
            
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
      www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
19:37:31
24.05.2014
24.05.2014

francomk
			
				
			
		
		
-> jourin:  To je krása až z nej bolia oči 
	
00:19:40
24.05.2014
24.05.2014

Jozka
			
				
			
		
		
-> castrol:  Pasujou kolečka jak ulitý a bych řekl, že dokonce jsou echt škodovácký - nějakej produkt "Česany" z éry kil, minimálně jedna stejná sada v oběhu je (se slepicema na červeným pozadím).. Ale přes kola jsou tu povolanější, než já, třeba někdo upřesní..
K autu jako takovýmu není co dodat..
	K autu jako takovýmu není co dodat..

20:33:37
23.05.2014
23.05.2014

havlik
			
				
			
		
		
-> jourin: zajímavej vzorek na tom levym kole
	20:16:57
23.05.2014
23.05.2014

castrol
			
				
			
		
		
-> jourin: a asi tam nezostanu co? lebo tam pekne pasuju
	20:14:24
23.05.2014
23.05.2014

Eidy
			
				
			
		
		
-> jourin: Vy jste tak rychlí, to je úžasný.
	19:41:20
23.05.2014
23.05.2014

Mantrabeach
			
				
			
		
		
-> jourin: ty woe mě se chce brečet z tý nádhery
 
 
.a já debil to mám pořád v garáži rozebraný
	
 
 
.a já debil to mám pořád v garáži rozebraný16:18:37
23.05.2014
23.05.2014

Tomáššš
			
				
			
		
		
-> jourin: tie disky chcem :D co su to zac ? r15  ?
	08:34:55
23.05.2014
23.05.2014

Luky
			
				
			
		
		
-> jourin: tak jestli je to 4x130, tak to asi anglán nebude. Spíš něco broučího
	00:12:25
23.05.2014
23.05.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> castrol:  Vubec netusim, byly u Š720.. ale jestli to je origo z toho to netusim :)
	19:28:23
22.05.2014
22.05.2014

francomk
			
				
			
		
		
-> castrol:  Mne to príde na nejakého anglána (Cortina a spol.)
	19:25:31
22.05.2014
22.05.2014

castrol
			
				
			
		
		
-> jourin: co je to za kola ?
	18:54:09
22.05.2014
22.05.2014

Peklo
			
				
			
		
		
Respekt
	18:30:46
22.05.2014
22.05.2014

jourin
			
				
			
		
		
A jsme na kolech :-)))
	13:40:40
22.05.2014
22.05.2014

Jozka
			
				
			
		
		
-> jourin:  Ono je vlastně takový provedení velmi pravděpodobný- co jiného by v té době použili u prototypu, když tehdy to byl standart nejen v kusový, ale i v malosériový výrobě elektrotechnický.. ještě i v "avometu" (myslím, že z roku 1975 nebo 76) mám drátky taky takhle vyvázaný..
Nu, schyluje se, myslím že ani majitel vozu se nemůže na hotový dílo těšit o moc, nežli já..
	Nu, schyluje se, myslím že ani majitel vozu se nemůže na hotový dílo těšit o moc, nežli já..

11:46:50
22.05.2014
22.05.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> Jozka: Melo by byt, jeste jsem to nevidel :) Ale vim ze to kluci resili
	01:39:02
22.05.2014
22.05.2014

Jozka
			
				
			
		
		
-> m8rinek:  Ve mě to silně evokuje sovětské měřící přístroje na JE Dukovany, takhle přesně to měli vyranžírovaný..
-> jourin: Vypadá to stejně, ale asi to nebude vyvazovaný navoskovaným provázkem(šňůrkou) - nebo jo?
	-> jourin: Vypadá to stejně, ale asi to nebude vyvazovaný navoskovaným provázkem(šňůrkou) - nebo jo?

00:12:46
22.05.2014
22.05.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> Star LC20:  Jo bylo to rucne vazany
-> Burák: No v Mohlenici na nas alespon nerval ze jsme podvodnici a za skoda 130 RS niky nemela technicak..
	-> Burák: No v Mohlenici na nas alespon nerval ze jsme podvodnici a za skoda 130 RS niky nemela technicak..
23:18:39
21.05.2014
21.05.2014

m8rinek
			
				
			
		
		
To vyvázání je paráda...
	22:58:15
21.05.2014
21.05.2014

Star LC20
			
				
			
		
		
-> jourin: ten svazeček od budíků má být originálně takhle opleten? Jak ve starých elektro přístrojích. Ale pěkný, vo tom žádná :)
	22:57:38
21.05.2014
21.05.2014

Burák
			
				
			
		
		
-> jourin:  to bylo v poho, akorat Havlik na tretim miste byl tak trochu prinasranej 
  Hale, ale Butov byla ta soutez jeste v poho. V Mohelnici to bylo mnohem, mnohem horsi 
	
  Hale, ale Butov byla ta soutez jeste v poho. V Mohelnici to bylo mnohem, mnohem horsi 
            110R Prototyp
         
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      