 skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Škoda 120S rallye  (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
      (replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
21:12:38
22.01.2022
22.01.2022

Eidy
			
				
			
		
		
-> MVM: Gratulace k úlovku.
	20:00:11
22.01.2022
22.01.2022

SO545
			
				
			
		
		
-> MVM 22.01.22 19:18:13:  tiez rad nakupujem old school naradie...zozbieral som skoro kompetnu staru  diagnostiku...a nejake to naradie.
	19:18:13
22.01.2022
22.01.2022

MVM
			
				
			
		
		
Hodně roků mi trvalo pořídit tento nepoužitý originál Czechoslovakia momentový klíč Tona. Mám velkou radost  Mám momenťaků vic druhů,ale tento má přesnost do 2%. Navic je to taková retro nostalgie..
  Mám momenťaků vic druhů,ale tento má přesnost do 2%. Navic je to taková retro nostalgie..
							 Mám momenťaků vic druhů,ale tento má přesnost do 2%. Navic je to taková retro nostalgie..
  Mám momenťaků vic druhů,ale tento má přesnost do 2%. Navic je to taková retro nostalgie..14:08:37
26.12.2021
26.12.2021

MVM
			
				
			
		
		
-> radekra:  Dik Radku. No musíš tady ještě pár let vydržet. Já si pouze zavčas nakupuju dily. Protože na každým rohu už nerostou. Současný motor ma sice 4 roky ale najel minimum.. vzhledem k nedostatku času.
A pořádny strojek byť škodovka neni zrovna levný. Takže žádná zbrklost..
	A pořádny strojek byť škodovka neni zrovna levný. Takže žádná zbrklost..
13:32:04
26.12.2021
26.12.2021

radekra
			
				
			
		
		
-> MVM 22.12.21 12:08:14:  Tak na to se těším, to bude moc hezký, ne jen vzhledově 
	
17:13:28
25.12.2021
25.12.2021

SO545
			
				
			
		
		
-> MVM 25.12.21 15:41:07:  V tom mam jasne aj ja...sanie cez a pekne karbce...a ani to nemusi ist...ale kurvakruto to vyzera
	
15:41:07
25.12.2021
25.12.2021

MVM
			
				
			
		
		
-> SO545:  Diky Dellorto ne. Mam Webery  Nic komplikovanějšího než mechanický vstřikování jsem neviděl,  a sama fabrika takovy motor zkoušela ale dál se to nedostalo.. Takže u mě vždy bude DCOE.
  Nic komplikovanějšího než mechanický vstřikování jsem neviděl,  a sama fabrika takovy motor zkoušela ale dál se to nedostalo.. Takže u mě vždy bude DCOE.
	 Nic komplikovanějšího než mechanický vstřikování jsem neviděl,  a sama fabrika takovy motor zkoušela ale dál se to nedostalo.. Takže u mě vždy bude DCOE.
  Nic komplikovanějšího než mechanický vstřikování jsem neviděl,  a sama fabrika takovy motor zkoušela ale dál se to nedostalo.. Takže u mě vždy bude DCOE.13:43:37
25.12.2021
25.12.2021

SO545
			
				
			
		
		
-> MVM 23.12.21 20:08:34:  mam skusenost len s Delortto DRLA na aircooled...a nasal by som aj horizontalne do skodovky.
	20:08:34
23.12.2021
23.12.2021

MVM
			
				
			
		
		
-> SO545:   Tak nějak, ale vzhledem k věku už moc motůrků dělat nebudu. Můžu jen slíbit že tam planuju 45 DCOE.  I když by se mi libilo třeba Kugelfischer/Bosch čerpadlo.  Ale to stoji to samý co celý motor a naladit to umi v Německu a USA.  Mě to stačilo rozhybavat na starym Porsche.
 Tak nějak, ale vzhledem k věku už moc motůrků dělat nebudu. Můžu jen slíbit že tam planuju 45 DCOE.  I když by se mi libilo třeba Kugelfischer/Bosch čerpadlo.  Ale to stoji to samý co celý motor a naladit to umi v Německu a USA.  Mě to stačilo rozhybavat na starym Porsche.
	 Tak nějak, ale vzhledem k věku už moc motůrků dělat nebudu. Můžu jen slíbit že tam planuju 45 DCOE.  I když by se mi libilo třeba Kugelfischer/Bosch čerpadlo.  Ale to stoji to samý co celý motor a naladit to umi v Německu a USA.  Mě to stačilo rozhybavat na starym Porsche.
 Tak nějak, ale vzhledem k věku už moc motůrků dělat nebudu. Můžu jen slíbit že tam planuju 45 DCOE.  I když by se mi libilo třeba Kugelfischer/Bosch čerpadlo.  Ale to stoji to samý co celý motor a naladit to umi v Německu a USA.  Mě to stačilo rozhybavat na starym Porsche.20:04:42
23.12.2021
23.12.2021

Eidy
			
				
			
		
		
-> MVM 22.12.21 22:38:18:  to největší, co najdeš. 
	
19:23:56
23.12.2021
23.12.2021

SO545
			
				
			
		
		
-> MVM 22.12.21 22:38:18:  co ucet dovoli...
	
22:38:18
22.12.2021
22.12.2021

MVM
			
				
			
		
		
-> Eidy:  Tak už nějakou myšlenku mám,  teď jde o to, jak velký prasátko do toho pustit..
	22:30:00
22.12.2021
22.12.2021

Eidy
			
				
			
		
		
-> MVM: Tak třeba 1500ccm, čtyřventil DOHC. 
	
22:09:21
22.12.2021
22.12.2021

MVM
			
				
			
		
		
-> Eidy:  Jojo. Teď ještě do toho nějaký pořádný "střeva" . 
	
21:40:17
22.12.2021
22.12.2021

Eidy
			
				
			
		
		
-> MVM: Jo ták. No dobře. Musíš využít toho, že jsi doma. 
	
21:29:03
22.12.2021
22.12.2021

MVM
			
				
			
		
		
-> Eidy:  Jeden je můj, druhej "někomu" chystám.
Ne,že bych neměl motor. Ale dílů na škodovky ubývá, a tak proč nemít stavebnici v záloze
	Ne,že bych neměl motor. Ale dílů na škodovky ubývá, a tak proč nemít stavebnici v záloze

21:14:00
22.12.2021
22.12.2021

Eidy
			
				
			
		
		
-> MVM: Asi nemáš, co dělat. 
	
12:08:14
22.12.2021
22.12.2021

MVM
			
				
			
		
		
Rozmáhá se nám v dílně nějaký nešvar 
							
21:51:57
17.11.2021
17.11.2021

Eidy
			
				
			
		
		
-> MVM: Hezký. Je to:
A) nastříkaný
B) chemicky leštěný
C) vypraný v Perwollu?
	A) nastříkaný
B) chemicky leštěný
C) vypraný v Perwollu?

 MVM 120S
            MVM 120S
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      


 
                                                                                                        




 
 




