Oprava přední kapoty Škoda Rapid 136

prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 31.10.2013 do 02.11.2013, založil/a Boomber
řadit dle data
08:59:09
02.11.2013
Boomber
Tak jsem to vyřešil. Místo původního závitu M7 jsem nařezal M6. Problém byl očko nasadit a zakousnout. To jsem vyřešil speciálním přípravkem, kdy jsem si z drátu udělal úchyt na závitové očko a tak jsem ho uchytil do vrtačky. Tím se celkem dobře chytlo a pak jsem s ním už otáčel hasákem a sykovkama.

Tak snad to vydrží.
18:54:37
01.11.2013
milano
a nedá sa závit opraviť? závitové oko M7 má priemer 26 mm. to by sa tam zmestilo. buď vložiť závitník do vhodného orecha góly a poistiť vrazením vhodného šrobiku do zárezu oka, alebo chytiť začiatok závitu rukou a pootáčať sikovkami. prinajhoršom skúsiť narezať M6?
upraveno 1x, naposled 01.11.2013 18:55:51
13:56:34
01.11.2013
rsvancara
-> Boomber: Nojo, máš pravdu. Koukám aspoň na fotku. Takže odříznout, odvrat větší dírou, vnořit šroubb a obvařit ho za hlavu :-)
17:13:41
31.10.2013
Boomber
-> Luky: Černou jsem měl, ale není to ono. Celočervený Rapid se zlatýma loukotěma je lepší než ten samý Rapid s černou nebo nějakou jinou kapotou...8
15:27:52
31.10.2013
aDAm
-> Nwkt: psal žeby netrefil homodomo lak.
15:26:55
31.10.2013
Luky
-> Nwkt: jj, taky řešení. A když je problém s lakováním, tak třeba černou, to teď frčí 6
15:15:38
31.10.2013
Nwkt
Neni lepší dát rovnou jinou kapotu?
15:14:08
31.10.2013
Boomber
-> Eidy: Dám, ale jen na kousek a to je pořád málo.



-> Luky: Taky nechápu, jak to mohlo povolit, ale byly tam originální matice (závit M7 a 11 klíč)



-> rsvancara: Asi máme rozdílné typy kapot 7 Protože si nedovedu představit, jak ten tvůj postup realizovat na té mojí. Já mám štefty ve výztuze, která je v místě pantu snížená a tam nestrčím vůbec nic..... Takže i kdybch to vyklepal, tak stejně starý šroub nedostanu ven a nový dovnitř.
09:50:58
31.10.2013
rsvancara
Zkusit šroubem kroutit jestli nepovolí, pokud ne, odřezat flexou a důlčíkem zkusit proklepnout zpět. Pokud se to nepodaří, vybrousit nebo odvrtat vrtákem na bodový sváry svár který to drží na kostře.



Zbytky šroubu vyklepat ven...



A potom novej šroub uvázat za závit (drátkem nebo pevnou nití) a protáhnout kostrou zpět přes díru ven (hned jak vyleze dal bych matku, aby nepropadl zpět) a bodnout (k přidržení na místě bych použil tu na šroubu našroubovanou matku).
upraveno 1x, naposled 31.10.2013 09:52:08
09:42:49
31.10.2013
Luky
Oprava mě moc nenapadá, spíš mě zaráží, jak mohlo dojít k posunutí (stržení) třech takhle velkých šteftů? To ty matky byly nějaký velký, ne?
09:28:00
31.10.2013
Eidy
-> Boomber: Samotný závitový očko tam nedáš? Když ne, tak odřezat flexou a navařit nový, no.
06:36:45
31.10.2013
Boomber
Potřebuju poradit. Nějaká hovada se mi chtěly dostat do Rapida a lomcovali mi s přední kapotou. Kromě toho, že je mírně prohlá (což není takový problém) došlo i k tomu, že matky, které drží kapotu za štefty v pantech nějak poskočily a kompletně mi strhly závit na 3 šteftech, které jsou teď úplně hladké. Závitník tam nestrčím, protože štefty jsou moc blízko sebe a navíc jsou tam ty prolisy kapoty.

Kapotu bych nechtěl měnit, protože auto je 3 roky po amatérském laku a už bych přesně netrefil ten odstín.

Takže bych to chtěl nějak rozumě a šikovně opravit či jednoduše vyměnit ty štefty? Máte někdo s tím zkušenosti, případně návod, fotky atd?



Nás tady zatím jen napadlo převrtat kapotu skrz a stáhnout to vratovými šrouby.8
Extreme Tyres