
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle je od jara 2008 moje Škoda 135 Rapid, alias Geckon :)
Je to původně 130ka z roku 1987, s legálně provedenou zástavbou hliníkového motoru 781.135. Tímto autem jsem si splnil dlouholetý sen, ke kterému jsem přes svá studentská léta těžce propracovával... Auto prochází postupným vývojem, ale chybí volný čas. Mezi lety 2014-2016 stálo tři roky v garáži pod vrstvou prachu. V sezoně 2017 se měnily palivové hadice, chromované mangelsy nahradily hliníkové "jitrnice" a do auta se vrátil sériový výfuk, zalakovaný žáruvzdornou barvou a opatřený izolační páskou ThermoTec se zástřikem. Zde je aktuální popis provedených změn oproti originálu:
1) Karoserie a podvozek:
- kompletní vyvaření karoserie, nástřik dutin a spodku
- nový celolak - zlatá perleť z kolekce Citroën Xsara
- replika dobového předního originálního spoileru (MK Koša) s integrovanými mlhovkami Wesem
- zadní křídlo "hrazda" (MK Koša)
- originální dobová aerodynamická zpětná zrcátka Beskyd Sport
- duralové leštěné víčko nádrže na zakázku (B3 Tuning)
- všechny blinkry s čirým překrytím
- vnější kliky dveří Škoda Favorit
- odstraněn kompletní mechanismus zámku zadní kapoty, nahrazen gumovými rychlosponami
- ocelová rozpěra předních tlumičů Speedpro
- ALU kola Minilite 13x6", pneu Barum Bravuris 2 175/70 R13
- brzdové třmeny a bubny v červeném laku
2) Motor:
- původní motor 742.13 nahrazen celohliníkovým čtyřválcem ze Škody Favorit 135 (781.135) + sání Škoda 135/136 (legální přestavba zapsaná v TP)
- silikonové zapalovací kabely
- jednojiskrové platinové svíčky Bosch FR 5 DP
- originální tlumič výfuku s tepelnou izolací z kevlarové pásky ThermoTec (odstínění)
- sportovní vzduchový filtr K&N
- filtr odvětrání ventilového víka Raceland
- kompletní bezkontaktní elektronické zapalování PAL ze Škody Favorit
- nové rozvody a náplně
3) Interiér:
- kompletní nové čalounění na zakázku v kombinaci ekokůže a látky - strop, dveřní výplně, sedadla, zadní plato
- nový koberec na podlaze
- části přístrojové desky nahrazeny leštěným nerezem
- originální dobový sportovní tříramenný volant z perforované kůže (VDKN Rallye)
- sportovní hliníkové pedály Race2 Series (Lampa Italy)
- koberečky R.Evolution-Bottari
- originální dobová sportovní československá řadicí páka "Rallye"
- prahové lišty Sparco
- hasicí přístroj Speedpro
- chromované "retro" kličky stahování oken JOM
- bezpečnostní pásy tříbodové OMP + nůž na pásy OMP
- loketní opěrka MK Koša v kombinaci černá koženka-chrom
4) Audio:
- autorádio Blaupunkt Milano MP28 (4x40W/MP3/AUX)
- zadní plato: třípásmové reproduktory Blaupunkt GTx 693 Mk2 (9x6", 240W)
- dveře: dvojpásmové reproduktory Blaupunkt GTx 402 Mk2 (5,25", 130W)
- kabeláž originální Blaupunkt
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------------------
Plány do budoucna:
Akutně hlavně převodovka. Má už odslouženo a kvalty občas vyskakují. Přes zimu mne taky čeká výměna bočních ochranných lišt za originály, včetně štítku "Škoda". Kéž by bylo více volného času...
Příští rok asi shození náprav a jejich renovace. Na závěr přijde na řadu motor (písty, hlava, setrvák, ventily, kanály, vačka, přetryskování karburátoru). Pohrávám si i s myšlenkou zástavby origo motoru 742.13 a navrácení do zcela originálního stavu, ale tohle je přecijenom srdcovka a nostalgie :)
Poděkování:
- Autoservisu Bartoš Ludvíkovice za vyvaření a poskládání karoserie
- panu Novákovi z Janova u Hřenska za precizní čalounění interiéru a laskavý a profesionální přístup
- pánům Vláďovi a Andrejovi ze servisu DOS Děčín
- všem kamarádům, kteří můj sen nezavrhli a podporovali mne
- AZNP Kvasiny za to, jaký kultovní a zábavný vůz stvořili a vypustii do světa :)
Je to původně 130ka z roku 1987, s legálně provedenou zástavbou hliníkového motoru 781.135. Tímto autem jsem si splnil dlouholetý sen, ke kterému jsem přes svá studentská léta těžce propracovával... Auto prochází postupným vývojem, ale chybí volný čas. Mezi lety 2014-2016 stálo tři roky v garáži pod vrstvou prachu. V sezoně 2017 se měnily palivové hadice, chromované mangelsy nahradily hliníkové "jitrnice" a do auta se vrátil sériový výfuk, zalakovaný žáruvzdornou barvou a opatřený izolační páskou ThermoTec se zástřikem. Zde je aktuální popis provedených změn oproti originálu:
1) Karoserie a podvozek:
- kompletní vyvaření karoserie, nástřik dutin a spodku
- nový celolak - zlatá perleť z kolekce Citroën Xsara
- replika dobového předního originálního spoileru (MK Koša) s integrovanými mlhovkami Wesem
- zadní křídlo "hrazda" (MK Koša)
- originální dobová aerodynamická zpětná zrcátka Beskyd Sport
- duralové leštěné víčko nádrže na zakázku (B3 Tuning)
- všechny blinkry s čirým překrytím
- vnější kliky dveří Škoda Favorit
- odstraněn kompletní mechanismus zámku zadní kapoty, nahrazen gumovými rychlosponami
- ocelová rozpěra předních tlumičů Speedpro
- ALU kola Minilite 13x6", pneu Barum Bravuris 2 175/70 R13
- brzdové třmeny a bubny v červeném laku
2) Motor:
- původní motor 742.13 nahrazen celohliníkovým čtyřválcem ze Škody Favorit 135 (781.135) + sání Škoda 135/136 (legální přestavba zapsaná v TP)
- silikonové zapalovací kabely
- jednojiskrové platinové svíčky Bosch FR 5 DP
- originální tlumič výfuku s tepelnou izolací z kevlarové pásky ThermoTec (odstínění)
- sportovní vzduchový filtr K&N
- filtr odvětrání ventilového víka Raceland
- kompletní bezkontaktní elektronické zapalování PAL ze Škody Favorit
- nové rozvody a náplně
3) Interiér:
- kompletní nové čalounění na zakázku v kombinaci ekokůže a látky - strop, dveřní výplně, sedadla, zadní plato
- nový koberec na podlaze
- části přístrojové desky nahrazeny leštěným nerezem
- originální dobový sportovní tříramenný volant z perforované kůže (VDKN Rallye)
- sportovní hliníkové pedály Race2 Series (Lampa Italy)
- koberečky R.Evolution-Bottari
- originální dobová sportovní československá řadicí páka "Rallye"
- prahové lišty Sparco
- hasicí přístroj Speedpro
- chromované "retro" kličky stahování oken JOM
- bezpečnostní pásy tříbodové OMP + nůž na pásy OMP
- loketní opěrka MK Koša v kombinaci černá koženka-chrom
4) Audio:
- autorádio Blaupunkt Milano MP28 (4x40W/MP3/AUX)
- zadní plato: třípásmové reproduktory Blaupunkt GTx 693 Mk2 (9x6", 240W)
- dveře: dvojpásmové reproduktory Blaupunkt GTx 402 Mk2 (5,25", 130W)
- kabeláž originální Blaupunkt
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------------------
Plány do budoucna:
Akutně hlavně převodovka. Má už odslouženo a kvalty občas vyskakují. Přes zimu mne taky čeká výměna bočních ochranných lišt za originály, včetně štítku "Škoda". Kéž by bylo více volného času...
Příští rok asi shození náprav a jejich renovace. Na závěr přijde na řadu motor (písty, hlava, setrvák, ventily, kanály, vačka, přetryskování karburátoru). Pohrávám si i s myšlenkou zástavby origo motoru 742.13 a navrácení do zcela originálního stavu, ale tohle je přecijenom srdcovka a nostalgie :)
Poděkování:
- Autoservisu Bartoš Ludvíkovice za vyvaření a poskládání karoserie
- panu Novákovi z Janova u Hřenska za precizní čalounění interiéru a laskavý a profesionální přístup
- pánům Vláďovi a Andrejovi ze servisu DOS Děčín
- všem kamarádům, kteří můj sen nezavrhli a podporovali mne
- AZNP Kvasiny za to, jaký kultovní a zábavný vůz stvořili a vypustii do světa :)
Rudy/Škoda 135 Rapid - komentáře:
15:11:27
09.08.2011
09.08.2011

Luky
-> Rudy: nejde o příslušníky, ale o to, že ty zadní popruhy nemáš dozadu, ale dolů. Takže při jakémkoliv nárazu se s tebou sedačka sklopí i s pásama dopředu! Ty pásy tě takhle neudrží. Chyť je radši do místa kotevního úchytu zadních pressů (protikusů) pod zadní lavicí, taky jsem to tak měl. Sice tím vyřadíš zadní sedačky z provozu, ale když to uděláš odepínací a necháš zároveň zachovaný původní přední pásy, tak to nevadí 

15:07:09
09.08.2011
09.08.2011

Rudy
Radek Retro eLeSo 09.08.11 15:03:44 napsal:
tak ty sicny sou vážně peckový,jen ty pásy takhle jezdit
nesmíš
No, pásy jsou homologované a jsou upevněny na originálních kotevních bodech, bez nějakého převařování, vrtání a jiného stodolového bastlení. Tak snad budou páni příslušníci shovívaví
Kromě toho, neustále se zasekávající letité Moravany mi už moc bezpečné nepřipadaly (zvlášť když každou chvíli nešly vytáhnout, a když jsem sehnal jiné, tak se po cca 14 dnech taky rozbily).
Tuner2: Díky za típ. S tím autem najezdím hrozně málo km, takže filtr se asi jen tak neucpe, ale do budoucna ho asi dám pryč.
tak ty sicny sou vážně peckový,jen ty pásy takhle jezdit
nesmíš

No, pásy jsou homologované a jsou upevněny na originálních kotevních bodech, bez nějakého převařování, vrtání a jiného stodolového bastlení. Tak snad budou páni příslušníci shovívaví

Tuner2: Díky za típ. S tím autem najezdím hrozně málo km, takže filtr se asi jen tak neucpe, ale do budoucna ho asi dám pryč.
15:03:44
09.08.2011
09.08.2011

Radek Retro eLeSo
tak ty sicny sou vážně peckový,jen ty pásy takhle jezdit nesmíš

14:53:25
09.08.2011
09.08.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rudy 09.08.11 14:49:45: To tady papouškuje u každého auta, ale jinak je to pravda. Filtr se časem ucpe a pak se zbytečně tlakuje motor a u horších motorů může vyletět olej měrkou či vystřelí víčko. Nejlepší je vyvést hadci do nádobky s následným oddychem. Mrkni ke mě dá se tam dát lehká nádobka na ostřikovače.
14:51:45
09.08.2011
09.08.2011

Rudy
Tuner#2 09.08.11 14:40:08 napsal:
→ Rudy: Ten interiér nevypadá vůbec špatně
ale
exteriér se mě až tak nezamlouvá, ale je to otázka vkusu každého z nás.
Hezká práce.
Jasně, "dle vkusu každého soudruha!" ;) Díky za podporu ;)
→ Rudy: Ten interiér nevypadá vůbec špatně

exteriér se mě až tak nezamlouvá, ale je to otázka vkusu každého z nás.
Hezká práce.
Jasně, "dle vkusu každého soudruha!" ;) Díky za podporu ;)
14:49:45
09.08.2011
09.08.2011

Rudy
šrek 09.08.11 14:32:28 napsal:
oddychový filtr pryč
Proč? Nějaká špatná zkušenost? Byla by lepší samostatná nádobka?
oddychový filtr pryč
Proč? Nějaká špatná zkušenost? Byla by lepší samostatná nádobka?
14:41:51
09.08.2011
09.08.2011

waldo
-> Rudy: zaujímavá a pekná kombinácia v interiéri :)
14:40:08
09.08.2011
09.08.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rudy: Ten interiér nevypadá vůbec špatně
ale exteriér se mě až tak nezamlouvá, ale je to otázka vkusu každého z nás. Hezká práce.

14:32:28
09.08.2011
09.08.2011

šrek
oddychový filtr pryč
13:48:27
09.08.2011
09.08.2011

Rudy
rockboy: No, po roce a půl jsem se konečně dokopal k tomu, abych to aktualizoval
Takže jsou tu kompletně nové fotky i přepracované info 


00:22:10
05.11.2010
05.11.2010

rockboy
tak co, děje se tady něco?

21:49:16
08.02.2010
08.02.2010

Rapid05
-> Rudy: Zajímavý zbarvení pane, jsem zvědav na finále 

14:22:55
08.02.2010
08.02.2010

havlik
no jen bych tam nedával ty plasty na to:)
14:15:50
08.02.2010
08.02.2010

Dejff
ahooj chválim zatím to vypadá nádherně 

00:05:45
26.01.2010
26.01.2010

rockboy
tak pak nahoď foto - momentálně zápasim s otázkama ke státnicím, takže taky žůžo



19:45:25
22.01.2010
22.01.2010

Rudy
Jo jo, jde to dobře, díky za optání
Auto ještě před Vánocema odjelo k lakýrníkovi, který si opravdu velmi tvrdě zamakal, no a příští týden už by se měl do finálního laku stříkat skelet a vnitřky. 


20:12:50
21.01.2010
21.01.2010

rockboy
jak pokračuje vyvařování a ostatní prácičky?
19:57:15
19.12.2009
19.12.2009

Yogi55
pekne, ale ta povodna maska sa tomu hodila viac
14:55:15
19.12.2009
19.12.2009

Rudy
Jo jo, to jsem zrovna na sraze otevíral pivko, a do toho Scaryho telefon...
Hodně smolnej konec jednoho dobrýho auta...


14:22:10
19.12.2009
19.12.2009

rockboy