skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
19:40:21
19.01.2017
19.01.2017

Strycek Marty
-> castrol: Ale je na Felicii :D
19:34:11
19.01.2017
19.01.2017

castrol
-> Strycek Marty: ale tam je raf z facka cize to sa nepocita 

19:27:25
19.01.2017
19.01.2017

Strycek Marty
Slyšel sem, že Felicie hrozně hnijou, ale že by u nich rezla i guma :D
14:59:41
17.01.2017
17.01.2017

Jarda/felda
-> Bukaj 16.01.17 23:58:05: právě že kousek odsud má naše firma výkrm a ted se mměl rozjet další
další kousek je soukromej velkovýkrm 


09:35:00
17.01.2017
17.01.2017

U-Geen
-> Bukaj: ne, je to osklivy, v realu jeste vic nez na fotce
08:19:20
17.01.2017
17.01.2017

Bukaj
-> Syny: Na videu ano, ale reagoval jsem na fotku...

08:16:16
17.01.2017
17.01.2017

Syny
-> Bukaj: Vzdyt je na tom videu videt, ze tam jsou svetla pro corner a zrejme tedy i mlhovky...
07:51:17
17.01.2017
17.01.2017

Bukaj
-> rsvancara 17.01.17 06:57:15: Hm, v první chvíli jsem myslel, že má vylomený kus nárazníku, ale na druhý pohled to bylo nějaké pravidelné - takže světla, nebo kamery, hm, hm. Ale hezky to nevypadá - zvláště na bílém autě...
07:49:50
17.01.2017
17.01.2017

Bukaj
-> rsvancara 17.01.17 06:55:45: Připomněl jsi mi, jak Evropa podobným způsobem přišla během dvacátého století o jednu z významných lesnických dřevin - jilm. Houbová choroba (mimochodem dovlečená lidmi z Asie do Holandska) začala decimovat porosty jilmů v celé Evropě, čímž jilm přestal být hospodářsky zajímavý a co nezvládla houba, dokončil člověk v rámci prevence. Takže potkat dnes v lese vzrostlý jilm je malý zázrak. Dnes už "se ví", že preventivní kácení pro zabránění šíření choroby byl nesmysl a jen se tím ochudil genofond jilmů a prodloužila se doba vzniku rezistentních kultur...
...nicméně se to lidé snažili zachránit a nějaké rezistentní exempláře ve zbytcích populace našli a začali množit...
...a dnes překvapivě nejvíce jilmů najdeme - hádejte kde - no v Holandsku
...nicméně se to lidé snažili zachránit a nějaké rezistentní exempláře ve zbytcích populace našli a začali množit...
...a dnes překvapivě nejvíce jilmů najdeme - hádejte kde - no v Holandsku

06:57:15
17.01.2017
17.01.2017

rsvancara
06:55:45
17.01.2017
17.01.2017

rsvancara
-> palinator: No a jak vzniká obranyschopnost? Někteří zahynou a ti rezistentní přežijou a tím se vybuduje řada, která nebude mít s ptačí chřipkou problém. Takže vyzabíjet znamená v důsledku to, že si pěstujeme skleníkové květinky :-D
00:35:13
17.01.2017
17.01.2017

lokaj
To jsou nejspíš mlhovky a třeba denní svícení, nebo corner funkce. Nevěděl jsem, který z lidí v povzdálí patří k němu a nechtěl jsem a ani jsem nemohl vystoupit z auta,takže jsem jen pomalu projel okolo se staženým okýnkem a na chvilku zastavil..
00:07:09
17.01.2017
17.01.2017

palinator
-> Bukaj:
Nerozumim tomu, oni by měli vědět co maj dělat, já jim asi neporadim. Ale jestli je maj vyzabíjet nebo maj pochcípat samy následkem epidemie, tak asi stojím na straně veterinářů. To, jestli je možná karanténa nebo se musej okamžitě pozabíjet, to je asi k diskuzi.
Nerozumim tomu, oni by měli vědět co maj dělat, já jim asi neporadim. Ale jestli je maj vyzabíjet nebo maj pochcípat samy následkem epidemie, tak asi stojím na straně veterinářů. To, jestli je možná karanténa nebo se musej okamžitě pozabíjet, to je asi k diskuzi.
23:58:05
16.01.2017
16.01.2017

Bukaj
-> Jarda/felda 16.01.17 23:23:13: Hele, nepřijde vám úchylný, jak lidi šílej kvůli nějakýmu viru, kterej se podílel na smrti několika málo lidí na Zemi?
... a kvůli tomu zabíjejí nazdařbůh hromady zvířat a říkají tomu "prevence"
... a kvůli tomu zabíjejí nazdařbůh hromady zvířat a říkají tomu "prevence"

23:55:48
16.01.2017
16.01.2017

Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Mlhovky, nebo jiný světla
23:54:45
16.01.2017
16.01.2017

Bukaj
-> lokaj 16.01.17 17:52:16: Co to má za černou díru pod světlem? Nějaký nasavač? Nebo je to nálepka? Z té fotky to není moc poznat...
23:23:13
16.01.2017
16.01.2017

Jarda/felda
ne já ale asi 8km od nás našli ohnisko ptačí chřipky
www.ceskatelevize.cz/ct24 /.../2015201-veterinari-na sli-ohnisko-ptaci-chripky- take-v-libejovicich-na-str akonicku

www.ceskatelevize.cz/ct24 /.../2015201-veterinari-na sli-ohnisko-ptaci-chripky- take-v-libejovicich-na-str akonicku
22:32:03
16.01.2017
16.01.2017

King
Nahodou dobry! Slepice Kokodák :-)
21:44:06
16.01.2017
16.01.2017

lokaj
Tak ja to pochopil az napodruhy a poprvy trapny,podruhy uz dobry:) Ten zadek mi pripomina audi nebo lexus ci tak neco z asie.Ta reklama je dobra.Libi se mi ted ta nova na tiguan s konma:)
20:16:51
16.01.2017
16.01.2017

isti
-> lokaj: To je ako v reklme na fiat 500.Natankoval tam nejakú spešl palivo a nafúklo to fabiu



20:15:47
16.01.2017
16.01.2017

castrol
-> Borderer: mne sa paci akurat nejak si nemozem zvyknut na tu zadnu partiu
20:14:39
16.01.2017
16.01.2017

Borderer
-> Milan 136: Spíš bych řekl, že je to poklona, dyť je to auto hnusný jak noc. 

20:13:55
16.01.2017
16.01.2017

Zeke-ten šestý
-> Milan 136: ale jo, mě to pobavilo :D
20:12:59
16.01.2017
16.01.2017

Tomaso435
-> Milan 136: no asi ne no 

20:10:04
16.01.2017
16.01.2017

Milan 136
-> Tomaso435: to má jako bejt vtipný?
18:21:20
16.01.2017
16.01.2017

castrol
-> Tomaso435: 

18:07:02
16.01.2017
16.01.2017

Tomaso435
-> lokaj: škoda kokodák
17:54:05
16.01.2017
16.01.2017

lokaj
Nevim kam to dat,tak proto je to tu.Po pravde jsem ocekaval neco fakt noveho.Takhle spinave od soli a spiny,mi to prijde jako jakekoliv jine auto koncernu VW,byt docela hezke.
17:52:16
16.01.2017
16.01.2017

lokaj
Ja dnes "nasel" na benzince na dalnici u Brna uplne novy typ Skodovky:) Co to asi muze byt?
00:07:30
13.01.2017
13.01.2017

King
-> palinator: Ach, so! Uz mi to doteklo :-)
23:31:43
12.01.2017
12.01.2017

palinator
-> King:
No, u Tebe jsem zrovna předpokládal, že ten sakrasmus pochopíš.
No, u Tebe jsem zrovna předpokládal, že ten sakrasmus pochopíš.

23:28:45
12.01.2017
12.01.2017

srdcar 120L
-> Bukaj: Když jsi do té hlavy nesáhl a přešel na plyn, tak sedla vydržela asi 50 tisíc km, pak už se výfukové ventily nedaly seřídit. (bylo to díky ježdění na olovnatý benzín předtím). Samozřejmě, pokud jsi zafrézoval a zabrousil sedla, tak to šlo rychle do kytek.Já mám sice 120-tku, ale problém byl pořád měnit hlavu. Kolem roku 1998 byl docela problém sehnat favo motor, aspoň tady u nás. Cena byla kolem 6.500 Kč za dost jetý. Já to tenkrát řešil právě úpravou výfukových sedel. Dělali mi to v Plzni, nová vodítka, simeringy na ventilech, vsazení sedel a zabroušení ventilů, srovnání hlavy, srovnání dosedací plochy u sací a výfukové části, zkouška těsnosti. Za to všechno jsem dal v té době 2.800 Kč, záruka 6 měsíců. Najel jsem na ní asi 40 000 km čistě na plyn, bez problémů.
23:20:14
12.01.2017
12.01.2017

King
-> palinator: Copak? Uz jsi na ne zanevrel? :-) Od dob, co jsem prodal Kužára jsem tam netankoval a do Braboraku tankuju v tom samoobsluznym Eurooilu u Planan, bo tam prodavaj nocni muru fanousku obnovitelnych zdroju - diesel bez bioslozky :-)
23:05:47
12.01.2017
12.01.2017

palinator
-> King:
Líbí se mi odhalení Tank ONO. Nabízej SMN 30 s menším poměrem MEŘO než 30%, kurvy.
Líbí se mi odhalení Tank ONO. Nabízej SMN 30 s menším poměrem MEŘO než 30%, kurvy.

23:01:51
12.01.2017
12.01.2017

King
21:10:06
12.01.2017
12.01.2017

Milan 136
21:09:23
12.01.2017
12.01.2017

King
-> Bukaj: Jestli se nepletu, tak v prvnich letech milenia si za to nekdo rikal asi 2,5-3 tisice, coz mi pri cenach makovic 105/120, coz byla cena litiny ve sberu, nedavalo smysl :-) Za ty prachy jsem mel celej vonavej favomotor :-)
08:57:33
12.01.2017
12.01.2017

Nwkt
-> Bukaj: Právě že to není 130, je to daleko lepší 

19:37:57
11.01.2017
11.01.2017

Bukaj
-> King: O 742.136 jsem už uvažoval, ale zaprvé žádnej nemám, zadruhé to prostě neni 130ka
A jaká je tedy dnes běžná cena za úpravu těch 4 sedélek?

A jaká je tedy dnes běžná cena za úpravu těch 4 sedélek?
17:35:56
11.01.2017
11.01.2017

King
-> Bukaj: Při ceně úpravy sedel na litinový hlavě byl favomotor jasná volba :-)
09:57:25
11.01.2017
11.01.2017

Bukaj
-> King 11.01.17 09:22:54: Jo, tyto debaty si z TW pamatuju (i články p. Čecha, dokud ještě přispíval na TW) a vzpomněl jsem si na to. Něco na tom možná bude, neboť původní hlava na mé 130LPG, která najela necelých 50 tisíc na Super a pak cca 120 tisíc na LPG s tímto problém neměla. Tedy od doby, kdy do této škodovky nechal před cca 11 lety kamarád namontovat plyn jsem ventily seřizoval jednou za rok při pravidelném servisu a nebyly o nic více zaklepané, než u auta, jezdícího na benzín. Poté, co jsem se stal majitelem tohoto vozu, rozhodl jsem se zjistit, proč tato 130 oproti mé první 130 je o poznání línější. Poslední, co mne napadlo, že po těch letech provozu na LPG už asi budou zaklepané ventily, tak jsem před rokem a půl shodil hlavu (výfukové ventily byly lehce zaklepané, ale ne nijak fatálně) a nasadil tuhle hlavu z Aukra...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
09:47:02
11.01.2017
11.01.2017

Bukaj
-> Petr Urban 10.01.17 18:55:50: Ventil těsnil (tedy netěsnost nebyla větší, než u ostatních válců - měřil jsem tlaky před a po naštelování vůlí - tedy potřeba bylo štelovat jen tento jeden ventil, jehož stále více zaklepané sedlo bylo příčinou nízkého kompresního tlaku prvního válce), po naštelování vůle byly tlaky všech válců cca stejné (plusmínus desetina atmosféry).
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
09:22:54
11.01.2017
11.01.2017

King
-> Bukaj: J. Čech, co kdysi psal romany na TechWebu, mel takovou hypotezu, ze u puvodnich makovic, ktery dlouhy leta jezdily na olovnateh benzin, doslo ke "zhutneni" ventilovejch sedel a takova hlava si pak nechala libit dlouhodobejsi provoz na N95 nebo dokonce na LPG, aniz by dochazelo k vyraznymu zaklepavani ventilu. Ja takovy stesti nemel a prvni makovice na S105 to stelovani ventilovych vuli vydrzela cca 30tkm a pak to mezi 2-3 vlcem prasklo a nebylo uz ani kam stelovat. Jeji nastupkyne trpela na zaklepavani ventilu daleko min a po 50tkm se motor odebral na odpocinek do sklepa. Velkou roli v tom hraje nastaveni smesi LPG a rezim jezdeni. Nejhorsi bylo jezdeni po dalnici s pomerne seskrcenym reduktorem, kdy to vysoka teplota horeni likvidovala doslova pred ocima. To ny taky mohlo vysvetlovat, proc nekomu na lpg litinova hlava bez uprav sedel normalne funguje a nekdo ma stelovani ventilu jako soucast tydenni udrzby :-)
18:55:50
10.01.2017
10.01.2017

Petr Urban
-> Bukaj: Velmi neodborně udělaná hlava někým před tebou, ztenčil moc dos.plochu a možná ani netěšil původně ventil. Jinak sedla v hlavě na LPG by měla být udělaná z správného materiálu, tedy vyměněna, jinak problémy vždy budou.
18:39:28
10.01.2017
10.01.2017

J3STER
12:10:02
04.01.2017
04.01.2017

Bukaj
-> Minott: No, materiál tam byl - úpravce ten kanál zvětšil pod sedlem a ventil se proklepal až na rozšířené místo...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...

11:14:34
04.01.2017
04.01.2017

Minott
-> Bukaj: mne to podla obrazku pripada tak,ze ten co tu hlavu upravoval tak zväčšil ten otvor ventilu natolko že material čo vytvara ten vnutorny 30 stupnovy uhol sedla ventilu tam neni,,,
10:55:01
04.01.2017
04.01.2017

vhml
10:11:53
04.01.2017
04.01.2017

Bukaj
-> Eidy: materiál ze sedla tam není vůbec...
Jinak hlava od Tebe je už na motoru a v noci proběhla první testovací jízda po vsi... :)
Jinak hlava od Tebe je už na motoru a v noci proběhla první testovací jízda po vsi... :)
10:07:04
04.01.2017
04.01.2017

Eidy
-> Bukaj: Hezky dobře. A ten materiál ze sedla je nahrnutý nad ventil nebo jak to tam vypadá? To by mě zajímalo.