Auto sem koupil přes Matsofta od zde neznáme LinděMoon..tímto Díky
Stav: 
Historie: Vozidlo bylo vyrobenu roku 1982 (ne, lobra to nemá :D )v slovenském BAZu, a bylo první přihlášení bylo tušim 10/1983. Jsem asi šestý majitel, což nedokážu přesně říci, protože už mám dnes nový velký TP..knížku mi vzali, a já si ji ani neokopíroval :-(
Motor:  Původní motor 742.12X předchozí majitelka zadřela... Matsoft ho vyměnil za 742.12, který tam je dodnes a prodal ho mě-)) Já na něm akorát udělal vůle, vyměnil rozvody, přetěsnil karburátor (SEDR) a nasadil původní mělkou vanu. Pak následovala nová spojka za pomoci Czerta... Dneska už tam je 742.13, bez úprav..krom výfuku-)
Podvozek:  Tady nebude nic zvláštního. Normální úzká naprava (hřeben) a normální úzká vlečka, spolu s převodovkou 4q 4,22. V téhle době (7/2008), byla vyměněna přední náprava s hřebenem po GO a s novejma kotoučema
Interiér:  Tenhle vůz měl nejspíš původně tmavý interiér.. sedačky a tapece byly původně světlý, ale bylo vidět že byly měněný, ale koberce zůstaly tmavý, ale již sem je (5/2008) vyměnil za světlé. v palubce není lišta s nápisem GARDE, ale jenom bílá lišta.. půvoně tam byla lišta fialová s nápisem ŠKODA 120 GLS, já ji jenom otočil.
Karoserie&lak: Co si budem povídat, zázrak to neni. Citlvý místa jsou vršky podběhů, dolní roh PP blatníku, rám. Místo podlahy pod řidičem je přibodovanej rovnej plech - pružením plechu svár de do kytek. Díru v PP blatníku sem dal pryč.. i s blatníkem :D - je měněnej.. což je na laku poznat. Ted je sice vepředu prohnutej, pač mi to dneska (1/2009) uklouzlo a trefil jsem jiný auto. Kufr na tom zas tak zle neni, a dirky nemám.. rozhodně o nic nevim-))
Lak je trochu matnej (hlavně přední kapota) a je vidět, že byl broušen (5/2007) - střecha, C sloupky, prolis dveře, blatníky. Tam byl černý nános hrubého laku - imitace koženky, stahoavcí střechy(?). Zadní blatníky sou stříbrné, pač sou opravované, nejspíš od koroze :)
Plány do budoucna:  Tak plány na novýho veterána sou nejspíš pryč... je jich dost, a chci si přiblížit svůj sen - stavbu Garde 160RS MTX. Takže až zpojízdnim Zelenou, Soptíka odstavym do garáže, kde začne jeho stavba....
Jízda&rychlost:  Tak dnes jsem ozkoušel 130cu. Reálně jsem jel 139km/h (4q 4,22, karbec 120). Věřím, že při 5q 4,22 a 130 karburátoru by těch 160km/h dala - leč vzhledem k podvozku by to byl hazard-) Takže tuhle rychlost ve škodovce si vychutnám až v Zelený.
Stalo se...&úpravy: 
Díky mé blbosti (smazání auta), jsou všechny události až od začátku roku 2008.
Plánované úpravy a opravy:
Spravit dolní úchyt tlumiče a namontovat na auto
Dopřipojit motor
Příčný výfuk
Události: 
12.1.2008:  Nové rozvody, mělká olejová vana
5. - 7.2.2008:  Nové spojkové ložisko, nová lamela (diky Czert)
13.2.2008:  Vyměna převodového oleje
16.2.2008:  Neúspěšná výměna motorového oleje...kolem baňky na filtr vytekly 4 litry na ulici...končilo to výjezdem jednotky HZS na zasypání olejové skvrny pod vozidlem :)
18.2.2008:  Dokoupeno nové těsnění a předěláno na rozměr baňky FO, koupen nový olej (ZASE) a jezdí to-))
1.3.2008:  Zaseknutý pás spolujezdce, upad rámeček okolo PP světlometu-))
5.3.2008:  Obnoveny bezepčnostní pásy, rámeček PP světla opraven :-D :-D
10.3.2008:  Vyměněn karburátor za vyčištěný EDSR, zkontrolovány a očištěny svíčky, seřízen předstih
18.3.2008:  Nasazen vyčištěný, vyfoukaný SEDR a následně seřízen (doufám že se mi to podařilo-))
28.3.2008:  Doseřízení SEDRu, znovu napružení pružinky spolujezdcova pásu...málem sem přišel o oko :D
2.5.2008:  Instalace béžových kobercu, kompletně vyčištění iteriéru (viz foto)
17.6.2008:  Mám STK a emise
9.7.2008:  Díky vypuštěnýmu benzinu dnes nedojel
10.7.2008:  Nadrž spraveno a zabezpečeno proto dalším kurvám
10.7.2008:  ***ODSTAVENO*** Ohnutá řídící páka
16.7.2008:  Pokus o demontáž svisláku
23.7.2008:  Demontáž nápravy a montáž jiné přední nápravy (hřeben po GO, nový kotouče)
24.7.2008:  ***V PROVOZU*** Volantová tyč dodělána, všechno hotovo. Čeká mě zkušební jízda, tak sem zvědav-))
28.7.2008:  Přídělán levý tlumič a stabilizátor ke karoserii na levé straně
1.8.2008:  Nebrzdí to - asi nefunkčí posilovač
2.8.2008:  Trochu přesazený řidičovy dveře, očištěny svíčky
28.8.2008:  Změna plánu do budoucna (viz. výše)
3.9.2008:  Seřízena spojka, dolit olej do převodovky a motoru
9.9.2008:  Soptík odcizen a během telefonního rozhovoru nalezen
9.9.2008:  Vyměněn spolujezdcův trojúhleník, dána nová spínačka, provizorně spraven zámek volantu
30.9.2008:  Po dlouhý době sem ho umyl a vyluxoval-)
12.10.2008:  ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
15.10.2008:  ***V PROVOZU*** Spraven popelník v palubce, předělaný těsnení u filru oleje
30.12.2008:  Záhadné kvílení, první doměnka bylo ložisko spojky, ale byl to jenom volnej řemen
3.1.2009:  Řemen dotažen, ale stržen šroub na držáku altíku, improvizované řešení-)
5.1.2009:  První velkej sníh, a uklouzlo mi to... prohnutej PP blatník, prasklý rámeček pravého světlometu
17.1.2009:  ***ODSTAVENO*** Velký únik oleje kolem filtru oleje (obtok)
21.1.2009:  ***V PROVOZU*** Předělaný těsnení u filru oleje (ZASE!)
29.1.2009:  Výměna předních brzdových destiček
19.2.2009:  Rupla struna plynu, tentýž večer improvizovaně spraveno
20.2.2009:  Uvolnil se pravý přední držák brzdiče
23.2.2009:  Přišrouben PP držák brzdiče, LP držák dotažen
26.3.2009:  Silné vibrace při rozjezdu či podřazení
27.3.2009:  Dojel jsem si pro motor 742.13 (díky Turda&Tampajs)
28.3.2009:  Demontáž 742.12 a následná montáž 742.13
30.3.2009:  Donastrojení motoru 742.13 a montáž příčného výfuku
31.3.2009:  Spojka nespojkuje
1.4.2009:  Demontáž motoru, správně otočeno ložisko, montáž motoru
2.4.2009:  Donastrojení motoru, vše je OK
6.4.2009:  Rychlostní test (více výše)
10.4.2009:  Kola v hajzlu - celý to hazí, při 70km/h se auto chová jak v 400km/h
11.4.2009:  Nový gumy s hlíníkáčema - Kopretiny
27.4.2009:  Běžná údržba, přiděláno zadní čelo s nárazníkem, nový H4, výměna oleje/filtru
30.4.2009:  Upadla řadicí tyč od kulisy
11.6.2009:  Výměna startéru za dobově repasovaný
7.6.2009:  Špatnej startér, občas jen cvaká
27.7.2009:  Motor 742.13 KO - pístní kroužky či dno pístu
16.8.2009:  ***ODSTAVENO***  Motor 742.13 definitivně KO - přidřenej, a možná ojnice. Rozborka prozradí
21.8.2009:  Nasazen motor 742.136
23.8.2009:  ***V PROVOZU***  Motor 742.136 nasazen, vozidlo nastrojeno
19.9.2009:  Demontáž karbu
20.9.2009:  Nasazeny vyčištěný SEDR 136, nasazen funkční altík, lepší řemen
13.10.2009:  ***ODSTAVENO***  Menší GO motoru 742.136
15.10.2009:  Zadek odtrojen
17.10.2009:  Vypuštění oleje, nové rozvody, vůle ventilů
18.10.2009:  Nasazení ol. vany, vyměněn přítlačák s lamelou *1, motor nasazen
24.10.2009:  Nastrojen motor, nastrojena elektrika, olej, svíčky, karbec
25.10.2009:  Vyčištěn chl. okruh, nová kapalina
27.10.2009:  Nasazeno čelo, nárazník
27.10.2009:  ***V PROVOZU*** 
30.10.2009:  Předsti stroboskopem (díky Pavel P..)
10.11.2009:  Příčný výfuk, startér po menší repasi (díky Zeke)
*
1) Jinak s lamelou jsem zkusil malý trik… ze staré spojky jsem oškrábal spojkový prach, nasypal do kelímku a zamíchal s tech. benzinem (něco těkavýho). Tímto sajrajtem jsem potřel novou lamelu. Jsem zvědav, jak spojka bude zabírat a jestli to hne s životností…
 PRODÁM: 
skoda-virt.cz/cz/.../1292
21-nove-prahy-1