
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hliník či lamino? Toť otázka.
23:28:35
28.05.2008
28.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén: O.K. beru v potaz:D do tý doby snad už budu mít alespoň říznuto v kastli

23:20:44
28.05.2008
28.05.2008

Fén
-> Bagrr (Zase spamujou:D): Jenom čtyři a půl. :o)))
23:19:44
28.05.2008
28.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén: eee takže pět let?

23:13:21
28.05.2008
28.05.2008

Fén
-> Bagrr (Zase spamujou:D): Dočkej času jako husa klasu. :o)))
22:44:23
28.05.2008
28.05.2008

Montér
-> Fén: No to není snad ani třeba
Zase taková alchymie to neni... I když teda rozdíl mezi epox a polyester pryskyřicí mi uniká porád...krom teda ceny.. Když tak můžu zkusit poradit, nebo se optat kamaráda, ten se orijentuje lépe..

22:43:04
28.05.2008
28.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén: Btw. jak to vypadá se scanem stavby bugyn? Docela by mě to zajímalo pár vobrázku votamaď...
22:42:12
28.05.2008
28.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén: a nascanoval a umístil na web

22:37:56
28.05.2008
28.05.2008

Fén
-> Montér: Tak to abych si koupil o laminování nějakou tu odbornou literaturu.
22:30:48
28.05.2008
28.05.2008

Montér
-> Bedřich: Co vím a co jsme dělali, tak na zabránění toho slepení se díly bud voskují (tak 5 vrstev, necháš na tom ruce), nebo líp se nanáší taková vodička, která po zaschnutí udělá jakoby igelit...
-> Fén: Ta tkanina by určitě použít šla si myslím, i když na to nejsem odborník, ale myslím že v týhle gramáži bude hodně neohebná, takže na první vrstvu výrobku bych použil nějakou lechčí, třeba 100-200g..
Jinak na formu bych dal obyčejnou levnou netkanou a povrch formy udělal z tý barevný pryskyřice, nevík jak se jí říká..možná to je ten gelcoat...
-> Fén: Ta tkanina by určitě použít šla si myslím, i když na to nejsem odborník, ale myslím že v týhle gramáži bude hodně neohebná, takže na první vrstvu výrobku bych použil nějakou lechčí, třeba 100-200g..
Jinak na formu bych dal obyčejnou levnou netkanou a povrch formy udělal z tý barevný pryskyřice, nevík jak se jí říká..možná to je ten gelcoat...
22:27:04
28.05.2008
28.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Bedřich: Ne-e já s tim neumim:D Se teprve budu učit:D hlavně nejdřív musím najít zdroje:D
22:00:52
28.05.2008
28.05.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Bagrr (Zase spamujou:D): Takže případné dotazy na laminát směřovat na tebe? :)
21:52:47
28.05.2008
28.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Bedřich: moc pěkná práce...
21:52:09
28.05.2008
28.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén: Tak lamino bych asi zvládnul sám:D už sem nad tim přemejšlel:D Ale ten hliník mě láká víc:D
20:07:19
26.05.2008
26.05.2008

Bedřich - zrušená registrace
> Max: Aha takto na to,děkuji za vysvětlení.
-> Fén: Takových fotek mám více..Je to uměrné tomu co stojí v práci.
-> Fén: Takových fotek mám více..Je to uměrné tomu co stojí v práci.
19:47:11
26.05.2008
26.05.2008

Fén
-> Bedřich: Fotky mi to rozhodně nevadí. :o)
19:42:32
26.05.2008
26.05.2008

Max
-> Bedřich: jinak ta ruční práce je skvělá...předtim smekám 

19:41:54
26.05.2008
26.05.2008

Max
-> Bedřich: ty formy se pak voskujou nebo nečím nanesou,aby se to nelepilo. Kámoše táta to dříve dělal, tak mi to vysvětloval.
Voskoval i blatník,když ho používal pro výrobu kopyta. Na něj třeba nanesl montážní pěnu,ořezal případně kitoval a udělal kopyto.
Voskoval i blatník,když ho používal pro výrobu kopyta. Na něj třeba nanesl montážní pěnu,ořezal případně kitoval a udělal kopyto.
19:31:59
26.05.2008
26.05.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Fén: Jo to já taky. :) Není to můj výtvor, ale práce karosářů z firmy která se stavbou aut zabývá.Nejlepší na tom je, že přední kapota je vyráběná bez kopyta a prakticky celá zadní část taky protože je přidělávaná na výdřevu.Jinak se omlouvám ze snášení fora obrázkama které s tématem nemají nic moc společného.
Taky by mne zajímalo jestli by šla použít tkanina kterou jsi sem dával.
A měl by jsem jednu otázku...při výrobě formy z kopyta je možné použít také laminát nebo se používá laminát jiný než jaky se používá na výrobu samotného dílu?Nedojde při laminování, ze stejných surovin, dílu do formy k jejich spojení?
Taky by mne zajímalo jestli by šla použít tkanina kterou jsi sem dával.
A měl by jsem jednu otázku...při výrobě formy z kopyta je možné použít také laminát nebo se používá laminát jiný než jaky se používá na výrobu samotného dílu?Nedojde při laminování, ze stejných surovin, dílu do formy k jejich spojení?
18:39:34
26.05.2008
26.05.2008

Fén
-> Bedřich: To bych chtěl taky jednou umět.
17:26:53
26.05.2008
26.05.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> m8rinek: Co na to říkáš?
10:27:23
26.05.2008
26.05.2008

m8rinek
18:35:30
25.05.2008
25.05.2008

Fén
-> Bagrr (Zase spamujou:D): Bude lamino. :o)
02:32:34
25.05.2008
25.05.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén: Trénuj hliník
hraješ přeci na váhu ne?



21:08:08
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> Max: Kdyby m2 tkaniny nestál 1200,- tak bych do toho kompozitu i šel.
20:29:12
24.05.2008
24.05.2008

Max
já bych volil laminát na kopyto a kompozit na výrobek
18:17:10
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> Bedřich: Naprostá pravda. Proto taky rozšiřuji garáž o prostor na další dvě auta. :o))
18:07:45
24.05.2008
24.05.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Fén: V garážových podmínkách (bez urážky) je opravdu vítěz laminát. :(
17:40:16
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> Bedřich: Mít tak šikovné ruce tak se nerozhoduji a bylo by hned jasno. :o)
17:28:33
24.05.2008
24.05.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Fén: Hliník...Co z toho dovedou šikovné ruce je neskutečné...ne jenom dveře nebo kapoty, ale třeba i celé karosérie (i když na formuli).Každopádně na laminát ti hodně lidí poradí a mnohem více lidí s tím umí pracovat než s hliníkem,protože je to jednoduchší.
Znám lidi co jsou schopní udělat kopyto na hliníkovou kapotu na Jaguar 120XK a taktéž i kopyta na celé karosérie, ale ve finále si myslím, že takto vyráběné hliníkové díly budou drahší než kevlarové nebo karbonové.
Znám lidi co jsou schopní udělat kopyto na hliníkovou kapotu na Jaguar 120XK a taktéž i kopyta na celé karosérie, ale ve finále si myslím, že takto vyráběné hliníkové díly budou drahší než kevlarové nebo karbonové.
16:16:20
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> petr s: Ještě jeden dotaz. Tahle tkanina by šla použít? www.havel-composites.com/
shop/.../2794-Skelna-tkani
na-biaxialni-600gmspan-sty
lefont-size-8pxsup2supspan
-tkana-do--45.html?pls=0
16:11:17
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> petr s: Aha. :o)
16:05:17
24.05.2008
24.05.2008

petr s
-> Fén: Na sedačky jsem dával 3 vrstvy 490
16:03:15
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> petr s: Kdyby byly tři vrstvy o gramáži 320 tak by to stačilo nebo by to bylo málo?
15:57:04
24.05.2008
24.05.2008

petr s
-> Fén: Podle gramáže na sedačky 3 vrstvy
15:55:30
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> petr s: Nevíš kolik vrstev skelné tkaniny se asi tak používá?
14:46:52
24.05.2008
24.05.2008

petr s
-> Fén: Tak maketa se dá i uplácat z hlíny na sedáčky jsme měli ze sádry
14:14:39
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> petr s: A před tím ještě maketu pro výrobu kopyta.
Jak tak ale koukám tak hliník se podařilo vyřadit. Teď se už jenom rozhodnout mezi laminem a kompozitem. :o)
Jak tak ale koukám tak hliník se podařilo vyřadit. Teď se už jenom rozhodnout mezi laminem a kompozitem. :o)
13:58:58
24.05.2008
24.05.2008

petr s
-> Fén: Ono i ten laminát když musíš dělat kopyto
13:57:15
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> Max: Velmi zajímavá představa to je, ale řekl bych že celkem finančně nákladná.
13:29:56
24.05.2008
24.05.2008

Max
určitě nějakej kompozit...karbon,karbon-
kevlar.. 

10:25:09
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> aDAm: Já tu ale nepsal, že se jedná o škodnou a nebo něco se samonosnou karoserií. :o)
10:23:26
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> petr s: To bohužel ne. Sice 0,6 mm hliníkovej plech je docela tvárnej, ale možnostem lamina se bohužel nevyrovná.
10:20:16
24.05.2008
24.05.2008

aDAm
-> Fén: no ja myslel že lamita tak leda dveře kapoty, blatníky střecha a tak a ne celou karosérii.
10:13:13
24.05.2008
24.05.2008

petr s
-> Fén: A taky z hliníku to neuděláš jako z laminátu myslím tvary
10:07:36
24.05.2008
24.05.2008

Fén
-> petr s: To je právě to jádro pudla proč se nemůžu rozhodnout. Když se zničí nějaká část z lamina tak podle formy půjde snadno vyrobit.
10:01:56
24.05.2008
24.05.2008

petr s
-> Fén: Já si myslím že lehčí by byl hlíník ale zase laminát se bude lépe tvarovat
09:57:56
24.05.2008
24.05.2008

Fén
Se ti na tom něco nezdá?
09:53:32
24.05.2008
24.05.2008

aDAm
jako chceš dělat karoserii z lamina?
07:09:13
24.05.2008
24.05.2008

Fén
Z čeho myslíte, že bude ve výsledku lehčí karoserie? Když to budu brát z pohledu výroby tak vítězem je lamino.