Klucí poradíte? Spotřeba šla nahoru, výkon dolů :-( A nechce do toho sahat bez prupravy abych to nerozesral jeste vic.
Jestli tomu dobře rozumím, tak musím změnit bohatost na chudší, jelikož větší obsah butanu v letním LPG směs obohacuje.Dosáhnu toho pootočením imbusu na reduktoru. Ale kterým směrem?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
11:55:08
30.03.2012
30.03.2012

vhml
Klucí, je možno, že už je na čerpačkách letní LPG a auto na něj nekluše jak by mělo?
Už druhej tejden pozoruju lehkou ztrátu výkonu, trošku poškubávání v nižších otáčkách atd, ze dvou různých čerpaček.
Je tedy potřeba reduktor na léto přeštelovat? A obecně kterým šroubkem točit jakým směrem? Abych se nevydal proti proudu.
Díky
Už druhej tejden pozoruju lehkou ztrátu výkonu, trošku poškubávání v nižších otáčkách atd, ze dvou různých čerpaček.
Je tedy potřeba reduktor na léto přeštelovat? A obecně kterým šroubkem točit jakým směrem? Abych se nevydal proti proudu.
Díky
20:00:17
26.03.2012
26.03.2012

Sami
Tak LPG dnes namontováno. Cena rovných 10 000Kč, což je velice slušné, když jinde mi to nabízeli i třeba za 15 000. Snad budu spokojený a pár km na to najedu :)
17:05:08
21.03.2012
21.03.2012

Sami
Tak už mi to LPG tam kluci ušatí ze Vsetína montujou 

22:10:23
11.03.2012
11.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: jj, ale jak to nadavkovat... a z toho motorku ostrikovace bych mel mozna i strach z hlediska pozaru
-> Gryzly: tak me mozna na 6.otoceni, driv tak na 4.chytalo
-> Gryzly: tak me mozna na 6.otoceni, driv tak na 4.chytalo
09:59:18
11.03.2012
11.03.2012

Gryzly
Já mám BRC a 136motor, A rituál v létě i zimě mám takovýto:
Zapnu zapalování, třikrát kliknu na plynový sytič, vytáhnu naplno benzínový sytič. Při startu to po prvním otočení motoru přidám plyn a na druhé převalení už motor běží. Sytič dám na půlku a po 100metrech vypínám sytič úplně.
Zapnu zapalování, třikrát kliknu na plynový sytič, vytáhnu naplno benzínový sytič. Při startu to po prvním otočení motoru přidám plyn a na druhé převalení už motor běží. Sytič dám na půlku a po 100metrech vypínám sytič úplně.
09:11:08
11.03.2012
11.03.2012

vhml
Já už jsem se naucil startovat na plyn, pustím klíček, podržím pár sekund plnej plyn a pak to startuje hned.
08:50:57
11.03.2012
11.03.2012

King
-> Jarda: Tak teda motorek od odstrikovacu, hadicku do nadrze a trysku do saciho :-)
00:32:27
11.03.2012
11.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: tak me to moc neobohacuje, v rapidu mam lovato a tam ten elektromagnet stlaci membranu - jde to i rucne, v cervenym MTX mam BRC a tam uz ani to tlacitko neni a dela to automaticky po otoceni klicku
at mam vytazenej sytic nebo ne, tak to startuje vpodstate stejne
nejvic by se mi to stejne libilo na ten benzin a na litr bych mel pres 200 startu
at mam vytazenej sytic nebo ne, tak to startuje vpodstate stejne
nejvic by se mi to stejne libilo na ten benzin a na litr bych mel pres 200 startu

23:55:55
10.03.2012
10.03.2012

King
-> Jarda: Žádnej univerzální návod neexistuje, ale obecně, pokud mluvíme o SEDRu, tak vytahovat benzínovej sytič před lpg startem není úplně otimální. Snižuje to potlak pod klapkou při startu. Samozřejmě, že po studeným startu je vytažení sytiče nutnost kvůli udržení otáček volnoběhu. Tu prodlevu myslím po stisku LPG sytiče do začátku startu. 2-3s kliknutí se mi zdá moc, moje Zavoli při takový dávce obohacovalo moc a start byl bída.
23:33:05
10.03.2012
10.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: hmm, tak ja to musim docela tocit, at je -20 nebo +10 tak to chyta vpodstate stejne, akorat pri tech -20 mam jen jeden pokus kvuli baterce
pockej, ja zapnu klicek, pak cekam, potom vytahnu sytic a zmacknu asi na 2-3s plynovej sytic a hned startuju... - tam ma byt prodleva? ja si rikal, ze jednou mi to na LPG chytlo nejak hned a pak uz se mi to nepodarilo zopakovat

pockej, ja zapnu klicek, pak cekam, potom vytahnu sytic a zmacknu asi na 2-3s plynovej sytic a hned startuju... - tam ma byt prodleva? ja si rikal, ze jednou mi to na LPG chytlo nejak hned a pak uz se mi to nepodarilo zopakovat
21:48:35
10.03.2012
10.03.2012

King
-> Jarda: Celej trik úspěšnýho a rychlýho zimního startu je v tom, že ťukneš do LPG "sytiče" a počkáš pár vteřin. Ten start samozřejmě nikdy nebude stejně přesvědčivej jako na benzín, ale imo to za nějakou vifikundaci s benzínovým střikem nestojí.
20:51:33
10.03.2012
10.03.2012

Jarda - zrušená registrace
napadlo me, jestli nekdo neresil vstrik benzinu pred startem studeneho motoru na LPG, plynovym syticem se to dostatecne neobohati a pro nastartovani musim dlouho tocit, nez si to natahne podtlakem, kdyz vstriknu 4ml benzinu do sani, tak auto chytne na tuk a hned bezi na LPG(lpg sytic samo nemackam, jen to mam v poloze prepnuto na lpg), tak uvazuji o nejakem automatickem davkovaci, ale nenapada me, co by slo na to pouzit/vyuzit
dekuji za nazory resp. napady
dekuji za nazory resp. napady
20:35:28
10.03.2012
10.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> Sami: ale do 130ky to neni to prave... je to jen k vzteku, porad muzes ladit ventily, problemy se starty, jedine nalisovat tvrdokovova sedla ventilu, ja se vydrzel vztekat se 130 motorem cca 1/2 roku a 20tis.km, 135,6 je uplne o necem jinym
celkove motor 130 moc nevydrzi narozdil od favo motora
potom jeste doporucuji bezkontakt z favorita a k tomu vsemu je dobry take altik 70A z feldy
celkove motor 130 moc nevydrzi narozdil od favo motora
potom jeste doporucuji bezkontakt z favorita a k tomu vsemu je dobry take altik 70A z feldy
17:52:19
05.03.2012
05.03.2012

Tomaso435
-> Sami: šedivec u letohradu.... jel sem kolem
17:46:03
05.03.2012
05.03.2012

Sami
-> Tomaso435: A to jest kde? Já volal Do Zubří a Huslenek.
17:43:40
05.03.2012
05.03.2012

Tomaso435
-> Sami: tady to dělaj za 8900 :D
16:39:06
05.03.2012
05.03.2012

Sami
Tak dnes jsem zjišťoval po telefonu cenu namontování LPG do Rapida u dvou montážních firem. V obou případech byli zaskočeni že to už léta nedělali a že neví jestli jsou díly atd atd. Tak teď jsem teda fakt bezradný :D
21:48:51
28.02.2012
28.02.2012

Tomaso435
kulturní vložka jenom . . . :-D
12:49:50
28.02.2012
28.02.2012

Marra - zrušená registrace
-> King: jojo, to jsem si taky myslel. teď mě jen ještě napadá jak oblbnout ventil blokování lpg, když to ovládají impulzy? jde mi o studený start na lpg.. přivést tam sprostých 12 V?
16:41:52
26.02.2012
26.02.2012

King
vhml 26.02.12 11:43:01 napsal:
Me na BRC ta automaticka prostredni poloha nefunguje. Na plyn se to samo
neprepne. Tak bud v zimě rucne prepnout, nebo od nuly víš natvrdo na plyn.
Jediný co to umí je, že když to nechce chytnout na tvrdej plyn, tak se to
samo přepne na benzín a po nastartování hned zpátky. Ale prostredni poloha
jede furt jen na benzín :-(
A snímá ti to dobře impulzy k zapalovací cívce? (hall u konektoru ECU).....to je asi blbost, protože kdyby ne, tak to ŘJ LPG utne ventilem na reduktoru.
Každopádně tu automatiku jsem radši vůbec nepoužíval, protože při popojíždění se studeným motorem se to chovalo divně.
Me na BRC ta automaticka prostredni poloha nefunguje. Na plyn se to samo
neprepne. Tak bud v zimě rucne prepnout, nebo od nuly víš natvrdo na plyn.
Jediný co to umí je, že když to nechce chytnout na tvrdej plyn, tak se to
samo přepne na benzín a po nastartování hned zpátky. Ale prostredni poloha
jede furt jen na benzín :-(
A snímá ti to dobře impulzy k zapalovací cívce? (hall u konektoru ECU).....to je asi blbost, protože kdyby ne, tak to ŘJ LPG utne ventilem na reduktoru.
Každopádně tu automatiku jsem radši vůbec nepoužíval, protože při popojíždění se studeným motorem se to chovalo divně.
16:38:18
26.02.2012
26.02.2012

King
-> Gryzly: Podtlak pro BMM zas taková věda není. Lovato jsem nikdy neměl, ale starý BRC AT90E je v podstatě tupej podtlak, impulzy zapalování jenom v ŘJ služej jako indikace, že motor běží/neběží pro elmag. ventil zavírání plynu na LPG reduktoru + podle otáček (2000 rpm) se po benzostartu přepne na LPG. Napojení ŘJ LPG na lambdu slouží jenom k oblbnutí ECU falešným signálem optimální směsi při provozu na LPG. Servo mezi reduktorem a mixem je víceméně na parádu.
ŘJ lpg umožňuje i čistě LPG provoz a výšezmíněnej benzostart s přepnutím na plyn po vytočení motoru.
Nasazení v autě s karbem, kromě legislativy, asi nic nebrání.
ŘJ lpg umožňuje i čistě LPG provoz a výšezmíněnej benzostart s přepnutím na plyn po vytočení motoru.
Nasazení v autě s karbem, kromě legislativy, asi nic nebrání.
11:43:01
26.02.2012
26.02.2012

vhml
Me na BRC ta automaticka prostredni poloha nefunguje. Na plyn se to samo neprepne. Tak bud v zimě rucne prepnout, nebo od nuly víš natvrdo na plyn. Jediný co to umí je, že když to nechce chytnout na tvrdej plyn, tak se to samo přepne na benzín a po nastartování hned zpátky. Ale prostredni poloha jede furt jen na benzín :-(
09:33:28
26.02.2012
26.02.2012

Marra - zrušená registrace
-> Gryzly: abych pravdu řekl, vycházel jsem z toho, že klasický podtlakový reduktor co teď mám, má tu regulaci dosti podivnou. Přijde mi, že jakoby jen blokuje výstup plynu - když totiž hadičku od sání ucpu, motor běží i do oáček jde normálně - pravda - nezkoušel jsem za jízdy. množství plynu už je pak spíš záležitostí rozdílů podtlaků nad a pod klapkou, ne?
09:29:39
26.02.2012
26.02.2012

Gryzly
-> Marra: A čím si budeš regulovat přidávání množství paliva?
Co jsem viděl zařízení na Feldě BMM, tak to mělo napíchlou lambdu, indučku a já nevím co ještě a určitě to bylo píchnutý i na ŘJ benzínu a jako výstup byl škrťák na výstupu z reduktoru.
Co jsem viděl zařízení na Feldě BMM, tak to mělo napíchlou lambdu, indučku a já nevím co ještě a určitě to bylo píchnutý i na ŘJ benzínu a jako výstup byl škrťák na výstupu z reduktoru.
09:16:52
26.02.2012
26.02.2012

Marra - zrušená registrace
-> King: taky si myslím, že pokud dosáhne a pásne, půjde to. -> Gryzly: myslím že nepiotřebuje. podle mě se dávál do jednoduchých monovstřiků, kde ho řídila sice jednotka, ale stylem start na benzin a přepnutí na plyn po překročení otáček, takže pouze impuls 12V - moje domněnka. Pokud bych tedy blokování dal na první polohu klíčku, odblokoval bych výstup plynu, ještě bych sykl sytiče, tak by to mělo fungovat jako klasika. Jako takový by ten reduktor měl pracovat stejně jako podtlakově ovládaný, princip je už pak stejný, ne?:)
08:57:16
26.02.2012
26.02.2012

Gryzly
-> Marra: Nevyžaduje ten elektronik svoji řídící jednotku, která bude primárně startovat na benzín?
23:37:33
25.02.2012
25.02.2012

King
-> Marra: Jestli víko mechanicky pásne, proč ne? Jde jenom o to, aby ten elktromagnet z podtaku dokázal při aktivaci zatlačit na střed velký membrány a tím nuceně fouknout trochu plynu ještě před startem.
20:50:20
25.02.2012
25.02.2012

Marra - zrušená registrace
dotaz: hypoteticky kdybych si chtěl do škodovky s úplně obyčejným podtlakovým lovtecem dát reduktor lovtec electronik - tzn. s elektronickým blokováním plynu, jak poté vyřeším plynovýý sytič, abych startoval i za chladna? můžu dát víko druhé komory ze starého redukotru, kde je el. sytič?
20:57:56
19.02.2012
19.02.2012

chladic
ok čiže tu hrubú membránu, kde je z jednej strany voda môžem vylúčiť...teda tá čo je nanej pripojený "prvý stupeň".
Keď som "cucol" tu podtlakovu hadičku, tak ta malá membrana pekne chodi, skoro až nadoraz, takže motor ju musí potiahnuť ešte viac (predsa len jeden válec na jednu dobu vytiahne viac ako ja ústami) Keď som fúkol do hrubej hadice tak to odnikiaľ nefučalo. Zapaľovanie som asi pred mesiacom vymenil, kvôli zadretému rozdeľovaču a odvtedy to šlo perfektne...aj sviečky sú ok.
Začínam hľadať netesnosti sania, ale mám skôr pocit, akoby tam toho šlo veľa, lebo keď som na tej hadici znížil prietok, skoro zatvoril (tak na 3/4 otáčky) tak to šlo aspoň po diaľnici parádne...zhruba od Bytče do Trnavy. Potom za Trnavou to zas zblblo a šlo to asi len tak keď som tak pohladkal plyn nohou, keď som dal viac nešlo to vôbec
...to nebude len nejaká blbá netesnosť...niečo to tam blokuje, ale neviem čo...
Keď som "cucol" tu podtlakovu hadičku, tak ta malá membrana pekne chodi, skoro až nadoraz, takže motor ju musí potiahnuť ešte viac (predsa len jeden válec na jednu dobu vytiahne viac ako ja ústami) Keď som fúkol do hrubej hadice tak to odnikiaľ nefučalo. Zapaľovanie som asi pred mesiacom vymenil, kvôli zadretému rozdeľovaču a odvtedy to šlo perfektne...aj sviečky sú ok.
Začínam hľadať netesnosti sania, ale mám skôr pocit, akoby tam toho šlo veľa, lebo keď som na tej hadici znížil prietok, skoro zatvoril (tak na 3/4 otáčky) tak to šlo aspoň po diaľnici parádne...zhruba od Bytče do Trnavy. Potom za Trnavou to zas zblblo a šlo to asi len tak keď som tak pohladkal plyn nohou, keď som dal viac nešlo to vôbec
...to nebude len nejaká blbá netesnosť...niečo to tam blokuje, ale neviem čo...
23:45:30
18.02.2012
18.02.2012

King
.....a heště v duchu zásady "think easy" - nemůže bejt třeba nějakej problém v zapalování (intenzita jiskry). Předem připomínám, že to, co stačí na zažehnutí benzínový směsi v celým spektru otáček a bohatosti, je pro lpg obvykle málo...
23:42:10
18.02.2012
18.02.2012

King
-> chladic: Tak předně - lpg je daleko citlivější na netěsnosti v sání, než benzín. Kritická je hlavně netěsnost mixeru vůči víku karbu a pro volnoběh i těsnost mixu vůči airboxu. Na benzín to nemá vliv žádnej.
Opatrně se zeptám - pokoušel se někdo doštelovat lpg volnoběh na reduktoru?
Ještě vzpomenu jednu kuriózní závadu mýho reduktoru, která měla stejný příznaky - malá membrána je přišroubovaná k reduktoru plechovým mezikružím. To se časem prohnulo a malá membrána na studeným motoru těsnila, ale po pár km začala přisávat vzduch a motor se pod 2000rpm neudržel v chodu.
Čili nabízí se test - co takhle na teplým motoru sundat podtlakovou tenkou hadičku a "hubovým" testem zkusit těsnost malý membrány.
Opatrně se zeptám - pokoušel se někdo doštelovat lpg volnoběh na reduktoru?
Ještě vzpomenu jednu kuriózní závadu mýho reduktoru, která měla stejný příznaky - malá membrána je přišroubovaná k reduktoru plechovým mezikružím. To se časem prohnulo a malá membrána na studeným motoru těsnila, ale po pár km začala přisávat vzduch a motor se pod 2000rpm neudržel v chodu.
Čili nabízí se test - co takhle na teplým motoru sundat podtlakovou tenkou hadičku a "hubovým" testem zkusit těsnost malý membrány.
23:28:18
18.02.2012
18.02.2012

chladic
Áno jedná sa o takýto reduktor.
čo sa týka tesnosti sania a karburátora, tak na benzín to ide celkom dobre a keď by tam aj bola netesnosť tak by mi to nerobilo takéto extrémne blbosti, lebo raz som mal deravú podtlakovú hadicu k posilovaču a len to trocha vynechávalo, ale voľnobeh to držalo. No teraz keď vyradím a nechám klesnúť otáčky trebarz pod 2000 tak to zhasne, ani nohou sa to nedá udržiavať...
...ešte by tam mohol byť nejaký problém so vzduchom, konkrétne s klapkou sytiča na karbe, ale tiež si neviem predstaviť, čo za stavy tam možu nastávať...
čo sa týka tesnosti sania a karburátora, tak na benzín to ide celkom dobre a keď by tam aj bola netesnosť tak by mi to nerobilo takéto extrémne blbosti, lebo raz som mal deravú podtlakovú hadicu k posilovaču a len to trocha vynechávalo, ale voľnobeh to držalo. No teraz keď vyradím a nechám klesnúť otáčky trebarz pod 2000 tak to zhasne, ani nohou sa to nedá udržiavať...
...ešte by tam mohol byť nejaký problém so vzduchom, konkrétne s klapkou sytiča na karbe, ale tiež si neviem predstaviť, čo za stavy tam možu nastávať...
21:15:59
17.02.2012
17.02.2012

King
-> chladic: To si nejdřív musíme ujasnit co to vlastně máš za reduktor. Předpokládám, že tvoje lovato má podtlakový odblokování MALÝ membrány (tenká hadička) a elektromagnet ve středu reduktoru je "sytič" - tzn. trn, kterej dokáže zatlačit střed VELKÝ membrány a tím jí "násilně" odblokovat, aby do sání fouklo trošku lpg před startem.
Myslím, že ten eketromagnet memusí těsnit, protože ústí do prostoru, kterej je vystavenej záměrně atm. tlaku. Důležitý je, že v základní poloze se trn nesmí velký membrány dotýkat a při sepnutí elektromagnetu musí spolehlivě na velkou membránu zatlačit.
Jediná mebrána, která je v reduktorech vystavená vodě je mebrána prvního stupně, která jenom redukuje a stabilizuje tlak plynu na prvním stupni tak, aby ho pak druhej stupeň mohl dávkovat podle podtlaku v mixeru.
Co těsnost sání? mixeru na sání atd.
Myslím, že ten eketromagnet memusí těsnit, protože ústí do prostoru, kterej je vystavenej záměrně atm. tlaku. Důležitý je, že v základní poloze se trn nesmí velký membrány dotýkat a při sepnutí elektromagnetu musí spolehlivě na velkou membránu zatlačit.
Jediná mebrána, která je v reduktorech vystavená vodě je mebrána prvního stupně, která jenom redukuje a stabilizuje tlak plynu na prvním stupni tak, aby ho pak druhej stupeň mohl dávkovat podle podtlaku v mixeru.
Co těsnost sání? mixeru na sání atd.
08:32:35
17.02.2012
17.02.2012

chladic
:) to som kontroloval ako prvé :D, ...ale ešte jedna otázka: tá časť s magnetom na malej membráne (v strede) má byť napevno v tej membráne alebo je možné ňou otočiť?...lebo či tá sa tým málo "nevťahuje" kvôli tomu, že púšťa pomedzi membránu a tú magnetovú časť a potom je to stále zavreté
A ešte jedna ako funguje tá veľká membrána čo "oddeľuje vodný okruh" v reduktore? Lebo mi to príde akoby to bolo stále v rovnakej polohe. Žiadny podtlakový otvor tam nevedie (len prívod plynu na ktorej je klapka a otvára ju membrána, a potom to odchádza na druhú stranu, nízkym tlakom do sania), jedine že by bola ovládaná tlakom vody pri spustenom motore :)
A ešte jedna ako funguje tá veľká membrána čo "oddeľuje vodný okruh" v reduktore? Lebo mi to príde akoby to bolo stále v rovnakej polohe. Žiadny podtlakový otvor tam nevedie (len prívod plynu na ktorej je klapka a otvára ju membrána, a potom to odchádza na druhú stranu, nízkym tlakom do sania), jedine že by bola ovládaná tlakom vody pri spustenom motore :)
22:37:31
16.02.2012
16.02.2012

King
-> chladic: Co třeba evergreen podtlakových lpg systémů - netěsnost tenké hadičky mezi sacím potrubím a reduktorem?
20:28:46
16.02.2012
16.02.2012

chladic
Mam na fave podtlakový lpg systém lovato a nejak sa to pojekazilo. Fungoval len vo vysokých otáčkach najskôr, tak nad 2500ot, potom nad 3000 až nakoniec nešiel vôbec. Keď som sa s tým ale rozbehol po diaľnici, tak to šlo jak besné, 140–150 km.h-1 bez problémov, držal aj do mierneho kopca. Tak ma napadlo či neroztrhlo nejakú membránu a neide tam toho veľa, ale…Dnes som rozobral celý reduktor…všetky 3 membrány sú celé nijak neporušené, nový lpg filter. V reduktore nebol skoro žiadny bordel, v čistučkom stave.
Nevie mi niekto poradiť čo to môže byť? Lebo ja som na tom najazdil nejak 20000km, predošlí majiteľ možno tiež tak nejak. Tak žeby bol ventil na nádrži alebo uzatvárací(pred reduktorom) zaseknutý by som vylúčil, lebo palivo tam evidentne šlo.
Posledná možnosť čo mi napadla, že či membrány niesú už veľmi vyťahané, ale vizuálne vyzerajú veľmi dobre, takže dosť o tom pochybujem…
Nemá niekto podobnú skúsenosť?
…ozaj a keby ste mi potom prípadne poradili, kde v okolí Bratislavy dostať revíznu sadu lpg membrán. Alebo nejaký e-shop…
Nevie mi niekto poradiť čo to môže byť? Lebo ja som na tom najazdil nejak 20000km, predošlí majiteľ možno tiež tak nejak. Tak žeby bol ventil na nádrži alebo uzatvárací(pred reduktorom) zaseknutý by som vylúčil, lebo palivo tam evidentne šlo.
Posledná možnosť čo mi napadla, že či membrány niesú už veľmi vyťahané, ale vizuálne vyzerajú veľmi dobre, takže dosť o tom pochybujem…
Nemá niekto podobnú skúsenosť?
…ozaj a keby ste mi potom prípadne poradili, kde v okolí Bratislavy dostať revíznu sadu lpg membrán. Alebo nejaký e-shop…
18:17:01
16.02.2012
16.02.2012

doly120
-> King: ale když mám třeba feldu BMM nebo mpi,tak budu mít nižší spotřebu,a lepší výkon ne?

21:09:33
11.02.2012
11.02.2012

franta111
-> Sami: Jsem s plynem podtlak u mojí 130 spokojenej měl jsem i litinovou hlavu upravenou na sedla + ventily s fáčka , na plyn startuju do -10 st občas projedu motor na benzín aby se pročistil, po 8 letech jsem měnil membranu ve reduktoru na plyn, bracha měl ve fiatu palio sekvenční vstřikovaní plynu a aby to běželo co nejmín na benzín tak pošteloval čidlo na teplotu asi tam přidal odpor ...
12:23:18
11.02.2012
11.02.2012

King
doly120 11.02.12 11:30:45 napsal:
tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová
stříkačka?
u čeho se dosáhne nižší spotřeby a lepšího
výkonu? :)
Trošku bych to poopravil - karbec je oproti jednobodu ve výhodě, protože lpg vyžaduje kvůli pomalejšímu hoření vyšší předstih, což je s mech. rozdělovačem trivka, ale u např. BMM to jednoduše zrealizovat nejde. Regulace lpg pomocí signálu z lambdy je jenom taková úlitba ekologii, ale prakticky je to jenom zdroj problémů.
tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová
stříkačka?

výkonu? :)
Trošku bych to poopravil - karbec je oproti jednobodu ve výhodě, protože lpg vyžaduje kvůli pomalejšímu hoření vyšší předstih, což je s mech. rozdělovačem trivka, ale u např. BMM to jednoduše zrealizovat nejde. Regulace lpg pomocí signálu z lambdy je jenom taková úlitba ekologii, ale prakticky je to jenom zdroj problémů.
12:10:53
11.02.2012
11.02.2012

vhml
-> ZdeněkH: pokud budes mit vstrikovaní plynu tak tam je to rizeno pocitacem pri dosazeni urcite teploty vody. Zpravidla kolem 30-40 stupnu
12:06:45
11.02.2012
11.02.2012

ZdeněkH - zrušená registrace
Kdo tomu rozumí chtěl bych se zeptat. Potřeboval bych udělat na dvouch autech plyn. Nevím jaké mají vstřikování asi nějaké to novější. První auto je Hyundai 2l. O nádrži uvažuju jedině toroid. Druhé by byl citrouš xantia 1,8 74kw
Hrozně mě ale zajímá jedna věc. Jak je to s přepnutím na plyn po startu? Když jsem měl škodovku tam se dalo na plyn i startovat. Je mi jasné, že toto nepůjde, ale po jaké době se to přepne? Často jezdím i krátké cesty tak abych nejezdil furt na benzín pak by se mi přestavba nevyplatila
Hrozně mě ale zajímá jedna věc. Jak je to s přepnutím na plyn po startu? Když jsem měl škodovku tam se dalo na plyn i startovat. Je mi jasné, že toto nepůjde, ale po jaké době se to přepne? Často jezdím i krátké cesty tak abych nejezdil furt na benzín pak by se mi přestavba nevyplatila
11:57:38
11.02.2012
11.02.2012

doly120
-> vhml: to druhé by mělo být lepší,když je to s regulací od lambda sondy :)
11:54:50
11.02.2012
11.02.2012

vhml
-> Tommyk: 1 velkej ne.
Jsou 4 provedení LPG
Jen tupé neřízené podtlakové přisávání, typické pro škodu 120 atd
Podobné tupé podtlakové prisavaní, lec s regulací od lambda sondy - vetsina felicii atd.
4 bodove vstrikovaní plynné fáze - dnes vicemene standart u vetsiny aut.
4 bodove vstrikovani kapalné fáze - zatim spise hudba budoucnosti vzhledem k cene
Jsou 4 provedení LPG
Jen tupé neřízené podtlakové přisávání, typické pro škodu 120 atd
Podobné tupé podtlakové prisavaní, lec s regulací od lambda sondy - vetsina felicii atd.
4 bodove vstrikovaní plynné fáze - dnes vicemene standart u vetsiny aut.
4 bodove vstrikovani kapalné fáze - zatim spise hudba budoucnosti vzhledem k cene
11:50:04
11.02.2012
11.02.2012

Tommyk
-> vhml: neco podobnyho jsem chtel rict :-)
-> doly120: pro lpg jsou samostatny vstrikovace (nevim teda jak to funguje u fava) ale co jsem delal chvili montaze LPG, tak se davali vstrikovace primo do sani (vyvrtala se pro ne dira). Takze jak rika vhml, zalezi na provedeni. muzou ti dat 4 vstrikovace nebo jenom 1velkej..
jestli ne, opravte mě prosim :-D
-> doly120: pro lpg jsou samostatny vstrikovace (nevim teda jak to funguje u fava) ale co jsem delal chvili montaze LPG, tak se davali vstrikovace primo do sani (vyvrtala se pro ne dira). Takze jak rika vhml, zalezi na provedeni. muzou ti dat 4 vstrikovace nebo jenom 1velkej..
jestli ne, opravte mě prosim :-D
11:45:31
11.02.2012
11.02.2012

vhml
-> doly120: vzhledem k tomu ze oboje pri provozu na plyn plni pouze funkci skrtici klapky tak je to uplne jedno. Zavisi na provedeni LPG.
11:30:45
11.02.2012
11.02.2012

doly120
tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová stříkačka?
u čeho se dosáhne nižší spotřeby a lepšího výkonu? :)

10:31:36
11.02.2012
11.02.2012

vhml
-> King: otazka zni kde o vikendu natankovat ci jak jinak se dozit pondeli, kdyz na benzin to nevim proc jede pouze na plnej plyn a stejne dost pochybne :-D
10:29:10
11.02.2012
11.02.2012

King
-> vhml: Tak jest. Plyn se z nadrze tlaci jenom tlakem plynny faze v nadrzi a pri minus 20 je tlak v nadrzi minimalni.
10:08:02
11.02.2012
11.02.2012

vhml
Je možný, že v v rámci současného mrazu kolem těch -20 se snižuje ,,kapacita nádrže" ?
Měl bych mít plyn ještě na 50km, ale už se to dusí jako když plyn dochází. Předpokládám, že plyn v nádrži je, ale jen má nízký tlak. Jest tak?
Měl bych mít plyn ještě na 50km, ale už se to dusí jako když plyn dochází. Předpokládám, že plyn v nádrži je, ale jen má nízký tlak. Jest tak?