Hydraulika

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 12.01.2013 do 18.01.2013, založil/a palinator
řadit dle data
20:04:47
18.01.2013
StepaNoFUN
-> Bagrr- máma mele Emu: Takový věci jako trojcesťák na hydraluliku se nesháněj, ale kupujou. Nestojí to svět a maj to skoro všude... ;-)
19:59:55
18.01.2013
Bagrr- máma mele Emu
-> palinator: ono nejhorsi je sehnat nejakej rozumnej kulak :-D Snazsi je sehnat rozvadec s plovouckou :-D
21:48:17
16.01.2013
palinator
-> Bagrr- máma mele Emu:

S tím počítám, že bych pokud možno sehnal rozvaděč s plovoucí polohou nebo dal ten bypass kulákem na vratku.
10:48:01
14.01.2013
Bagrr- máma mele Emu
-> palinator: tak dotizit... osobne bych volil ten jednocinnej pist pouze na zvedani, kdyz to ma byt i na orani apod... do lesa dvoucinej aby sel stit zatlacit... a kdyz uz dvoucinnej i na orbu tak mit moznost horni okruh, ktery by to tlacil do zeme, propojit pomoci kulovyho ventilu s odpadem do nadrze a tim z nej udelat jednocinnej aby mohl svevolne pri nejaky prekazce nahoru...
21:21:58
13.01.2013
palinator
-> Bagrr- máma mele Emu:

Na eresáku při provorávání šly málo.
18:34:30
13.01.2013
Bagrr- máma mele Emu
-> palinator: i blbe nastavenej a tupej pluh se sam zareje do zeme...
16:35:47
13.01.2013
palinator
-> Bagrr- máma mele Emu:

Někdy se to podle mě hodí, třeba když na radličkách chyběj špičky na zarejvání, tak jim pomoct do země hydraulikou. Ale kdoví jak to nakonec bude.
16:21:30
13.01.2013
Bagrr- máma mele Emu
-> palinator: akorat vyjma lesackyho stitu mi unika nuntost mit zadni ramena hydraulicky tlaceny dolu... ve vetsine pripadu je pouzit jednocinny pist pouze pro zdvohani a dolu uz to dotlaci vlastni vaha... a diky tomu ti to ani nepadne hloubs a nahoru to muze prave diky tomu ze neni na druhy strane pistu tlak, ktery by mu v tom zabranil...
upraveno 1x, naposled 13.01.2013 18:31:01
23:53:08
12.01.2013
palinator
-> Stepan FUN:

Na eresáku radličky na provorávání brambor jsou bez přítlaku hydraulikou a nahoru se v případě potřeby samy přizdvihnou v závěsu (když se chytí třeba skála).
18:39:08
12.01.2013
StepaNoFUN
-> palinator: Konkrétně na radlice je plovoucí nesmysl... Buď půjdou moc hluboko, nebo vylezou ven. Plovoucí je dobrá třeba na smyky, nesený brány, radlici na sníh a podobný nesmysly... Většinou ten rozvaděč má pak polohu silovou a po jejím "překonání" (posunutí dál) je poloha plovoucí. Ale to musíš hledat... Ty zase tak úplně běžný nejsou... Ale šlo by to v nouzi vyřešit jedním kohoutem - zapojil bys ho paralelně k výstupům rozvaděče a po jeho otevření by byla pístnice "ve zkratu"... Pokud bys pak potřeboval zvednout, či zatlačit dolů, musel bys kohout zavřít.
15:30:14
12.01.2013
palinator
-> Stepan FUN:

Jasný, samozřejmě s určitým druhem spojky na čerpadle počítám. Díky za obsáhlé vysvětlení. Právě že na zadní hydrauliku budu potřebovat i tu plovoucí polohu. Abych třeba zaryl hydraulikou níž radličky a pak je nechal žít vlastním životem.
14:46:20
12.01.2013
StepaNoFUN
-> palinator: Málo kterej rozvaděč uzavře při nulový poloze všech páček průtok. To by pak nemusel bejt rozvaděč, ale stačily by kohouty. Ten přetlakovej ventil je na něm proto, aby při krajní poloze pístnice (či jakýhokoli jinýho zablokování okruhu - např nepřipojenou rychlospojkou) nedošlo k zničení čerpadla či rozvaděče, případně pobouchání hadic. Čerpadlo totiž dokáže natlačit větinou několikrát víc, než je jeho provozní tlak (ve většině běžnejch případů silový hydrauliky 170Bar).

Pokud nepotřebuješ nějakej speciál (jako že nepotřebuješ) tak bych hledal po agrobazarech, či vojenskejch výprodejích. Rozvaděče bejvaj dělaný stylem "stavebnice", takže pokud bys koupil třeba větší, jde zkrátit, případně ze 2 stejnejch složit jeden s požadovaným množstvím funkcí. Pokud bys potřeboval např. rozdílný tlaky do zařízení, lze dát i několik rozvaděčů na jedno čerpadlo. Zapojuje se to do série...

Plovoucí poloha je jenom to, že Ti ta sekce, která m plovoucí polohu propojí oba konce pístnice mezi sebou, takže Ti olej může protejkat volně mezi oběma stranama pístnice. Normálně jsou uzavřený a v případě pohybu na jednu, nebo druhou stranu se uzavře (přes přetlakovej ventil) zpátečka a propojí se příslušný okruhy pístnice - jeden s tlakem, druhej se zpátečkou.

Edit: Pokud by při nulový poloze šel olej jen přes přetlakovej ventil a ne volným průtokem, tak nejen, že by Ti čerpadlo brzdilo motor (a to dost podstatně), ale hlavně bys ten olej velmi rychle uvařil a oddělal čerpadlo... Mimochodem - pokud je to reálný a nebude pro nějakou funkci potřeba trvalej chod čerpadla, tak bych ho udělal vypínací. Alespoň nebude zbytečně točit olej a vydrží daleko dýl. ;-)
upraveno 1x, naposled 12.01.2013 14:49:23
14:25:32
12.01.2013
palinator
-> Bagrr- máma mele Emu:

Právě to bych chtěl... protože jinak by čerpadlo zbytečně brzdilo, když by se hydraulikou nic nedělalo.
14:19:23
12.01.2013
Bagrr- máma mele Emu
-> palinator: podle toho co tam pisou, by to mělo poustet pri zavreni tlak zpatky do vracecky primo a ne pres pretlakac...
14:05:58
12.01.2013
palinator
-> Bagrr- máma mele Emu:

Čerpal jsem z posledního odstavce zde:

www.ehydraulika.eu/hydrau lika/.../73-BM-35-3-GU-MO- A1x1
13:50:40
12.01.2013
Bagrr- máma mele Emu
Jsou dva druhy rozvaděčů... Buď zavřený anebo s plovoucí polohou... Zavřený ti v nulový poloze zavře vše a tudíž ti podrží tlak v hydromotoru a čerpadlo ti furt tlaří do zavřenýho rozvaděče a přetlakový ventil ti to pouští zpátky do nádrže... S plovoucí polohou ti propojí obě větve hydromotoru s vracečkou a tudíž např. nakladač kopíruje terén... Opět zbytečný tlak jde zpátky přes přetlakový ventil zpět do nádrže...



A rozvaděř s takzvaným volným středem by měl být právě ten co zavře vše a pouští zbytečný tlak zpět do nádrže...
12:47:18
12.01.2013
palinator
Prosím pěkně.

Jelikož se při vývoji Kinder-Kirovce II snažím o zbudování hydrauliky, potřeboval bych radu, neboť v hydraulice nejsem zběhlý.



Potřebuji alespoň trojsekční rozvaděč, který mi nebude v "nulové" poloze tlakovat okruh. Jak takový rozvaděč hledat, jak ho poznat, případně jak je značen? V popisu se jedná o "rozvaděč s volným středem"?
Extreme Tyres