Trabantisti proti korózii.................

prohledat
11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 22.10.2007 do 27.12.2007, založil/a MOLSO
řadit dle data
22:13:18
27.12.2007
Tampajs
-> tunerlada: Ty myslíš IPU vid? TO je dobrá prasárna asfalt mi nesmí do auta
21:05:54
27.12.2007
tunerlada
ja natřel podlahu 4 vrstvama laku proti korozi a pak sem tam dal velkej plát gumo asvaltu nebo jak se temu řiká..otec to měl tak taky na svý šáde a podlaha nebyla vůbec děravá narozdíl od zbytku auta.proste sem to tam položil,nahřál to a je to OK 4 ,zní to šíleně ale doporučuju 4
12:55:10
23.10.2007
Reeaper
-> Kloggie: jej tak to si nerozumíme 4 jasně, že používat olej jako antikorozní úpravu asi není to pravý ořechový 52 taky mám podlahu natřenou a to je asi to nej 4 ale myslel jsem na tu barvu to dát..ale ně nákej olej, co moc teče.. a z toho důvodu, aby se slaná voda (zima je aktuální) nedostala na barvu a zbytečně ji ničila..takže má úvaha je taková, že se voda pod ten olej nedostane..

Ale ve zbytku máš pravdu..524

A co ty filce? sundat? nechat? Když to nacucá, bude to ouvej 7140
11:28:50
23.10.2007
Kloggie
-> Reeaper: já ti můžu vyfotit jak to dopadá když se na podlahu naleje olej, myslim že je jedno jakej. Olej tu rez nezastaví, jenom to zpomalí, co si budem povídat ani sebelepší nátěr to nezastaví, ale zpomalí, jenom jde o to "jak moc" to zpomalí. Mě se zatím osvědčily nátěry tzn. oškrábat, řádně odmastit a šup na to antikoro barvu. Navíc z vlastní zkušenosti vim, že když je autí na sluníčku a na podlaze je olej, tak to pak krásně voní a to tak, že sem pak stál 10 minut venku a čekal až se to vyvětrá4
08:43:57
23.10.2007
Reeaper
mno a co třeba to nanýst na podlahu, ale něco méně protivnýho, než píšete o tom transformátorovým oleji.. dát anto třeba igelit, ať ten olej nezasviní filcy a koberce.. I když já mám poberce, který zespod mají nákou folii, tkaže to by mohlo bejt fpohodě..

a není lepší ty filce vydělat? ať to zvlášť v zimě nenasává slanou vodu, když už by se pod koberce dostala? 1

Možná zase vymýšlím kraviny, ale jen mě to tak napadlo 218
23:28:45
22.10.2007
Kloggie
tak to bych ho pak použil do dutin, tam by asi byl supr, ale na podlahu je to fakt kravina, hlavně, když se na ten olej pak rovnou daj koberce, tak jsou tam pak takový krásný fleky...
23:23:16
22.10.2007
Bobesh
-> Kloggie: maj jenom to že strašně dobře vzlíná a je téměř nemožné se ho beze stopy zbavit,zbytek si domyslíš sám...5
23:09:56
22.10.2007
Kloggie
co maj všichni s tim transformátorovim olejem?? Co je na něm tak zvláštního? A vůbec nechápu lidi který používaj na podlahu olej, to je naprostá kravina!! Takhle to udělal kluk co měl erko přede mnou a já to teď pracně odmašťuju, abych to mohl řádně oštřit nátěrem.
22:33:46
22.10.2007
haso
-> haso: na kove1
22:33:06
22.10.2007
haso
-> 12MOLS: sak klasicka chemia, zabranit prebiehaniu redoxnych reakcii a kove
22:00:42
22.10.2007
MOLSO
Tip pro ochranu podlahy interiéru před působením vlhkosti

Převzato: Zpravodaj Trabant klubu Hradec Králové - č. 69, září 1985

"Velkým nepřítelem auta je koroze. S tímto problémem mají hodně starostí nejen výrobci, ale i majitel. Proto nikdy není žádná dobrá zkušenost k zahození. Dnes si uvedeme jednu z mnoha dalších. V autu pod koberečky na podlaze i na jiných místech karoserie lze často objevit mokrá místa, která se špatně suší a zvláště při provozu v zimě je nelze chránit před vlhkostí a korozí. Voda pak proniká do spár, kde způsobuje prorezivění nátěru. Potom už je jenom otázka času, kdy nalezneme v podlaze nebo jinde díru.





Poprosím názory, prípadné skúsenosti

Dnešní chemie nám nabízí použití inhibitorů, jejichž protikorozní účinky jsou v některých případech překvapující. Rezivění lze poměrně jednoduše zabrzdit použitím roztoku chemického oxidačního inhibitoru. Vytváří pasivující vrstvičku na povrchu kovu a tím zabraňuje tvorbě korozních splodin. Inhibitorů je mnoho druhů. Účinný je dostupný chroman sodný /draselný nebo amonný/. Je možné použít i dvojchroman sodný nebo draselný, ten však nemá takovou účinnost. Lze jej však převést hydroxidem sodným na žlutý chroman.

Nejprve si připravíme asi pětiprocentní roztok inhibitoru /50 g chromanu a 950 cm3 vody/, do něhož namočíme nějaký savý papír /noviny nejsou příliš vhodné/. Papíry usušíme při maximální teplotě 60 stupňů. Natvarujeme je a podkládáme pod koberečky a pod tlumící plsť přímo na plech. Zbytky papíru použijeme na dutiny dveří, do spár a koutů zavazadlového prostoru a všude tam, kde se uvnitř karoserie vyskytuje vlhkost nebo rez. Malé množství vlhkosti vysuší papír, při větším množství se rozpustí část inhibitoru do roztoku, který pasivuje kov a znesnadní, často i úplně znemožní, vznik rzi. Zvláště lze doporučit inhibitorů tam, kde je nátěr dosud neporušen. Výměna papíru s inhibitorem se doporučuje jednou za rok."

Můj názor:

Uvedené doporučení jsem u svého vozu dosud nevyzkoušel, nicméně plánuji tento postup použít. Neaplikoval bych však takto upravený savý papír do dutin dveří. Dutiny vozidla je podle mého názoru účinnější pravidelně ošetřovat k tomuto účelu určenými prostředky /viz. sekce: "Jak bojovat proti korozi - podvozek, dutiny"/. Jako alternativu k uvedenému doporučení bych doporučil i o něco jednodušší postup: občas vyndat veškeré koberce, podlahu vysát, poté vytřít hadrem namočeným do vody se silně odmašťovacím saponátem a po dokonalém proschnutí vytřít podlahu hadrem, na který průběžně nanášíme olej /např. transformátorový/. Jelikož olejový film, který se na povrchu vytvoří, celkem rychle vysychá, je nutno opakovat tento postup několikrát ročně. V případě zjištění jakékoliv vlhkosti koberců či pod nimi bych samozřejmě ihned doporučil jejich okamžité vyjmutí a důkladné proschnutí.



Extreme Tyres