skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Souboj stodvacítek
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 31.05.2004 do 08.06.2004, založil/a
09:47:12
08.06.2004
08.06.2004

Saky
no ja v tm vyctu mel i treba Tatry a Himalaje.. ano treba by se daly odvozit-) ale nevim co by ti rekli ochranci prirody az bys jim zacal rozebirat Gerlachovsky Stit-)
01:35:07
08.06.2004
08.06.2004

Gryzly
Saky řekl: no ono kdyz na to prijdes tak muzes ve skodovce vest klidne celou rodinu, navstevy, svatebni hosty jde jen o to KOLIKRÁT POJEDEŠ NEŠ JE VŠECHNY ODVOZÍŠ. ;-)
16:23:19
07.06.2004
07.06.2004

gim
->Pohan- tahle bys narval i do trabika otazka je jestli by odjel... jinak s tema lodema s vodakem mame skodarnu (250kkm bez Go) vlek s 8 lodema po 50kg a vnich je jeste bagaz minimalne po 50kilech, v kare pet lidi a vesele si litame na vodu no litame von by nes predjel i ten trabik :-)
15:01:48
04.06.2004
04.06.2004

Luděk
-> Pohan: no já říkám pořád,že 2D je prostornější,než 4D

14:04:05
04.06.2004
04.06.2004

Saky
no ono kdyz na to prijdes tak muzes ve skodovce vest klidne celou rodinu, navstevy, svatebni hosty i s hostinou, chatu a klidne i treba Rip Tatry a nebo Himalaje.. jde jen o to kolik tech fotek se ti do albumu vejde-)
13:57:20
04.06.2004
04.06.2004

Pohan
V Rapidu je tak velkej prostor, že se do něj vejde 6 nafukovacích lodí zn. Pálava, 12 pádel, 12 vest, 2 cestující a jejich doklady.

12:52:05
04.06.2004
04.06.2004

Sušenka
no ja budu muset ve skodovce odvest skodofku, tak jsem zvedav. treba se dockame popreni fyzikalnich zakonu...

11:24:53
04.06.2004
04.06.2004

Luděk
-> PeterP136: definoval jsi to ještě líp než já

18:05:36
03.06.2004
03.06.2004

PeterP136
Ludek: presne tak :). Do skodovky napchas vsetko co chces. Samozrejme nemozes tam zase chciet napchat vsetko :))).
16:18:28
03.06.2004
03.06.2004

Luděk
-> Crisp: tak to Ti řeknu zcela přesně,objem zavazadlovýho prostoru je u 742jky maximální a někdy i víc

16:16:50
03.06.2004
03.06.2004

Sušenka
Ale no tak, Saky. Trochu chumoru do toho
Ja uz chtel tohle udelat davno. Kdyz si to tak vezmes, je docela dobry udelat nejakou recenzi, dneska beznou, v ty dobe neexistujici. Vite napriklad nekdo, jakej ma skodovka objem zavazadloveho prostoru? co?

16:15:15
03.06.2004
03.06.2004

Luděk
-> Saky: souhlas,ten tříválec sice není žádná sláva na tuning,ale je to moderní motor se slušným točivým momentem a Fábka je zajisté bezpečné auto s velice dobrýma jízdníma vlastnostma,toť vše

14:50:21
03.06.2004
03.06.2004

Saky
no ja jsem s tim taky jel.. a srovnavat se skodovkou bych se to neodvazil ani nahodou... a jestli nekomu seriova skodovka jede tak dobre jako tohle tak bych to chtel uprimne videt.. co se tyka ceny nemuze se srovnavat cena 20let staryho auta a novyho.. a nemuzes vychazet ani z ceny nove 120ky pred dvaceti lety.. co se tyka bezpecnosti a jizdnich vlastnosti o tom snad nikdo nepochybuje ze je to neporovnatelne v ci prospech at si kazdy prebere sam.. a co se tyka vybavy.. tak kdyz namatkou najedu na prvni stranku co me napadne a na vybavu classic tak si myslim opet neporovnatelne a dane 20letym vyvojem.. proste pokrok nezastavis a myslim si ze tohle srovnani je dost scestne..
14:36:57
03.06.2004
03.06.2004

Baghira
-> Saky: Myslím, že jo. Když jsem v tý Fábii jel, tak jsem měl fakt pocit, že jedu v naší bejvalí 105tce (co do výkonu)
14:36:19
03.06.2004
03.06.2004

Mulis
clanku vydanemu den pred Silvestrem bych az zas tak neveril
, ale kazdopadne recese jak svina
automix.centrum.cz/lat/.. ./clanek.phtml?id=3318


automix.centrum.cz/lat/.. ./clanek.phtml?id=3318
14:18:46
03.06.2004
03.06.2004

Saky
ted jeste otazka zda se srovnava srovnatelne..
14:16:23
03.06.2004
03.06.2004

daggereall - zrušená registrace
jj,tady je videt ze aj 17 let stara s120 s vybehanym motorem to nandala fabii,bejt motor po g.o. tak ma fabka utrum

20:00:03
02.06.2004
02.06.2004

Vaša
tak to nema chybu fakt dobry 

17:49:42
02.06.2004
02.06.2004

Mulis
jo na silvestra je dobrej

17:26:54
02.06.2004
02.06.2004

Darkness
Bezva článek

17:54:08
31.05.2004
31.05.2004

Komár 1981
-> Honzul:
Vyborne!!! A kdyz k tomu prida clovek 130 nebo Rapida!!! Fabie nema sance!!!







14:05:42
31.05.2004
31.05.2004

Honzul
Dlouhé, ale pěkné...
Souboj stodvacítek
Během testu nejslabší Fabie nás zákeřně přepadla idea srovnat tuto "stodvacítku" jedenadvacátého století se stodvacítkou původní, konkrétně modelem "M" z roku 1985 a tato myšlenka nás již neopustila. Rozdíl tří generací a sedmnácti let mezi daty narození těchto krasavic je nesmazatelný. Sedmnáct let, to je jedna lidská generace. Zatímco dříve byla škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých tehdejších rodin, dnes je škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých současných rodin.
Mohutný pokrok je opravdu znát. Zatímco motor 742.12, pohánějící stodvacítku, má své kořeny v motoru z modelu 1000 MB, který sám měl kořeny ještě v první republice. Moderní agregát mladoboleslavských drtivě dokazuje pokrok tři čtvrtě století vývoje, celý lidský život by stihl uplynout. A výsledek se dostavil. O 26 ccm větší objem, o brutálních 1,7 kW větší výkon, o vesmírných 20,8 Nm točivého momentu k dobru a o válec míň. Škoda jen, že získanému mamutímu zátahu jako koule na noze visí 270 kg odhlučňovacích materiálů, prvků bezpečnostní a komfort zajišťující výbavy a kvalitních plastů.
Obě auta jsme vedle sebe postavili a jali se hodnotit jejich design. Na stodváce již byly znát vrásky, sedmnácti let, které u ženy jsou rozpukem její něžné mladosti, u auta považujeme spíše za střední věk. Nutno uznat, že její udržovaný půvab starší dámy budil respekt a klasické tvary sedanu dodnes neztratily nic ze své elegance. Linky karoserie hravě obepínají celý vůz, jemně zaoblený a mistrnou rukou designéra do detailu vypracovaný exteriér zprudka rozbuší srdce každého znalce a příznivce značky Škoda.
Fabie je proti své starší sestře vysloveně nudná. Škrobený úsměv její masky tolikrát v tisku propagovaný nemůže konkurovat davinciovskému záhadnému ale vzrušujícímu záchvěvu rtů, který pozorujeme na dřívějším modelu. Nutno přiznat, že co ztrácí designem zevnějšku, dohání Fabia sterilním výzorem motoru. Zde opravdu olejem potřísněná ani milimetrem plastu nezakrytá pohonná jednotka soupeřky ztrácí cenné body.
Naskočme do interiérů. Zatímco Fabia v tomto směru nenabízí žádný prostor k výtce a plýtvá kilogramy na vyvolání pocitu luxusu, stodvacítka svým spartánským, přísně na účel a úsporu hmotnosti zaměřeným interiérem odkazuje více na sportovní tradici značky. Jedinou zásadní změnou, který tento automobil prodělal byla záměna originálního ne příliš praktického volantu za menší, sportovní tříramenný, který zpřesnil pocit z vedení stopy a přispěl ovladatelnosti vozu v mezní situaci. Ovládací prvky jsou v obou vozech perfektně na dosah. Místa je na sedačkách asi stejně, jen vzadu spolujezdec ve stodvacítce nedře hlavou o strop. Sedadla jsou ale příjemnější pro delší sezení v novém modelu. Také navíjecí pásy poskytují proti zavěšovacím více pohodlí
Start the engines! Fabia je ve volnoběžných otáčkách až nudně mlčenlivá, zatímco zasloužilá pracovnice oblaží ucho motoristovo lahodným brumláním svého řadového čtyřválce. Nic neukáže výkon motoru v praxi lépe, než přímá konfrontace. Krátká příprava dvousetmetrové testovací runwaye, rychlé zohlednění směru větru pro optimální výsledek a po prohřátí motorů se jde na věc. Sprint! Absolvovali jsme s vozy několik pokusů. Nejprve zarputile vítězila Fabia o jednu délku, stařenka jako kdyby nemohla popadnout dech, až poslední pokus ukázal, že vrakoviště ještě není jejím domovem. Vozy se staví na start, napětí stoupá, souboj generací nadšeně sleduje párek holubů z nedaleké lampy. Tůrování motorů mající zastrašit soupeře nahání hrůzu všem žížalám v blízkém trávníku. A je odstartováno! Motor stodvacítky vytočený do vrcholných 4 tisíc otáček prudce zabírá přes rychle puštěnou spojku, kola si krátce hrábnou a stroj dravě vyráží kupředu ve svém životním zápase. Moderní tříválec ztrácí hned na startu několik centimetrů.
Oba řidiči jsou zkušenými jezdci a vědí jak z vozů vymačkat poslední kapky výkonu. Ručička otáčkoměru uhání, pádí a utíká přes celý ciferník a v pětitisících závodník klasického modelu bleskově řadí druhý rychlostní stupeň, topí pod kotlem a žene se k cíli. Fabiatik se zatím zoufale snaží eliminovat stále po milimetrech narůstající náskok, ale nedaří se mu to. A je tu cíl! Klasická koncepce a poctivá mechanika po sedmnáctileté službě konečně slavně vítězí nad moderním a patnáctkrát dražším modelem.
Zbývá hodnocení jízdních vlastností. Fabia nechává dlouho řidiče v klidu a tváří se sebejistě i v mezní situaci. Moderní tvrdý podvozek plně odpovídá standardům doby, ale nemá jednu podstatnou vlastnost, která je stodváce vlastní. Dřívější škodovky totiž ze svého řidiče vycepovali kvalitního závodníka. Zde neplatí žádné kompromisy a záleží jen na umu řidiče, zda zkrotí tohoto divého oře, či se nechá zahanbit. Klasická koncepce "vše vzadu" dává do rukou pilota příjemně přetáčivou charakteristiku jízdy, na kluzkém povrchu jsou výtečně kontrolovatelné smyky dodávány na požádání a smyk nečekaný je také dobře korigovatelný. Přetočení po ubrání plynu, jízda bokem pod plynem, to vše je stodváce vlastní. Podvozek je pravda měkčí, ale to je dáno kvalitou tehdejší oceli a požadavkem na komfort jízdy, nezapomeňme, že tento vůz je jak uvádí automobilka "luxusní rodinnou limuzínou", sportovní kvality jsou tedy nadhodnotou.
A zda si vybrat Škodu 120 L nebo Fabii 1,2 HTP? Jsteli dobrým řidičem či řidičkou a oželíteli pocit bezpečí a luxusu výměnou za příznivou cenu automobilu i jeho údržby a chceteli jezdit s příznivou spotřebou paliva, jednoznačně zvolte klasický model značky. Pokud ale chcete nudné, bezpečné, málo dynamické, ale zato bumbavé a drahé auto, Fabia je tu přesně pro vás. V redakci jsme přemýšleli, co znamená to HTP u označení modelu. Přišli jsme na to, že se jedná o varování značky před spotřebou Hodně Teče Palivo
Ale neberte nás tak smrtelně vážně
Autor: Tomáš Němec

Souboj stodvacítek
Během testu nejslabší Fabie nás zákeřně přepadla idea srovnat tuto "stodvacítku" jedenadvacátého století se stodvacítkou původní, konkrétně modelem "M" z roku 1985 a tato myšlenka nás již neopustila. Rozdíl tří generací a sedmnácti let mezi daty narození těchto krasavic je nesmazatelný. Sedmnáct let, to je jedna lidská generace. Zatímco dříve byla škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých tehdejších rodin, dnes je škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých současných rodin.
Mohutný pokrok je opravdu znát. Zatímco motor 742.12, pohánějící stodvacítku, má své kořeny v motoru z modelu 1000 MB, který sám měl kořeny ještě v první republice. Moderní agregát mladoboleslavských drtivě dokazuje pokrok tři čtvrtě století vývoje, celý lidský život by stihl uplynout. A výsledek se dostavil. O 26 ccm větší objem, o brutálních 1,7 kW větší výkon, o vesmírných 20,8 Nm točivého momentu k dobru a o válec míň. Škoda jen, že získanému mamutímu zátahu jako koule na noze visí 270 kg odhlučňovacích materiálů, prvků bezpečnostní a komfort zajišťující výbavy a kvalitních plastů.
Obě auta jsme vedle sebe postavili a jali se hodnotit jejich design. Na stodváce již byly znát vrásky, sedmnácti let, které u ženy jsou rozpukem její něžné mladosti, u auta považujeme spíše za střední věk. Nutno uznat, že její udržovaný půvab starší dámy budil respekt a klasické tvary sedanu dodnes neztratily nic ze své elegance. Linky karoserie hravě obepínají celý vůz, jemně zaoblený a mistrnou rukou designéra do detailu vypracovaný exteriér zprudka rozbuší srdce každého znalce a příznivce značky Škoda.
Fabie je proti své starší sestře vysloveně nudná. Škrobený úsměv její masky tolikrát v tisku propagovaný nemůže konkurovat davinciovskému záhadnému ale vzrušujícímu záchvěvu rtů, který pozorujeme na dřívějším modelu. Nutno přiznat, že co ztrácí designem zevnějšku, dohání Fabia sterilním výzorem motoru. Zde opravdu olejem potřísněná ani milimetrem plastu nezakrytá pohonná jednotka soupeřky ztrácí cenné body.
Naskočme do interiérů. Zatímco Fabia v tomto směru nenabízí žádný prostor k výtce a plýtvá kilogramy na vyvolání pocitu luxusu, stodvacítka svým spartánským, přísně na účel a úsporu hmotnosti zaměřeným interiérem odkazuje více na sportovní tradici značky. Jedinou zásadní změnou, který tento automobil prodělal byla záměna originálního ne příliš praktického volantu za menší, sportovní tříramenný, který zpřesnil pocit z vedení stopy a přispěl ovladatelnosti vozu v mezní situaci. Ovládací prvky jsou v obou vozech perfektně na dosah. Místa je na sedačkách asi stejně, jen vzadu spolujezdec ve stodvacítce nedře hlavou o strop. Sedadla jsou ale příjemnější pro delší sezení v novém modelu. Také navíjecí pásy poskytují proti zavěšovacím více pohodlí
Start the engines! Fabia je ve volnoběžných otáčkách až nudně mlčenlivá, zatímco zasloužilá pracovnice oblaží ucho motoristovo lahodným brumláním svého řadového čtyřválce. Nic neukáže výkon motoru v praxi lépe, než přímá konfrontace. Krátká příprava dvousetmetrové testovací runwaye, rychlé zohlednění směru větru pro optimální výsledek a po prohřátí motorů se jde na věc. Sprint! Absolvovali jsme s vozy několik pokusů. Nejprve zarputile vítězila Fabia o jednu délku, stařenka jako kdyby nemohla popadnout dech, až poslední pokus ukázal, že vrakoviště ještě není jejím domovem. Vozy se staví na start, napětí stoupá, souboj generací nadšeně sleduje párek holubů z nedaleké lampy. Tůrování motorů mající zastrašit soupeře nahání hrůzu všem žížalám v blízkém trávníku. A je odstartováno! Motor stodvacítky vytočený do vrcholných 4 tisíc otáček prudce zabírá přes rychle puštěnou spojku, kola si krátce hrábnou a stroj dravě vyráží kupředu ve svém životním zápase. Moderní tříválec ztrácí hned na startu několik centimetrů.
Oba řidiči jsou zkušenými jezdci a vědí jak z vozů vymačkat poslední kapky výkonu. Ručička otáčkoměru uhání, pádí a utíká přes celý ciferník a v pětitisících závodník klasického modelu bleskově řadí druhý rychlostní stupeň, topí pod kotlem a žene se k cíli. Fabiatik se zatím zoufale snaží eliminovat stále po milimetrech narůstající náskok, ale nedaří se mu to. A je tu cíl! Klasická koncepce a poctivá mechanika po sedmnáctileté službě konečně slavně vítězí nad moderním a patnáctkrát dražším modelem.
Zbývá hodnocení jízdních vlastností. Fabia nechává dlouho řidiče v klidu a tváří se sebejistě i v mezní situaci. Moderní tvrdý podvozek plně odpovídá standardům doby, ale nemá jednu podstatnou vlastnost, která je stodváce vlastní. Dřívější škodovky totiž ze svého řidiče vycepovali kvalitního závodníka. Zde neplatí žádné kompromisy a záleží jen na umu řidiče, zda zkrotí tohoto divého oře, či se nechá zahanbit. Klasická koncepce "vše vzadu" dává do rukou pilota příjemně přetáčivou charakteristiku jízdy, na kluzkém povrchu jsou výtečně kontrolovatelné smyky dodávány na požádání a smyk nečekaný je také dobře korigovatelný. Přetočení po ubrání plynu, jízda bokem pod plynem, to vše je stodváce vlastní. Podvozek je pravda měkčí, ale to je dáno kvalitou tehdejší oceli a požadavkem na komfort jízdy, nezapomeňme, že tento vůz je jak uvádí automobilka "luxusní rodinnou limuzínou", sportovní kvality jsou tedy nadhodnotou.
A zda si vybrat Škodu 120 L nebo Fabii 1,2 HTP? Jsteli dobrým řidičem či řidičkou a oželíteli pocit bezpečí a luxusu výměnou za příznivou cenu automobilu i jeho údržby a chceteli jezdit s příznivou spotřebou paliva, jednoznačně zvolte klasický model značky. Pokud ale chcete nudné, bezpečné, málo dynamické, ale zato bumbavé a drahé auto, Fabia je tu přesně pro vás. V redakci jsme přemýšleli, co znamená to HTP u označení modelu. Přišli jsme na to, že se jedná o varování značky před spotřebou Hodně Teče Palivo
Ale neberte nás tak smrtelně vážně
Autor: Tomáš Němec