-> dragon_cb_cz 11.07.13 00:16:11:
Hele, jezdil jsem leta s firemním Renaultem Rapid tuším r.v. 1987, (hroznej vrak, shnilotina bez údržby) - 1,4 karburátor a co to auto vydrželo ve srovnání s Dacií, proti tomu neřeknu ani fň
Kdežto Dacie byla oproti tomu o dvacet let mladší (podobně shnilá) a jediné dvě věci, které fungovaly, bylo zapalování a autorádio (oboje německé výroby)

Výhodou u toho bylo 4x4 - když mi praskla zadní poloosa, vyndal jsem kardan a zprovoznil přední náhon, když jsem sehnal poloosu a nandal kardan, rozsypala se přední poloosa - díky 4x4 jsem byl ale skoro stále pojízdný
Jinak se na tom sralo vše - od motoru (startér, těsnění pod hlavou, šroub hlavy, chladič, alternátor, výfuk co dva měsíce svařovanej - Matthes by mohl vyprávět

) přes nápravy (kardan, ložiska a náboje zadních kol - zlatá kyvka, ruční brzda, provozní brzda (prasata), zadní poloosa, přední poloosa, kuláky, manžety řízení), převodovku (spínání předního náhonu), elektriku (stěrače, motor topení, pojistkovka, relátka spínání předního náhonu, spínač světel, přepínač světel, klakson) a interiérem konče (velmi záhy jsem tam dal sedačky z Favorita LS). Protikorozní ochrana veškerá žádná (u osm let nového auta díry skrz blatníky) a o jízdním komfortu se dalo mluvit pouze ve srovnání se žebřiňákem...
A to jsem měl tento vůz pouze dva roky, když jsem jej koupil, měl najeto ca 90 000 a najel jsem na něm cca 35 000. Postupem času jsem různé nefunkční díly rumunské výroby nahrazoval funkčními díly československé výroby, abych vůbec byl pojízdný...
Renaulty byly (nevím, jak dnes) oproti Dacii luxusní spolehlivé vozy
