skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jakej kompresor ??
23:36:25
08.11.2008
08.11.2008

beer
-> LiMaK: jaký máš odlučovač vody a oleje? Taky musím nějaký koupit
16:55:15
27.10.2008
27.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> sliwowitz: jA TO MEL NAPSANE v manualu, interval taky, ale co tak pomatuju, tak sem tam zkousel i prevodovy-PP80, interval sem volil co nejkratsi, pokudmozno DO tech 100provoznich hodin, tak po 50hodinach uz sem byl nervozni a 100vka snad byla vzdy kritická....
16:52:29
27.10.2008
27.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec:
daji se s tim i hustit gumy :-), coz sem myslel, ze pri -5 je obtizne jej natlakovat a dohustit gumu.....
takze v zime se mi kvuli natlakovani jednoho kola nevyplati zatapet v pecu a orivat garaz... ;-) ale radeji vemu hustilku a zahreju se prací
nebo treba profoukat tlakem trysky v karbecu....
SAMOZREJME SEM NEMYSLEL LAKOVAT AUTO V ZIME V NEVYTAPENE GARAZI :-(
daji se s tim i hustit gumy :-), coz sem myslel, ze pri -5 je obtizne jej natlakovat a dohustit gumu.....
takze v zime se mi kvuli natlakovani jednoho kola nevyplati zatapet v pecu a orivat garaz... ;-) ale radeji vemu hustilku a zahreju se prací
nebo treba profoukat tlakem trysky v karbecu....
SAMOZREJME SEM NEMYSLEL LAKOVAT AUTO V ZIME V NEVYTAPENE GARAZI :-(
21:16:16
26.10.2008
26.10.2008

vedec
-> LiMaK: zima by sla pripadne resit dlouhou hadici a kompresurkem zavrenym nekde v teple :) ale nemyslim ze bych v zime neco strikal na aute...
21:14:11
26.10.2008
26.10.2008

vedec
-> spartra: kouknu asi u nas do bauhausu:)
20:49:30
26.10.2008
26.10.2008

spartra
-> vedec: já sme koupil tohle www.eva.cz/s.php?i=36235&
am...
akorát byl za 2t.kč
olej stačí 15w/40 co dávám do auta má menší výdrž cca 100hodin
akorát byl za 2t.kč
olej stačí 15w/40 co dávám do auta má menší výdrž cca 100hodin
11:08:14
26.10.2008
26.10.2008

sliwowitz
-> LiMaK: aky olej doporucujes do kompresora??? a ake su orientacne intervaly vymeny??? davam dokopy jeden orlik, jednovalec... diky...
09:23:28
26.10.2008
26.10.2008

LiMaK - 742 forever
ted me napadlo: nevyhoda olejaku je ta, ze pokud nemas vyhrivanou garaz, tak na tlakovani v zime zapomenem. olej v mrazu zhoustne a pokud uz kompresor najede, tak se trapi s hustym olejem :-(
ja mam teda garaz kde prijdu a zatopim si, a jak se kompresor ohreje muzu neco delat.....
Je pravda, ze bezolejak v zime, pokud mas ten kompresor na teplote pod 0 tlaci lepe, bo mu netuhne olej.
ale to uz je jen takova perlicka na zaver, nic vic uz me (snad) nenapadne :-(
ja mam teda garaz kde prijdu a zatopim si, a jak se kompresor ohreje muzu neco delat.....
Je pravda, ze bezolejak v zime, pokud mas ten kompresor na teplote pod 0 tlaci lepe, bo mu netuhne olej.
ale to uz je jen takova perlicka na zaver, nic vic uz me (snad) nenapadne :-(
22:11:37
25.10.2008
25.10.2008

vedec
-> LiMaK: poridim olejak..na dutiny to zatim bude stacit bez odlucovace a az by se delal treba lak tak se poridi odlucovac oleje .)

11:14:15
25.10.2008
25.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: no potiz je totiz v tom, ze pri stlacovani jakehokoli vzduchu se objevuji kapky vody (vlhkost), ktera je pak vhanena prodem vzduchu az do pistole......
v tom olejaku se mi stavalo, ze prolnulo aji trocha oleje a vysledkem byly mastne kapky vody...koupil sem tedy kvalitni odlucovac a strikal sem jak chlap cistym vzduchem. Jednoho dne se spalila alektrika na kompresoru a ja nutne potreboval dodelat auto na kseft....koupil sem tedy bezolejak a kseft dostrikal....ale problem je v tom, ze u toho bezoleje je "klikovka" - tedy spodek pistu pristupny zvenku, ze vzduchu..
sice nemam v garazi nejakej absolutni bordel, ale proste mi to sedrelo krouzka na pistu,protoze vzduch co se dostava zespoda k pistu je z atmosfery bz jakekoli filtrace. a kompresor prestal tlakovat.....
kdezto olejak ma aspon vtech mistech olejovou napln, ktera zabranuje borelu dostat se ke kruhum vsejijakemu bordelu a pokud ten oil casto menis, da se rict, ze ta pistni skupina je nesmrtelna. samozrejme jsou zvysene naklady na olej, ale zivotnost je u me na prvnim miste.
odlucovac potrebujes u obou, takze ja osobne sem zadnou vyhodu BEZoleje zatim nenasel :-(
v tom olejaku se mi stavalo, ze prolnulo aji trocha oleje a vysledkem byly mastne kapky vody...koupil sem tedy kvalitni odlucovac a strikal sem jak chlap cistym vzduchem. Jednoho dne se spalila alektrika na kompresoru a ja nutne potreboval dodelat auto na kseft....koupil sem tedy bezolejak a kseft dostrikal....ale problem je v tom, ze u toho bezoleje je "klikovka" - tedy spodek pistu pristupny zvenku, ze vzduchu..
sice nemam v garazi nejakej absolutni bordel, ale proste mi to sedrelo krouzka na pistu,protoze vzduch co se dostava zespoda k pistu je z atmosfery bz jakekoli filtrace. a kompresor prestal tlakovat.....
kdezto olejak ma aspon vtech mistech olejovou napln, ktera zabranuje borelu dostat se ke kruhum vsejijakemu bordelu a pokud ten oil casto menis, da se rict, ze ta pistni skupina je nesmrtelna. samozrejme jsou zvysene naklady na olej, ale zivotnost je u me na prvnim miste.
odlucovac potrebujes u obou, takze ja osobne sem zadnou vyhodu BEZoleje zatim nenasel :-(
10:05:26
25.10.2008
25.10.2008

vedec
-> LiMaK: olejovej je s olejem ... fakt ???
jinak diky za rozbor, pujdu teda do nejakeho olejoveho :)



01:43:24
25.10.2008
25.10.2008

LiMaK - 742 forever
olejovou je s olejem a bezolejovej bez oleje....mel sem olejak, a zdalo se mi ze mi to plive olej do stlaceneho vzduchu...koupil sem teda bezolej, bordel mi to plive taky, sice uz ne olej, ale problem je v tom, ze bez olejak je nachylnejsi na bordel ve vzduchu a 1 kompresor uz mi sel na reklamacku, jelikoz se totalne sedrel a netlakoval.....Znova bych sel jedine do oleje, kde kdyz se pravidelne meni olej, je temer neznicitelny....odkalovac je ale samozrejmosti na obou...pokud tda chces solidne lakovat.
22:50:59
23.10.2008
23.10.2008

vedec
jakej je rozdil mezi olejovym a bezolejovym kompresorem..jakej je pripadne lepsi ????