skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
navarovanie lemov
prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 17.05.2008 do 12.06.2008, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
16:07:16
12.06.2008
12.06.2008

Maxx
10:12:00
09.06.2008
09.06.2008

Jozka
-> lpepsi: Tady vůbec nejde o mě - já si nějak poradím, asi tak deset jsem se živil jako technolog svařování

01:15:56
05.06.2008
05.06.2008

lpepsi
-> Jozka: pokad to chces mit fakr ychle tak si kup vice skelnaku a nevyvaruj, tot muj nazor
09:35:40
04.06.2008
04.06.2008

Jozka
-> lpepsi:
Když to jen trochu jde, též preferuju tupé svary.. Dají se i zrentgenovat
. Ale začátečníkovi bych to zrovna neradil. Nebo někomu, kdo spěchá. U 120ky tu náhradu lemu s přeplátováním vybavenej profík zmákne za hoďku i s hrubým kytováním, jak jsem viděl na vlastní oči. A ještě u toho kouřil.


14:47:29
03.06.2008
03.06.2008

MOLSO
-> gabo00000: kua co vsade pchas tie OZety ?? kua daj tam plechac 

00:27:02
03.06.2008
03.06.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> lpepsi: robil som to na tupo

00:26:06
03.06.2008
03.06.2008

gabo000000 - zrušená registrace
tak nejak sa to podarilo

00:10:20
30.05.2008
30.05.2008

lpepsi
no, lem na skodovce jsem nedelal, ale na nejakem fordu, nissanu, toyota Land cruiser, vectra, a zatim u vsech v pohode :) a vsude takhlea kitovacka je o dost jednoduzsi, a nesmis varit svar za svarem treba trosku na preskacku :) a kdyz se ti to zvlni tak svajcem nahrat a zachladit se to srazi
13:58:33
29.05.2008
29.05.2008

Jozka
-> lpepsi: To je ale něco úplně jinýho, než lem u škodovky.. Jestli dobře koukám a vybavuju si reál, tak tady ti ty tepelný napnelismy pochytá ten přímej prolis, to je vyztužení jak noha - takže rád věřím, že v pohodě..
21:35:45
28.05.2008
28.05.2008

lpepsi
tak
koleckomrdactverecek.ic.c z/transit/b.jpg
koleckomrdactverecek.ic.c z/transit/c.jpg
nic se nezvlnilo a ani to nepraska a ze ta dodavka je vyzuzivana
koleckomrdactverecek.ic.c z/transit/b.jpg
koleckomrdactverecek.ic.c z/transit/c.jpg
nic se nezvlnilo a ani to nepraska a ze ta dodavka je vyzuzivana
09:02:44
26.05.2008
26.05.2008

Jozka
-> lpepsi: Náročnější na přesnost, na zručnost a hlavně na tepelné ovlivnění už tak nevalnýho materiálu.. Vždyť je to metr svaru nebo kolik.. Ale jednu výhodu to má určitě: není tam to přeplátování, který musí být dokonale ošetřený, jinak je záhy po nádheře..
16:03:36
24.05.2008
24.05.2008

lpepsi
a co rikate vareni lemu na tupo? ja to tak delam a vse v pohode je to ale krapec narocnejsi na presnost 

11:20:26
23.05.2008
23.05.2008

Jozka
-> gabo00000: Takhle nějak..
-> Magiver: Fakt za málo..
-> Magiver: Fakt za málo..
10:47:30
23.05.2008
23.05.2008

Jozka
Jasně, že se svařuje zvenku - okraj původní plechu po odřezání starého lemu naženeš dovnitř, přiložíš nový lem na něj a přes ty dírky boduješ..
01:06:26
21.05.2008
21.05.2008

Magiver
-> Jozka: Díky za užitečné info.

15:01:16
20.05.2008
20.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> Jozka: ale ked vrtas tiery na okraji noveho plechu tak to znamena ze to budes zvarat z vnutornej strany? a to ako? vsak tam je podblatnik...zvarat sa musi z vonku nie?

14:59:14
20.05.2008
20.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: kto ma klieste si to môze dovolit

08:45:46
20.05.2008
20.05.2008

Jozka
-> gabo00000: Tak jak ti to dotvořil -> petr s: , je to nejlepší. A s dírami je to tak, že je to alternativa těch 1/2 V svarů - na okraji toho přivařovaného dílu si vyvrtáš díry průměru 3-5 mm tak, jako kdyby se to bodovalo v továrně bodovacími kleštěmi. A do nich pak boduješ, mám dojem, že se to i děrový svar jmenuje.
Nevím, jak to má škodovka, ale třeba Ford dodává třeba podběhy k navaření na karosérii již s těmahle dírama (docela velkejma)- v místech kde jsou na originále body od robota.
Průměr si zvolíš - vyzkoušíš, jsou na to taky zase kleště - děrovací, ale už jen trochu slušný stojí kolem 1500 kč..
Je to zas lepší na deformace, než předchozí metoda, ale jednu vadu to má. Když díl nesedne, hůř se to odbrušuje a jak jistě víš, svarový kov se vrtá velice špatně...
Nevím, jak to má škodovka, ale třeba Ford dodává třeba podběhy k navaření na karosérii již s těmahle dírama (docela velkejma)- v místech kde jsou na originále body od robota.
Průměr si zvolíš - vyzkoušíš, jsou na to taky zase kleště - děrovací, ale už jen trochu slušný stojí kolem 1500 kč..
Je to zas lepší na deformace, než předchozí metoda, ale jednu vadu to má. Když díl nesedne, hůř se to odbrušuje a jak jistě víš, svarový kov se vrtá velice špatně...
21:52:59
19.05.2008
19.05.2008

petr s
-> gabo00000:
21:48:40
19.05.2008
19.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
ma sa to bodovat rovnomerne..teda pridavat body na akzdu stranu aby sa to romnomerne prehrialo a aby sa to neskrutilo...este jednu vec nechapem..ako to je s tymi dierami?..vôbec enchapem vo co go ... ako to ma byt?
13:37:27
19.05.2008
19.05.2008

Jozka
Ale profíci se s tím fakt neserou

13:36:26
19.05.2008
19.05.2008

Jozka
-> Magiver: Dá se to taky s kopytem ve tvaru půlky čelistí těch kleští a kladívkem, jen tak nahrubo - rozhodně si myslím, že vždycky to bude lepší, než jen tak natupo. Možná jsi šikovnej, ale natupo to trefit tak, aby se to nekroutilo, je napoprvý těžký. A když máš plech na plech, neděláš tupouna, ale půl V svar a ten je s obyčejnou svářečkou bez vychytávek taky snažší. Dělat průběžnej svar je zbytečný (i když mě se to taky líbí víc), body tak po 20 mm bohatě stačí, řekl bych - tedy při přeplátování. I tak je dobrý postupovat z obou stran oblouku nahoru, každej ten bod to vychyluje z polohy a umí to ty lícovací stehy klidně urvat. Ale to nejspíš budeš vědět..
Čím míň tam napereš tepla, tím míň pak budeš kytovat.. Což bývá případ souvislýho svaru - jde to, ale po malých kouskách, ale nedokážu ti přesně říct postup, směřující k co nejmenším deformacím.
Čím míň tam napereš tepla, tím míň pak budeš kytovat.. Což bývá případ souvislýho svaru - jde to, ale po malých kouskách, ale nedokážu ti přesně říct postup, směřující k co nejmenším deformacím.
01:30:07
19.05.2008
19.05.2008

Magiver
A jak to teda s těmi lemy děláte, když nejsou po ruce ty úžasné kleště? Vaříte natupo? Není pak problém se zahlazení toho svaru (buď tam dojde moc kitu, nebo se svar zbrousí, ale pak i ztenčí)?
Nebo to nějak plátujete přes sebe a vaříte v předvrtaných dírách? Nebo to stehujete zboku? Vaříte jen bodově nebo postupně (přerušovaně) v v celé délce navařovaného plechu?
Sorry za tolik otázek, ale taky mne to v létě čeká a nerad bych vytvořil další kousek do obludária...
Nebo to nějak plátujete přes sebe a vaříte v předvrtaných dírách? Nebo to stehujete zboku? Vaříte jen bodově nebo postupně (přerušovaně) v v celé délce navařovaného plechu?
Sorry za tolik otázek, ale taky mne to v létě čeká a nerad bych vytvořil další kousek do obludária...

00:29:06
19.05.2008
19.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
tyvole to je humus uzovkovy lem na 130ke? sranda

00:00:18
19.05.2008
19.05.2008

m8rinek
-> minno: předchozímu majiteli se to tu vcelku povedlo, stejně raprda používám jako spotřebák do konce STK, pak se uvidí....
23:37:35
18.05.2008
18.05.2008

ondie
kolikrát když vidim nějaký vařený lemy,tak se mi chce hodně zvracet....
-> minno: tohle je celkem pěknej příklad,ale sou mnohem horší

-> minno: tohle je celkem pěknej příklad,ale sou mnohem horší
22:24:18
18.05.2008
18.05.2008

minno
-> m8rinek: nj, alebo aj takto sa dá, ale to je skôr do obludária....
22:09:36
18.05.2008
18.05.2008

m8rinek
ja mam na raprdoj šouplej lem pod stavajici, ovarenej a dokitovanej :D prasarna ale funguje...ja to nedelal
21:58:10
18.05.2008
18.05.2008

Samantus
jj prosazovaci kleste a reverzni kladivo jeste nemam, budu muset vyrobit nebi sehnat:-) zatim delam lemy natupo, ale taky se dari
13:55:28
18.05.2008
18.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> minno: dooobra otazkaaaa

13:13:33
18.05.2008
18.05.2008

minno
a foto postupnosti vyvarovania by náhodou niekto nemal? celkom by ma to zaujímalo, krok po kroku....
12:10:50
18.05.2008
18.05.2008

Borin - Král tuzerů
Já mám pneumatickou pertlovačku a to je teprv luxus 

01:46:49
18.05.2008
18.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
jj tie klieste poznam ale kamos co ma autodieln to nevie pustit z ruky lebo su jeho otca a jeho otec je taky kusa mimo a inde ich neviem zohnat...u mna je to jendo..to pôjdelen nakadeta...tam je to 10 ake to bude..len nech tam ten lem je

00:55:19
18.05.2008
18.05.2008

Fén
-> Magiver: Takhle vypadají ty pertlovačky.
00:40:35
18.05.2008
18.05.2008

Magiver
A nemáte někdo foto těch kleští? Docela by mne zajímalo, jak to vypadá a jak funguje. Nějak nemám představu...

19:00:39
17.05.2008
17.05.2008

Maxx
-> petr s: jj ty mame ve skole,ale mi to mame ve stylu jako stacecku na kliku ,moc dobra vec....
18:58:43
17.05.2008
17.05.2008

petr s
-> ondie: To jsou osazovací kleště
18:57:22
17.05.2008
17.05.2008

ondie
..na to je dobrý mít takový mačkací kleště,který ti udělaj osazený,jakoby pertl...že ti ve finále leží novej lem na starým,ale zvenčí sou zároveň... ...ušetříš kitu,a neporušíš původní linii....myslim tu plastickou vodorovnou linku co jde jakoby v půlce dveří od předku až do zadu,a právě i skrz lem...
Bez toho to taky jde,ale to je člověk kolikrát sochař
...i když vo tom ta karosařina právě taky je...
Bez toho to taky jde,ale to je člověk kolikrát sochař

18:42:24
17.05.2008
17.05.2008

Maxx
-> gabo00000: novy plech prekryjes pres stary , a diry udelas do novyho lemu a zavaris to v tech dirach....

18:37:18
17.05.2008
17.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: akoze novy plech pôjde za stary? a do stareho sa navrtaju diery?

08:58:43
17.05.2008
17.05.2008

petr s
-> gabo00000: Přiložíš nový lem označíš si to ustřihneš o centimetr méně na karoserii osadíš uděláš díry na přivaření zkontroluješ mezery přivaříš
08:38:44
17.05.2008
17.05.2008

petr s
-> majqo: To je rada
08:36:32
17.05.2008
17.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> majqo: gabo00000 17.05.08 08:19:56 napsal:
viete mi vysvetlit ako sa t orobi? mam doma zvaracku ľ lemi a jedno hrdzave auto
dalej neviem co a ako
celkom doje.at to nechcem alezas to nemusi byt 100%ne
viete mi vysvetlit ako sa t orobi? mam doma zvaracku ľ lemi a jedno hrdzave auto



08:31:27
17.05.2008
17.05.2008

majqo
hlavne musis mat zvaracku CO
08:19:56
17.05.2008
17.05.2008

gabo000000 - zrušená registrace
viete mi vysvetlit ako sa t orobi? mam doma zvaracku ľ lemi a jedno hrdzave auto
dalej neviem co a ako
celkom doje.at to nechcem alezas to nemusi byt 100%ne


