Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
-> Milan 136: : parádní
koukal jsem na profil, když jsi vyjížděl a koukám, že to máš taky pěkně složený na zem

škoda toho laku

-> havlik: a co na ně říkáš?
Na mě tam po slalomu vyběhl ten týpek z červený oplastovaný rallye feldy obutý na protektorech maxsport a omačkával je a říkal, že jsou tvdrý, že to je na hovno

-> Deacon: já vim, mam je taky. A myslim že sme byli s Burákem asi první na virtu co je měli na autě ačkoliv teda na 309GTI a v jinym rozměru.
-> havlik: ty Yoko bez E jsem vratil a kdyz nebyl schopnej dodat nejaky jiny tak jsem jinde koupik tyhle Nankangy a je to vyreseny
-> havlik: Pěkný gumy, který nestojí nesmyslnou cenu a fungujou.
-> Deacon: 
-> Milan 136: sem koukal žes tam měl nějaký semislicky, takže ti je nakonec vyměnili za ty s E?
Tak Besiny za nami. Pocasi sice zadna slava, ale i tak jsem si to uzil.
Slalom super, teda az na frajera v emku, co se vydal proti me... :-O
Auto cely den fungovalo skvele, teda az na prijezd k domu pres chodnik v rejdu. Chrrr a otevrena hrana lemu PP kola :-D
ale s tim se poperu.
Hodnoceni aut radsi bez komentare

-> Milan 136: Mám to předělaný na silenty z feldí vodní pumpy (myslim, že to sou oni) a je to super.

-> vhml: chtělo by to asi překotvit úplně jinak
-> Milan 136: Pěkná práce

a ty kola hoď do tý fosforový zelený

Já mám ty dorazy držáku motoru podložený hadicí, aby mě nemohl padnou moc nízko. Už jsem i přemýšlel ty motorový silenbloky schovat do trubky, aby se nemohly rozject osy oproti sobě, ale asi by se to pak pro změnu utrhlo od plechu.
Taky to nevidim jako stastne reseni to ulozeni motoru.
jinak rameno po mem zasahu
-> Fifa: no to mi až tak nepřekvapuje:) když simcu koupili v roce 69 nebo kdy na testování:)
-> Bukaj: -> havlik: Na výkresech z archivu Škodovky jsem dokonce objevil příčku s uložením motoru pro 130 LR tvarově podobným té Simce. Trubka byla naohýbaná do podobného U a silentbloky v obdobných pozicích. Nevím proč to nakonec nepoužili.
-> Bukaj:
-> havlik: Jak nemluvně v kolíbce si tam hoví.. místo aby trapně visel..

-> Bukaj: no dyt, nehledě na to že i převodovka je tam mnohem lépe uchycená ke kastli.