Já používám tohle:
pojezdy.eu/cs/.../986-hod
inarske-vystruzniky-0-4-1-
4-mm-petibrite-6ks-sada-50
60030660457.html
Ale jen, pokud měřením na průtokoměru zjistím, že je tryska zanesená či průměr otvoru neodpovídá požadavkům. není to měrka, je to výstružník!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
07:53:48
13.09.2025
13.09.2025

Bukaj
09:04:41
12.09.2025
12.09.2025

Tomaso435
-> darklord: Já to nemám zas tak úplně sérii. V této konfiguraci Je to kompletně dobový sprint, kde úpravou prošel i karburátor. A jede to vážně hezky když po minutuhletu drobnou chybičku kterou to dělá.
Někde jsem měl i malé kartáčky na čištění trysek respektive ne ani tak kartáčky jako spíš drátky na tyčce. Zkusím to pročistit. Kompresorem to očividně nepomohlo
Někde jsem měl i malé kartáčky na čištění trysek respektive ne ani tak kartáčky jako spíš drátky na tyčce. Zkusím to pročistit. Kompresorem to očividně nepomohlo
09:03:04
12.09.2025
12.09.2025

darklord
-> Tomaso435: na seriovy motor by som fakt skusil len prefuknut vyvrty v karbeci a tu volnobeznu trysku idealne novu, neviem ako sa da efektivne vycistit. Ja som to hrkal v pohari c6000 a sli z toho kusky humusu neustale.
08:56:10
12.09.2025
12.09.2025

Tomaso435
-> darklord: Takže jen obyčejný vrtáček Já jsem si na tyhle ty laboravce pořídil vrtáky opravdu přesný.
Zkusím též v nejhorším vezmu z nějakého vraku součástky...
Zkusím též v nejhorším vezmu z nějakého vraku součástky...
08:53:49
12.09.2025
12.09.2025

darklord
-> Tomaso435: foto coho? Normalne som tu 0.45 trysku na konci vrtol na 0.50 pidivrtakom z hornbachu ako mi bolo poradene (ale mam dost upravenu 1.4). Povodna tryska od pohladu bola asi nejak zle vyvrtana alebo upchata
08:50:40
12.09.2025
12.09.2025

Tomaso435
08:41:49
12.09.2025
12.09.2025

darklord
-> Tomaso435: problem solved. Zobral som volnobezny tryskoemulzkovzdusnik z ineho karburatora, na radu od motorara dostal liecbu 0.5 vrtakom a uz je to zlate, reaguje ako ma. Este som s tym nebol na ceste, ale trochu si myslim ze aj cukanie na lahky plyn by mohlo zmiznut. Skoda len ze aom ho neskusil aj bez toho prevrtania, teraz neviem cim to bolo, ale kazdopadne uz dobre
08:37:41
12.09.2025
12.09.2025

Tomaso435
-> Borderer: podle mého názoru ne. Funguje tam nějaký volnoběžný systém po nějaký otáčky a od nějakých otáček už to zase bere od jinud.
Takže ta past kde se to prostě zadusí bude něčím přicpaným nebo posáváním vzduchu od jinou A tím pádem to nedotáhne správný množství paliva.
Budu to řešit hned jak budu mít čas protože to je poslední závada která mě trochu trápí u vyčištěného karburátoru
Takže ta past kde se to prostě zadusí bude něčím přicpaným nebo posáváním vzduchu od jinou A tím pádem to nedotáhne správný množství paliva.
Budu to řešit hned jak budu mít čas protože to je poslední závada která mě trochu trápí u vyčištěného karburátoru
08:24:37
12.09.2025
12.09.2025

Borderer
-> Tomaso435: Takže je možný, že se to při trefení těch 5mm může při přidání zadusit?
18:10:22
11.09.2025
11.09.2025

Tomaso435
-> darklord: Já to tipuji na nějaký nevhodný nastavení klapky případně někde nějaká netěsnost. Například rozprašovače vs víko.
18:06:20
11.09.2025
11.09.2025

darklord
-> Tomaso435: dakujem, takze v tomto problem nebude
17:49:15
11.09.2025
11.09.2025

Tomaso435
-> darklord: tak sem kvůli tobě vzal novej. 5mm od dorazu volnoběhu neejakuluje.
11:20:26
10.09.2025
10.09.2025

darklord
Alebo keby niekto s funkcnym karbecom vedel spachat nejake video, pripadne potvrdit ze ma injektor striekat ihned...
23:11:21
09.09.2025
09.09.2025

Bukaj
-> darklord: Tak se někdy můžeme potkat v Brně a mohu zapůjčit karbec po opravě, případně i nový...
22:51:01
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Bukaj: dneska rano som s tym bol uspesne na emisnej, cize aspon volnobeh je snad v poriadku...
Ja tu fakt potrebujem 100% funkcny karbec na porovnavanie, pretoze ten hnojovy co tu mam jazdil 20 rokov na LPG a podla povodneho majitela na benzin nikdy nefungoval, to sa potom blbo bada co jak ma byt.

22:47:07
09.09.2025
09.09.2025

minno
-> darklord: Je to možné, lebo ja som LEKR len umyl, dal nové gumové diely, nahodil na motor na prvú dobrú, doladil bohatosť a otáčky voľnobehu a sytiča podľa sluchu a potom už len jazdil 100 tkm bez zásahu s perfektným chodom.
22:45:19
09.09.2025
09.09.2025

Bukaj
-> darklord: Pak už mne napadá jen špatně seřízený doraz klapky 2. stupně a/nebo špatně seřízený volnoběh (šroub bohatosti vs doraz klapky 1. stupně)...
22:42:02
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> minno: tu vacku som skusal v troch polohach max, stred, min a nemalo to na toto vplyv. Ja uz si fakt myslim ze to auto je nejak prekliate.
22:39:48
09.09.2025
09.09.2025

minno
-> darklord: Mne to u LEKR striekalo hneď. Toto podľa videa strieka nejako divne.
Len pri úplne pomalom otváraní klapky slimačím tempom to z injektora myslím len slzilo.
U LEKR sa dá nastaviť aj intenzita striekania podľa natočenia tej plastovej vačky. Množstvo vstreknutého benzínu sa má podľa príručky odmerať a podľa toho nastaviť. Ja som to mal naplno bez merania a dobre bolo
Len pri úplne pomalom otváraní klapky slimačím tempom to z injektora myslím len slzilo.
U LEKR sa dá nastaviť aj intenzita striekania podľa natočenia tej plastovej vačky. Množstvo vstreknutého benzínu sa má podľa príručky odmerať a podľa toho nastaviť. Ja som to mal naplno bez merania a dobre bolo

22:36:28
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Bukaj: tu gumicku som skusal inu, aj membranu, aj pruzinku, aj telo pumpy... Obohacovac som skusal ako originalny (cierne membrany) tak aj cinsky (cervene) a bez zmeny.
22:32:22
09.09.2025
09.09.2025

Bukaj
-> darklord: Obohacovač nový? Předpokládám, že ne originál, ale čína (originál nevím, kde by se dal sehnat). Zkontroluj, zda sedí díry membrán obohacovače s otvory v odlitku - dost častý problém. A víčko obohacovače s pružinkou bych zachoval původní, ne tu čínskou atrapu 

22:29:33
09.09.2025
09.09.2025

Bukaj
-> darklord: Tak EDSR/SEDR taky má obtokovou trysku - akcelerační pumpička tam funguje na stejném principu.
Ještě můžeš zkontrolovat, jestli není poškozený ten růžový (či oranžový - dle verze) pryžový ventilek a jeho zajišťovací plíšek a pružinka a nevrací se moc paliva vlivem netěsnosti...
...správné velikosti otvorů obtokové trysky a injektoru asi v domácích podmínkách jen tak neověříš...
Ještě můžeš zkontrolovat, jestli není poškozený ten růžový (či oranžový - dle verze) pryžový ventilek a jeho zajišťovací plíšek a pružinka a nevrací se moc paliva vlivem netěsnosti...
...správné velikosti otvorů obtokové trysky a injektoru asi v domácích podmínkách jen tak neověříš...
22:24:32
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Bukaj 09.09.25 22:21:36: podtlak k rozdelovacu je zaslepeny. Zapalko je elektronicke a krivka predstihu je urobena podla odporucani motorara. To vsetko je v poriadku, pretoze ked som tam mal sedr, tak tento problem s blbou reakciou na maly plyn nebol. Obohacovac je novy. Kanaly som podla moznosti uz parkrat prefukoval kompresorom.
22:22:15
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Bukaj: na tom videu uz je benzinu menej, ale skusal som to aj s "uplne plnou" a nebol moc rozdiel, proste to nestrieka hned od zaciatku ako sedr.
22:21:36
09.09.2025
09.09.2025

Bukaj
-> darklord: Pokud jde o karburátor, tak bych se soustředil na obohacovač a jeho kanály a těsnost hadičky pro podtlakovou regulaci předstihu a také zkontroloval stroboskopem průběh regulace předstihu (odstředivé i podtlakové), jestli to tam nelítá do nesmyslů...
22:09:21
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Bukaj: vola medzi pakou a vackou nie je. Hned ako sa dotknem plynu tak strieka prud benzinu nazad do plavakovej komory. Ak teda injektor funguje +- spravne, cim dalsim moze byt to zavahanie po jemnom pridani plynu?
22:08:37
09.09.2025
09.09.2025

Bukaj
Jinak na test funkce může mít vliv i to, že je sundané víko - v plovákovce je nižší hladina paliva (když tam není plovák) a tedy i delší prodleva při vytlačování paliva pumpičkou do injektoru (musí vytlačit palivo výše od hladiny)...
22:05:42
09.09.2025
09.09.2025

Bukaj
-> Pavel P.. 09.09.25 20:53:45: U LEKRu je kulička zpětného ventilu součástí injektoru (je uvnitř), zpětný ventil akcelerační pumpičky je řešen pryžovým ventilkem.
Co se týče funkce akcelerační pumpičky, tak při pozvolném přidávání plynu nemá být prakticky vůbec v činnosti a palivo se vrací přes obtokový otvor zpět do plovákovky a správný chod motoru zajišťuje hlavní a přechodový systém (u LEKRu pak obohacovač). Akcelerační pumpička je aktivována pouze při prudším sešlápnutí pedálu, kdy přes obtokový otvor nestihne protéci všechno palivo zpět do plovákovky a jeho část je vytlačována přes injektor do směšovače...
Podle videí -> darklord 09.09.25 20:33:27: těžko soudit, ale vypadá to v pořádku. Přidáváš tam pozvolna.
Ale v klidovém stavu (ovládací páčka klapky 1. stupně na dorazu a nikoli na stupňovité vačce startovací přívěry) nesmí být vůle mezi plastovou vačkou na osce klapky 1. stupně a kovovou páčkou akcelerační pumpičky...
Co se týče funkce akcelerační pumpičky, tak při pozvolném přidávání plynu nemá být prakticky vůbec v činnosti a palivo se vrací přes obtokový otvor zpět do plovákovky a správný chod motoru zajišťuje hlavní a přechodový systém (u LEKRu pak obohacovač). Akcelerační pumpička je aktivována pouze při prudším sešlápnutí pedálu, kdy přes obtokový otvor nestihne protéci všechno palivo zpět do plovákovky a jeho část je vytlačována přes injektor do směšovače...
Podle videí -> darklord 09.09.25 20:33:27: těžko soudit, ale vypadá to v pořádku. Přidáváš tam pozvolna.
Ale v klidovém stavu (ovládací páčka klapky 1. stupně na dorazu a nikoli na stupňovité vačce startovací přívěry) nesmí být vůle mezi plastovou vačkou na osce klapky 1. stupně a kovovou páčkou akcelerační pumpičky...
21:22:43
09.09.2025
09.09.2025

Tomaso435
-> darklord 09.09.25 17:51:24: tak ted řeším to stejný. Zejtra když vyjde čas to rozdělam a kouknu jak to dává. Na dotyk plynu to div nezdechne.... Cokoliv pak od cca 1800ot vejš, uz jede jak blázen.
Typuju na nějakou špónku.....
Typuju na nějakou špónku.....
20:59:32
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Pavel P..: nic take tam neni, ale niesom si prave isty ci to ma ist hned, len nemam 100% funkcny karbec poruke
20:53:45
09.09.2025
09.09.2025

Pavel P..
-> darklord: to musí nastříknout hned... nevim jestli je u lekru taky kulička pod injektorem jako v sedru, máš jí tam?
20:29:21
09.09.2025
09.09.2025

Pavel P..
-> darklord: s tim zkušenosti nemám, ale u SEDRu jsem stejný problem řešil a bylo zkroucené víčko a mezi membránou a páčkou byla vůle, takže to taky stříklo až po chvíli.
20:25:58
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Pavel P..: LEKR
20:24:39
09.09.2025
09.09.2025

Pavel P..
-> darklord: teď řešíš sedr nebo lekr?
20:19:59
09.09.2025
09.09.2025

darklord
-> Pavel P..: injektor ma "davat" ako? Pretoze nejak dava, ale nie som si isty ci spravne - totizto prud z neho nejde hned, ale az niekde po 20% otvorenia, dovtedy ide prud len z obtoku nazad do plavakovky. Injektory skusane dva, membranove ventily taktiez. Skusal som aj iny vrakovy karbec co tu mam, ten striekal hned, ale u neho to bolo tym ze ten obtok mal upchaty, takze neviem ako to ma byt spravne, a ako to pripadne dat doporiadku.
20:07:06
09.09.2025
09.09.2025

Pavel P..
-> darklord: nedává injektor...
17:51:24
09.09.2025
09.09.2025

darklord
Co je naprd ked motor na lahke pridanie plynu zavaha, a az potom idu otacky hore?
09:18:52
07.09.2025
07.09.2025

Bukaj
-> minno 06.09.25 20:58:43: U klasického 110LS/105/120/130 sání to potřeba je, ale 135/6 sání je chlazené kapalinou, takže za chodu motoru, dokud kapalina koluje, je to v pohodě.
Nicméně po vypnutí motoru po zátěži dojde s Al podložkou rychleji k ohřátí karburátoru a k vyvření paliva v něm, takže tankování ne německé dálnici v létě se může protáhnout na svačinovou pauzu
Nicméně po vypnutí motoru po zátěži dojde s Al podložkou rychleji k ohřátí karburátoru a k vyvření paliva v něm, takže tankování ne německé dálnici v létě se může protáhnout na svačinovou pauzu

21:05:51
06.09.2025
06.09.2025

darklord
-> minno: vzhladom na to ze s uspechom predava ten eshop rovnaku podlozku na favorit samotny si myslim ze to teplotne odizolovanie je viac chimera ako realny problem. Sanie samotne je tepelne regulovane vodou, takze...
20:58:43
06.09.2025
06.09.2025

minno
-> darklord: Tak to je krásna a veľmi luxusná podložka
Dolaď to a budeš spokojný.
Tak ma napadlo, nie je tam potrebné tepelné odizolovanie karburátora od sania?

Dolaď to a budeš spokojný.
Tak ma napadlo, nie je tam potrebné tepelné odizolovanie karburátora od sania?
19:22:49
06.09.2025
06.09.2025

darklord
Takze dneska uspech. Redukcia od SP-EL dorazila, prebehla demontaz SEDRu, montaz LEKRu nazad na tuto redukciu. Tesnenia som nastrihal z obycajneho detskeho vykresu. Et voila, motor drzi volnobeh, reaguje na srob bohatosti. Jazdna skuska polo-uspokojiva, ale to uz asi bude len drobnym nastavenim bohatosti/predstihu, pretoze na uplne lahucky plyn to dost cuka, a ked vo vysokych otackach povolim a nasledne pridam plyn tak obcas strelilo do vyfuku.
Keby mail niekto zaujem, uz to je aj na oficialnom eshope: www.sp-el.cz/podlozka-/.. ./-lekr-skoda-favorit
Keby mail niekto zaujem, uz to je aj na oficialnom eshope: www.sp-el.cz/podlozka-/.. ./-lekr-skoda-favorit
17:13:19
26.08.2025
26.08.2025

darklord
-> isti: na to som zatial nemal nervy a cas, len mam v aute zaslepenu hadicu nech to nerobi zlobu.
16:02:17
26.08.2025
26.08.2025

isti
-> darklord: A čo posilovač?
14:01:16
26.08.2025
26.08.2025

darklord
Takze, SEDR funguje ako ma, motor bezi pekne okruhlo na ~850 otackach, reaguje na skrutky volnobeznej zmesi atd. Zavada bola moj neuvazeny zasah do zapalovania ktore som si totalne rozhasil a tym padom bol zakladny predstih okolo 5 stupnov a nie 17 ako by mal byt. Cize aspon jeden problem je porieseny, mozem ist na dovolenku s tym ze emisna sa da robit.
Problem LEKR ostava, pockam na duralovu redukciu, a potom sa to snad podari namontovat tak aby to neprisavalo.
Problem LEKR ostava, pockam na duralovu redukciu, a potom sa to snad podari namontovat tak aby to neprisavalo.
21:42:57
25.08.2025
25.08.2025

darklord
SEDR je nazad. Volnobeh to drzi stabilny.
A tym uspech konci, za nic na svete neni mozne to donutit aby sa to tocilo viac ako 600ot. Na srob vzduchu reaguje len tym ze skape ked ho priskrtim, ale mozem ho aj takmer vysrobovat a otacky hore nejdu... Na srob bohatosti to normalne reaguje, ale cez tych 600-700 podla jednotky zapalka to nechce ist.
Napada niekoho co s tym? Karbec je sice krivy, ale na cistic brzd to nijak nereaguje pokial ho nefuknem rovno do sania. Nemohol som dat napizzu rozvody? Pamatam si sice ze som ich daval uplne rovnako ako stare na 12 clankov, ale tak nahoda je blbec, a ja tiez... Podla strihu ventilov to vypada OK.
A tym uspech konci, za nic na svete neni mozne to donutit aby sa to tocilo viac ako 600ot. Na srob vzduchu reaguje len tym ze skape ked ho priskrtim, ale mozem ho aj takmer vysrobovat a otacky hore nejdu... Na srob bohatosti to normalne reaguje, ale cez tych 600-700 podla jednotky zapalka to nechce ist.
Napada niekoho co s tym? Karbec je sice krivy, ale na cistic brzd to nijak nereaguje pokial ho nefuknem rovno do sania. Nemohol som dat napizzu rozvody? Pamatam si sice ze som ich daval uplne rovnako ako stare na 12 clankov, ale tak nahoda je blbec, a ja tiez... Podla strihu ventilov to vypada OK.
15:05:26
22.08.2025
22.08.2025

castrol
-> Tomaso435: 

14:26:59
22.08.2025
22.08.2025

Tomaso435
-> darklord: uz jen jeden krůček od prodeje....

14:22:29
22.08.2025
22.08.2025

darklord
-> Jarda/felda: nemohol lebo bol odpojeny. Kazdopadne auto aj prestalo brzdit ked to syci, takze sice nesuvisiaca zvada ake dalsi problem na ktory nemam cas.
14:21:04
22.08.2025
22.08.2025

Jarda/felda
-> darklord 22.08.25 14:16:05: a nemohl to blbnutí volnoběhu dělat celou dobu ten posilovač ?