
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
14:23:56
07.01.2015
07.01.2015

Jozka
-> vhml 07.01.15 14:14:19: Tobě že by zatuhly lanovody ? 

14:22:46
07.01.2015
07.01.2015

Jozka
-> Luky: Ani já ne.. ale kdysi jsem z toho měl menší problém, neb prý se můj služebák (zaparkovanej vedle baráku na rovině na betonových panelech) přes víkend rozjel, přejel napříč chodník, přeskočil obrubník, překonal 2 m ne moc posekanýho trávníku a opřel se do auta, zaparkovanýho na ulici (resp. příjezdový cestě na staveniště)..
Že prý hodně foukal vítr.. ale nejspíš auto roztlačil sám ten trefenej dement, protože potřeboval na svý plečce vyměnit hnilej blatník..
-> MOLSO: Pravdu máš, ale jestli jsem pochopil správně, jde tu o samotný uvedení do pohybu a to je něco úplně jinýho.
Že prý hodně foukal vítr.. ale nejspíš auto roztlačil sám ten trefenej dement, protože potřeboval na svý plečce vyměnit hnilej blatník..
-> MOLSO: Pravdu máš, ale jestli jsem pochopil správně, jde tu o samotný uvedení do pohybu a to je něco úplně jinýho.
14:22:16
07.01.2015
07.01.2015

minno
-> dragon_cb_cz: Nie. To by človek nesmel používať ručku roky :)
14:20:57
07.01.2015
07.01.2015

Tomaso435
hehe ruční brzdu zatahuju akorát když přehazuju na zimáky 

14:19:13
07.01.2015
07.01.2015

Luky
-> dragon_cb_cz: nebo naopak v zimě zamrzlej, když ručku náhodou použiješ 

14:17:44
07.01.2015
07.01.2015

dragon_cb_cz
-> minno: Ty jsi nikdy nepotkal zatuhlej/zarezlej lanovod?
14:16:16
07.01.2015
07.01.2015

minno
-> vhml: a čo sa stane lankám, pri ich nepoužívaní? :) Okrem toho, že nič.
14:14:19
07.01.2015
07.01.2015

vhml
-> Luky 07.01.15 14:06:48: Tak to já jí používám úplně všude, i na rovině.
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
14:06:48
07.01.2015
07.01.2015

Luky
-> vhml: hele já ručku při parkování skoro nepoužívám. To musí být jó kopec... Spíš si ji šetřím na zatáčení 

14:04:56
07.01.2015
07.01.2015

vhml
A nestačí zatáhnout ručku?


13:59:08
07.01.2015
07.01.2015

MOLSO
tak si chlapci zaparkujte auto na nejaký krpál, hodte tam nejaký vyšší kvalt a pozorujte čo sa bude diať. auto sa posunie spomalí posunie spomalí .... na nižšom prevodovom stupnni to tá kompresia udrží bez problémov. A aj keď valec nie je 100 % plynotesný, stačí to.
13:31:49
07.01.2015
07.01.2015

Jozka
-> MOLSO: Stlačuješ (když motor neběží) vzduch, jehož molekuly se o sebe třou .. protože se maj rády, když se na ně přitlačí..
-> Bukaj: Hele, ono auto na kopci drží primárně valivej odpor penumatik, takže nějaký kroužky a ložiska, to je nula nula nic.. když si u těch služebáků na odstávku vypustíš gumy, uvidíš, že se jejich chování při stání ve svahu o hodně zlepší..
Ale jinak jo, modelově když vystrkáš auto na svah ještě tak akorát, aby nesjíždělo dolů samo od sebe a vyšroubuješ svíčky, tak se vůbec nic nestane..
-> Bukaj: Hele, ono auto na kopci drží primárně valivej odpor penumatik, takže nějaký kroužky a ložiska, to je nula nula nic.. když si u těch služebáků na odstávku vypustíš gumy, uvidíš, že se jejich chování při stání ve svahu o hodně zlepší..
Ale jinak jo, modelově když vystrkáš auto na svah ještě tak akorát, aby nesjíždělo dolů samo od sebe a vyšroubuješ svíčky, tak se vůbec nic nestane..

13:17:09
07.01.2015
07.01.2015

Bukaj
-> minno: Hergot! Se zelím! 
Komprese má za následek to, že pokud je auto v pohybu, zpomalí jeho pohyb. Ano, v optimálním případě (jak jsem popsal dříve) by komprese vůz i zastavila a udržela v klidu. Ale spalovák nikdy není 100% plynotěsný, takže ve výsledku to, co drží auto v klidu je tření a gravitace. Tření součástí a náplní v motoru, převodovce, ložiskách, kolech, pneu vs. vozovka atd.
Proč myslíš, že je tak obtížné roztlačit vůz (odbržděný, odkvaltovaný) na rovné silnici?
Dost záleží i na sklonu terénu a dalších věcech, ale obecně bych si troufl tvrdit, že tam, kde se nepohne z místa auto s kvaltem, tam se totéž auto nepohne ani bez svíček. Bez kvaltu pravděpodobně ano, neboť v motoru je takové tření, které v součtu všech tření, držících vozilo v klidu nebude zanedbatelné.
Jinak jistota je kvalt, ručka a špalky pod kola
Třeba u nás před firmou kvalt a ručka u některých vozů nestačí (například firemní Ducato)

Komprese má za následek to, že pokud je auto v pohybu, zpomalí jeho pohyb. Ano, v optimálním případě (jak jsem popsal dříve) by komprese vůz i zastavila a udržela v klidu. Ale spalovák nikdy není 100% plynotěsný, takže ve výsledku to, co drží auto v klidu je tření a gravitace. Tření součástí a náplní v motoru, převodovce, ložiskách, kolech, pneu vs. vozovka atd.
Proč myslíš, že je tak obtížné roztlačit vůz (odbržděný, odkvaltovaný) na rovné silnici?
Dost záleží i na sklonu terénu a dalších věcech, ale obecně bych si troufl tvrdit, že tam, kde se nepohne z místa auto s kvaltem, tam se totéž auto nepohne ani bez svíček. Bez kvaltu pravděpodobně ano, neboť v motoru je takové tření, které v součtu všech tření, držících vozilo v klidu nebude zanedbatelné.
Jinak jistota je kvalt, ručka a špalky pod kola

Třeba u nás před firmou kvalt a ručka u některých vozů nestačí (například firemní Ducato)

13:14:01
07.01.2015
07.01.2015

Majki
-> minno: ja bych řekl že pistni kruhy o stěnu válce, šaly o kliku, ojnice... proste vše co se hybe, i vačka bude davatt nějaký odpor a všechno dohromady udělá dost velký odpor k tomu aby se to přes převodovku nehlo... toť muj názor.
12:46:34
07.01.2015
07.01.2015

minno
-> Bukaj: a trenie čoho voči čomu? Myslím, že keby sa z motora vybrali sviečky, tak auto v kopci na kvalte neudrží.
12:42:30
07.01.2015
07.01.2015

Bukaj
komprese sama o sobě vůz v kopci v klidu neudrží. Leda, že by byl spalovací prostor dokonale vzduchotěsný, což nikdy není. To, co drží auto v klidu, je tření a nic jiného 

12:37:53
07.01.2015
07.01.2015

MOLSO
-> Jozka: naozaj neni 

12:27:57
07.01.2015
07.01.2015

Jozka
Není ona ta "komprese" taky vlastně jenom tření..

12:26:38
07.01.2015
07.01.2015

Jozka
-> Luky: 

11:48:05
07.01.2015
07.01.2015

Majki
-> Luky: hele nepamatuji si to přesně ale tuším že se došlo k tomu že se ta komprese časem ztrati a drží to třetí 

11:44:11
07.01.2015
07.01.2015

Luky
-> Majki: to netuším, ale můj názor je komprese 
(se šípkovou nebo se zelím?
)

(se šípkovou nebo se zelím?
)11:28:47
07.01.2015
07.01.2015

Majki
zase hledam.... a marně!
Někde tady se resilo proč auto auto stojící v kopci s kvatlem se nerozjede, jeden názor byla komprese a druhý tuším "tření". nemáte někdo páru v kterém tématu se to probiralo?
Někde tady se resilo proč auto auto stojící v kopci s kvatlem se nerozjede, jeden názor byla komprese a druhý tuším "tření". nemáte někdo páru v kterém tématu se to probiralo?
19:37:25
06.01.2015
06.01.2015

Tomaso435
-> Bucin: a ted si představ že s takovýmhle přesahem akorát narváno d vnitřku až po strop a v místech spolujezdce až na čelní okno sem ve fávu vez prkna 

19:32:16
06.01.2015
06.01.2015

Bucin
prý dodávkou pcheeee


16:45:40
06.01.2015
06.01.2015

castrol
namontoval menšieho brasku
14:02:50
06.01.2015
06.01.2015

Bukaj
-> minno 06.01.15 13:26:02: Nojo, prdlavka, no... 

13:41:03
06.01.2015
06.01.2015

Jirik_Tuňák1983
-> minno 06.01.15 13:09:40: Něco je špatně. Správně by to mělo dělat.
HHHHHHHHHHHHH - ŠKYT - HHHHHHHHHHH - ŠKYT - KUCK - H H H - H - CVAK - CVAK.
V kolik že mi to jede ten autobus?
HHHHHHHHHHHHH - ŠKYT - HHHHHHHHHHH - ŠKYT - KUCK - H H H - H - CVAK - CVAK.
V kolik že mi to jede ten autobus?

13:26:02
06.01.2015
06.01.2015

minno
-> Kocvin: Ronelt.
13:16:42
06.01.2015
06.01.2015

Kocvin
-> minno: Co tam máš za výfuk? :)
19:47:25
05.01.2015
05.01.2015

castrol
-> jourin: tak ked to beries takto tak jo 

18:33:19
05.01.2015
05.01.2015

jourin
-> Tuner#2: No zatím omezene neco muzu, ale myslim ze pak dame vsechny az to zacneme delat
-> Shackall: To budeme muset zjistit :-) Hodne napovi az se to rozebere
-> castrol: s necim se musime naucit driftovat ne? :)
-> Luky: Prisla na nas financni krize, nikdo nam nechce dat na servis poradny kary tak uz bereme i tykovy hruzy :)
-> Pavel P@nkáč: Prototyp Garde r.v. 1975
-> Shackall: To budeme muset zjistit :-) Hodne napovi az se to rozebere
-> castrol: s necim se musime naucit driftovat ne? :)
-> Luky: Prisla na nas financni krize, nikdo nam nechce dat na servis poradny kary tak uz bereme i tykovy hruzy :)
-> Pavel P@nkáč: Prototyp Garde r.v. 1975
18:33:15
05.01.2015
05.01.2015

Pavel P@nkáč
-> krtik: husty diky!
18:27:50
05.01.2015
05.01.2015

krtik
-> Pavel P@nkáč: něco se řešilo tady ;-)
skoda-virt.cz/cz/.../1812 67-prototyp-garde
skoda-virt.cz/cz/.../1812 67-prototyp-garde
18:25:39
05.01.2015
05.01.2015

Pavel P@nkáč
-> jourin: co to je za vůz? važně.
18:14:09
05.01.2015
05.01.2015

Luky
-> Koblet: fajn, píšu si Tě na konec předlouhého seznamu 
-> jourin: odkdy se zabýváte takovými tuzingy?

-> jourin: odkdy se zabýváte takovými tuzingy?

18:12:38
05.01.2015
05.01.2015

castrol
-> jourin: nie je ti blbo to tahat do snehu
?
?18:11:07
05.01.2015
05.01.2015

Tomaso435
-> jourin: stejně je to auto zajimavej počin... :D
18:07:48
05.01.2015
05.01.2015

Lukyn Fakír
-> castrol: ále jeli jsme pro nábytek konkrétně nějaků šatní skříň


18:07:34
05.01.2015
05.01.2015

Shackall
-> jourin: Nádhera. Co z toho je origoš a co napadení kutilem?
18:01:45
05.01.2015
05.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 05.01.15 17:48:29: A tuhle fotku uz jsi sem smel dat? 

17:54:36
05.01.2015
05.01.2015

K1NYO
-> castrol: toho sa neboj, odolavat nemusim, kedze ma to nechyta 

17:54:27
05.01.2015
05.01.2015

BASLÍK
měnil jsem blatník na felině, borec ohrňal sněh a nacůval do mě
17:52:31
05.01.2015
05.01.2015

castrol
-> K1NYO: teplemu frontu
17:49:43
05.01.2015
05.01.2015

K1NYO
-> castrol: comu?
17:48:29
05.01.2015
05.01.2015

jourin
Dnes jsme naskladnili další práci :)
17:31:15
05.01.2015
05.01.2015

castrol
-> K1NYO: no len odolavaj 

17:30:53
05.01.2015
05.01.2015

Koblet
-> Luky: No kdyby jsi ji zachovat nechtel, tak ja ji zachovam za Tebe.
Par korun to sezere, ale s tim nic nenadelas. Mne stala renovace Tecka cca 35tis a to jsem delal vsechno sam az na chrom.
Ale radost jezdit.
Par korun to sezere, ale s tim nic nenadelas. Mne stala renovace Tecka cca 35tis a to jsem delal vsechno sam az na chrom.
Ale radost jezdit.17:28:38
05.01.2015
05.01.2015

MajoLR

17:14:57
05.01.2015
05.01.2015

K1NYO
-> castrol: nie, nastastie niesom tepelno spracovany obcan 


