skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
19:21:48
05.03.2014
05.03.2014

j_j
-> Jozka: jak to myslíš? :)
19:20:10
05.03.2014
05.03.2014

Jozka
-> j_j: Děs, další Journal = další měsíc v pr..li 

18:00:22
05.03.2014
05.03.2014

j_j
jelikož toto téma sleduje nejvíce embéčkářů, dávám sem toto.... březnový 2014
01:03:14
01.03.2014
01.03.2014

Bukaj
-> lokaj 28.02.14 14:00:56: Divný - jako, že už nestíhali vyrábět, tak to bylo Do-do? To se mi nezdá jako fabrická záležitost, vypadá to moc humpolácky
-> Jozka:

-> Jozka:

18:55:54
28.02.2014
28.02.2014

Jozka
-> lokaj: Jsem si vzpomněl na film Knoflíkáři..

14:00:56
28.02.2014
28.02.2014

lokaj
Je to jakoby ve třech řadách. Na konci a možná i vpředu pod snínítky to už nevim je normální prošívání.
14:00:07
28.02.2014
28.02.2014

lokaj
Konečně se mi podařilo lépe vyfotit ten "zázrak", tak si to prohlédněte já sám nevím co si o tom myslet. Ale zase ten starej škodováckej mechanik by to neříkal asi jen tak, aby mně potěšil kor když říkal, že to před x desítkami let na nějakém eMBéčku v servisu také viděl.
23:20:59
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
Jinak doplním k diskům:
Ještě jsem našel disk vyrobený 3/1971 a ten už nemá prolis (bouli) u ventilu, ale ještě má hladký spoj středu s ráfkem (bez výstupku)
Ještě jsem našel disk vyrobený 3/1971 a ten už nemá prolis (bouli) u ventilu, ale ještě má hladký spoj středu s ráfkem (bez výstupku)

23:18:20
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
-> Tom.MBG 24.02.14 20:02:57: Hm, celé MBGčko jsem kupoval o litr levněji 

20:27:44
24.02.2014
24.02.2014

stepan
-> skoda 120ls: Nejspíš mít vzor a zkusit nějakou slévárnu. Jak se pohybujou ceny za kusovou výrobu moc nevim, ale pod 12000 si myslim že jo.
20:20:18
24.02.2014
24.02.2014

Tom.MBG
-> stepan: jak a kde se to da udelat a jdu do toho hned...nejaky napay kde by to delali
20:04:07
24.02.2014
24.02.2014

stepan
-> skoda 120ls: Za tu cenu už by asi šlo udělat pískovou formu a novej odlitek. 

20:02:57
24.02.2014
24.02.2014

Tom.MBG
tak sem dneska volal na inzerat z bazose na vyfukove svody na mbg/mbx a ten chlap mi ho chtel prodat za 12000kc co myslite je to adekvatni cena

13:23:12
24.02.2014
24.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Že bych v tom měl až takovej hokej? Nu, vyloučený to není..
12:14:17
24.02.2014
24.02.2014

stepan
-> Bukaj: Jo, 13 na užovkách a garde byli nejtovaný.
12:13:19
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
-> Jozka: Taky mám dojem, že některé ráfky jsou nýtované, ale jaké? Nebylo to náhodou až u 13"?
10:23:51
24.02.2014
24.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Může to být, jak píšeš - aktuálně mám k dispozici jen textový poznámky, který nýty nezahrnujou - ty jsem já zatím řešil jen proto, že u nich častěji vylejzá rez mezi ráfkem a středem. Což se mi děje u dvou kol ze zimní 14" sady.. ta ale bohužel zahrnuje široké výrobní spektrum: 66, 68, 71, 74.. a já nevím, který z nich mě takhle "zlobí"

08:58:57
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
-> Jozka: Tak jsem ještě prošel víceméně celou zásobu MB disků z let 65-68 (kromě těch, co jsou na autech) a nenašel mezi nimi nic, co by se vymykalo níže zmíněnému.
Nejstarší je ten disk na foto 10/64, pak mám dva 65, tři 66, asi šest 67 a jeden 68 a jeden 70 a všechny vypadají plusmínus stejně. Jen zevnitř je nemohu prozkoumat - skoro všechny jsou obuté.
Nejstarší je ten disk na foto 10/64, pak mám dva 65, tři 66, asi šest 67 a jeden 68 a jeden 70 a všechny vypadají plusmínus stejně. Jen zevnitř je nemohu prozkoumat - skoro všechny jsou obuté.
08:14:41
24.02.2014
24.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Safra, jsem ti vlezl do vkládání - omluva.. gumový průchodky jsem i našel, ale tak divný, že jsem obul bez nich raději.. Tvý zjištění odpovídají mým, jen mě trochu udivuje to nýtování - musel bych se pro jistotu mrknout, ale žiju v tom, že moje disky nejstarší (1966) jsou nýtované, tj. na líci jsou normálně půlkulaté hlavy nýtů, zevnitř rozlisováno cca do roviny (a překryto pryžovým převlekem) a na bodování došlo až někdy posléze (což odpovídá i dobovému posunu technologií).
08:01:16
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
Ještě dodám, že u staršího provedení disků (zase minimálně do ledna 1970) jsou identifikační údaje vyražené na rubové straně středu kol, zatímco u novějších na lícové...

07:58:44
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
-> Jozka: Zatím jsem nehledal (origo průchodek budu mít dost na jednu sadu kol), ale 16mm je docela běžný průměr, tak určitě něco bude. Napadá mne nějaká kabelová průchodka/vývodka, nebo tak něco, případně zajisté bude něco gumového

07:55:52
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
A novější provedení se zalisovaným středem (na foto ráfek 1978):
07:55:10
24.02.2014
24.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Nehledal (a nenašel) jsi nějakou alternativní průchodku do té velké díry ?
Občas není dost hluboké nejen NHKG logo, ale zbytek, hlavně ten měsíc.. takže zjištění vročení nutno provést před pískováním a lakování (u komaxitu zejména)..
Občas není dost hluboké nejen NHKG logo, ale zbytek, hlavně ten měsíc.. takže zjištění vročení nutno provést před pískováním a lakování (u komaxitu zejména)..

07:53:46
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
A nakonec rozdíl v technologii spojování středu s límcem - starší provedení je jenom bodované, novější je nýtované (spíše zalisované - nýt tam není) a následně bodované (pokud se nepletu, v technologiích se nevyznám).
Starší provedení ráfků (dokdy?, ale ještě ten z ledna 1970) to má takto hladké:
Starší provedení ráfků (dokdy?, ale ještě ten z ledna 1970) to má takto hladké:
07:43:56
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
Na některých datumkách není moc vidět "logo" NHKG:
07:40:23
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
Novější duše s užším ventilem a vymezovacím plastovým kroužkem (na disku z roku 1966):
EDIT: ten plastový vymezovací kroužek je z černého plastu, tady na foto je přetřen stříbřenkou...
EDIT: ten plastový vymezovací kroužek je z černého plastu, tady na foto je přetřen stříbřenkou...
07:37:58
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
Nejstarší provedení ventilu duše (disk z roku 67):
07:35:24
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
"datumka" leden 1970:
07:33:18
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
Mezityp (leden 1970) - malá díra na ventil, ale ještě s prolisem:
07:30:03
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
"datumka" - říjen 1964

07:27:52
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
zevnitř:
07:26:05
24.02.2014
24.02.2014

Bukaj
Tak na přání sem vkládám foto odlišností 14" disků...
...první provedení disku - velká díra na ventil duše (16 mm) a prolis:
...první provedení disku - velká díra na ventil duše (16 mm) a prolis:
00:08:00
24.02.2014
24.02.2014

Jozka
-> sliwowitz: Jseš génius ! Na tohle jsem úplně zapomněl - starší "panty" jsou tlustý, skoro bych řekl dvojdílný, novější maj jednoduchý misky vylisovaný rovnou i s vroubkováním a rozdíl by to udělat mělo
. V katalogu se ty " vratový šrouby" lámou mezi 15. a 16. sérií, takže ty delší budou z mejch aut 66/67 současnejch i bejvalejch..

23:27:40
23.02.2014
23.02.2014

sliwowitz
Podla mna to mosadzne viecko je z bezpretlakovych chladicov, napr. zetor super.
Sedackove sroby - rozdiel v sedackach bol niekedy v priebehu vyroby MB.
Starsi typ mal "panty" cez ktore ten srob prechadza z hrubeho materialu, novsi typ su plechove misky s nabodovanou vystuhou. Podla mna hrubka a tvar toho pantu mohli mat vplyv na dlzku srobu. Neviem kedy sa to lamalo, na 17s. som mal uz novsi typ, zohnal som druhe sedacky tusim z 14.s. (rovnaky tvar aj potah) a tie panty boli ine...
Sedackove sroby - rozdiel v sedackach bol niekedy v priebehu vyroby MB.
Starsi typ mal "panty" cez ktore ten srob prechadza z hrubeho materialu, novsi typ su plechove misky s nabodovanou vystuhou. Podla mna hrubka a tvar toho pantu mohli mat vplyv na dlzku srobu. Neviem kedy sa to lamalo, na 17s. som mal uz novsi typ, zohnal som druhe sedacky tusim z 14.s. (rovnaky tvar aj potah) a tie panty boli ine...
20:46:55
23.02.2014
23.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Díky, mrknu do katalogu, jestli je to shodnej díl pro všechny MB a když nebude, holt počkám, vyzkouším a pak dodělám naostro.. dneska přestaly tyhle drobnosti býti prioritní..
-> zralous: Od počátku výroby do roku 1967 byly čísílka na nabodovaných štítcích.. nedávno tu byla související diskuse, ze který vyplynulo, že tyhle auta vesměs mají AL štítek s jediným číslem, přitom na kastli je jiné a pak je buď rozpor v TP nebo zapsaná pseudovýměnu karosérie..
-> zralous: Od počátku výroby do roku 1967 byly čísílka na nabodovaných štítcích.. nedávno tu byla související diskuse, ze který vyplynulo, že tyhle auta vesměs mají AL štítek s jediným číslem, přitom na kastli je jiné a pak je buď rozpor v TP nebo zapsaná pseudovýměnu karosérie..
19:11:45
23.02.2014
23.02.2014

Bukaj
-> Jozka 22.02.14 19:37:46: Šrouby De Luxe sedaček 1967 mají včetně hlavy 52,5 cm, bez hlavy 51,7 cm.
Jiné sedačky tu nemám po ruce, respektive mám, ale odšroubené
Jiné sedačky tu nemám po ruce, respektive mám, ale odšroubené

19:02:07
23.02.2014
23.02.2014

zralous
Taky se zeptám.. Nevíte někdo, z jakého důvodu bylo na některé 1000MB výrobní číslo vyraženo na malý štítek a ten teprv přibodován ke kastli. Na jedné z mých MB to tak mám..
18:54:21
23.02.2014
23.02.2014

zralous
-> Koblet: ty plastový s al rámečkem byly použity pro modelový rok 69 (široký sloupek)
00:11:17
23.02.2014
23.02.2014

Jozka
-> stepan: Nýtem došlechtíš a šperk bude dokonalej..
-> m8rinek: Zajímavý by bylo vědět, odkud se vzaly..

-> m8rinek: Zajímavý by bylo vědět, odkud se vzaly..
23:48:59
22.02.2014
22.02.2014

m8rinek
Taky mam jedno mosazný, vloni jsem jich na burze potkal několik...
23:47:56
22.02.2014
22.02.2014

stepan
Důkaz místo slipů:
23:45:26
22.02.2014
22.02.2014

stepan
-> Jozka: Já mosazný víčko právě mám doma, akorát je spojený šroubkem místo nejtku což asi už není originál.
22:37:38
22.02.2014
22.02.2014

Duri
-> skoda 120ls: Vdaka, to bola este asi 9. alebo 10. seria, tie mali slonovu kost a asi aj ventil viko a vicko boli ine. Mna len prekvapilo to necervene "klasicke" vicko a uz spominana dierka :D
21:38:31
22.02.2014
22.02.2014

Tom.MBG
-> Duri: mam doma z mb 66 ventildekl i s vickem v barve slonove kosti,jen uz zbytky co na tom vydrzelo za tech x let.
dale na tom motoru bylo nastrikano slonovou kosti i remenice vodni pumpy a vana oleje.vypadalo to original z fabriky,ale kdo vi:)
dale na tom motoru bylo nastrikano slonovou kosti i remenice vodni pumpy a vana oleje.vypadalo to original z fabriky,ale kdo vi:)
19:37:46
22.02.2014
22.02.2014

Jozka
Zapomněl jsem na další ze svých nejapných dotazů - nemá někdo po ruce MB šroub sedadlovej, teda ten, co spojuje sedák s opěradlem.. chtěl jsem poladit, výtáhnu zásoby - a dýlky od 51 cm do 52,5 cm (vč. hlavy).. některý asi budou stovkový, ale nerozeznám to, protože bohužel nejsou 110LS..
19:34:21
22.02.2014
22.02.2014

Jozka
-> stepan: Mosazný jsem viděl jedinkrát - na odstavený 706 MTS.. ale netuším, kde se na ní vzalo a ani nevím, jestli je kompatibilní s MB..
19:06:27
22.02.2014
22.02.2014

Petr98
Pro úplnost. Víčko z počátků výroby...
17:40:05
22.02.2014
22.02.2014

Duri
Skusim nariedit chemopren, a aspon raz ich pretriet.Uvidim, ci to pomoze. Ak nie, tak ich nalepim nazad na gumy. Prekvapilo ma ale, ze gumy 12.serie su o poznanie makksie a ohybnejsie ako gumy od 18.serie. Zmenili recepturu? 
Matice na 13-ku kluc na MB asi naozaj neboli a nemaju tam co robit :)
Co sa tyka mosadzneho vicka, nikdy som nevidel...
Aspon male foto vicok. V lavo asi origo cervene, v strede asi bastlene svetlo-cervene a v pravo spominane bezove (ci co je to za farba)

Matice na 13-ku kluc na MB asi naozaj neboli a nemaju tam co robit :)
Co sa tyka mosadzneho vicka, nikdy som nevidel...
Aspon male foto vicok. V lavo asi origo cervene, v strede asi bastlene svetlo-cervene a v pravo spominane bezove (ci co je to za farba)
16:29:17
22.02.2014
22.02.2014

stepan
A mosazný víčko na olej se dávalo na co?
13:46:33
22.02.2014
22.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Béžová víčka (i když taková barva ani neexistuje..
) se prodávala jako ND..
M8/12 na MB jo - třeba matice u karbů.. uvědomil jsem si až později, že v MB nářadí vůbec nebyla 13-ka klíč (12 jo), a ani v Tona sadách dílenských nebyla. Když se (už teda nevím přesně kdy) začly objevovat hlavy OK13, nakovali 13-ky jednostranný očkový klíče, aby se stávající sady mohly doplnit..

M8/12 na MB jo - třeba matice u karbů.. uvědomil jsem si až později, že v MB nářadí vůbec nebyla 13-ka klíč (12 jo), a ani v Tona sadách dílenských nebyla. Když se (už teda nevím přesně kdy) začly objevovat hlavy OK13, nakovali 13-ky jednostranný očkový klíče, aby se stávající sady mohly doplnit..