skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nordschleife
Ono s motorem z vrakoviště to může dopadnout stejně. Teď tam máme záložní motor, který sice moc nejede, ale zas nás dovezl k největším úspěchům. Beru to tak, že tam teď jedeme "na zkušenou" a nikde není psáno, že tam jedeme naposledy.
-> H.: A co že tam máš teď za motor? Že jestli nějakou sériovou litinu, mohl by sis skočit na vrakáč nalákat tam první Fa co ti přijde pod ruku.
Po zralé úvaze o posledním vývoji jsme dnes akci s motorem odpískali. Na jednu stranu je mi chybějících potenciálních koníků líto, na druhou stranu by to bylo přílišné riziko. Motor bychom dodělávali a montovali na poslední chvíli a pak vezli syrové auto přes půl Evropy, aby z toho pak třeba také po třech zatáčkách něco upadlo..... Jedeme tedy ve stávající vyzkoušené konfiguraci a dá se říci, že až na pár detailů máme v tuto chvíli připraveno.
Vcera doklepnuto tech 9 kol do stovky. Stale nemam kliku, snad v sobotu. To nemuzem stihnout.
Pokud z řady čidel od KMGY
www.kmgy.hu/tempsenders.h tml
vybereš to s odpovídajícím závitem, pak to půjde namontovat bez redukce.
www.kmgy.hu/tempsenders.h tml
vybereš to s odpovídajícím závitem, pak to půjde namontovat bez redukce.
-> H. 04.05.14 19:14:08: Jasná. Předpokládákm, že KMGY bude stejný, takže nemusím řešit mezikus jako pro škodovácký čidlo.
Čidlo je nějaké VDO. Tělo má relativně dlouhé a relativně malý průměr.
Asi tohle:
www.ezt-autoteile.de/VDO- Sensoren/.../VDO-Temperatu rgeber-fuer-Oeltemperatur- M14x15::35473.html?XTCsid= 6rq...
Asi tohle:
www.ezt-autoteile.de/VDO- Sensoren/.../VDO-Temperatu rgeber-fuer-Oeltemperatur- M14x15::35473.html?XTCsid= 6rq...
-> H. 04.05.14 14:29:20: to čidlo máš škodovácký? Mě se tam nepovedlo nanutit protože za tím závitem to je užší.
Baroskop nemyslím. Je to kanál vrtaný k ložisku kliky na straně u prsou. Na bloku 84-86 je tam ucpávka M14x1,5, na modelu 87-88 je tam nějaký M12 (stoupání jsem neměřil). Do toho M14x1,5 šroubuju čidlo teploty oleje. Tlak oleje měřím na standardním místě, kde je v té vložce M10x1, jen místo sériového čidla dávám to dvouvývodové od VDO, abych měl kromě signálu pro kontrolku ještě druhý pro budík.
-> H.: Jakej závit myslíš? Jestli jak je standartně baroskop, tak tam se dá ta zátka vyšroubovat a hned máš větší
5. klika v pořadí. Opět není ve stavu, kdy bychom ji chtěli dát do motoru. 6. bude snad v úterý.
Navíc jsme zjistili, že se v jedné díře (a jednom závitu) liší starý typ bloku od nového. A protože se jedná zrovna o závit, kam šroubujeme čidlo teploty oleje, je to závit relativně významný. Opět tedy rozebrat, co již bylo namontováno a zítra zpátky na stojanovou vrtačku.
Nějak už ten motor přestávám vidět reálně, nicméně zatím nic nevzdávám. Důležité je, aby nás nepotkaly už žádné další podobné záseky.
Navíc jsme zjistili, že se v jedné díře (a jednom závitu) liší starý typ bloku od nového. A protože se jedná zrovna o závit, kam šroubujeme čidlo teploty oleje, je to závit relativně významný. Opět tedy rozebrat, co již bylo namontováno a zítra zpátky na stojanovou vrtačku.
Nějak už ten motor přestávám vidět reálně, nicméně zatím nic nevzdávám. Důležité je, aby nás nepotkaly už žádné další podobné záseky.
S Alpinou se mi moc nedařilo, samý přetáčivý smyk v nájezdu do rychlých zatáček. Tak jsem si pořídil 911 GT3 RS
A celkem se mi to zamlouvá. Teď jsem dal asi 4 kola, nejlepší (bez velkých chyb, biliár mezi svodidly ve Fuchsrohe nepočítám) asi 7:42

Dalších 10 kol, celkem tedy již 91. Už se začíná projevovat přetrénovanost. Snažím se být příliš rychlý a z toho pramení chyba za chybou.
Po všech strastech snad mám kliku. Ani ta není 100%ní, ale jinou už shánět nebudu, to bych opravdu opravu nestihl.
Po všech strastech snad mám kliku. Ani ta není 100%ní, ale jinou už shánět nebudu, to bych opravdu opravu nestihl.
-> Nwkt: tak můžeme se domluvit. Někdy kolem 16 hod bych snad vyjížděl.
-> all: berete stany? Já bych asi spal v autě, předpokládám že Mazda o moc kratší než stejšn nebude...
-> all: berete stany? Já bych asi spal v autě, předpokládám že Mazda o moc kratší než stejšn nebude...
-> Luky: To by mi vůbec nevadilo
-> Nwkt: no já rád někoho svezu, akorát ve středu budu vyjíždět až odpoledne, takže přijdu o středeční program 

-> Luky: Nabízel ses ty nebo vhml, teď nevím
sám nejedu



-> Nwkt: a pojedeš? S kým případně?
-> H. 02.05.14 13:06:35: Pokud bych jel tak já
-> Luky: : a na mě ještě víc



-> H.: Já ho budu mít sebou, jen nemám dlouhý sklo, tak bude muset stačit 17-50

Tak už mi to volantuje
Odjeto asi 5 kol. Na Honzu už mi jich tedy chybí už jen něco přes 80...

-> H.: v neděli odpoledne nejspíš



Ještě bych zúčastněným doporučil prohlédnout si tento dokument
www.historictrophy.de/upl oad/.../Zeitplan%20Stand%2 09.3.2014%20Copy.pdf
Asi podle něj se budeme rozhodovat, kdy se vydáme na cestu k domovu......
www.historictrophy.de/upl oad/.../Zeitplan%20Stand%2 09.3.2014%20Copy.pdf
Asi podle něj se budeme rozhodovat, kdy se vydáme na cestu k domovu......

Dost mě mrzí, že nejede osvědčený fotograf škodovet Tuner2.
Počítáte někdo z Vás, kdož se s námi povezete bez auta, že s sebou vezmete foťák?
Počítáte někdo z Vás, kdož se s námi povezete bez auta, že s sebou vezmete foťák?
-> H.: No pěkný. Za měsíc si budeme povídat, jaký to bylo.

Zajímavé články na autoforu o historii okruhu. Něco jsem věděl, něco pro mě bylo nové. Rozhodně stojí za to si přečíst pro lepší představu, kam že se to chystáme.
www.autoforum.cz/fascinac e/nurburgring-a-jeho-mytus -cast-prvni-od-napadu-k-re alizaci
www.autoforum.cz/fascinac e/nurburgring-a-jeho-mytus -cast-druha-prvni-hvezdy-i -obeti
www.autoforum.cz/fascinac e/nurburgring-a-jeho-mytus -cast-treti-az-k-slave-dne snich-dnu
Dále na stejném serveru popis okruhu se základním popisem stopy.
www.autoforum.cz/zivot-ri dice/nordschleife-v-praxi- pruvodce-ringem
www.autoforum.cz/fascinac e/nurburgring-a-jeho-mytus -cast-prvni-od-napadu-k-re alizaci
www.autoforum.cz/fascinac e/nurburgring-a-jeho-mytus -cast-druha-prvni-hvezdy-i -obeti
www.autoforum.cz/fascinac e/nurburgring-a-jeho-mytus -cast-treti-az-k-slave-dne snich-dnu
Dále na stejném serveru popis okruhu se základním popisem stopy.
www.autoforum.cz/zivot-ri dice/nordschleife-v-praxi- pruvodce-ringem
-> Eidy: Takže pojedeš? Utrácet...:-D Držím palce a těším se na onboard.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.04.14 10:03:41: Tohle je vždy problém. Někdo má i práce dvě a v obou za šéfa ultimátního kokota. Stejně jako já. Rozdal jsem zaměstnancům dovolenky do pololetí a teď když mám před svátkem v noci čas si to teprve trošku srovnat, tak zjišťuju, že na mne nezbylo a hlavní srazy půlky sezony budou tak tak. Možná nijak.
Ale srazy, byť dobré, se nedají s výjezdem na smyčku srovnat. Já na rozdíl od Vás zatím nemám ještě čím.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.04.14 10:03:41: Tohle je vždy problém. Někdo má i práce dvě a v obou za šéfa ultimátního kokota. Stejně jako já. Rozdal jsem zaměstnancům dovolenky do pololetí a teď když mám před svátkem v noci čas si to teprve trošku srovnat, tak zjišťuju, že na mne nezbylo a hlavní srazy půlky sezony budou tak tak. Možná nijak.
Ale srazy, byť dobré, se nedají s výjezdem na smyčku srovnat. Já na rozdíl od Vás zatím nemám ještě čím.
Tak, už je to tenhle měsíc.

Většinu s Alpinou, dnes mimo to 2 kola s formulí. S Alpinou časy někde kolem 9ti minut, nejlépe asi 8:45 na celé kolo s letmým startem i cílem pod mostem. Gantry to Bridge s Alpinou při 183km/h trvá cca 35 vteřin.
Jsem zvědav, jak to stihnem. Normálně nám stavba motoru trvá tak 3 roky, teď na to máme 3 týdny, v nichž máme navíc dvoje závody. Ale jak už jsem také psal několikrát, auto vrčí, jezdí, jen když to stihnem, bude vrčet o něco rychleji.
Jsem zvědav, jak to stihnem. Normálně nám stavba motoru trvá tak 3 roky, teď na to máme 3 týdny, v nichž máme navíc dvoje závody. Ale jak už jsem také psal několikrát, auto vrčí, jezdí, jen když to stihnem, bude vrčet o něco rychleji.
-> H.: jezdíš pořád s Alpinou? Jaké časy cca? Zítra chci zkusit zprovoznit volant, tak abych věděl kolik ztrácím, pokud se mi podaří zajet kolo bez větší havárie...
-> H.: Tak šup. Jestli na tebe budeme čekat a nakonec to nestihneš, tak budu naštvanej.

Dnes 10 kol, celkem tedy 1720km. Zajímavé je, že po výjezd z Kalenhard se trfím s časy do 2 vteřin. Pak tam vždy někde vyrobím nějakou chybu. Našel jsem rytmus pro Pflanzgarten. Ale jak už jsem několikrát psal, uvidíme, jaký bude rozdíl mezi hrou a realitou.
Co se přípravy auta tká, tak přes víkend bych měl zrenovovat poslední kolo, v pondělí nebo úterý jedeme do laku a konečně mám do motoru kliku. Ještě né v ruce, ale už je na světě a snad o víkendu si ji vyzvednu.
Co se přípravy auta tká, tak přes víkend bych měl zrenovovat poslední kolo, v pondělí nebo úterý jedeme do laku a konečně mám do motoru kliku. Ještě né v ruce, ale už je na světě a snad o víkendu si ji vyzvednu.
-> Luky:
Ono teda Skandinávie je dost širokej pojem, nezapomínej, že z Malmö na Trollstigen je to téměř přesně 1000 km
Ale jelikož tam mám nějaké známé, tak je tahle trasa asi taky v plánu, ale tyhle delší štreky si nechávám až bude daný do kupy něco s dlouhou převodovokou, na dálkový expedice s MBčkem už jsem asi starej 



-> dragon_cb_cz: ale jo, dal by se, ale do těch končin se nějak nechystám, kdežto Skandinávie i Rumunsko mě lákají, no a Col de Turini je cestou z Korsiky docela při cestě 

-> Luky: Myslím, že ten Isle of Man se celkem da zvládnout...
-> dragon_cb_cz: k těm přidat je reálné jen Transfagarašskou magistrálu, zbytek bohužel trochu z ruky
-> Eidy: Moc pěkný... zatím jsem stihnul jen jednu (Stelvio) a na seznamu jsem měl další dvě (Trollstigen a Col du Turini), ale asi přidám další
Ale do třiceti to asi nedávám 


-> kpt.Budha: kolik tak bude cestovní tempo s plaťákem?



Tak pokud bude takovéto datum, jel bych asi také tak nějak, tak bych se možná přikolonoval k tobě :-) Pokud bych teda stíhal cestovní tempo.
No já můžu někoho svézt, chci vyrážet kolem 16 hod z plzně 28.5. Takže kdyby si někdo chtěl dát ve středu kratší šichtu, tak se můžeme domluvit. Jen bych nerad na někoho čekal až si sbalí svačinu nebo někam výrazněji zajížděl, už takhle to bude docela nepříjemný vyjíždět tak pozdě...
-> Eidy: K tomu seznamu - pokud termin 29. - 30. 5. je uz pevny, ja stale nemuzu 

-> Nwkt: To určitě vyjde.
-> Eidy: A návrat plánuješ jak, protože 31.5. to vypadá že musím bejt v Praze
Jinak teda rekapitulace.
M@artin Feldou
Štika na Hondě 500 CB
T jako závaží
Eidy Volvem a na plátně táhne Kóču
H Jede něčím a na plátně Žába (Když to stačí zrenovovat)
Jumbo Formanem.
Luky Mazdou a litrem na plátně (když ho najde).
kpt.Budha eRkem.
Martin136COUPE jako závaží k někomu.
Tuner2 nemůže.
Peca Rapidem zřejmě taky nemůže.
Zatím se tedy počítá s termínem 29.5. ale jestli bude lejt, tak vás nebudu mít rád.
Možná se přidá Nwkt a vhml
M@artin Feldou
Štika na Hondě 500 CB
T jako závaží
Eidy Volvem a na plátně táhne Kóču
H Jede něčím a na plátně Žába (Když to stačí zrenovovat)
Jumbo Formanem.
Luky Mazdou a litrem na plátně (když ho najde).
kpt.Budha eRkem.
Martin136COUPE jako závaží k někomu.
Tuner2 nemůže.
Peca Rapidem zřejmě taky nemůže.
Zatím se tedy počítá s termínem 29.5. ale jestli bude lejt, tak vás nebudu mít rád.

Možná se přidá Nwkt a vhml
-> kpt.Budha: Tak to asi jo. Já jsem nikdy žádný termín nesliboval, ale všichni se chytli 29.5. jak ho*no košile
Jako bylo by to ideální, ale Peca nemůže, Luky hledá auto, H ještě staví motor, renovuje kola a lakuje auto. To je pak těžký. 


Tak květen je skoro tu, předpokládám, že termín je stále ve hvězdách, že? :-) Já jen kdybych mohl poprosit, přeci jenom jsem zaměstnanec, nemohu se ráno rozhodnout, že tři dny nepřijdu...budeme to vědět třeba dva dny dopředu? Díky.
-> H.: Jakože s nějakou vokurkou můžeš říct, žes jel naplno. To já říct nebudu moct rozhodně. Leda tak na hranici svejch možností, ale na hranici auta rozhodně ne.
-> MVM: Vlastně jsi potvrdil, co si myslím. Ono je to vidět i na onboardech. Z každýho auta to vypadá jinak. Jestli ja kamera na střeše, na palubce, jak vysoko je palubka, jestli je kamera vlevo nebo vpravo. Jestli je na blatníku a jestli prší, svítí sluníčko nebo je šero. Pokaždý je to trochu jiný. Někdy to vypadá celý jakž takž, na jiným videu vyniknou zákeřný místa přes horizont.
-> MVM: Vlastně jsi potvrdil, co si myslím. Ono je to vidět i na onboardech. Z každýho auta to vypadá jinak. Jestli ja kamera na střeše, na palubce, jak vysoko je palubka, jestli je kamera vlevo nebo vpravo. Jestli je na blatníku a jestli prší, svítí sluníčko nebo je šero. Pokaždý je to trochu jiný. Někdy to vypadá celý jakž takž, na jiným videu vyniknou zákeřný místa přes horizont.
Proto je dobre, ze se tam chystame prave se skodovkama, ktere moc nejedou. Ja ma mted v aute zalozni motor, ktery oprvdu nejede. Nekdy me dokonce napadne, ze bych se ani az tak moc nezlobil, kdyby se ten ostry netihl dodelat a mohl jsem jet o ro pomaleji. Nezavidim Eidymu, kteremu to jede jak z praku.