Jak že jsem se ke svému vozu dostal? Podal jsem si inzerát: Koupím Škodu Rapid 130 nebo 135 nebo 136 od r.v. 88, rozhoduje stav. O vůz bude dobře postaráno. Inzerát zabral a já si za nějakou dobu vezl tohle auto domů.
Je to Rapid 130 r.v. 85, údajně dovezen z Holandska. Této informaci jsem v první chvíli věřil, ale časem jsem získal dojem, že chtěl prodávané auto uděla atraktivnější. Nebylo nutné dělat tohle auto atraktivnější, protože bylo už tak atraktivní dost. Koroze téměř žádná až na drobné oděrky. Poklad se objevill při pohledu na podlahu pod řidičem. Byla absolutně netknutá korozí, to samé platilo i o dnu kufru a uchycení tlumičů. Prostě ideální vůz pro udržení v takovém stavu v jakém jsem ho koupil.
Začal jsem s drobnými úpravami, které děláme asi všichni.
- čiré přední, boční blinkry a zadní světla
- madla na dveřích s favorita 94
- bílé podklady budíků vlastní konstrukce, podsvětlené
- koberečky do auta
- fólie na zadních oknech (trojúhelníky)
- přídavná dálková světla
- autozásuvka z felicie s osvětlením
- audio, rádio Pioneer DEH-3600MPB (CD), repro vpředu komponentní Jensen Explorer 2065, vzadu ovály 6"x9" Jensen Explorer 6930
- Meteory II
- přední pružiny 130L/A
Co plánuji:
- napasovat středovej panel z Felicie (je koupený)
- mlhovky - koupené, jen namontovat
Vzdálenější budoucnost:
- mám připravený motor 742.136
Mám vlastní stránky na adrese
CHIP.ZDE.CZ/ , takže další informace se můžete dočíst tam
Chip / Rapid 130 - komentáře:
-> palinator: Raketa proti vydechlé 120 .. hej .. jsem se pobavil.

-> CHIP: Hlavně, že to baví (snad). Loni jsem se svezl jednou, letos je to lepší. Něco dám k sobě do karty
-> CHIP:
A teď si vem jaká je to raketa proti vydechlé 120L.

Plány jsou, ale neplní se. Auto jsem chtěl projet už na jaře, ale pořád se něco děje a není čas.
Takže teprve včera po devíti měsících jsem namontoval baterii, překontroloval olej a chladící kapalinu a Rapídek na první otočení klíčku chytl. Podíval jsem se zda někde nedochází k úniku nějaké kapaliny a pln očekavání vyjel na vyjížďku. Po asi pětistech metrech jsem zaslechl známý zvuk vařící se chladící kapaliny. Zastavil jsem a ihned vypnul motor. No .. ale neměl jsem sebou kladivo. Naštěstí v sadě klíčů byl jeden dostatečně velký, který posloužil jako poklepávadlo a několika odbornými poklepy do termostatu jsem auto opravil. A pak už jen 15 km vyjížďka.
Vyhodnocení. Je to vtipné autíčko. Slaboučký jak čajíček, motor sice jde krásně do otáček ale těch 43 kw, tedy jestli tam vůbec jsou, to je prostě slaboučký. To je tím jak si vozíme zadky v těch moderních nafťácích.
-> CHIP: Už každý ako vie, ja sa teda rád prevážam škodovkou len tak pre radosť často a hocikedy, výlety a tak.
-> MATTESS: Je to tak .. je to tak na kochačku .. vždycky to prohřeju a pak s tím v trochu svižnějším tempu vyjedu ecce homo. Mám pocit že ta svižnější jízda rapida baví

.
-> minno: A kam bych s tím autem jezdil ? Nebo bych měl třeba využít tažné zařízení a odvozit na vozíku aspoň bordel do sběrného dvora ? Kdepak .. od letoška každý měsíc až dva, projížďka a jinak pěkně uklizen pod plachtou v garáži.
Teď teda špatná zpráva .. přišel jsem o garáž v areálu svého zaměstnavatele, teď už rapid nebude v takovém bezpečí.

-> MATTESS: To si viem predstaviť

Ja mávam také emócie po zime pri prvej jazde, po len 3 mesiacoch odstávky - ale práve to je to, že tá prvá jazda býva emočne hodne mimo a potom to človeka zas chytí ako droga, že nevie prestať

Preto si neviem predstaviť pojazdiť raz ročne pár km a dať to zas do garáže a nechať to na pol roka, rok, dva, stáť.
-> minno: každý podle sebe

Kdyby to stálo venku na trávě pod stromem, to pak fakt nemá význam držet doma.
Právě že těch pár km ročně je hodně emočních

-> CHIP: -> MATTESS: Neviete, čo je dobré, chlapci. Mať auto na 5 km ročne, to ani nemá význam a radšej ho dám preč. Za tých pár km sa ani nedá užiť jazda.
-> CHIP: paráda, že dělá stále radost. Já teda zažívám šok, když do toho sednu

Ale na kochačku pohoda
Vozidlo jde na technickou kontrolu a tak jsem musel provést testovací jízdu. Protože jsem nesehnal nikoho na seřízení, řídil jsem se heslem „urob si sám“. A tak vskutku jsem učinil základní nastavení volnoběhu a světe div se, k mému velkému úžasu auto krásně jelo, nezdechalo. Fakt jsem překvapen, všichni měli milion keců, jak je to složitý a že už to nikdo nedělá a nakonec celá operace trvala 5 minut a hlavně, nastavil jsem to sám. Vím, že mi to vždycky na technické, tedy spíše na emisích, rozštelujou, tak si to můžu potom aspoň nastavit jak to bylo. Auto chytlo na poprvé na první otočení a to je tam benzín starej minimálně rok a půl, spíš teda dýl.
Jízda byla krásná, přesedl jsem z dieslu se 103 kw a musím teda říct, je to jak sednout z Goldwinga na Jawu, ale zvedlo mi to náladu, usmíval jsem se. Myslím, že takový auto pokud funguje je bezvadnej zlepšovač nálady.
upraveno 1x, naposled 07.06.2022 07:29:16
-> hans1: Je mi jasné, že dlouhodobé stání autu nesvědčí. No .. budu se muset polepšit.
-> CHIP: může,ale dlouhodobé stání taky nesvědčí celému autu může to být cokoli,tím benzínem bych začal

-> hans1: Myslíš, že by to mohlo být starým benzínem ? To mě vůbec nenapadlo ..
-> minno: No .. od příštího roku se projedu aspoň 4x ročně .. ať to za něco stojí.
-> minno: 
-> CHIP: 
jo, radost je radost