
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
21:09:54
04.04.2020
04.04.2020

Dušan
-> Čokin: s Vrbem oba chodíte pěšky ? 

16:38:16
04.04.2020
04.04.2020

Čokin
Dnes, zabroušené ventily, zapérováno, upravené mrazové zátky, nalito KP.
22:07:16
18.01.2020
18.01.2020

Čokin
-> Vojťas: Jenom to neee


19:43:49
18.01.2020
18.01.2020

Vojťas
-> T 14.01.20 16:39:03: Tenhle dil bude mit nadprumernou sledovanost
Si to mel dat do Tuningu domu, at tam muze Čokin přehledně odpovídat na dotazy 
Si to mel dat do Tuningu domu, at tam muze Čokin přehledně odpovídat na dotazy 
18:49:44
18.01.2020
18.01.2020

Čokin
-> T: Jo to tak jednou volal kámoš, že potřebuje k sobě někoho schopného na dveře pro Polský koně, ale že se bude něco točit. Do poslední chvíle jsem netušil o co jde, až když jsem dorazil před ten barák
09:34:35
15.01.2020
15.01.2020

minno
-> T: a kde je Rapid?

16:39:03
14.01.2020
14.01.2020

T
12:14:02
12.07.2019
12.07.2019

Čokin
-> OndraKrupi: Letos jedeme Chorvatsko na první 2 týdny v srpnu, takže se to kryje. Navic jedu kabrousem, takže Rapid zůstává doma.
10:49:48
10.07.2019
10.07.2019

OndraKrupi
-> Čokin 08.07.19 14:38:55: takže CS zraz nejedeš?
14:38:55
08.07.2019
08.07.2019

Čokin
-> Tuner#2: Nejedu, teď je tam pořád Chovanec 280ka, pořád ještě nemám novou hlavu. Nakonec jsme se s Martinem domluvili, že dáme jinou vačku, včetně nové hlavy a uděláme zkušební vývoj nového krmení. Letos už mám stejně odježďen, stavba a rally dostali přednost.
14:12:03
08.07.2019
08.07.2019

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 08.07.19 13:24:38: Proč? Myslel jsem, že jí aktuálně jedeš nebo ne?
10:08:32
05.03.2019
05.03.2019

Čokin
Tady ještě white
10:06:51
05.03.2019
05.03.2019

Čokin
-> havlik: Bílé byli právě ty oranžové co jsou ted na autě 
Na 120ci jsem jezdil stříbrné ATS 15ky.

Na 120ci jsem jezdil stříbrné ATS 15ky.
16:11:43
04.03.2019
04.03.2019

havlik
-> Čokin: fakt si je neměl ani chvíli ale v bíle? Možná eště na to Mko oranžové? Skoro bych si vsadil že jsem tyhle kola u tebe už viděl někdy, neřikám že nutně na autě:)
10:44:59
04.03.2019
04.03.2019

Eidy
-> Čokin: A pročpak? Kvůli vzhledu nebo zpřevodování?
08:50:46
04.03.2019
04.03.2019

Čokin
-> T: Já těm 15kam nějak nemůžu přijít na chuť. Bral bych je tak akorát na 1 týden v roce a to cestu do Chorvatska
07:40:19
04.03.2019
04.03.2019

T
-> Čokin: aha,já myslel,že 15" .....
taky jsem koupil extrémy,že jsem neměl na výběr...funkčnost super a výdrž se uvidí
taky jsem koupil extrémy,že jsem neměl na výběr...funkčnost super a výdrž se uvidí

07:08:23
04.03.2019
04.03.2019

Čokin
-> T: Joo asi extrem tyres v rozměru 185/55 R14 není moc na výběr. Ještě jsem našel Dunlopky v anglii. Pomalu to musím rozseknout.
Čokin Rapid


