 skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
      www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
13:05:50
10.07.2015
10.07.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> MimiMB 10.07.15 12:56:42:  O to hur... BTW takze doufam ze uz je vse jasne a muzes konecne pochvalit perfektni praci a uvedeni prototypu do puvodniho stavu.
	18:22:14
09.07.2015
09.07.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
NJ to jsou ty prazdniny, deti maji vice casu na internet a pak to takhle vypada... Skoda, ze je naucili driv psat hovadiny k autu, ktere neznam - napred je to chce naucit cist 
	
16:17:05
09.07.2015
09.07.2015

castrol
			
				
			
		
		
-> MATTESS: 
	
15:48:11
09.07.2015
09.07.2015

Jozka
			
				
			
		
		
-> MimiMB:  Z původního prototypu se časem stalo "normální" auto, což bylo v těch časech úplně "normální", prototypy se běžně odprodávaly a zdaleka ne každej zůstal někde v továrně, natož v muzeu. Nedávno proběhl zpětnej proces, tj. maximální možné přiblížení se stavu prototypovému.. Jestli jsi to myslel takhle, tak je potřeba zapracovat na srozumitelnosti příspěvků..
	
15:46:46
09.07.2015
09.07.2015

MATTESS
			
				
			
		
		
-> MimiMB: chybí ti možnost c... Nejdřív si pročti (zjisti) fakta a pak snad budeš mít jasno. Jinak se v tom budeš plácat
	
15:44:10
09.07.2015
09.07.2015

Mr._Nosferatu
			
				
			
		
		
-> MimiMB: prototyp byl v modrý metalíze v z výroby, v modrý obyčejný barvě byl po nehodě, on ho opět vrátil do původní metalízy ....
	17:06:19
08.07.2015
08.07.2015

Nwkt
			
				
			
		
		
-> MimiMB 08.07.15 11:51:24:  FCC degenerace?
	12:51:49
08.07.2015
08.07.2015

Michal N 283 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Tuner#2: to je fakt..už sa tu dlho žiadne nové indiviidum nezaregistrovalo..už to bola nuda 
	
12:48:25
08.07.2015
08.07.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
Hned bych tomu -> MimiMB:  dal BANan nez tu napacha vice skody  ale clovek se alespon zasmeje to je fakt...
  ale clovek se alespon zasmeje to je fakt...
	 ale clovek se alespon zasmeje to je fakt...
  ale clovek se alespon zasmeje to je fakt...12:35:13
08.07.2015
08.07.2015

castrol
			
				
			
		
		
-> MimiMB:  
 
	 
 
12:18:00
08.07.2015
08.07.2015

Petr98
			
				
			
		
		
-> MimiMB: už to neber. Škodí ti to.
	
12:13:28
08.07.2015
08.07.2015

MOLSO
			
				
			
		
		
-> m_tsch:  to ma poser  
  
  
  
 
	 
  
  
  
 
12:07:28
08.07.2015
08.07.2015

m_tsch
			
				
			
		
		
Asi nepochopil, že jsou tady fotky seřazené od nejnovějších po nejstarší, jinak nevím.
	11:58:04
08.07.2015
08.07.2015

MOLSO
			
				
			
		
		
-> MimiMB:  co to meleš ?
	19:44:22
06.02.2015
06.02.2015

RSTuning
			
				
			
		
		
Tak už jsem si i našel odpověď, není to z toho auta. Stejně jako i jiná podobná nesériová 4 oka, má i toto světla výš a trychtýře více rozšířené, než tovární prototypy. Našel jsem fotku bílého auta s spz MB-77-81, které má stejné čelo jako tento modrý kousek.
	 110R Prototyp
            110R Prototyp
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      




 
 




