skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aerodynamické poměry
20:03:36
26.02.2009
26.02.2009

m8rinek
já jezdil kapotu takhle skoda110r.ic.cz/garde/bes
iny_podzim084.jpg měl jdem odkuchanej filtr a na kapotě předělanej stočenej plech, kterej vzduch ,,vracel,, zpět k filtru a teplej vzduch mohl odcházet pod kapotou, na běžnej provoz špatně, na závody se to tvářilo funkčně
19:17:01
26.02.2009
26.02.2009

Montér
Tak bych přidal jeden poznatek o který jsem byl včera obohacen a to ten, že když se po vzoru Fiatů 600 začalo u závodních stovek pootevírat zadní kapota, tak se zničho nic počaly zadírat motory... Prej tam vznikly tak specifický poměry, že přímo v rovině ventilátoru bylo rozhraní tlaku od boků a z pod té otevřené kapoty a vzduch se tam i s pomocí ventilátoru ani nehnul.. Takže pootevřít kapotu u 120 asi jo, ale 100 ne e.. 

11:19:55
25.01.2007
25.01.2007

gim
podle toho obrazku docela jasne je videt ze ten vzduch by mel jit dovnitr a jeste se to zdurazni kridelkem takze v motoru je pretlak a teplej vzduch by mel jit ven spodem...
21:27:58
23.01.2007
23.01.2007

Filip Krtička - zrušená registrace
Ten obrázek je naprosto správně a jedná se o rozloženístatického tlaku na obrysy vozidla v rovině souměrnosti.Přetlak je na obrázku vynášen od obrysu vozidla (směrem dovnitř) podtlak směrem ven. Ještě nějaké otázky

22:37:39
22.01.2007
22.01.2007

charon
-> radekp: A to je co, ten staticky tlak? O tom sem nikde jeste neslysel ani necetl.
22:06:38
22.01.2007
22.01.2007

radekp
-> charon: Tak jo,ale statický tlak je něco jiného než aerodynamický tlak.
22:04:10
22.01.2007
22.01.2007

Honza M
-> charon: tak tak...
20:49:46
22.01.2007
22.01.2007

charon
-> radekp: Ten vzduch takhle do kapoty ryje, proc myslis, ze vstupy do topeni se davali tam kam se davali? Do mista s nejvetsim tlakem
20:10:39
22.01.2007
22.01.2007

Dušan
-> radekp: ale já nemluvím o podtlaku co by jí zvedal, ale spíš o tom tlaku co tam je
20:05:22
22.01.2007
22.01.2007

radekp
Tady,podle proužků jde poznat,kde je tlak a kde podtlak,je to kupé,ale upravené,tak nevím jestli to někomu pomůže...
20:00:14
22.01.2007
22.01.2007

Dušan
-> radekp: mě to přijde ale logický, třeba ta střecha funguje jako křídlo u letadla, vzniká tam podtlak a tahá ji nahoru
19:37:12
22.01.2007
22.01.2007

radekp
-> Dušan: Jj,jsem si tím stoprocentně jistý,přece by se ti vzduch nemohl takhle "rýt" do kapoty!Zkusím najít dobové fotky,jak fabrika testovala aerodynamiku bez tunelu.
19:33:30
22.01.2007
22.01.2007

tomapa
-> radekp:






19:22:22
22.01.2007
22.01.2007

Honza M
-> Dušan: to neřeš
Když tam napsal tolik vykřičníků tak má určitě pravdu...

19:20:37
22.01.2007
22.01.2007

Dušan
pod obrázkem je napsáno:
rozložení statického tlaku v rovině souměrnosti modelu automobilu Škoda
tak já nevím
rozložení statického tlaku v rovině souměrnosti modelu automobilu Škoda
tak já nevím

19:19:22
22.01.2007
22.01.2007

Dušan
-> radekp: seš si tím jistej ?
19:15:03
22.01.2007
22.01.2007

radekp
-> Montér: 2Díry vedou vzduch ven,2dovnitř,už se to tady taky řešilo,zkus najít.Někdo sem dal i fotky,kde na jednu díru měl udělaný box,který vedl k filtru....
19:13:10
22.01.2007
22.01.2007

radekp
-> Dušan: Tohle není obtékání vzduchu ale deformace při nárazu,určitě!Moc aerodynamicky ty křivky nevypadají!
23:11:51
15.01.2007
15.01.2007

Dušan
-> charon: léta brouzdání internetem
. Ale kupátko nemám

23:11:04
15.01.2007
15.01.2007

borrico
-> charon: Podle toho obrázku máš zjevně pravdu.
23:10:32
15.01.2007
15.01.2007

charon
-> Dušan: Safra, kdes takyto pekny obrazek sehnal?
23:09:38
15.01.2007
15.01.2007

charon
-> borrico: JA bych rekl, ze zvedat kapotu u pantu nebude mit smysl proto, ze je skoro cela skovana za sklem a pochybuju, ue proudici vzduch tam bude mit nejakej extra tlak a prinos.
23:08:32
15.01.2007
15.01.2007

Dušan
proudění vzduchu
23:06:07
15.01.2007
15.01.2007

borrico
-> Dušan: Já bych se toho stejně bál, musí tam být tlak jako prase. A hlavně to bude dost zvyšovat odpor vzduchu a následně spotřebu.
23:02:59
15.01.2007
15.01.2007

Dušan
22:49:12
15.01.2007
15.01.2007

borrico
Já si myslím, že proudící vzduch těmi otvory strhává teplý vzduch z motorového prostoru, který vstupuje zespodu. A u pantů bych kapotu taky nepootevíral, to by se z ní mohlo stát UFO.
20:10:10
15.01.2007
15.01.2007

Montér
-> MATTESS: No já myslel, že když auto stojí tak jde teplej vzduch nahoru a při jízdě je to naopak...a s tim pootvíráním bych to viděl taky tak...
12:01:17
15.01.2007
15.01.2007

MATTESS
-> Montér: myslím, že by měl jít ven
na kilu jsme otevírali kapotu vzadu, u pantů bych to nedělal
na kilu jsme otevírali kapotu vzadu, u pantů bych to nedělal
11:28:56
15.01.2007
15.01.2007

Montér
Měl bych dvě takové otázky, kdyby někdo věděl:
1. Za jízdy těmy otvory v zadní kapotě u Rapida jde vzduch dovnitř nebo ven?
2. Případné pootevření kapoty z důvodu lepšího chlezení by bylo lepší u pantů vepředu, nebo zámku vzadu?
Tušíte někdo?
1. Za jízdy těmy otvory v zadní kapotě u Rapida jde vzduch dovnitř nebo ven?
2. Případné pootevření kapoty z důvodu lepšího chlezení by bylo lepší u pantů vepředu, nebo zámku vzadu?
Tušíte někdo?
