navod - centralni sterac

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 18.10.2009 do 07.12.2009, založil/a Rider skoda
řadit dle data
07:50:07
07.12.2009
LiMaK - 742 forever
-> Rider skoda: tak to nevim co ti na to odpovedet. ja mam to tahlo tak cca o 4cm prodlouzene a uplne na první fotce co jsem tu dal vidis, jak mi sterac parkuje pred spolujezdcem skoro dole, a pak na jedné z poslednich fotek vidis jak mi zustava v klidu pred ridicem az na gume....



tu kulatou spojovačku neprodlouzis, neb by ti tam potom nevlezla.....

prodluzovat musis opravdu jen tu tyčku co jde primo na cep sterace co je pres kastli....

vono kdyz se pak divad na kyvajici se sterac, tak vlastne vidis coho tim dosahujes....opisuje ti to vetsí kružnici a timpadem na páku ti to opisuje vetsi pulkruh na aute....
19:38:08
06.12.2009
Vojtisek
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: vrakoviste v mym okoli to neprodaji cenou pod 2000 Kč a na webu sem teda nasel za 3200 novej.
19:33:10
06.12.2009
OndraKrupi
-> Vojtisek: vrakoviště? internet?
19:32:36
06.12.2009
Vojtisek
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: k motorku z Una nemam sanci se dostat.
18:08:09
06.12.2009
OndraKrupi
-> Vojtisek: tam je nejlepší motorek z fiata uno.
18:02:43
06.12.2009
Vojtisek
A jak by probíhala eventuální úprava do Fáčka? Poradtě, kluci 4
21:01:47
30.10.2009
Rider skoda
-> LiMaK - 742 forever: tak jsem to prodlouzil asi o 3cm,sterac mam udelany,ze parkuje tez pred ridicem a krok sterace se snad pomalu nezvetsil a kdyz,tak jen o malo,protoze mi setre vlastne presne pul skla tudiz dojede jen do svisle polohy,ze rozdeli okno napul a dal nedojede8 Uz fakt nechapu cim to muze bejt?Jinak uznavam, ze to posunuti sterace doprostred je lepsi,ze pak muze jit sterac pred ridicem nize a setre vetsi plochu tak jako u spolujezdce nyni pri neposunuti diry raminka do osy vozu.Mne snad prijde,ze je potreba prodlouzit tu splostelou trubku jinak snad vetsiho vykyvu necoilim9 Ja jen prerpizl tu pasovinu napul a dovaril k ni 3cm nove pasoviny,abych to mel klacisky s cepem.....
14:15:22
30.10.2009
LiMaK - 742 forever
nejlépe je to posunutí videt na mé poslední fotce, kde jsem ti "X" vyznačil body, které se posouvají....vzdálenost sterac - motor tak zustane porad stejná
14:14:02
30.10.2009
LiMaK - 742 forever
-> Rider skoda: ja mam sterac veprostred auta, to je pravda, ale blíž k motorku není, neboť je vlastne posunutý i celý motor o cca 3cm....



jako komplet jsem to povolil z kastle, nejen sterace, ale i motor (1*šroub na 10tku klíč) a pusunul celé komplet jak sterac, tak motor o ty cca 3 cm, tak aby sterac byl uprostred.

Souhlasímk ale s tím, že udělat díru do kastle na čep sterace je celkem sranda, neb ta puvodní je vyztužená a musis vyztužit i podklad té dalsí odvrtané díry...
12:41:55
30.10.2009
Rider skoda
-> LiMaK - 742 forever: ok,chapu.ja tedy akorat necham sterac v te dire mimo osu auta.vrtat do kastle nechci a kdyz bude parkovat na strane, tak mi to ani nevadi.tak snad taky postaci jen prodlouzeni te pasoviny.se divim,ze kdyz ten sterac mas presne vprostred(tudiz bliz k moturku),tak ze jsi musel stejne prodluzovat kdyz jsou osy bliz k sobe a tim padem asi vetsi vykyvy.
12:12:06
30.10.2009
U-Geen
me se teda osvedcil komplet system ze seatu ibiza mk I.
11:23:26
30.10.2009
LiMaK - 742 forever
-> Rider skoda: presne, prodlouzil jsem jen tu kratkou, co vede na cep primo pod steracem.



ty zbylé 2 (dlouhou na koncich zplostelou, a tu co je na motorku sterace ) jsem nechal origo.



To prodlouzení zhlavy nevím ,delal jsem to tak, že jsem vymontoval original, pak vzal železo jednou tak delsi a zkousel jsem. mam tam asi 5 dír vedle sebe,jednu za druhou (což vypadá sportovně - odlehčeně :-) a ve zhruba prostrední dírce to stira jak má.





se zadnim steracem z 5. dveří by byl problem, neb ten nemá táhla, a točí se jinak.

přední motorek se toci porad dokola, má táhla ktere vlastne vytvarej ten kyvavy pohyb, a co navíc, ten motor z 5. dveří je vlastne primo pruhozí karoserii, bez táhel. to znamená, že pod tou prostrední dírou na něho nemas prostor, neb tam mas ventilator a teleso topení....motor proste musí být mimo střed auta, což u 5.dveroveho motorku nelze splnit.





osobne bych sel do varianty fildího motoru zepredku, von je skoro stejný, jen je silnejsi.

pripojení samozrejme jak pise hrabosh, což ale znamená upravu lucase u volantu, nebo vyresit opačnou logiku pres relé....
11:14:00
30.10.2009
Rider skoda
-> LiMaK - 742 forever: prodluzoval jsi tedy asi tu pasovinu od osy raminka jak vede ta kratounka.tu dlouhou trubku na koncich splostelou by asi bylo problematicky prodlouzit.v cm to prodlouzeni asi nevis:-(?
22:11:25
27.10.2009
Hrabosh
-> Rider skoda: Nevím, jestli motorek z Feldy 5. dveří rychleji stírá, neřekl bych. Každopádně nebudeš mít 2 rychlosti (pokud ho nebudeš řídit třeba PWMkem).



Pokud budeš chtít použít motorek z předních stěračů Fa/Fe tak nezapomeň, že u Š120 máš připojený + ke svorce 15 a mínusem připojuješ pomalé, nebo rychlé vinutí. Motor z Felicie má mínus přivedenej rovnou na kostru a jednotlivým vinutím se připojuje +.
19:24:44
18.10.2009
Rider skoda
-> LiMaK - 742 forever: promin,ale presne jsi uhodl,rec byla o 120ce.napr vzit raminko sterace z patych dveri feldy by neslo?ze by bylo uz rovne.jinak motorek nechavas origo nebo lepsi dat z fava(feldy) 5tych dveri,ze by rychleji stiral?A nerad bych vrtal do kastle,neslo by nechat tu osu raminka sterace origo lehce vyosenou ze stredu auta?
16:28:29
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
-> Tchibo:

jezdím s tím 6 let, každodenne, v léte, v zime...



žádný tebou popisovany extrem jsem nepostřehl.



jedinny snad problem, co me sral, byl ten, že pokud mi sterač parkoval před spolujezdcem, tak za jízdy vlivem větru se mi setřená vada vracela před řidičem do skla....

Sterac vodu setrel ke spodní gume, pak dojel pred spolujezdce a voda pred ridicem vyletela po okne nahoru.



Tento problem jsem ale zničil tím, že jsem parkovací polohu sterace posunul před svuj xicht a tudíž voda do mého výhledu za jízdy neleze.
15:02:45
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
posunutí uchycení
zvětšit navod - centralni sterac - obrázek od LiMaK - 742 forever vložen 18.10.2009 15:02:45
14:49:57
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
tady je krasne videt to narovnané rameno sterace z felicie a krytka původní díry....
zvětšit navod - centralni sterac - obrázek od LiMaK - 742 forever vložen 18.10.2009 14:49:57
upraveno 1x, naposled 18.10.2009 16:24:07
14:48:29
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
tady je detail toho prodlouženého táhla, je to v podstatě kus plocháče s pár dírkama. dejme tomu že je to železo o 3cm delsí než puvodní a vhodne v nem jsou navrtané dírky.

díra na to dlouhé táhlo je jen jedna, ale díra jak je čep sterace nevím jak je daleko, já vrtal postupne a zkoušel jsem výkyv, aby byl přes plné ono....mám tam asi 3 díry a v jedné z nich je to chycené...
zvětšit navod - centralni sterac - obrázek od LiMaK - 742 forever vložen 18.10.2009 14:48:29
14:44:39
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
druhé táhlo je treba vhodně prodlouzit. jak vidíš, čep je nahrazený šroubkem, kterej ti doporučím pořádně (klidne i 4 kontramatkama) zakontrovat, s klasickym kontrovanim se mi to porad povolovalo
zvětšit navod - centralni sterac - obrázek od LiMaK - 742 forever vložen 18.10.2009 14:44:39
14:43:08
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
2)krátké táhlo u sterace nech puvodní
zvětšit navod - centralni sterac - obrázek od LiMaK - 742 forever vložen 18.10.2009 14:43:08
14:38:23
18.10.2009
Tchibo
Přeji mnoho ujetých km v dešti kdy ani dva stěrače nestíhají 1
14:32:24
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
foto 1)

tady vidíš posunutí sterače doprostřed auta
zvětšit navod - centralni sterac - obrázek od LiMaK - 742 forever vložen 18.10.2009 14:32:24
14:31:50
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
na jakem aute?

skoda 120....

1) upravit táhlo sterace, aby lítal od kraje ke kraji

Když otevres kapotu, cumíc na mechanismus sterace. upravil jsem jen jedno malé táhlo, prodloužil jsem ho asi o 2,5cm...např.: vyrob to z kusu plocháče, odvrtej postupne dírky a chytnes to sroubem.



2) posunutí středové díry doprostřed auta. tzn.: vyvrtat v polovině auta díru. zde se vyskytuje ale jeden problém, a to, že puvodní díry nejsou jen skrz plech, ale je tam i taková výzruha na čep sterace.. zase opet ti postačí kousek plochace a sroubky, ten kus plochace prisroubujes k puvodní výztuze v puvodní díře, plocháč železa ti povede až pod tu tvou vyvrtanou díru, vrtneš do nej díru na čep sterace a nasadíš.

pokud nevlastníš CO a nebo se ti nechce puvodní díry kytovat, doporučuju tam nasadit zaslepku z prední kapoty, což je pak ohromná výhoda, jelikož na technickou během 5ti minut nasadis puvodní mechanismus a 2 raménka.



3) sehnat rovné raménko sterače, neb to s původním křivým vypadá dost nahovno. Mi se osvedčilo rameno z felicie, které jsem pomocí flexy a ohnutí narovnal, pak obyčejnou elektrickou svareckou zavaril a vybrousil.
upraveno 1x, naposled 18.10.2009 14:38:43
12:50:21
18.10.2009
Bobesh
-> Rider skoda: počítej s tím,že ti to nebude stírat jako Mercedes a není to legální úprava schválená pro běžný provoz.
12:35:39
18.10.2009
Rider skoda
Ma prosim nekdo navod jak udelat centrální stěrač jako Tuner2? Jakoze by byl takto na strane,prijde mi to asi nej,protoze v tom stredu to bych rekl prekazi ve vyhledu.
Extreme Tyres