-> dragon_cb_cz 06.08.19 12:44:36: Ale vzhledem k tomu, že se to už nedělá, tak se asi už nic moc neobjeví. Potkávám tady pravidelně stále stejné Bravice, jako má moje pani a nevypadají, že by se chystali toho zbavit. Zvláště když je na tom tak snadný a nenáročný servis. A bohužel je to vidět v inzerci, která je stále tenčí.
-> dragon_cb_cz 06.08.19 12:45:04: Jo, to nemá s Lancií prachnic společného.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
12:52:19
06.08.2019
06.08.2019

Jirik_Tuňák1983
12:45:04
06.08.2019
06.08.2019

dragon_cb_cz
-> suri: Thema je jen přebalenej Chrysler, ne?
12:44:36
06.08.2019
06.08.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Ad Alfa - ono je taky blbý, že všude recenzujou ty QV verze, ale recenze na běžnou není snad nikde. Což je v přesným kontrastu s tím, co by si lidi nejspíš kupovali... Plus teda nedělaj kombík, což je třeba důvod, proč si jí jeden můj kamarád ještě nekoupil a zůstává u 159 - má malý děti a SUV nechce.
Ad Delta - jo, bohužel. Jedna krásná 1750TBi byla na prodej snad rok, tak už asi zmizela... navíc je výhradně s automatem. Mě se ta 1.4T zdá jako optimální volba, nájezd bych třeba ani tolik neřešil (pořád to není nic hrozného), ale nikdy jsem nenašel žádný kus, který by byl +- OK ve všech ohledech - vždycky tam byl nějaký problém (nájezd moc vysoký, výbava moc malá, stav ne úplně hezký atd).
Ad Delta - jo, bohužel. Jedna krásná 1750TBi byla na prodej snad rok, tak už asi zmizela... navíc je výhradně s automatem. Mě se ta 1.4T zdá jako optimální volba, nájezd bych třeba ani tolik neřešil (pořád to není nic hrozného), ale nikdy jsem nenašel žádný kus, který by byl +- OK ve všech ohledech - vždycky tam byl nějaký problém (nájezd moc vysoký, výbava moc malá, stav ne úplně hezký atd).
10:46:39
06.08.2019
06.08.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 06.08.19 09:35:42: To jo, všichni ze světa motorismu ze Stelvia a Giulie QV učůrávají, ale prodeje to má hlavně v zámoří mizerné. Svět je takovej pomotanej, raději uniformu, než se nějak odlišit. Ale když zákazníci nepodpoří prodeje, neposkytnou automobilkám prostor se vyšvihnout.
Moc hezké bylo toto video, navíc v libozvučné slovenštině.
Ta Delta se mi taky líbí, má oproti Bravu prodloužený rozvor, takže je hlavně vzadu dost místa a jdou tam i polohovat opěradla, ale je jich čím dál méně, to chtělo chytit dříve.
Co jsem koukal, tak s 1.750 TBi není momentálně v nabídce ani jedna.
Max sem tam s 1.4 T-Jet, ale nájezdy pořád rostou.
Koukal jsem teď na několik videí plus recenze z ciziny apod. na Kiu Stinger a tu Kiu Proceed GT a fakt se mi to líbí. Včera se mi tedy nelíbil pochybný srovnávací test Audi S5 a Stingera, kdy prskali něco o zaujatosti i Němci, ale ta S5 byla o 30 000,- EUR dražší.
Moc hezké bylo toto video, navíc v libozvučné slovenštině.
Ta Delta se mi taky líbí, má oproti Bravu prodloužený rozvor, takže je hlavně vzadu dost místa a jdou tam i polohovat opěradla, ale je jich čím dál méně, to chtělo chytit dříve.
Co jsem koukal, tak s 1.750 TBi není momentálně v nabídce ani jedna.
Max sem tam s 1.4 T-Jet, ale nájezdy pořád rostou.

Koukal jsem teď na několik videí plus recenze z ciziny apod. na Kiu Stinger a tu Kiu Proceed GT a fakt se mi to líbí. Včera se mi tedy nelíbil pochybný srovnávací test Audi S5 a Stingera, kdy prskali něco o zaujatosti i Němci, ale ta S5 byla o 30 000,- EUR dražší.

10:39:36
06.08.2019
06.08.2019

suri
-> dragon_cb_cz: Themu či chrysler či čo to je vlastní aj ten čo som mu predal Superba , to je tiež solídny grc
09:35:42
06.08.2019
06.08.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Njn jenže takovýhle auto může mít automobilka jako třešničku na dortu, ne základ produkce... Ostatně, stačí se podívat jak se "daří" Alfě - a ta měla výchozí pozici přeci jen o dost lepší.
My jsme jednu chvíli docela koukali na Deltu, je to vlastně Bravo v trochu jiném kabátě, ale zajímavých kusů je v ČR jako šafránu...
My jsme jednu chvíli docela koukali na Deltu, je to vlastně Bravo v trochu jiném kabátě, ale zajímavých kusů je v ČR jako šafránu...
23:26:05
05.08.2019
05.08.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: To je takové auto, které se musí pochopit. 
V téhle zlatokombinaci na obrázku by byla na svatbu boží.
Je to takové smutné, jak to dopadlo.

V téhle zlatokombinaci na obrázku by byla na svatbu boží.

12:13:58
05.08.2019
05.08.2019

Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 05.08.19 08:47:21: To je fajn, ale třeba díly náprav (alu ramena apod.) a řízení podvozku (které po těch letech občas blblo) už nikdo nedělá.
Moje představa by byla taková, že když už bych to neměl společně s haldou dalších youngtimerů ve stodole, jezdil bych s tím třeba 3 měsíce v létě a pak bych to zase vrátil. 


08:47:21
05.08.2019
05.08.2019

saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983 05.08.19 00:48:03: Motorky ruční brzdy to má z Passata, to tě kdyžtak můžu zásobit na 200 let dopředu

01:07:16
05.08.2019
05.08.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: ... pokud to zůstane funknční. Což z toho dělá sakra rizikovou investici 

00:48:03
05.08.2019
05.08.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 04.08.19 23:15:32: Nic se na to už nedělá, druhovýroba neexistuje. To auto je narvané technologiemi a jak se to i z důvodu stáří posere, je to v podstatě neopravitelné. Ale jako auto do garáže na občasné vyjetí, plus nasbírat nějaké choulostivé díly, na to určitě fajn. Ale spíše s tou benzínovou 3.0 a nebo 3.2. Škoda, ale jednou to může mít zajímavou sběratelskou cenu. 

23:15:32
04.08.2019
04.08.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Já je občas v Praze vidím, ale je to podobnej jednorožec, jako 9-5NG - rozhodně to nepotkáš každý den. Ale neurazilo by mě to ani trochu - navi už vůbec ne, protože smysl integrovaný navigace v autě v době smartphon-ů absolutně nechápu....
23:11:20
04.08.2019
04.08.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 04.08.19 23:07:17: To já taky.
Za svůj život jsem viděl jen dvě. Ale jezdí. Z toho displeje navi a grafiky (ano, je to staré - od 2002) se mi dělá trochu šoufl. Jinak s tím nemám moc problém. S předkem se musí člověk trochu popasovat, ale zadek je perfektní.

23:07:17
04.08.2019
04.08.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Jak říkáš, tak divný, až je to hezký - a ten pornointeriér jsou další body navíc - byť tam teda je vidět i nějaké to "koncernové šetření" a některý prvky v něm působí cize/lacině. Ale asi bych se trochu bál nákladů na to udržet podobnou věc v chodu...
21:20:16
04.08.2019
04.08.2019

castrol
-> Milan 136: ja teraz casto stretavam lanciu ypsilon ,to sa radsej otocim na druhu stranu ako kukat na tento skvost 

20:59:09
04.08.2019
04.08.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 04.08.19 20:50:07: Je to hodně zvláštní, no. Chodíme pravidelně kolem jedné stříbrné a je to ve skutečnosti spíše tou divností zajímavý a docela se mi to i líbí. Ve dvojím lakování je to i takové tradiční. To se mi spíše obrací žaludek, když jdu denně kolem zaparkovaného G5 Variant a G Plus ze stejných let jako je ta Thesis, to plusko je prostě prasečina a nikdo se nad tím nepozastavuje.
20:50:07
04.08.2019
04.08.2019

Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 04.08.19 20:32:39: to je hroznej poblijón
20:32:39
04.08.2019
04.08.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Chtěl bych s tím alespoň chvilku jezdit, byť je to už pamětník.
Je to tak divný, až je to pěkný a vlastně jiný. 
www.sauto.cz/osobni/.../1 7162398?goFrom=lis...
Ta 2.4 JTD je asi nějaká starší verze, neměly potom 147 a 154 kW?


www.sauto.cz/osobni/.../1 7162398?goFrom=lis...
Ta 2.4 JTD je asi nějaká starší verze, neměly potom 147 a 154 kW?
16:29:38
31.07.2019
31.07.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Jj po těch koukám - 1.4T 88 nebo 110kW. To auto je pořád hezký, jen jak říkám, málo kdy se mi trefí do vkusu vnitřní výbavou 

14:57:48
31.07.2019
31.07.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 20.07.19 20:31:56: Hledal jsem nějaké údaje a narazil na tento starý článek. Ten by byl pěknej.
www.auto.cz/fiat-bravo-1- 4-t-jet-88-kw-vykon-za-roz umnou-cenu-1748
Čirou náhodou říkal švára, že sem pojede pán pro nějakou likvidaci ze sklepa (už tu vloni pro něco co jsme vytáhli k odvozu na dvůr byl) a hned říkal, že si vždycky vzpomene, když jede okolo "jak tam stojí ten hezkej fiátek". Karkuli to samozřejmě potěšilo, když jsem to zprostředkovaně vzkazoval.
Jinak, když odbočím, stejně jako on nechápeme, kde se ten bordel na vyklízení furt bere. Holt děda dost střádal. 
www.auto.cz/fiat-bravo-1- 4-t-jet-88-kw-vykon-za-roz umnou-cenu-1748
Čirou náhodou říkal švára, že sem pojede pán pro nějakou likvidaci ze sklepa (už tu vloni pro něco co jsme vytáhli k odvozu na dvůr byl) a hned říkal, že si vždycky vzpomene, když jede okolo "jak tam stojí ten hezkej fiátek". Karkuli to samozřejmě potěšilo, když jsem to zprostředkovaně vzkazoval.


20:31:56
20.07.2019
20.07.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Já po těch Bravech pokukuju pořád - právě s touhle motorizací. Ale těch "sport" verzí s koženým interiérem je jako šafránu 

18:40:12
18.07.2019
18.07.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 17:25:51: To se pleteš bobí, navíc já nevím kdo sem přišel rejpat.
Já jsem to sem ani nedával, je to už staré video. 
Musí se ale nechat, že ten motor se fakt poved a dokázal dokodrcat až do dnešních emisních limitů bez velkých potíží. Bral bych ho do Karkule vozu hned, ale tehdy byl v tak novém voze ještě moc drahý.


Musí se ale nechat, že ten motor se fakt poved a dokázal dokodrcat až do dnešních emisních limitů bez velkých potíží. Bral bych ho do Karkule vozu hned, ale tehdy byl v tak novém voze ještě moc drahý.
17:25:51
18.07.2019
18.07.2019

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.19 16:15:14: Ale já nerozporuju to co tam říká. To jen ty zas reagujes jak čertík. 

16:15:14
18.07.2019
18.07.2019

Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 18.07.19 15:41:47: Fiat Dobló s 1.4 T-Jet. Auto je sice kepl, nebo minimálně jeho část, což potvrdil i Vaculík, ale Jeník nedokáže přenést přes srdce, že ten motor je mechanicky a technicky povedený, byť nemá některé věci ohledně příslušenství a okolí řešen dobře.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 15:31:08: Jojo, zrovna ty se tím živíš, takže máš široký přehled o tom, která automobilka má na kterém modelu co blbě. Vydej to knižně jako encyklopedii nebo v nějakém souhrnném youtube videu.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 15:31:08: Jojo, zrovna ty se tím živíš, takže máš široký přehled o tom, která automobilka má na kterém modelu co blbě. Vydej to knižně jako encyklopedii nebo v nějakém souhrnném youtube videu.

15:41:47
18.07.2019
18.07.2019

MATTESS
A o co že jde?
15:31:08
18.07.2019
18.07.2019

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.19 14:44:37: Pravdu má hlavně s těma technickejma fíčurama, kvůli kterým se servisáci střílí do hlavy
ale jinak jsou takovou nějakou reakci čekal 


14:44:37
18.07.2019
18.07.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 13:55:10: Já jsem si říkal, kterej blbec se s tím připomene jako první. 
To auto je děsný, ale motor v něm fajn, v tom má zase pravdu.

To auto je děsný, ale motor v něm fajn, v tom má zase pravdu.
13:55:10
18.07.2019
18.07.2019

Tuner#2 - zrušená registrace
Se divím, že tu ještě není poslední Vaculíkovo tvorba, vychválená do nebes 

16:14:42
18.06.2019
18.06.2019

Jirik_Tuňák1983
-> minno 18.06.19 15:57:53: Saxo mělo Lucas a stálo to taky za píču. Po 15 000 - 20 000 km předky po smrti. Zadní bubny nesmrtelný.
15:57:53
18.06.2019
18.06.2019

minno
-> Jirik_Tuňák1983: Je to Bosch. Rovnaké brzdy by mali mať Fiatky už od čias cca Cinquecenta.
15:53:49
18.06.2019
18.06.2019

Jirik_Tuňák1983
-> minno 18.06.19 15:42:41: To je hodně divnej brzdič, co je to za systém? Je tam vidět kdo je výrobce?
15:42:41
18.06.2019
18.06.2019

minno
-> dragon_cb_cz: Áno, doska v tomto prípade chodí priamo v brzdiči.
Ono sa tie plávajúce strmene líšia v takýchto detailoch a každé riešenie má aj výhody aj nevýhody.
Ono sa tie plávajúce strmene líšia v takýchto detailoch a každé riešenie má aj výhody aj nevýhody.
15:35:42
18.06.2019
18.06.2019

dragon_cb_cz
A to ta deska chodí přímo v brzdiči? Když jsem teď dělal brzdy na SX4, tak tam se na brzdič ještě nacvakává takový "žlábek" z hladkého pozinkovaného plechu - k sadě destiček byly nové. A i ty staré co jsem vyndal ještě byly celkem pěkně hladké... Namazal jsem to ATE Plastilube a desky v tom pak chodily doslova "jako po másle". To není běžný prvek?
13:31:24
18.06.2019
18.06.2019

minno
-> suri: ja používam medenú pastu z tuby, tá je dosť hustá, to bude asi podobná hustota ako tebou opisovaná pasta.
20:45:26
17.06.2019
17.06.2019

suri
-> Jirik_Tuňák1983: robím všetko kde platia
19:07:06
17.06.2019
17.06.2019

Jirik_Tuňák1983
-> suri 17.06.19 17:12:31: Děláš i Mercedes, ja? 

17:12:31
17.06.2019
17.06.2019

suri
-> minno: nevydrží tam nič to ti poviem rovno , tú sivú pastu ti poslať môžem to nie je problém ak chceš , môžeš vyskúšať , tie medienky sú podstatne redšie a menej odolné voči vode a podobne -> Jirik_Tuňák1983: tieto stoja tiež za piču
15:26:53
17.06.2019
17.06.2019

Jirik_Tuňák1983
-> suri 17.06.19 14:42:26: Tohle jsou taky cigánské strmeně a pro smradlavýho skopčáka dobrý.
14:52:23
17.06.2019
17.06.2019

U-Geen
-> minno: no na zinek pak nejaka barva a to me zatim drzi - pravda, zatim jen par let
14:51:09
17.06.2019
17.06.2019

minno
-> suri: Vďaka za tip na mazivo. No veď to, len čo z toho, že opieskovanie a zinok zas vydrží len na chvíľu pri tom dnešnom solení... Vypilníkovať a nechať voľnejšie som rozmýšľal aj ja, len práve toho hrkotania som sa bál... Uvidím.
14:42:26
17.06.2019
17.06.2019

suri
-> minno: cigánske strmene no , to len riadne vypilníkovať a nechať voľnejšie , ale zase aby potom nehrkotali ... tie medienky stoja za prd celkovo , jediné čo chvíľu dlhšie vydrží sú tie sivé husté pasty , napríklad my to máme v koncerne G000650 , tie v týchto presných uloženiach vydržia najviac ... určite by pomohlo to vypieskovať a dať do zinku a mazať len jemne alebo pravidelne ale komu sa to bude chcieť ...
14:29:27
17.06.2019
17.06.2019

minno
-> Jirik_Tuňák1983: To chápem, ale otázka znela inak
Ad. veľké autá: v škodovke mám kotúče 130 tis. km (od 2011) a platničky mením po 60 tis. km (preventívne, materiálu je na nich ale ešte dosť), teraz je tam 3. sada. A aj cez zimu a soľ to fungovalo vždy dobre.
Celkovo mi ale príde, že tento typ brzdiča (Punto) je konštrukčne dosť náchylný na bordel z ciest a potom je to náročnejšie na údržbu.
Za to zadné brzdy (bubon) majú 100 tkm a furt OK - až raz bude treba dať dole bubny, asi to rovno rozbijem
U škodovky je pre zmenu zas so zadkom stále niečo...

Ad. veľké autá: v škodovke mám kotúče 130 tis. km (od 2011) a platničky mením po 60 tis. km (preventívne, materiálu je na nich ale ešte dosť), teraz je tam 3. sada. A aj cez zimu a soľ to fungovalo vždy dobre.
Celkovo mi ale príde, že tento typ brzdiča (Punto) je konštrukčne dosť náchylný na bordel z ciest a potom je to náročnejšie na údržbu.
Za to zadné brzdy (bubon) majú 100 tkm a furt OK - až raz bude treba dať dole bubny, asi to rovno rozbijem

U škodovky je pre zmenu zas so zadkom stále niečo...
14:05:10
17.06.2019
17.06.2019

Jirik_Tuňák1983
-> minno 17.06.19 13:27:02: Klasika, městský provoz, krátké trasy, ale hlavně malé auto, průměr kotoučů, velikost destičky a konstrukce brzdiče. U malých aut typu Punto, Saxo, 106, 206, Clio a dalších malých modelů jiných značek, vydrží kotouče velmi málo. Kdežto u velkých aut není nic výjimečného rozmezí 100 - 200 000 km. Předky: Táta u P207 60 000 km, Karolína u Bravo II 62 000 km. Moje Volvo 116 000 km (zadky už má vyměněné), Cromaňonec má na 147 000 km ještě původní.
13:27:02
17.06.2019
17.06.2019

minno
V sobotu vymenil kotúče a platničky na Punte. Staré kotúče vydržali necelé 4 roky a 30 tis. km. A na nich padla 2x sada platničiek po 15 tis. km. Pred 2 rokmi som repasol strmene (všetko okrem torza brzdy nové), dal nové platničky, kotúče som vtedy len obrúsil (hrany) a dal im ešte šancu, mali len 2 roky.
Holt mestské auto s malým nájazdom :/
Kotúče ma ani tak neserú, že nevydržia dlho v ukážkovom stave, brzdí to dobre a hrdza sa vždy obrzdí.
Problém vidím v tom, že prihrdzavejú platničky k brzdiču vo vyznačených miestach hlavne na šoférovej strane (viac soli?) a potom to pribrzďuje, píska a vydáva všelijaké zvuky. A platničky sa nepravidelne oderú (jedna málo, druhá veľa). Pri montáži platničiek tieto miesta čistím a mažem medenou vazelínou, ale ani to neprežije dlhšie ako 1-2 zimy.
Nejaké riešenie, ako tomu predĺžiť život? Napadlo ma začať to pravidelne čistiť/mazať pri prezúvaní, alebo aspoň po zime. Ale to je robota navyše a komu by sa chcelo :)
Holt mestské auto s malým nájazdom :/
Kotúče ma ani tak neserú, že nevydržia dlho v ukážkovom stave, brzdí to dobre a hrdza sa vždy obrzdí.
Problém vidím v tom, že prihrdzavejú platničky k brzdiču vo vyznačených miestach hlavne na šoférovej strane (viac soli?) a potom to pribrzďuje, píska a vydáva všelijaké zvuky. A platničky sa nepravidelne oderú (jedna málo, druhá veľa). Pri montáži platničiek tieto miesta čistím a mažem medenou vazelínou, ale ani to neprežije dlhšie ako 1-2 zimy.
Nejaké riešenie, ako tomu predĺžiť život? Napadlo ma začať to pravidelne čistiť/mazať pri prezúvaní, alebo aspoň po zime. Ale to je robota navyše a komu by sa chcelo :)
11:29:42
13.06.2019
13.06.2019

U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: no bohuzel jsou na ty zacvakavaci klipy, coz se mi moc nelibi... magnet by byl lepsi www.ebay.com/itm/.../1326
85087234?hash=item1...
10:38:28
13.06.2019
13.06.2019

Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 13.06.19 10:25:53: Uka :-)
10:25:53
13.06.2019
13.06.2019

U-Geen
-> dragon_cb_cz: nasel jsem na ebay levnejsi, viz Messenger :-)
10:23:26
13.06.2019
13.06.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 12.06.19 14:49:28: Viz -> U-Geen 12.06.19 21:34:11: , na SX4 bohužel stojí přes 4 litry :/
-> vhml 12.06.19 14:30:22: Okapy moc nepotřebuju, SX4 a 900 parkujou v garáži a 9-5 sice venku, ale na asfaltu a jezdí pravidelně, takže se vyvětrá dostatečně. Spíš by se mi líbila možnost větrat okýnkama a ne klimou, speciálně v příměstským/městským provozu - speciálně pro děti na zadních sedačkách to je o dost zdravější.
-> vhml 12.06.19 14:30:22: Okapy moc nepotřebuju, SX4 a 900 parkujou v garáži a 9-5 sice venku, ale na asfaltu a jezdí pravidelně, takže se vyvětrá dostatečně. Spíš by se mi líbila možnost větrat okýnkama a ne klimou, speciálně v příměstským/městským provozu - speciálně pro děti na zadních sedačkách to je o dost zdravější.
21:59:25
12.06.2019
12.06.2019

castrol
-> Jirik_Tuňák1983: 1390 prosim pekne ale asi zainvestujem



21:34:11
12.06.2019
12.06.2019

U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: 1350 je zkousnutelny. ale na SX4 jsem videl bohuzel uplne jiny ceny :)