kdyžtak vyhodíš 120kč a ne 400kč.Tak pekelnej motor,aby si tam utavil 14-ky to neni 
A teď to zase začne
Doufám,že to zkončí v hádkách
Tohle je uchcaný a i kdyby to vynechávalo,muselo by to vynechávat tak,že by ses ani nehnul z místa....každopádně ta tvoje elektrika je v takovým stavu,že bych pouvažoval to vytrhat uplně ven a dát novou a funkční a už se v tom nevrtat.Věčně ti to blbne 
Zkusil bych projít karbec,jestli třeba zavírá jehlák atd.Pokud to stálo,mohlo to vyschnout a už to je.Já celou zimu pravidelně pumpuju nový benzín do karbecu
Kostru máš nataženou od baterky přímo na převodovku?Pak si ukostříš jenom altík a samotnou baterku a kastle pak nějakou tu kostru mít taky bude.Pokud to tak máš,tak to je opravdu nějaký divný celý....

A teď to zase začne
Doufám,že to zkončí v hádkách
Tohle je uchcaný a i kdyby to vynechávalo,muselo by to vynechávat tak,že by ses ani nehnul z místa....každopádně ta tvoje elektrika je v takovým stavu,že bych pouvažoval to vytrhat uplně ven a dát novou a funkční a už se v tom nevrtat.Věčně ti to blbne 
Zkusil bych projít karbec,jestli třeba zavírá jehlák atd.Pokud to stálo,mohlo to vyschnout a už to je.Já celou zimu pravidelně pumpuju nový benzín do karbecu

Kostru máš nataženou od baterky přímo na převodovku?Pak si ukostříš jenom altík a samotnou baterku a kastle pak nějakou tu kostru mít taky bude.Pokud to tak máš,tak to je opravdu nějaký divný celý....
21:40:41
26.05.2015
26.05.2015

T
-> Eidy: : jojo, to jsou jen ty 2 km a před tím jsem na ně nekoukal a to jsou ty, co jsem vyndal, dal jsem tam ty NGK a prošel kostry....motor u spojení s převodovkou má, altík taky jedna kostra, ještě ten palec se pokusím najít a uvidíme.....
19:15:53
26.05.2015
26.05.2015

Eidy
-> T: A to jsou už svíce, cos tam dával Ty? Vypadá to buď bohatý a nebo studený svíce. Ale pokud byl motor studenej a navíc vynechávalo zapalko, tak to nelze posuzovat. Svíce se zanesou rychle.
17:14:38
26.05.2015
26.05.2015

T
4.
pokračování příště, víc jsem nestihnul :-/
pokračování příště, víc jsem nestihnul :-/
17:13:39
26.05.2015
26.05.2015

T
3.
T/Éro

