skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ventilator kurenia strasne vrzga
19:47:27
31.01.2006
31.01.2006

PeterP136
-> Labros: Asi si trosku nakrivil vrtulu na hriadelke. Neviem si predstavit, zeby sa to podarilo ohnut inac nez vo zveraku :).
11:12:59
26.01.2006
26.01.2006

Labros
Tak já jsem taky odborník, protože mně vrzaly už 3 ventilátory
Většina se i zadírala.
První se podařilo spravit vyndáním, namazáním horního ložiska.a prostříkáním dolního MDčkem. Ale na druhou rychlost pak vibroval, asi jsem ohnul hřídel. Druhej se takhle spravit nepodařilo a třetí taky ne, takže čtvrtej a doufám poslední je novej, za 5tikilo.
To komplet topení za 800 jak jsem psal už nemaj, byl to výprodej...

První se podařilo spravit vyndáním, namazáním horního ložiska.a prostříkáním dolního MDčkem. Ale na druhou rychlost pak vibroval, asi jsem ohnul hřídel. Druhej se takhle spravit nepodařilo a třetí taky ne, takže čtvrtej a doufám poslední je novej, za 5tikilo.
To komplet topení za 800 jak jsem psal už nemaj, byl to výprodej...
11:09:55
26.01.2006
26.01.2006

vlado
Aj mne to chvilu piska, ale potom sa ukludni a ide normalne... ked prestanu krute mrazy pozriem sa na to
08:15:11
13.12.2005
13.12.2005

Ampér
No tak mě to dělalo taky.Tak sem musel sehnat další větráky,ale pro mou smůlu byly na tom všechny stejně
.Dřelo mě to o ten krycí plast.Tak sem jeden rozebral a nasadil sem tu vrtulku vejš,aby se nedotýkala toho plastu pod tím.Použil sem hrubou sílu.A zatím je po problému a už to tak mám 1/2 roku,tak uvidíme.

22:41:02
11.12.2005
11.12.2005

Tomáš SK
-> PeterP136: "Ako dalsi sposob opravy ventilatora je oprava ponechanim."
Som sa skoro pocikal od smiechu
Ale mas pravdu, aj mne sa tento sposob uz osvedcil.





21:15:55
09.12.2005
09.12.2005

PeterP136
Ako dalsi sposob opravy ventilatora je oprava ponechanim. Na espere mi nechutne vibroval ventik, az som sa chystal spravit podobny proces ako na skodovke, lenze raz sa z kurenia ozvala rana ako z pistole a vibracie prestali. Uplne. Ventik funguje nastastie nadalej :).
21:14:47
09.12.2005
09.12.2005

PeterP136
Vzhladom na to ze uz som rozobral dve kurenia (jedno zlozil, na druhe mi uz nezostava vobec cas) tak sa citim ako aspon kusok ako odbornik na kurenie v skodovke.
Mna tiez zamrzelo ked pol roka po vycisteni kurenia a premazani ventilatoru zacal aj mne ventik pekne vrzgat. Sice to napokon samo odislo (myslim vrzganie nie ventik :) ) ale zistil som aspon ze ked mu zrusim axialnu volu zatlacenim na plastove viecko horneho loziska, tak vrzgat prestane. Takze mozete skkusit pod to viecko okrem vazeliny hodit aj nejaky pliesok alebo podlozku pod skrutku. Proste nieco co bude tlacit hriadel rotora nadol.
Mna tiez zamrzelo ked pol roka po vycisteni kurenia a premazani ventilatoru zacal aj mne ventik pekne vrzgat. Sice to napokon samo odislo (myslim vrzganie nie ventik :) ) ale zistil som aspon ze ked mu zrusim axialnu volu zatlacenim na plastove viecko horneho loziska, tak vrzgat prestane. Takze mozete skkusit pod to viecko okrem vazeliny hodit aj nejaky pliesok alebo podlozku pod skrutku. Proste nieco co bude tlacit hriadel rotora nadol.
11:11:24
09.12.2005
09.12.2005

Labros
-> Jirik: Pokud bys chtěl kupovat ventilátor za 700, to už radši kup komplet topení s ventilátorem za 800.
11:04:50
09.12.2005
09.12.2005

King
2 TomasSK: Ach so, takze odtud vitr fouka - to me neprekvapuje


09:23:24
09.12.2005
09.12.2005

Tomáš SK
-> King: To vies, prave ked som v mraze potreboval rozbehat ventilator, prvy kontakt bol DuriQ
A potreboval som to rychlo...


22:54:47
08.12.2005
08.12.2005

King
Dekuji Jiříkovi, že mi usetřil práci, protože jak tady pročítám ty destruktivní návody nabádající k použití hrubýho násilí vůči plechu nad ventilátorem, nemůžu nereagovat
Milionkrát opakováno, leč marně :) Topení stačí popustit o kousek níž a pak jde ventilátor ze shora odšroubovat a i navzdory onomu plechu vyndat. Speciálně od TomašeSK, bych takovou "majzlikovou" radu necekal


22:13:00
08.12.2005
08.12.2005

Jirik - zrušená registrace
Já mám tentýž problém.
Je to asi takhle. Do lopatek prvního topení se dostal nějaký chlív a ulomil jednu lopatku. Tím přestal být celek vrtule + motor (rotor) vyvážený a vyběhalo se kluzné ložisko.
Vyměnil jsem vrtuli a pískalo to stejně, dal jsem na new vrtuli jiný použitý motor, který byl zdravý.
Tak 1/2 roku pohoda a teď to začlo zase vrzat a drnkat. Nepomáhalo ani přimazávání. Když přivřu průchod vzduchu (prostřední páčka), začne se mi na větší rychlost ozývat od ventilátoru klepání a přidírání, když otevřu průchod naplno, tak to přestane a po chvíli ventilátor ztichne i když jsou cítít vibrace z jeho nevyváženosti i ve volantu.
Chce to asi nejspíš vyměnit komplet motor/vrtule, to stojí nové prý kolem 700,-. Což je dost, to bych se spíše pokusil projít vrakáče a zkusil vykoumat montáž buď jen vrtule a nebo celého tělesa takového, které bude konstrukčně vyspělejší.
Zatím se mi do toho nechce.
Jen bych chtěl ještě říct, že šikovné ruce dokážou vyměnit ventilátor jen popuštěním topení níže.
Je to asi takhle. Do lopatek prvního topení se dostal nějaký chlív a ulomil jednu lopatku. Tím přestal být celek vrtule + motor (rotor) vyvážený a vyběhalo se kluzné ložisko.
Vyměnil jsem vrtuli a pískalo to stejně, dal jsem na new vrtuli jiný použitý motor, který byl zdravý.
Tak 1/2 roku pohoda a teď to začlo zase vrzat a drnkat. Nepomáhalo ani přimazávání. Když přivřu průchod vzduchu (prostřední páčka), začne se mi na větší rychlost ozývat od ventilátoru klepání a přidírání, když otevřu průchod naplno, tak to přestane a po chvíli ventilátor ztichne i když jsou cítít vibrace z jeho nevyváženosti i ve volantu.
Chce to asi nejspíš vyměnit komplet motor/vrtule, to stojí nové prý kolem 700,-. Což je dost, to bych se spíše pokusil projít vrakáče a zkusil vykoumat montáž buď jen vrtule a nebo celého tělesa takového, které bude konstrukčně vyspělejší.
Zatím se mi do toho nechce.
Jen bych chtěl ještě říct, že šikovné ruce dokážou vyměnit ventilátor jen popuštěním topení níže.

21:28:26
08.12.2005
08.12.2005

minno
-> King: aj zazrak WD40 obcas na ventilator pomoze :)
21:21:26
08.12.2005
08.12.2005

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
nebudte lenivi chalani, ziadna bruska alebo prisrubovany plech, pekne vymontovat kurenie a najlepsie vymenit ventilator za iny
!!!



21:18:09
08.12.2005
08.12.2005

laky
Takze ide len o to namazat ten ventilator. Rozmyslal som uz ze sa ten pliesok vyrazi alebo zreze karbobruskou. Takze asi pojdem touto cestou. Inac Ten plech ma nejaku funkciu ? Podla mna je ten motorcek dostatocne kryty prednym kufrom.(Iba ak sa kufor otvara pocas dazda
)

21:04:02
08.12.2005
08.12.2005

Tomáš SK
-> laky: Alebo majzlom vyrazit ten nabodovany plech a potom ten ventilator vybrat a namazat
Samozrejme potom urobit uchytenie toho plechu na skrutky.

20:55:07
08.12.2005
08.12.2005

King
2 Laky: Je to takova typicky zimni zabava se skodivkou. Muzu te ubezpecit, ze me to dela obcas taky. Muzes pro to udelat, to ,ze v kufru sundas plastovej deklik na hornim lozisku vetraku a nakapes tam trosku oleje. Se spodnim loziskem je to horsi - a to je hlavni vinik - tam proste naslepo nejakym olejem ve spreji s dlouhou trubickou, castecne naslepo :), fouknu taky nejakej olej a na cas to pomuze. Nepouzivat ale zadny zazraky typu WD40, pomuzou jenom na chvili a nejsou to maziva

20:50:09
08.12.2005
08.12.2005

petr s
-> laky: Pokud máš 120 jsou tam pouzdra jedině namazat
20:29:48
08.12.2005
08.12.2005

laky
Ked zapnem prepinac kurenia do prvej polohy(ventilator sa toci rychlejsie) zacne v nom(aspon myslim ze v nom) hrozne vrzgat, ked prepnem do druhej polohy(fukot je slabsi) tento hluk prestane. Neviem cim to moze byt. Lozisko, vrtulka niekde zachytava? Nemali ste niekto podobny problem - ako ste ho riesili? Dost ma to stve, pretoze musim dlhsie jazdit so zarosenymi sklami=danger driving
Dik za rady
