skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
      Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
15:14:38
30.08.2013
30.08.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> csrlive:  Prepokladam ze to spise bude bila 130L/A nebot v ty dobe co je to foceny uz LR nemelo homologaci, takze neni moc dovodu pro to aby tam stalo jeste v bile barve bez pruhu
	09:15:37
30.08.2013
30.08.2013

csrlive
			
				
			
		
		
Je to parádní a smekám před vaším umem. Můžu se zeptat, na fotce č. 160, tak bílá škodovka vedle prototypu je co? Je to už klasická 130 LR v bílém bez polepů?
	07:33:18
30.08.2013
30.08.2013

Matto 120
			
				
			
		
		
previesť sa v tom a vidieť ten pohlad šofera v modernom nadupanom aute ked ho ubiehaš a on  nevie čo sa deje  :) krasne autko
	23:44:42
29.08.2013
29.08.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> gyuri33:  VIAMAR A.G. Řecký dovozce skodovek
	22:58:37
29.08.2013
29.08.2013

gyuri33
			
				
			
		
		
-> jourin: co je ten "grecky" napis v okne?
	13:05:45
22.08.2013
22.08.2013

kraska98
			
				
			
		
		
Hodíš video z jízdy ?
	20:25:05
20.08.2013
20.08.2013

m8rinek
			
				
			
		
		
Kdo umí umí, klobouk dolu...
	20:15:00
20.08.2013
20.08.2013

Martin120L
			
				
			
		
		
Kucí šikovný to Tempo umí dělat zázraky. Výborná práce poklona , až jsem si obtisknul klávesnici do čela.
	
20:08:54
20.08.2013
20.08.2013

Milan 136
			
				
			
		
		
Nádhera
 
	
 
16:54:37
20.08.2013
20.08.2013

kraska98
			
				
			
		
		
Krása.Jak to jezdí ?
	16:49:45
20.08.2013
20.08.2013

Pavell
			
				
			
		
		
Jednim slovem-Nádhera!
-> jourin: Mohl bych prosím vědět, čím jsou spojena přídavná světla s kastlí aby nevibrovaly?
	-> jourin: Mohl bych prosím vědět, čím jsou spojena přídavná světla s kastlí aby nevibrovaly?
10:44:57
20.08.2013
20.08.2013

Placko
			
				
			
		
		
-> gyuri33: 
 
  presne tak to je to naj
	
 
  presne tak to je to naj10:43:48
20.08.2013
20.08.2013

gyuri33
			
				
			
		
		
-> jourin: toto bol niekedy moj chlapcensky sen, zavodak ukryt do serioveho kabatu, nadhera!!!
	10:42:21
20.08.2013
20.08.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> Don_pepe:  Jeste nejasej, vyjednavame jestli nas tam s tim pustej.. napisu sem jak to dopadlo
	10:29:01
20.08.2013
20.08.2013

T
			
				
			
		
		
-> jourin:  : konečně jezdí 
 krásná práce, těším se až uvidím naživo 
dá se asi říci, že je to zatím moje nejoblíbenější auto z vaší dílny
	
 krásná práce, těším se až uvidím naživo 
dá se asi říci, že je to zatím moje nejoblíbenější auto z vaší dílny

10:13:36
20.08.2013
20.08.2013

Don_pepe
			
				
			
		
		
A to sem chtěl Ecce homo letos vynechat... Tohle musím vidět naživo!
	10:08:20
20.08.2013
20.08.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> jourin: Paráda, opravdu dobrá práce 
	
08:38:25
20.08.2013
20.08.2013

kure
			
				
			
		
		
nemám slov :-))))
	08:37:36
20.08.2013
20.08.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> radekp: Vyfuk vychazi z doboveho vyfuku :-)
Vostry ma pravdu, stihnout se to asi da, pokud bysme nedelali na nicem jinem a vsichni lidi najednou delali na jednom aute ktery nema skelet uplne po smrti, tak to zvladneme i rychleji :) No a pak by to slo zvladnout i rychleji v mensim poctu lidi.. otazka je ovsem jak :-D
Problem je v tom, ze mame neustale rozdelanych tak 5 az 10 aut, coz me teda uplne netesi, ale je to lepsi nez nemit do ceho pichnout. Ono to dost pomaha eliminovat pauzy kdyz na neco cekas :)
	Vostry ma pravdu, stihnout se to asi da, pokud bysme nedelali na nicem jinem a vsichni lidi najednou delali na jednom aute ktery nema skelet uplne po smrti, tak to zvladneme i rychleji :) No a pak by to slo zvladnout i rychleji v mensim poctu lidi.. otazka je ovsem jak :-D
Problem je v tom, ze mame neustale rozdelanych tak 5 az 10 aut, coz me teda uplne netesi, ale je to lepsi nez nemit do ceho pichnout. Ono to dost pomaha eliminovat pauzy kdyz na neco cekas :)
06:20:48
20.08.2013
20.08.2013

radekp
			
				
			
		
		
Tož dobře to čistí! Toto kontrastuje se slovy Vostrého, že stavba 130RS se dá stihnout za 4-5 měsíců...
Výfuk vycházel z nějaké dobové kreace?
	Výfuk vycházel z nějaké dobové kreace?
            130 LR prototyp
         
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      