
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hlava škoda 130.
prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 30.12.2014 do 16.01.2023, založil/a Zdenek Neubert
20:36:01
16.01.2023
16.01.2023

Bukaj
-> Petr Urban: Proto jsem psal "na sériový motor"

17:07:26
16.01.2023
16.01.2023

Petr Urban
-> Bukaj: říkáš to správně. Jen když bych už to dělal, tvarově sedla, spalováky atd., vše by bylo značně lepší než jak to bylo z fabriky, tedy výkon i plnící účinnost či přesnost obrábění by byla úplně jinde, ale ano, samozřejmě tyto řemeslné služby, pokud někdo dělá na úrovni, nejsou za hubičku.
14:47:03
15.01.2023
15.01.2023

Bukaj
-> Šmejky 14.01.23 22:14:55: Pokud to máš na seriový motor, tak novou hlavu na 120 prodej (kolem 3000 - 4000 za ní snad dostaneš) a kup jetou 130 hlavu a za zbytek peněz ji nech srovnat, zabrousit ventily a otlakovat 
Jinak viz to, co píše Petr níže - ono to není jen o úpravě spalovacího prostoru, ale i o úpravě sedel ventilů, tvaru a velikosti kanálů atd. Při dnešních cenách služeb (práce) vyjde snad levněji koupit novou 130 hlavu, než nechat upravovat stopětkovou na sériovou 130. Doby, kdy bylo zboží drahé a služby za hubičku, už jsou dávno pryč. Dnes těžko seženeš někoho, kdo to udělá za flašku ve fabrice po šichtě

Jinak viz to, co píše Petr níže - ono to není jen o úpravě spalovacího prostoru, ale i o úpravě sedel ventilů, tvaru a velikosti kanálů atd. Při dnešních cenách služeb (práce) vyjde snad levněji koupit novou 130 hlavu, než nechat upravovat stopětkovou na sériovou 130. Doby, kdy bylo zboží drahé a služby za hubičku, už jsou dávno pryč. Dnes těžko seženeš někoho, kdo to udělá za flašku ve fabrice po šichtě

14:20:20
15.01.2023
15.01.2023

Petr Urban
-> Šmejky: Je to značně nesnadné a jde to jen z Š105 hlavy, několikrát sem dělal. Ceny individuálně dle toho co vše se s hlavou musí udělat. Více do SZ.
10:10:32
15.01.2023
15.01.2023

Jarda/felda
-> isti 14.01.23 22:34:05: i 105 má jiný rozestupy
akorát má nenší spalovák tak to vychází

22:34:05
14.01.2023
14.01.2023

isti
-> Šmejky: Ahoj,prerobiť sa dá iba 105 hlava,120 nie lebo sú iné rozostupy spalovacích priestorov..
22:14:55
14.01.2023
14.01.2023

Šmejky
Zdravím kolegové, mám novou hlavu na Š120 se žlutým puntíkem, lze předělat na puntík hnědý tj na 130 do Rapida? Popřípadě co to stojí? Díky.
11:11:54
10.09.2022
10.09.2022

Bukaj
...
11:10:44
10.09.2022
10.09.2022

Bukaj
-> Petr Urban 10.09.22 02:12:16: Vypadá to luxusně

11:10:13
10.09.2022
10.09.2022

Bukaj
-> Petr Urban:
02:12:16
10.09.2022
10.09.2022

Petr Urban
-> Bukaj: Ta půlkule by měla být 75.5mm jako je vrtání. Nechceš vyfotit zblízka ty výf. sedla? Z fotky nejde vidět nové vložené mezikruží - sedlo.
Jde i hlava 120s předělat na 130rs, včera sem odevzdával.
Jde i hlava 120s předělat na 130rs, včera sem odevzdával.
21:24:36
09.09.2022
09.09.2022

růža
-> Bukaj 09.09.22 20:38:32: Tak prej už mají kluci z emisí vychytávky i na ta nová pravidla. Takže ME by mohlo dopadnout dobře.
20:44:17
09.09.2022
09.09.2022

Bukaj
Ale k tématu - dnes jsem si vyzvedl náhradní hlavu s novými sedly...

20:38:32
09.09.2022
09.09.2022

Bukaj
-> saskyn2: Uvidíme. Nějaké investice počítám, než to projde technickou. Spíš jestli to projde dnešními emisemi - předpokládám, že to už má MPi, takže s tím LPG to bude zajímavé 

18:31:51
09.09.2022
09.09.2022

saskyn2
-> Bukaj: nebudu ti to rozmlouvat, na to si musíš přijít sám
P.s. Osobně bych od něj chtěl, abych do něj nemusel nasypat dalších 10 párů Mkových světel a pak ho stejně hodil ze skály

P.s. Osobně bych od něj chtěl, abych do něj nemusel nasypat dalších 10 párů Mkových světel a pak ho stejně hodil ze skály

15:57:07
09.09.2022
09.09.2022

Bukaj
15:56:53
09.09.2022
09.09.2022

Bukaj
-> palinator 09.09.22 11:52:48:
Pokusím se mlčet
-> U-Geen 09.09.22 13:28:50: Jo, Volvo
-> vhml 09.09.22 12:13:58: No, zatím nekoupil. Byl jsem se na to podívat s majitelem v Plzni, dohodli jsme se, že to vezmu a že mi majitel napíše na mail, ale zatím se neozval. Dnes jsem mu psal SMS, tak uvidíme, jak to dopadne.
-> saskyn2 09.09.22 13:29:53: Jakou plíseň? To auto má čistší interiér, než většina aut mých známých...
Je trochu ošuntělé, ale co chtít od auta za cenu páru Mkových světel, co 2 roky jen stálo na ulici...


-> U-Geen 09.09.22 13:28:50: Jo, Volvo
-> vhml 09.09.22 12:13:58: No, zatím nekoupil. Byl jsem se na to podívat s majitelem v Plzni, dohodli jsme se, že to vezmu a že mi majitel napíše na mail, ale zatím se neozval. Dnes jsem mu psal SMS, tak uvidíme, jak to dopadne.
-> saskyn2 09.09.22 13:29:53: Jakou plíseň? To auto má čistší interiér, než většina aut mých známých...
Je trochu ošuntělé, ale co chtít od auta za cenu páru Mkových světel, co 2 roky jen stálo na ulici...

13:57:26
09.09.2022
09.09.2022

King
Slyset, mlyn, blyskat se, polykat...plýce

13:29:53
09.09.2022
09.09.2022

saskyn2
-> vhml 09.09.22 12:13:58: on tu plíseň fakt koupil?

13:28:50
09.09.2022
09.09.2022

U-Geen
-> vhml: nebylo to Volvo?
12:55:58
09.09.2022
09.09.2022

Václav Vašák
Tady z toho každý dělá zase vědu,dělat cokoliv s litinovou hlavou je uplně to stejné,jako dělat něco s hliníkovou,pokud to má za něco stát a nejsou třeba větší ventily napraný do sériových sedel,aby se ušetřilo,popřípadě to šlo udělat ručně doma ve sklepě u maminky.Jenom se litina dostává hůř z plyc a osobně jsem jich letos udělal víc,jak bych sám chtěl,dřív to v autě nikdo nechtěl mít a najednou to je 10:1 ve prospěch litiny 

12:13:58
09.09.2022
09.09.2022

vhml
-> stepan 09.09.22 11:49:53: dyt kaufnul toho Saaba ne?
11:52:48
09.09.2022
09.09.2022

palinator
-> stepan:
Polemika nad ekonomickou výhodností Ovce proti 130 od Bukaje za tři, dva, jedna,...

Polemika nad ekonomickou výhodností Ovce proti 130 od Bukaje za tři, dva, jedna,...

11:49:53
09.09.2022
09.09.2022

stepan
-> sep: Tak ekonomicky nejvýhodnější by bylo koupit třeba Octavii TDI v kombajnu, ale to Bukaj nechce slyšet. 

15:36:41
08.09.2022
08.09.2022

palinator
-> hans1:
Obávám se že hlava je trochu větší problém, vzhledem k tepelnýmu namáhání, než třeba vařit blok na traktoru, kterej prask kvůli tomu, že v něm někdo nechal zmrznout vodu. A kvůli tomu "trochu většímu problému" taky ten neporušenej odlitek "sám od sebe" praskl.
Obávám se že hlava je trochu větší problém, vzhledem k tepelnýmu namáhání, než třeba vařit blok na traktoru, kterej prask kvůli tomu, že v něm někdo nechal zmrznout vodu. A kvůli tomu "trochu většímu problému" taky ten neporušenej odlitek "sám od sebe" praskl.
15:33:07
08.09.2022
08.09.2022

hans1
-> Petr Urban: jakou technologií to vařily?Já mám výbornou zkušenost na litinu s ES716 všichni mi tvrdí že svařovat litinu je problém už jsem s tím dělal dost věcí a vše drží,hlavu jsem teda nikdy nevařil asi by to stálo za zkoušku...
12:04:13
08.09.2022
08.09.2022

sep
-> Bukaj 07.09.22 22:48:54: :ekonomicky nedává smysl ani jedno a dost možná bude ta 130ková vycházet i levněji,litina se nikomu moc dělat nechce ale tyhle úpravy dělávaly třeba ve Šternberku ,držel bych se rady dát 8kanál a mít klid.-)
08:14:22
08.09.2022
08.09.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
-> King: Sem navrhoval pred 10 lety a nesetkalo se to s uspechem teda...
07:45:27
08.09.2022
08.09.2022

minno
-> King: To je príliš jednoduché

06:30:22
08.09.2022
08.09.2022

King
-> Bukaj 07.09.22 22:48:54: Motor z fava a je vymalovano :-)
22:48:54
07.09.2022
07.09.2022

Bukaj
-> sep 07.09.22 13:18:00: Tak netrpím vysloveně nouzí o 130 hlavy, jen mi je líto vyhodit něco, co by se dalo snadno opravit. Ale jak vidno, asi to nebude tak snadné...
Ta předělávka 105 hlavy na 130 - tušíš, kde to někdo dělá a na kolik to cca vyjde? To nejsou jen spalováky, ale také ventily, kanály... Jestli nebude levnější a jednodušší sehnat novou 130 hlavu...
-> Petr Urban: Nojo, když už jednou tu 130LPG mám, tak se holt budu trápit dál
Jinak přimazávání "kapátkem" jsem si pořídil, ale po roce marných pokusů to spolehlivě rozchodit jsem to vzdal a vyhodil jsem to - nebylo možné to nastavit tak, aby to fungovalo - ta kapalina (aditivum) mění viskozitu v závislosti na teplotě a buď to po chvilce přestalo kapat úplně, nebo to začalo kapat proudem...

Ta předělávka 105 hlavy na 130 - tušíš, kde to někdo dělá a na kolik to cca vyjde? To nejsou jen spalováky, ale také ventily, kanály... Jestli nebude levnější a jednodušší sehnat novou 130 hlavu...

-> Petr Urban: Nojo, když už jednou tu 130LPG mám, tak se holt budu trápit dál

Jinak přimazávání "kapátkem" jsem si pořídil, ale po roce marných pokusů to spolehlivě rozchodit jsem to vzdal a vyhodil jsem to - nebylo možné to nastavit tak, aby to fungovalo - ta kapalina (aditivum) mění viskozitu v závislosti na teplotě a buď to po chvilce přestalo kapat úplně, nebo to začalo kapat proudem...

15:15:19
07.09.2022
07.09.2022

Petr Urban
-> Bukaj: Byla top rodinná firma v Polsku, bohužel už není. Sám sem nechával zde v CZ vařit vzácný 8k litina a vždy to prasklo dál vedle zavařeného, i když se hlava nahřívala, svařovala a pak znova zahřívala a den chládla postupně... Prostě litina= křehkost.
Sedla existují na více druhů a na LPG je jiný druh materiálu, avšak hrozí rychlejší opotřebení ventilu pokud nemají stelit na dos. ploše a také velké točení motoru není vhodné, ty t radši sedla na LPG generují větší odskok ventilu v vys. ot. Pro příště vymyslet přímaz... Takové to kapátko co Ústí někde do sani či karb....
LPG generuje vyšší teploty v spal. a určitě bych jej nepoužíval na litinové hlavy.
Sedla existují na více druhů a na LPG je jiný druh materiálu, avšak hrozí rychlejší opotřebení ventilu pokud nemají stelit na dos. ploše a také velké točení motoru není vhodné, ty t radši sedla na LPG generují větší odskok ventilu v vys. ot. Pro příště vymyslet přímaz... Takové to kapátko co Ústí někde do sani či karb....
LPG generuje vyšší teploty v spal. a určitě bych jej nepoužíval na litinové hlavy.
13:18:00
07.09.2022
07.09.2022

sep
-> Bukaj 06.09.22 18:45:15: :obávám se že tohle je na výhoz případně jak říkává kolega na prodej ,kdysi jsem obvolával a objížděl s něčím podobným,v těchto místech na to nikdo nedá záruku,zavařit to zavaří,opracují ale bez jakékoliv záruky přičemž to nacenění tak úplně low end nebylo.
To už dává větší smysl rozhrabat 105kovou hlavu ideálně novou kterých je relativně dost a nechat předělat na 130.
To už dává větší smysl rozhrabat 105kovou hlavu ideálně novou kterých je relativně dost a nechat předělat na 130.
12:48:08
07.09.2022
07.09.2022

Bukaj
-> darklord: Asi tak
-> MOLSO: To je asi možné, jen stejně by se to muselo zavařit (ta prasklinka)...

-> MOLSO: To je asi možné, jen stejně by se to muselo zavařit (ta prasklinka)...
08:13:27
07.09.2022
07.09.2022

MOLSO
-> Bukaj: ked som daval menit sedla ventilov tak tie vlozky boli priemerovo väčšie Ako tie co mas pouzite tu....mozno pouzit vacsiu vlozku sedla ?
20:37:00
06.09.2022
06.09.2022

darklord
-> Bukaj: v klude ju archivuj ak mas kde, za par rokov ked uz bude rentabilne toto opravovat sa bude dat v pohode predat
19:04:02
06.09.2022
06.09.2022

saskyn2
-> Bukaj: šrot, to nemá smysl
18:56:05
06.09.2022
06.09.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Můžeš zkusit pana Pomezného: www.opravarenstvi.cz/kont
akty Vím, že hliníkový hlavy dělaj, ale u litiny nevim... Top firma na motory v ČR, leč ne nejlevnější.
18:45:15
06.09.2022
06.09.2022

Bukaj
Prasklinka (nevím, jestli bude vidět, pouhým okem je viditelná jen stěží):
18:44:14
06.09.2022
06.09.2022

Bukaj
Obnovuji téma:
Jak je to dnes s rentabilitou oprav litinových hlav? Mám tu hlavu 130, která má zaklepaná sedla výfukových ventilů (navzdory tomu, že jsem je nechával měnit za údajně tvrzená
- po ujetí 80 tisíc km na LPG jsou opět v háji) a kromě toho jsem na ní objevil vlasovou prasklinku (u nejvíce zaklepaného sedla). Ptal jsem se v jedné firmě, kde opravují hlavy (Auto Pejšek) a litinové hlavy tam nesvařují. Má cenu tuto hlavu skladovat nebo směr šrot? Nemáte tip na firmu, zabývající se opravami litinových hlav? Hlava je jinak zachovalá, před úpravou to byla funglnová hlava, vodítka OK, vršky vodítek ufrézovány pro použití guferek, slícované kanály, odhrotování odlitku a další drobné úpravy, takže je mi líto ji vyhodit...
Jak je to dnes s rentabilitou oprav litinových hlav? Mám tu hlavu 130, která má zaklepaná sedla výfukových ventilů (navzdory tomu, že jsem je nechával měnit za údajně tvrzená


16:29:18
04.01.2015
04.01.2015

Zdenek Neubert
Za nabídku děkuji, našel jsem ve svém okrese firmu, která se tímhle zabývá.Cena je prakticky shodná
14:05:00
02.01.2015
02.01.2015

dragon_cb_cz
-> Zdenek Neubert: Budeme teď asi dávat větší množství hlav na opravu/úpravu (vodítka + gufera, sedla na natural) tady kousek od Prahy, tak bych ti jí tam taky mohl hodit... cena byla před rokem a něco necelé 3000 Kč, snad to pořád platí. Koukám že jsi z Krumlova, pokud bys jí dokázal dopravit do ČB, tak už bych jí pak do Prahy posunul.
Otázka je, jak moc na to chvátáš.
Otázka je, jak moc na to chvátáš.
17:40:53
01.01.2015
01.01.2015

šadesa
-> Zdenek Neubert 01.01.15 17:37:03: každá lepší brusírna 

17:37:03
01.01.2015
01.01.2015

Zdenek Neubert
A víte, kdo takovéhlé opravy dělá?
18:18:42
31.12.2014
31.12.2014

dragon_cb_cz
-> Zdenek Neubert: Tak vyměnit vodítka je celkem standardní oprava...
18:06:24
31.12.2014
31.12.2014

Zdenek Neubert
Už jí sháním déle a když na nějakou natrefím, tak je úplně hotová - buďto sedla a nebo vodítka. Praskla mi, protože mám zvětšené kanály a větší KP naposledy jsem hned po úpravě naměřil 11,3:1
23:58:14
30.12.2014
30.12.2014

dragon_cb_cz
-> Bukaj: Občas se jich sejde i víc, co? 

23:54:45
30.12.2014
30.12.2014

Bukaj
-> dragon_cb_cz: 

23:04:44
30.12.2014
30.12.2014

dragon_cb_cz
-> Zdenek Neubert: Sežeň 130kovou hlavu ne? není to nijak nesehnatelnej artikl, dokonce i nová se občas dá koupit....
20:49:21
30.12.2014
30.12.2014

MOLSO
-> stepan: nezabudaj na vyšší KP a s tým spojené vyššie namáhanie 
