
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Baterka v skodovke 120 Gls
Takze zistilo sa ze je zly starter, ale okrem neho je tam este niekde skrat ktory nevem odstranit

Už by to chtělo volno,samomluva je svinstvo
,předtím určeno -> Pierre74:

-> Bobesh: Pokud jsi to předtím neměl rozpojené a nehrabal jsi se v tom,tak spíš ten startér. Odpoj aku,odpoj všechny očka od svorky na elmagnetu a nech pouze přívod od aku,pak zkus připojit,nesmí být sebemenší jiskření,znamenající odběr,pokud je,je zrada ve startéru, A další můžeš zkusit spojit kabelová očka samostatně šroubem a matkou,zaizolovat a zkusit zapojit aku,pokud budou zavřené dveře (nebo stačí vytáhnout 1. pojistku) a odpojené napájení autorádia,alarmu a centrálu (pokud jsou) tak by mělo bejt auto bez odběru.
-> Bobesh:
Kamarade, to by som rad vedel aj ja
Kamarade, to by som rad vedel aj ja

-> Pierre74: Tak bude chyba v zapojení či v startéru samotném.
-> Bobesh:
Heh, aku fotku mam dat?
Chcel by som sa este spytat, ci ten moj opis zapojenia nieje nahodou skrat, lebo fakt sa mi to zda byt cudne. Hned ako pripojim bateriu, tak je starter uplne horuci
Heh, aku fotku mam dat?


-> Pierre74: Dej fotku a řeknu ti. Každopádně startér je kostřen vlastním tělem,plus přívod přímo od aku na silovou svorku-šroub M10,dále z něj pokračuje přívod alternátoru,spínací skříňky a případně relé hlavních světel,pokud jsou. Dále je na elmagnetu starteru ve všech případech faston konektor se žlutým kabelem (svorka 50 spíná při druhé poloze spínačky elmagnet. cívku) a u modelu 81 výše i červený kabel,přemosťující při spoušťení předřadný odpor VN zapalovací cívky (svorka 15a)
Kto mi prosim poradi, ze kolko kontaktov na starteri je pripojenych? Mne je to zapojenie ktore tam mam nejake divne... Su tam dva nozove kontakty. Na jednom mam pripoj zo spinacej skrinky (tensi zlty kabel), a druhy je plus pol z baterie (cierny hruby). Z tohto kontaktu mi odchadzaju dalsie kable. Jeden na indukcnu cievku, druhy do poistkovej skrinky. Su tam este dva kable ktore ani neviem kam vedu .
Cely starter je ukostreny, takze predpokladam, ze to bude asi minus pol
Je to spravne zapojene, alebo ma byt pripoj len ukostrenie ako minus pol, a pripoj zo spinacej skrinky na jeden z nozovych kontaktov ako privod plus polu? DIK za vase rady



Pierre74:
Ono se to zas tak neliší. Sem tam je tam přidanej cykloač, rádio, změněný zadní lampy, atd. Ale než začneš něco odpojovat a připojovat tak bych vyndaval pojistak a koukal na měřák abyych věděl na který pojistce mám hledat zradu.
Ono se to zas tak neliší. Sem tam je tam přidanej cykloač, rádio, změněný zadní lampy, atd. Ale než začneš něco odpojovat a připojovat tak bych vyndaval pojistak a koukal na měřák abyych věděl na který pojistce mám hledat zradu.
-> Rabbit:
Dikes, ale tie schemy co su na webe je vsetko len pre starsie modely
Ale aj tak DIK za radu
Dikes, ale tie schemy co su na webe je vsetko len pre starsie modely


-> Labros:
Super, ked budes mat cas, tak mi prosim posli schemu do e-mailu
ja som tu nasiel len nejake stare schemy tusim do roku 1984, alebo 1987. Ja mam 1989. Sranda je, ze to auto je dovezene z Holandska na Slovensko
Snad ho este rozchodim
Zatim DIK
Super, ked budes mat cas, tak mi prosim posli schemu do e-mailu



Pierre74:
Schéma škodovky sou i tady na webu. Mezi článkama by měl bejt článek "Manuály". Sou v něm odkazy pro stažení knížek v PDF. Když si stáhneš třeba kníčku od Andrta, tak v ní sou schémata.
Schéma škodovky sou i tady na webu. Mezi článkama by měl bejt článek "Manuály". Sou v něm odkazy pro stažení knížek v PDF. Když si stáhneš třeba kníčku od Andrta, tak v ní sou schémata.
-> Pierre74: schéma elektriky mám ve svém počítači, ale k tomu se dostanu až v pátek. Pro začátek bys mohl možná začít odpojením drátku, co vede dozadu k zapalovací cívce, je tuším červenej a slouží k vyřazení předřadnýho odporu cívky při startování.
Tak som tu znova, a to hlavne preto, aby som VAM vsetkym podakoval za rady
Cez vikend som znova nabil bateriu, a dnes som sa dostal k dalsim pokusom
Zacal som s odpajanim jednotlivych spotrebicov, pretoze akonahle som pripajal bateriu, tak na kontaktoch to poriadne iskrilo
Koncil som pri odpajani starteru, a pri tom som zistil, ze je totalne horuci - neda sa ani ruka na nom udrzat! Zacinam mat z tej mojej skodovky pekne zly pocit. Dala by sa niekde najst schema elektroinstalacie? Je to rok vyroby 1988/89 poslendy model, lebo uz v tom case sa vyrabali aj Favority
Niekde tam bude poriadny skrat - len ak vsetko poodpajam, tak to potrebujem potom aj spat vsetko spravne spat zapojit
Zatim DIKES






A nebo je spatna baterka. Jednou sem koupil nejakou neznacku a musel sem ji dvakrat reklamovat a pak sem si radeji priplatil za Akumu. Zmer jake ma ted napeti, mozna odesel jeden clanek.
Ak nemas merak tak si zober sulfitku.Vypni vsetky spotrebice. Odpoj + od baterky a medzi baterku a kabel daj tu sulfitku. Ak svieti niekde sa ti straca prud. Ak svieti tak daj kabel znovu na baterku a postupne vytiehni prvu poistku a skus prilozit ziarovku. Ak svieti zisti ake spotrebice tam mas napojene a skusaj odpaja. Ak nesvieti tak skus druhu poistku, tretiu atd...
zmeř si sériově,jaký proud Ti teče kabelem od baterky,když máš všechno vypnuté ...to vypadá,že to máš někde do zkratu
Zkontroluj kontakty na baterce, jesli ti treba spatne sedej, tak se svetla rozdvitej, ale kdyz budes chtit otocit starterem, tak ani nehne.
Skusi mi prosim niekto poradit? Doteraz som nasiel len otazky a konstatovanie
Bol by som moc rad, a aj povdacny keby sa ozval nejaky dobrak, ktory ma skusenosti alebo niekto kto ma aspon rady ako odstranit chybu.
DIKES



světla oproti startéru neberou skoro nic
Ano, nabijal som ju, mala asi 14V, ale ako som uz pisal, tak pri starte ukaze otackomer plne otacky a to je asi tak vsetko. Ked pustim len svetlomety, tak je vsetko ok, svietia ako dabel. Po 12 hodinach je bateria uplne off
mno todle me delalo kdyz sem mel kompletne ko vybitou baterii
Tak změř odběr na baterce a potom na jednotlivejch pojistkách a uvidíš kde ti to žere. Nabíjel jsi tu novou baterku?
Caute, mam problem s takmer novou baterkou - pri starte mi na otackomeri ukaze rucicka maximalne otacky, motor starter ani nepretoci a neda sa nastartovat. Bateriu ak necham v aute, tak je asi po 12 hodinach uplne vybita
je mozne ze je tam niekde skrat? DIK MOC
