skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pred a po
12:24:05
15.01.2016
15.01.2016

OTA-MTX
-> Pavel P@nkáč: předek pujde ještě dolů, omylem jsme tam dal tlumiče z pikapa protože byly nejhečí co jsme doma měl:)
12:21:34
15.01.2016
15.01.2016

Pavel P@nkáč
-> OTA-MTX: offroad:) kousek bych dal níž předek...
12:20:40
15.01.2016
15.01.2016

OTA-MTX
po 2:
12:20:27
15.01.2016
15.01.2016

OTA-MTX
po, upgrade:
12:20:09
15.01.2016
15.01.2016

OTA-MTX
před, low:
13:48:58
10.01.2016
10.01.2016

Mr._Nosferatu
-> Arnold: Proč jsi tam nenechal ty plastový kryty tlumičů ?
12:53:31
10.01.2016
10.01.2016

Arnold
-> castrol: detail 

12:42:28
10.01.2016
10.01.2016

castrol
-> Arnold: ale totok je moderne auto a kufot ro ma na opacnej strane 

12:32:32
10.01.2016
10.01.2016

Arnold
-> castrol: no taak nářadí mám v kufru no 

11:54:00
10.01.2016
10.01.2016

castrol
-> Bukaj: to on hentak nosi v aute aby to pri oprave nemusel hladat 

11:53:09
10.01.2016
10.01.2016

Arnold
-> Bukaj: nezapomenul, němce co schovává věci po baráku ještě nemám 

11:45:35
10.01.2016
10.01.2016

Bukaj
-> Arnold: olil ostřikovač a zapomněl na nasavači topení trhák s ořechem

11:26:51
10.01.2016
10.01.2016

Arnold
A po 

11:26:22
10.01.2016
10.01.2016

Arnold
Před 

17:30:03
30.12.2015
30.12.2015

King
-> StepaNoFUN: S tim stmivacem lustru bych si dovolil polemizovat. Kdysi pred 20 lety mi zakaznik vratil jeden stmivac, protoze prej v noci, kdyz je ticho, tak je slyset, jak malinko bruci. Tak jsem se s nim dohod, ze mu naipregnuju tu tlumivku vevnitr a zkusi to znova - a zase prisel, ze je to o hodne lepsi, ale porad je to slyset :-) Tak jsem mu vratil prachy, za nakupku jsem si to vzal at namontoval do pokoje. 5 let a ani jedna zarovka - rek jsem si nahoda. Kdyz jsme koupili byt, premontoval jsem to do loznice. Po 15 letech jsem resil, proc je v loznici i na plnej ceres docela tma - obe 60W zarovky puvodni, banky zevnitr brutalne pokoveny, ale svitilo by to nerusene dal. Asi inteligentne udelanej softstart.
U halogenek podzhaveni udajne moc nefunguje kvuli snizeni teploty v bance a tim se zhorsi ucinnost vraceni iontu do vlakna...
U halogenek podzhaveni udajne moc nefunguje kvuli snizeni teploty v bance a tim se zhorsi ucinnost vraceni iontu do vlakna...
16:19:44
30.12.2015
30.12.2015

LuMi
a černý z ambiente
16:18:19
30.12.2015
30.12.2015

LuMi
Výměna šedého interieru PŘED
23:50:09
25.12.2015
25.12.2015

Jarda/felda
-> Nwkt 24.12.15 14:56:37: rozsvítí se kontrolka a tim to končí 

22:42:18
25.12.2015
25.12.2015

Bohyn
-> Bukaj: No je fakt, že tohle jsem slíbil už loni, ale vyšlo to až letos.
22:23:40
25.12.2015
25.12.2015

Bukaj
-> Bohyn 25.12.15 22:02:09: Jenom jsi neupřesnil, kterého roku, že?

22:02:09
25.12.2015
25.12.2015

Bohyn
A po, slíbil jsem manželce, že dodělání dostane k Vánocům

22:01:29
25.12.2015
25.12.2015

Bohyn
Hrubá stavba koupeny před 14ti dny
21:56:08
24.12.2015
24.12.2015

Tomaso435
-> StepaNoFUN: jak lze vysvětlit onen "odpůrek" na tej kabláži na fabii proti praskání žárovek ? ten taky snižuje napětí ne?
21:48:22
24.12.2015
24.12.2015

palinator
-> StepaNoFUN:
Jo, myslim že tam je něco kolem 10%. Ale i tak mě překvapuje, že je nízký napětí na žárovce špatně.
Jo, myslim že tam je něco kolem 10%. Ale i tak mě překvapuje, že je nízký napětí na žárovce špatně.
15:38:58
24.12.2015
24.12.2015

StepaNoFUN
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 24.12.15 14:51:23: Myslíš jako defaultně? Bez zapnutí těch mlhovek předtím vypínačem? To myslím nejde... Nejsem si jistej, nikdy jdem po tom nepátral, ale v kódování co mám k dispozici jsem to nikde nezaregistroval. Třeba to některý jednotky budou umět, ale spíš předpokládám že ne.
15:29:18
24.12.2015
24.12.2015

StepaNoFUN
-> palinator 24.12.15 14:19:40: Předpokládám že se tam ale jedná o snížení napětí v řádech jednotek procent pod nominál a ne snížení na cca 1/4 výkonu... Nám vždycky tvrdili že podpětí i přepětí je u žárovky na ho... z hlediska životnosti.
Doma u lustru mám stmívač a že by tam ty žárovky měly nějak větší životnost se říct nedá. Spíš je to horší. Jediná výhoda je (díky soft startu) asi to, že když už odejde, tak v klidu a míru a nejdu nahazovat jistič až v elektrárně. :-)
Doma u lustru mám stmívač a že by tam ty žárovky měly nějak větší životnost se říct nedá. Spíš je to horší. Jediná výhoda je (díky soft startu) asi to, že když už odejde, tak v klidu a míru a nejdu nahazovat jistič až v elektrárně. :-)
15:00:30
24.12.2015
24.12.2015

Milan 136
-> Nwkt: oranžovou kontrolku žárovky
14:56:37
24.12.2015
24.12.2015

Nwkt
-> Milan 136: To je mírně na prd, nevíš co to pak ukazuje na maxidotu?
14:51:23
24.12.2015
24.12.2015

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> StepaNoFUN 24.12.15 08:43:50: K tomu poslednímu - jde tam naopak nastavit, aby se rozsvítili mlhovky zároveň s dálkovýma?
14:19:40
24.12.2015
24.12.2015

palinator
-> StepaNoFUN 24.12.15 10:31:26:
Je zajímavý, že v železniční zabezpečovací technice (např. u světelných návěstidel) se používá podžhavování žárovek, protože se jim prudce zvýší životnost.
Je zajímavý, že v železniční zabezpečovací technice (např. u světelných návěstidel) se používá podžhavování žárovek, protože se jim prudce zvýší životnost.
14:14:00
24.12.2015
24.12.2015

palinator
13:51:51
24.12.2015
24.12.2015

Milan 136
-> Nwkt: jo to mělo, ale není to diagnostikovatnelný
13:24:39
24.12.2015
24.12.2015

StepaNoFUN
-> Milan 136: OK. Na FABI jsem to nikdy moc neřešil. Ty auta šly tak nějak mimo mě. Proto jsem psal - zjistit jestli tam ta jednotka je... Pokud není (což teď už teda vím) není opravdu co kódovat. :-)
13:24:12
24.12.2015
24.12.2015

Nwkt
-> Milan 136: Ale to dvourelé na hlídání mělo výstup na každý světlo zvlášť ne?
13:21:13
24.12.2015
24.12.2015

Milan 136
-> Tomaso435: na fabce neni co programovat. Jak bylo zmineno, je tam pojistka, vypinac, rele a zarovka
-> StepaNoFUN: prehistoricky hlidani vlaken melo asi 1%fabii. A jen to rozsvitilo kontrolku, nikde se neds vycist chyba
-> StepaNoFUN: prehistoricky hlidani vlaken melo asi 1%fabii. A jen to rozsvitilo kontrolku, nikde se neds vycist chyba
13:13:37
24.12.2015
24.12.2015

Nwkt
-> Bukaj 24.12.15 09:06:58: Ale zrovna 3C má zadní brzdový nakódovaný origo jako parkovačky na cca 33% 

12:39:25
24.12.2015
24.12.2015

SO545
Kodovat funkcie svetiel ako je stmievanie , rozsvecovanie , odbocovacie svetla atd atd ide len v autach ktore maju system postaveny na CANoch.
Klasicke auta ako Fabia 1 , O1 aj napr Superb1 su auta ktore maju tieto veci cez relatka na pevno.
Je to este klasika co do palubne siete tak v podstate ziadnu nema.
Novsie generacie aut uz maju palubnu siet , comfortku + gateway kde sa da menit bud klasickou cestou alebo dhym kodovanim /ak si niekto trufne/
Najnovsie generacie tieto ficurinky ovladaju viac menej v standarde ide len o ich navolenie.
Bud menu vozidla alebo v ODISe...atd
K original LED svetlam. Napr tie zadne z passata 3C ktory nazyvaju aj B6 alebo B7 ak sa vyserie blok lediek znamena to vymenu celeho svetla. V autorizaku diely na repas nemaju.
Najnovsie predne LED svetla sa daju aj repasovat ale len tie drahsie.
Tie o cca 200e lacnejsie pri poskodeni LEDiek vymena celeho svetla.
Tod z mojej praxe. Cest.
Klasicke auta ako Fabia 1 , O1 aj napr Superb1 su auta ktore maju tieto veci cez relatka na pevno.
Je to este klasika co do palubne siete tak v podstate ziadnu nema.
Novsie generacie aut uz maju palubnu siet , comfortku + gateway kde sa da menit bud klasickou cestou alebo dhym kodovanim /ak si niekto trufne/
Najnovsie generacie tieto ficurinky ovladaju viac menej v standarde ide len o ich navolenie.
Bud menu vozidla alebo v ODISe...atd
K original LED svetlam. Napr tie zadne z passata 3C ktory nazyvaju aj B6 alebo B7 ak sa vyserie blok lediek znamena to vymenu celeho svetla. V autorizaku diely na repas nemaju.
Najnovsie predne LED svetla sa daju aj repasovat ale len tie drahsie.
Tie o cca 200e lacnejsie pri poskodeni LEDiek vymena celeho svetla.
Tod z mojej praxe. Cest.
12:23:17
24.12.2015
24.12.2015

StepaNoFUN
-> Tomaso435: Napíchni to a přečti číslo jednotky a dlouhý kódování centrální elektriky. Teda pokud to něco takovýho má. Nejdednoduší způsob zjištění zda má/nemá - vyndej některou žárovku - rozsvítí se na palubce porucha žárovky?
12:01:57
24.12.2015
24.12.2015

Honza M
11:43:44
24.12.2015
24.12.2015

Tomaso435
-> StepaNoFUN: hele když už se v tom hrabeš, na některejch Fabiích I. sem viděl že měl na programováno svícení dálkama na 30% jako že prej denní světla... netušíš jak na to ?
11:19:05
24.12.2015
24.12.2015

Bukaj
-> StepaNoFUN: Škoda, no 

11:12:58
24.12.2015
24.12.2015

StepaNoFUN
-> Milan 136: To je ten lepší (hlavně energeticky a co se možnosti řízení týká), nicméně mnohem složitější a výrobně i nákladově náročnější způsob. Takže jednu univerzální žárovku do "všeho" jak psal Bukaj hned tak mít nebudeme... ;-)
11:05:55
24.12.2015
24.12.2015

Milan 136
-> StepaNoFUN: mám za to, že to je řízený právě tak, jak říkáš. Na obrys to tam pouští jen "vrchní oblouky"
10:31:26
24.12.2015
24.12.2015

StepaNoFUN
-> Bukaj: To zeslabení tam je. Snad jde dokonce nastavit intenzita v procentech. Jak psal Milan136 - pro mlhovky a brzdový běžně svítěj 21W žárovky jako obrysovky sníženou intenzitou a při zapnutí příslušnýho světla se jen zesílej.
Ale s tou univerzálností bych byl opatrnej. Přece jen to vlákno dostává docela na prdel tím že pracuje se sníženým napětím. Navíc to snížení se někde musí projevit (tepelnou) ztrátou. Nepředpokládám teda, že by tam byly tak chytrý jednotky, že by to dokázaly rozstřídat a pustit tam jen část toho střídavýho napětí (nevylučuju to, nidky jsem po tom nepátral). Každopádně je to konstrukčně složitější (a tudíž finančně náročnější) něž výroba jiný žárovky s nižším výkonem.
Ale s tou univerzálností bych byl opatrnej. Přece jen to vlákno dostává docela na prdel tím že pracuje se sníženým napětím. Navíc to snížení se někde musí projevit (tepelnou) ztrátou. Nepředpokládám teda, že by tam byly tak chytrý jednotky, že by to dokázaly rozstřídat a pustit tam jen část toho střídavýho napětí (nevylučuju to, nidky jsem po tom nepátral). Každopádně je to konstrukčně složitější (a tudíž finančně náročnější) něž výroba jiný žárovky s nižším výkonem.
09:21:10
24.12.2015
24.12.2015

Bukaj
-> Milan 136: Tak to by bylo super řešení.
Ale jestli to tak je, nabízí se otázka, proč se v dnešní době nepoužívá jako univerzální řešení 21W žárovka do komplet zadního osvětlení? Nebylo by to výrobně levnější, než ty různé bezpaticové mrchy v několika druzích na auto?
Ale jestli to tak je, nabízí se otázka, proč se v dnešní době nepoužívá jako univerzální řešení 21W žárovka do komplet zadního osvětlení? Nebylo by to výrobně levnější, než ty různé bezpaticové mrchy v několika druzích na auto?

09:17:58
24.12.2015
24.12.2015

Milan 136
-> Bukaj: nezkousel jsem to. Ale treba dvojka Octa ma v zadnim svetle 21W na obrys/ brzdu a obrys/mlhu. Takze si myslim, ze to v ramci nahrady za parkovacku bude svitit se snizenou intenzitou
09:06:58
24.12.2015
24.12.2015

Bukaj
-> StepaNoFUN 24.12.15 08:43:50: Zajímavé - někdo přemýšlel
Ale třeba funkce zadní brzdovky nebo mlhovky místo koncových světel mi nepřijde moc šťastná - tedy pokud to zároveň neumí zeslabit intenzitu světla 21W žárovky na úroveň 5W žárovky. Pokud to zeslabit intenzitu umí, tak by se dalo říct, že je to plnohodnotná náhrada

Ale třeba funkce zadní brzdovky nebo mlhovky místo koncových světel mi nepřijde moc šťastná - tedy pokud to zároveň neumí zeslabit intenzitu světla 21W žárovky na úroveň 5W žárovky. Pokud to zeslabit intenzitu umí, tak by se dalo říct, že je to plnohodnotná náhrada

09:02:31
24.12.2015
24.12.2015

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 23.12.15 22:28:46: Ale stále je to neschopnost majitele/provozovatele - když vím, že mi něco nesvítí, tak to napravím a když to neumím sám, tak to dám do servisu, ne? A když nevím, že mi něco nesvítí - moje blbost, před jízdou jsem si to měl zkontrolovat. Jaký vůz si kdo pořídí je snad stále svobodná volba...
Chtěl bych vidět někoho, jak vysvětluje hlídce PČR, že "u tohoto auta se hrozně blbě mění žárovka..."
Odstraníš závadu na místě - v pohodě, neodstraníš - pokuta a nazdar...
Taky by mne zajímalo, jak se posuzuje osvětlení polofunkční - v případě, že je celková plocha jednoho druhu světla složena z více žárovek/diodových bloků a část z nich nefunguje?
Typicky koncová světla novějších škodovek, nebo třeba i Felda, nebo starší Pežoty a Citroni, nebo třetí brzdová LED světla.
A v poslední době, kdy se LEDky rozšířily i do ostatního osvětlení na autech se již občas setkám s cirkusovým chováním některých LEDbloků - klasicky třeba u Passatu (B6) u kulatých zadních sdružených LED světel - že některé bloky nesvítí vůbec, popřípadě chaoticky poblikávají - a to jsou poměrně nové vozy.
Předpokládám, že oprava je možná pouze v servisu, kde vymění vadný blok LEDek, nebo dokonce celé sdružené osvětlovací těleso, je tomu tak?
V minulosti jsem slyšel, nebo četl, že u některých nových vozů, kde není možná výměna světelného zdroje svépomocí, už se nemusí vozit "náhradní žárovky od každého druhu, použitého pro vnější osvětlení vozidla" (a mimojiné ani rezervní kolo, pokud není součástí homologovaného vozu).
To mi připadá jako přecenění spolehlivosti nových vozů. Asi se předpokládalo, že použité zdroje světla přežijí auto, ale zjevně se vyskytly vadné kusy (jak jinak, že?)...
A takové auto se mi jeví dost naprd, když kvůli banální závadě bych dle zákona nesměl pokračovat v jízě a musel řešit odtah do servisu...

Chtěl bych vidět někoho, jak vysvětluje hlídce PČR, že "u tohoto auta se hrozně blbě mění žárovka..."
Odstraníš závadu na místě - v pohodě, neodstraníš - pokuta a nazdar...
Taky by mne zajímalo, jak se posuzuje osvětlení polofunkční - v případě, že je celková plocha jednoho druhu světla složena z více žárovek/diodových bloků a část z nich nefunguje?
Typicky koncová světla novějších škodovek, nebo třeba i Felda, nebo starší Pežoty a Citroni, nebo třetí brzdová LED světla.
A v poslední době, kdy se LEDky rozšířily i do ostatního osvětlení na autech se již občas setkám s cirkusovým chováním některých LEDbloků - klasicky třeba u Passatu (B6) u kulatých zadních sdružených LED světel - že některé bloky nesvítí vůbec, popřípadě chaoticky poblikávají - a to jsou poměrně nové vozy.

Předpokládám, že oprava je možná pouze v servisu, kde vymění vadný blok LEDek, nebo dokonce celé sdružené osvětlovací těleso, je tomu tak?
V minulosti jsem slyšel, nebo četl, že u některých nových vozů, kde není možná výměna světelného zdroje svépomocí, už se nemusí vozit "náhradní žárovky od každého druhu, použitého pro vnější osvětlení vozidla" (a mimojiné ani rezervní kolo, pokud není součástí homologovaného vozu).
To mi připadá jako přecenění spolehlivosti nových vozů. Asi se předpokládalo, že použité zdroje světla přežijí auto, ale zjevně se vyskytly vadné kusy (jak jinak, že?)...
A takové auto se mi jeví dost naprd, když kvůli banální závadě bych dle zákona nesměl pokračovat v jízě a musel řešit odtah do servisu...

08:43:50
24.12.2015
24.12.2015

StepaNoFUN
K tý záložní funkci mlhovek místo potkávacích světel - Ano, hodně aut to má. Například už u OII byla možnost tuhle věc zapnout. Ale přiznám se, že jsem netestoval, jestli se rozsvítí mlhovka jenom na příslušný straně, nebo obě. Většinou jsem to nezapínal, protože nevím co je "legálnější" - svítící mlhovka a nefunkční hlavní světlomet, nebo jen nefunční světlomet. U zadních světel tahle "záložní" funkce myslím nebyla (nejsem si jistej), protože tam byly na každý straně minimálně 2 žárovky. Mimochodem mělo to i třeba záložní funkci blinkru - myslím že při prasklý žárovce měla blikat parkovačka. Ale netestoval jsem to.
Zde výběr z možností nastavení (konkrétně tohle je passat 3C):
Přední blinkry svítí jako parkovací světla (USA and Kanada)
Zeslabení intenzity světel při denním svícení - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Zadní brzdová světla svítí jako obrysová světla - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Zadní mlhovky svítí jako obrysová světla - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Intenzita svícení předních parkovacích světel - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Intenzita svícení zadních parkovacích světel - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Při poruše svítí přední blinkry svítí jako parkovací světla - záložní funkce
Při poruše blikají přední parkovací světla místo předních blinkrů - záložní funkce
Při poruše blikají zadní světla místo zadních blinkrů - záložní funkce
Při poruše svítí mlhovky místo potkávacích světel
Blikání při nouzovém brždění zapnuto
Deaktivace přídavných dálkových světel, když jsou Bi-Xenony instalovány
Vyhřívané čelní sklo
Diagnostický pin 50 aktivní
Denní svícení se sníženou intenzitou potkávacích světel
Přední mlhovky vypnuté při zapnutí dálkových světel
Funkce Parkovacích světel vypnutá (USA/Kanada)
Zde výběr z možností nastavení (konkrétně tohle je passat 3C):
Přední blinkry svítí jako parkovací světla (USA and Kanada)
Zeslabení intenzity světel při denním svícení - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Zadní brzdová světla svítí jako obrysová světla - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Zadní mlhovky svítí jako obrysová světla - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Intenzita svícení předních parkovacích světel - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Intenzita svícení zadních parkovacích světel - Dekadická hodnota(Jednotka: 1%)
Při poruše svítí přední blinkry svítí jako parkovací světla - záložní funkce
Při poruše blikají přední parkovací světla místo předních blinkrů - záložní funkce
Při poruše blikají zadní světla místo zadních blinkrů - záložní funkce
Při poruše svítí mlhovky místo potkávacích světel
Blikání při nouzovém brždění zapnuto
Deaktivace přídavných dálkových světel, když jsou Bi-Xenony instalovány
Vyhřívané čelní sklo
Diagnostický pin 50 aktivní
Denní svícení se sníženou intenzitou potkávacích světel
Přední mlhovky vypnuté při zapnutí dálkových světel
Funkce Parkovacích světel vypnutá (USA/Kanada)
00:45:59
24.12.2015
24.12.2015

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Mr._Nosferatu: To je právě ta otázka, zda je taková automatická funkce u moderních automobilů.