-> minno: Jakou konfiguraci máš na mysli? Tohle není hlava ze 130LPG, tam mám hlavu s tvrzenými sedly a už nějaký ten rok a stovku tisíc kilometrů drží (ťuk, ťuk

). Tohle je hlava z auta, kterým jezdím jednou až dvakrát ročně na srazy a jednou až dvakrát ročně na výlety po ČR a blízkém okolí (okruh do cca 4000 km od Prahy) - vždy pečlivě přidáváno aditivum při tankování, od poskládání motoru v roce 2008 (ze dvou motorů - z Fa 135 klikovku, ojnice, vložky, setrvák a prsa, ze 130 blok, písty, hlava...) najeto cca 60 tisíc km. Motor byl vždy tichounký a na stotřicítku poměrně líný (v nízkých otáčkách jel hezky, ve vyšších to byla mrtvola) - přesně vhodný na dálkové trasy. Do loňska fungoval bez jakýchkoli zásahů (mimo výměn oleje a filtrů a čas od času seřízení ventilových vůlí), letos při prvním startu už měl problém chytit - sice při první otočce startéru naskočil, ale hned zdechl a pak jsem musel točit několik desítek vteřin, než se udržel v chodu a následně zahalil celou obec namodralý dým. Totéž se stalo při dalších startech po delší odstávce (cca po měsíci od poslední jízdy). Při startu druhý den po jízdě problém nebyl. Měl jsem za to, že jsou po smrti guferka na ventilech (na vodítka sacích ventilů jsme kdysi - 2008 s Matthesem vytvořili zúžené osazení pro guferka) a že olej z hlavy steče při delším stání do válců a zamastí svíčky - soudě dle namodralého dýmu.
A ona to byla chladicí kapalina
No, aktuálně je motor zase pohromadě.
Dostal novou pístní sadu - kromě dvou prasklin v hlavě (u zaklepaných sedel výfukových ventilů na 2. a 3. válci) byla jedna vložka už dost poškozená prolínající kapalinou (povrchová struktura) a po demontáži vložek zjištěno i "klasické stotřicítkové" vylomené žebro pístu mezi kroužky - taktéž na 2. a 3. válci), repasovanou hlavu, kterou jsem měl připravenou na jiný motor (taktéž s tvrzenými sedly a guferky) a včera večer opět zavrčel. Jen se nekonala testovací jízda, protože ve vjezdu do zahrady mi stojí rozebraná 130LPG - tu musím aspoň provizorně zpojízdnit zítra večer, až přijdu z práce...
