-> mirecek.666: no prave :-D
Takze mas teda pod sedackama nejakej ram zajetej do tech origo kolejnic? A aretaci mas resenou jak? Originalne?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
-> Milan 136: tohle jsem řešil taky. Prošel jsem si i tim vyřezáváním. Skončil jsem u origo uchycení:-) to auto je takovej papír že tam vymejšlet něco festovního nemá snad ani cenu, pokud kolem tebe nebude klec
-> Milan 136: Pakliže je člověku kokotno, dílo se stejně moc nedaří
. Jsem odpoledne ještě vzpomínal - že to bylo udělaný trochu divně: přední aretace totiž funkční byla, ale vzadu zřejmě autorovi došel elán (nebo nápady).

-> Jozka: aha. Já chci právě pousvy zachovat. No, bez vaření se to asi neobejde. Dneska jsem chtěl pokračovat, ale je mi zle, tak jsem doma. Včera mi taky nebylo dobře a celý odpoledne jsem to vyřezával a vybrušoval a asi jsem tomu nepomohl

-> Milan 136: Kdysi jsme v jednom kile vrakovaným našli pěkný pomocný rámy (i řemeslným provedením) - konstukce z pěti jeklů, vyztužených úhelníkama, která se nasunula do kolejnic jak sedačka, dva přední jekly jen vajgly, trochu vytočený nahoru a na ně našroubovanej ohnutej U profil, kterej uzavíral obvod do pačtverce.. Byly na tom ukotvený sesle z Golfa Mk. 1, přední kotvevní bod byl na tom U profilu, zadní na zadní příčce na úhelníkách. Sice byly neposuvný už, ale celý dělalo dost festovní dojem a dalo se vyjmout beze stop. Nelibilo se mi akorát pojištění polohy skolíkováním původníma čepama
Vyndával jsem ty vehementy možná skoro dvě hodiny tehdy a bohužel jsem ani nenafotil, protože jsem si je chtěl nechat - jenže nějakej blb je stihl v pondělí hodit do kontejneru na šrot, kterej obratem vyvezli.
Vyndával jsem ty vehementy možná skoro dvě hodiny tehdy a bohužel jsem ani nenafotil, protože jsem si je chtěl nechat - jenže nějakej blb je stihl v pondělí hodit do kontejneru na šrot, kterej obratem vyvezli.
Sedadla mají spodní uchycení. Na pevno je dávat nechci, takže kolejnice zachovat. Takže spíš řeším, co tam vytvořit, na co ty kolejnice přidělat.
A taky chci mít moznost ty kolejnice namontovat s větším rozchodem pro případný použití fáčko sedadel na stk atd. Nebo by bylo úplně nejlepší, aby tam šly šoupnout originály
A taky chci mít moznost ty kolejnice namontovat s větším rozchodem pro případný použití fáčko sedadel na stk atd. Nebo by bylo úplně nejlepší, aby tam šly šoupnout originály
-> m8rinek: a to znamena?

-> Milan 136: ...podle FIA
Chvili jsem premyslel, ze bych udelal nejakej rost, ten pripevnil na sedadla a pred silonovy valecky namontoval do puvodnich kolejnic.
Ale neprijde mi to moc pevny a ta aretace polohy je taky dost papir. Potrebuju co nejniz to pujde.
Momentalne mam na sedadlech namontovany favoriti pojezdy, ktery jsou dost pevny a udelam to nejspis tak, jak to bylo a niz. Vzadu ucko posunu mezi prahem a tunelem niz, vepredu mi vadi ta boule na podlaze. Takze tam asi udelam nejakej vyztuzenej domecek na tom origo plechu. Bud jen nejakej silnejsi plech a ovarit, nebo spis asi vrsek toho ucka. Uvidim jak to bude vychazet
Ale neprijde mi to moc pevny a ta aretace polohy je taky dost papir. Potrebuju co nejniz to pujde.
Momentalne mam na sedadlech namontovany favoriti pojezdy, ktery jsou dost pevny a udelam to nejspis tak, jak to bylo a niz. Vzadu ucko posunu mezi prahem a tunelem niz, vepredu mi vadi ta boule na podlaze. Takze tam asi udelam nejakej vyztuzenej domecek na tom origo plechu. Bud jen nejakej silnejsi plech a ovarit, nebo spis asi vrsek toho ucka. Uvidim jak to bude vychazet
Mam ted dilema, jak ukotvit sedadla.
Tohle tam do ted bylo
Tohle tam do ted bylo
-> MATTESS: děkuju Radku
-> schmiedy1000: na pruziny jsem narazil na bazosi myslim
Prosím tě, kde jsi koupil zadni péra.
Prosím tě, kde jsi koupil zadni péra.
-> schmiedy1000: jojo. Napred jsem prodal stary a az pak koupil novy :)
-> Milan 136 09.03.16 09:09:18: dēkuji, to mám 100m od práce, už jsi je prodal?
-> schmiedy1000: ahoj. Ty OMP mely neprirozene ohnuty operaky dozadu a po delsi jizde me bolely zada. Jine postave muzou vyhovovat, nevim.
Silentbloky jsem koupil v Lisove v technicke gume
Silentbloky jsem koupil v Lisove v technicke gume
Jsem četl, uvažoval jsem o nich!
Ahoj, kde jsi sehnal ty tvrde silentbloky a co ty predešlé sedačky nevyhovovaly?