Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

16:37:23
27.07.2015
U-Geen
21:53:51
24.07.2015
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: Z týhle strany normálně meju i pravý blatníky :-)
-> MATTESS: Toť otázka :-), já to vlastně nevím, ale epizoda bude mít název "Číňan". Nicméně kdo má nastavenu jako domovskou stránku seznam.cz, tak vysílání asi neprošvihne.
23:18:30
04.07.2015
minno
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.15 15:50:39: na tej foto auto zjedlo zmenšovacie cukríky1
22:38:51
02.07.2015
MATTESS
-> Hurdis: Jak se má ten seriál jmenovat, pokud jsem to nepřehlédl?
15:50:39
02.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis: Ty jsi na foto 210 srandovní. 3 Já pomálu nevidím na střechu a ty si můžeš namontovat zahrádku z jedný strany a nemusíš auto ani obcházet. 3
23:15:08
01.07.2015
Hurdis
Ještě jedna natáčecí...
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 01.07.2015 23:15:08
23:20:59
21.06.2015
Hurdis
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Nestraš. Pro vnoučata zbude nekrolog. Ještě to nemám úplně zmáknutý, ale bude to začínat nějak poeticky. Jako "Furt nebyl k sehnání, teď v hlíně zavání..." nebo podobně. 1

Průběžně se měnil čas nástupu, od pátku jsem měl hlavu jinde. Tak jsem neřešil 4
23:11:14
21.06.2015
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Hurdis: Takže to nakonec klaplo? To je dobře, alespoň budeš mít pěknou památku pro vnoučata. :)
19:19:31
21.06.2015
Hurdis
-> Lukaso358: Ne. :-)

Ale natáčení bylo docela příjemné. Po pátečních VELKÝCH průserech - jak profesní tak v soukromé sféře jsem neměl vůbec náladu nikam jezdit, kdybych to už neslíbil.

Ale jedna z prvních věcí byla, že před zahájením Petr nabídl tykačku, několikrát jsme se pobavili o autech, pojmy jako MBX nebo 180 RS jsou mu zcela vlastní. I celkový průběh natáčení byl fajn, mohl jsem se i aktivně trošičku zúčastnit, např. v odjezdové scéně, v jiné zase hraje moje bunda :-) která panu režisérovi přišla vhodná do děje, stejně jako 2 hlášky, které jsem ráno neprozřetelně plácnul. Trochu se upravili a dostali se do scénáře.

Raději nebudu nic moc publikovat, stejně toho příliš nevím. Jde o nový asi 8-12 dílný komediální seriál. Poběží někdy od září. Tenhle díl ve kterém je Rapid v několika scénách za hlavní rekvizitu, kolem které se točí jejich děj bude odvysílán asi tak někdy v říjnu.
Podle toho co jsem dnes viděl by to mohla být sranda.
18:51:39
21.06.2015
Lukaso358
-> Hurdis 21.06.15 18:46:13: Taky přišel s holou prdelí jako tenkrát na přímej přenos? 3
18:48:09
21.06.2015
Tomaso435
-> Hurdis: i auto si na sebe musí vydělávat :D
18:46:13
21.06.2015
Hurdis
Rapid.

V pozadí Petr Čvrtníček a Leoš Noha.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 21.06.2015 18:46:13
10:40:52
14.06.2015
Jindas
-> Hurdis: HA,jsem tě viděl v projíždět Ostroměří včera kolem 7 ráno! 1
21:33:56
20.02.2015
Hurdis
Pro ty kdož se ptali zda ještě žijeme - Ano 4. Dokonce i v zimě. Bez problému a na jedno otočení klíčkem. Co se auta týče, já už potřebuji více energie na start, ideálně rána po hlavě, takže raději neusínám, to bolí méně. 1
V sezoně 2015 se uvidíme na vybraných TOP akcích snad jako vloni. Druhé ostřejší auto odkládám do další pětiletky.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 20.02.2015 21:33:56
19:22:19
08.10.2014
Hurdis
Příjemné rozloučení se sezonou a na chvíli i s auty jako koníčkem. Zase díky Michalovi za spolupráci.
Letošní bilance jen 4 akce, 3 startovní účasti. 1. první místo, 1. třetí a 1. čtvrté.
Znatelně menší nájezd km ze tří sezon snad ještě trochu doženu pár kondičními jízdami v suchých zimních dnech jako obvykle. Nikdy jsem auta nezimoval a ani nezačnu. Není nad silvestrovskou nebo novoroční vyjížďku na suchém asfaltu :-)
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 08.10.2014 19:22:19
17:47:06
28.05.2014
Jakub-sede
želiv tet 3 místo,krasnej
07:55:31
24.04.2014
MATTESS
-> Hurdis: jo, příprava musí být 1 U mě se taky diví na STK, že mam 185ky a 5ku ráfek a dokonce i starší kmetové. Naposledy se i divil nad motorem, že mam 136ku.
21:19:27
23.04.2014
Hurdis
-> Nwkt: Ještě trochu upřesním. Vzal jsem si šanon s doklady a v jednom TP (knížka CS) 185/70 opravdu je, nicméně do euroTP se alternativa nepromítla, takže bylo nutné stejně po přepisu znovu doplnit. 8
21:08:39
23.04.2014
Hurdis
-> Nwkt: No vidíš, může být rozdíl i v autech potenciálně plánovaných na export apod., nicméně rozměr který dlouhodobě uvažuji (a stále odkládám bo se mi renovovaná apolla nebo meteory oproti jupíkům zdají jako downgrade) 175/70 tam co? Tam nejni Jasánek. A my je tam co? No my je tam chceme, bo bude dříve či později potřeba oživit sortiment. Nebo nás to přestane bavit a půjdeme na volaký silný oprýskaný roadster na zadek pohaněny jako doplněk. A celá koncepce pude kam? No do prdele...:-D
Extreme Tyres