skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
07:41:27
24.04.2019
24.04.2019

T
jediné co nemám pořád je vzduchový filtr....mám tam jenom ten molitan, co jsem měl na weberu a ten tam určitě nechat nechci.....nějaké doporučení ? nebo je to jedno, hlavně ať tam nějaký filtr je ?
07:40:24
24.04.2019
24.04.2019

Eidy
-> T: Tak aspoň že tak.
07:07:00
24.04.2019
24.04.2019

T
-> Eidy: , -> zabiakPUK: na štestí to bylo krajní vahadlo a stačilo povolit jeden šroub.....samotné vahadla nestačí, že to vždycky někde vačka nepustí a vyháknout tyčka nejde vedle vahadla....
takže hotovo, seřízené vůle,vyměněný olej,přenastavený shift light a snad už jenom čekáme na větší výlet
takže hotovo, seřízené vůle,vyměněný olej,přenastavený shift light a snad už jenom čekáme na větší výlet

17:25:07
20.04.2019
20.04.2019

zabiakPUK
a povol aj tie vahadlá.
21:26:58
16.04.2019
16.04.2019

Eidy
-> T: Musíš povolit šrouby na štelování vůlí tak, aby byly všechny vahadla volný. Jinak to ventilový pružiny budou tlačit a nic nevyndáš. 

20:52:31
16.04.2019
16.04.2019

T
-> pavucina: dneska jsem to zkusil a nevim, jestli to půjde....podle mě jsou celá vahadla jenom nasunutá na té tyčce a když je odjistím, tak to krásně všechno vyjede.....ale na sundaných
ty na autě se ani nehnou, trošku jsem do toho klepnul a nic....nevím jak moc do toho řezat,,,,čekal jsem, že když je to v ose v rovině, že to pojede jako po másle......teď mě ještě napadlo, že by to mohlo jít, když povolím všechny vahadla ?
-> Eidy: očouzený od parkování, ale jinak si taky myslím

-> Eidy: očouzený od parkování, ale jinak si taky myslím

18:34:28
16.04.2019
16.04.2019

Eidy
-> T 16.04.19 11:30:51: krásný 

17:46:48
16.04.2019
16.04.2019

pavucina
Já ti to rikal, dej tomu hned
.. ne sranda...
Taky jsem menil vahadlo bez sundání hlavy.. ted nevim jestli ta tycka jde vysunou do strany nebo ji neco drzi, ale pri nejhorsim (vlastne nejrychlejsim) povolis ten jeden sroub na hlavě... Vubec bych se toho nebal...

Taky jsem menil vahadlo bez sundání hlavy.. ted nevim jestli ta tycka jde vysunou do strany nebo ji neco drzi, ale pri nejhorsim (vlastne nejrychlejsim) povolis ten jeden sroub na hlavě... Vubec bych se toho nebal...
11:30:51
16.04.2019
16.04.2019

T
Po zvětšení trysek....
07:34:54
16.04.2019
16.04.2019

T
-> Eidy: to nevím, musím se na to podívat....protože hlava se mi sundavat vůbec nechce 

21:43:44
15.04.2019
15.04.2019

Eidy
-> T: No potěš. Ale tak to není ještě nejhorší. Opruz to je, o tom žádná. Šupiny by byly horší. Šlo by to nandat neinvazivně? Myšleno bez sundání hlavy. Povolit červíky ve vahadlech a jen to vysunout a nasunout?
21:31:20
15.04.2019
15.04.2019

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 15.04.19 21:27:30: Tak jasné, prasklé vahadla jsou běžná, ale tohle vidím prvně. Díky za info. 

21:27:30
15.04.2019
15.04.2019

MVM
-> Tuner#2: Tak jestli myslíš jako příčinu? Počínaje opotřebením,únavou,vetším namáháním od větších zdvihů vačky . Po to,že každý vahadlo musí mít určitou radialní i axiální vůli na čepu atd .. Konče tím, že se to stane z ničeho nic,např. skrytou vadou materiálu, a pod .. OHV rozvodový mechanismus si ve vysokých otáčkách žije svůj vlastní život a my se mu do toho snažíme všemožně kecat . 

21:15:48
15.04.2019
15.04.2019

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 15.04.19 21:10:03: co to způsobí?
21:12:56
15.04.2019
15.04.2019

T
-> MVM: ,-> SO545:
21:10:03
15.04.2019
15.04.2019

MVM
-> T 15.04.19 20:51:34: To může být prasklá pružná podložka z klaviatury na čepu vahadel...
20:59:32
15.04.2019
15.04.2019

SO545
-> T 15.04.19 20:51:34: to je pruser ... z coho to je velkost len odhadujem.
20:51:34
15.04.2019
15.04.2019

T
Tak jsem do dneska ještě protáhnul dneska před výměnou oleje s radostí jak to hezky jede a pak jsem vypustil olej.....
20:24:13
13.04.2019
13.04.2019

T
upravil jsem trošku popis.....zítra ještě pár detailů a rozmyslím se, jestli vyměním už olej a budu tvrdit, že jsem asi připraven na sezónu.....
21:25:48
10.04.2019
10.04.2019

T
Tak už jsem na 70 km... asi bude čas vyměnit olej a podlaha
Dneska už jsem se motal dost kolem 5t. a vypadá to,že okreska je mnohem užší než letiště
Ještě drhla desticka o kotouč,tak jsem ji ubrousil a večer ještě zvětšil trysky....

Dneska už jsem se motal dost kolem 5t. a vypadá to,že okreska je mnohem užší než letiště


Ještě drhla desticka o kotouč,tak jsem ji ubrousil a večer ještě zvětšil trysky....