skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vojťasův průser - help please
15:31:50
12.04.2010
12.04.2010

rsvancara
-> petr s: jj, je to emko, já tupec se nepodíval do karty že to má na oužu :-) ... takže se omlouvám ...
19:45:50
11.04.2010
11.04.2010

Vojťas
-> afro100: snad jo...
Jinak diky vsem za rady, jeste neni hotovo uplne, neni na to cas, ale snad to dobre dopadne :) zalezi jak budu sikovny pri brouseni kitu :D jinak strecha neni zkroucena
Jinak diky vsem za rady, jeste neni hotovo uplne, neni na to cas, ale snad to dobre dopadne :) zalezi jak budu sikovny pri brouseni kitu :D jinak strecha neni zkroucena
19:28:31
11.04.2010
11.04.2010

petr s
-> rsvancara: To je M
19:25:54
11.04.2010
11.04.2010

afro100
-> rsvancara: myslim ze uz ma poresino :)
19:24:41
11.04.2010
11.04.2010

rsvancara
08:28:11
19.03.2010
19.03.2010

Jozka
-> pitrs-84@: Tak to je pak jasný - nic nebastlit, vyměnit.. a cínovat jen v případě, že by na daný vůz byla střecha nedostupná, což není případ 105/120..
16:24:39
17.03.2010
17.03.2010

doly120
-> pitrs-84@: Jako já souhlasím stím,že má vyměnit celou střechu... Ale chápu ho,že chce co nejmenší zásah do kastle,ale bohužel jinak už to nepůjde,za chyby se platí
16:13:11
17.03.2010
17.03.2010

pitrs-84@
-> doly120: i kdyby to mel vycinovat tak ta prace s cinem vyjde casove stejne jak vymena plechu strechy,,,zadna prdel to zrovna neni,,,, mavic kilo cinu stoji cca 500kč takze řádne vycinovani vyjde asi jako 3strechy s praci....
-> Jozka: samozrejmne ze jde hlavne o to jak ma auto vypadat po akci/renovaci...kdyby to mastil na nejaky stary hnusny pixle tak tady ani neprispivam,,,dle fotek auta a textu od majitele v kterem stoji jak ma auto vypadat sem usoudil ze chce mit krasnou starou skodovku tak jak ma byt....a ne si delat ostudu s krasnym autem a krivou strechou jak po šulínech co musi behat a skakat po strechach aut pred stadionem praha vs banik
-> Jozka: samozrejmne ze jde hlavne o to jak ma auto vypadat po akci/renovaci...kdyby to mastil na nejaky stary hnusny pixle tak tady ani neprispivam,,,dle fotek auta a textu od majitele v kterem stoji jak ma auto vypadat sem usoudil ze chce mit krasnou starou skodovku tak jak ma byt....a ne si delat ostudu s krasnym autem a krivou strechou jak po šulínech co musi behat a skakat po strechach aut pred stadionem praha vs banik
14:54:17
17.03.2010
17.03.2010

doly120
-> pitrs-84@: Asi 3lidi-možná 4...
Já sem řek jen svůj názor-jak píšeš,ty si profesionál,já sem pouze začátečník
Každý tvrdí o tom kitu a praskání uplně něco jiného,takže nevím,jak se v tom má člověk vyznat..
Já sem řek jen svůj názor-jak píšeš,ty si profesionál,já sem pouze začátečník
Každý tvrdí o tom kitu a praskání uplně něco jiného,takže nevím,jak se v tom má člověk vyznat..
14:13:25
17.03.2010
17.03.2010

Jozka
-> pitrs-84@: Moc jich není - jsi mi připomněl, že v dílnách na průmyslovce si pan mistr z tabule plechu vyráběl Z blatníky (spíš teda boky) na Fiata 600..
S cínováním máš velkej kus pravdy, ale dokytovat zadní blatníky třeba na starou Octavii Combi, nebo takový ty poodokení plochy u 1000/100 je zpravidla cesta do pekel - kvůli tomu kroucení.
Tady konkrétně bych se zařídil podle požadovanýho cílovýho stavu, jestli z toho má být nějaká superleštěnka, asi bych střechu vyměnil, jestli ne, tak hodně se toho dá pořídit i za studena tak, aby toho kytu nebylo potřeba až tak moc..
S cínováním máš velkej kus pravdy, ale dokytovat zadní blatníky třeba na starou Octavii Combi, nebo takový ty poodokení plochy u 1000/100 je zpravidla cesta do pekel - kvůli tomu kroucení.
Tady konkrétně bych se zařídil podle požadovanýho cílovýho stavu, jestli z toho má být nějaká superleštěnka, asi bych střechu vyměnil, jestli ne, tak hodně se toho dá pořídit i za studena tak, aby toho kytu nebylo potřeba až tak moc..
12:20:17
17.03.2010
17.03.2010

pitrs-84@
doly120 11.03.10 14:45:55 napsal:
Ale osobně než to kitoval tak bych to ,,zalil,, cínem. Ten ve věčí
vrstvě nepraská
kolik znas lidi co umi cinovat? v dnesni dobe je to skoro sci-fi nikdo necinuje,protoze to lidi nechcou platit tak nema smysl do toho investovat penize,,,,cinuje myslim jen mercedes a jaguar(mozna se pletu) ti maji narozeno ze tmelu/podkladu smi byt max 1mm jinak se musi cinovat....a pak cinujou jen stari psi veterany kde se vyvarovani dela za X desitek ne li sta tisic.... taky sem s fotrem cinoval starou felicii,a nedokazu si predstavit tjak vylijes cinem oblou strechu o velikosti 50X50cm,edit kit nepraska.... kit drzi az do tloustky 1cm kdyz pouzijes spravny epoxidovy zaklad,,,, kit praska jen pri nepevnem nestalem podkladu(treba strecha) a taky pri spatnem postupu nanaseni....(napr se vsechno tmeli jen strednim popr jemnyym tmelem,pred tmelenim se neodmastuje a neofouka prach....a tmelit se smi max po vrstvach do 3mm)
Ale osobně než to kitoval tak bych to ,,zalil,, cínem. Ten ve věčí
vrstvě nepraská

12:15:47
17.03.2010
17.03.2010

pitrs-84@
-> Jozka: takovejch strejdu je uz jako mam prstu na jedne ruce,,,,,videl sem blatnik po dvaceti letech co byl udelany udejna z rovny tabule plechu,na poskem fiatu,,,, bylo to krasny......... otazkou je proc se stim srat tejden kdyz za den to mas vymeneny cely a kvalita vysledku bude uplne jinde.....
12:13:59
17.03.2010
17.03.2010

pitrs-84@
-> Vojťas: nevim co furt resis.....vymenit cely plat strechy je nejednodusi,nejrychlejsi,
nejkvalitnejsi a nejrozumnejsi cesta k 100procentimu uspechu,karosarim 10let,,,ztoho asi 3roky jako zacatecnik a 7 let "profesionalne" ikyz to opravis jak vymyslis tak na to padne pixla tmelu a bude to poznat....kdyz to vymenite cely tak jak se ma v bodech kterych tam bude tak 150 tak to mas za 1den maximalne hotove....a nebudes tmelit nic...maximalne zahladis svary.....
nechapu proc sem kvuli tomu blazen..... vim o tom temer vsechno...a vim jaky postup bych volil,,,klidne to prismyc a ja ti to udelam,,,jenze mam dojem ze to budes zkusit zachranovat zadupes na tom dva dny,pak to dalsi 3dny budes tmelit,pak zadupes dva dny brousenim plnice,a stejne to bude k nicemu......a mohlo to bejt dobry auto
nechapu proc sem kvuli tomu blazen..... vim o tom temer vsechno...a vim jaky postup bych volil,,,klidne to prismyc a ja ti to udelam,,,jenze mam dojem ze to budes zkusit zachranovat zadupes na tom dva dny,pak to dalsi 3dny budes tmelit,pak zadupes dva dny brousenim plnice,a stejne to bude k nicemu......a mohlo to bejt dobry auto
09:01:39
15.03.2010
15.03.2010

Jozka
-> Stepan FUN: Jednou jsem měl unikátní možnost sledovat takovýho "strejdu" v akci - rovnal "hodinářským" hořákem blatník z americko-japonskýho sporťáku, kterej pravděpodobně nikdy v reálu neviděl, vytlemenej nárazníkem sousedního auta na parkovišti. Koncert mokrýho hadru a ohřevů v místech, kde nebyl vůbec deformovanej končil větou "vypadalo to původně nějak takhle?", než jsme se zdekovali, přijel hoch s něčím podobným, ale už na tom byly stopy kladívka - takže jsme zjistili, že krom unikátní dovednosti disponuje pán i unikátním slovníkem..
. Nevím, jestli se do toho dalšího dílu pustil - ale náš blatník sedl dokonale.
Jinak tyhle staženiny se neopravujou nejlíp, co jsem dělal po jiných i po sobě, tak většinou bylo nutný udělat novej řez, mezeru otevřít a začít znova a lépe. Dobrá finta je si do té mezery nabodovat jako tavnou vložku třeba autogenní svařovací drát třeba --1,2mm, trochu to svarovou lázeň "zchladí".

Jinak tyhle staženiny se neopravujou nejlíp, co jsem dělal po jiných i po sobě, tak většinou bylo nutný udělat novej řez, mezeru otevřít a začít znova a lépe. Dobrá finta je si do té mezery nabodovat jako tavnou vložku třeba autogenní svařovací drát třeba --1,2mm, trochu to svarovou lázeň "zchladí".
10:14:53
12.03.2010
12.03.2010

stika87 - Maschinenführer
-> Vojťas: ty chces ten celolak me je to jasny



19:00:10
11.03.2010
11.03.2010

Vojťas
-> petr s: jojo to sem si ted vzpomnel, diky, ale celou ji zatim menit nehodlam. uvidime....
18:38:00
11.03.2010
11.03.2010

petr s
-> Vojťas: To jo ale na krajích jsou jiné prolisy
18:36:14
11.03.2010
11.03.2010

Vojťas
-> petr s: vidis to sem si neuvedomil, ale zaobledni uprostred snad bude stejne ne?
17:44:01
11.03.2010
11.03.2010

Syny
-> MOLSO: Ne ne, hned ne, ale nezkousel sem to tejden nanecisto :) Proste sem su svaril k sobe par plechu a pak sem se na to vrhnul...
17:42:21
11.03.2010
11.03.2010

petr s
Užovka a M jsou 2 různé střechy
17:40:19
11.03.2010
11.03.2010

Pavel P..
no kdybys chtěl tak se mi na zahradě jedna střecha válí...můžeš si to dojet vyřezat, ale Praha východ je pro tebe asi dost z ruky.
17:40:14
11.03.2010
11.03.2010

doly120
-> Vojťas: Horší to být právě ještě může

17:31:40
11.03.2010
11.03.2010

Vojťas
Diky vsem za rady, ted shanim strechu ze ktere to vyriznu a zkusim to co sem varil prvne dat pryc a udelat znovu a lepe, horsi uz to byt nemuze a snad se vetsina toho promackleho plechu srovna az to vyrezu, kdyz budu postupovat pomalu a tak jak se ma a chladit, dopadne to snad lip, a pak se uvidi, vyrezavat muzu do aleluja, strecha je velka dost
kazdopadne nemam tu strechu tak ze do ty doby nic delat nebudu.
Ale diky moc vsem

kazdopadne nemam tu strechu tak ze do ty doby nic delat nebudu.
Ale diky moc vsem
16:15:56
11.03.2010
11.03.2010

afro100
-> Bedřich: aha OK 

16:14:21
11.03.2010
11.03.2010

Bedřich - zrušená registrace
-> afro100: Beru zpět a mažu.:) Nevšiml jsem si, že je to zadek.
16:12:45
11.03.2010
11.03.2010

afro100
-> Bedřich: dozadu?
15:37:57
11.03.2010
11.03.2010

doly120
Jsou tu věčí odborníci,ale určitě mi dají zapravdu,v tom,že ten plech se nesmí moc vyhřívat.. Chce to chladit třeba vzduchem nebo mít po ruce vlhký hadr.. Já když minulý týden bodoval nový lem,tak co bod,to chlazení. udělal sem body nejprve cca co 10čísel a pak sem to znovu převařil.. ale vše za staleho chlazení
15:26:36
11.03.2010
11.03.2010

MOLSO
-> Syny: to si sa ucil robit s COckom hned na aute ? ja som sa 10 dní učil zvarat na hrubých (4mm) a postupne tensich a tensich plechoch. a az po 10 dnoch som si dovolil nieco zavarit na aute
15:24:47
11.03.2010
11.03.2010

Syny
-> Vojťas: Nic si z toho nedelej - ja zacal prvne svaret levej predni podbeh u svetluse a stoji to taky za hovno
Holt se to nejak clovek naucit musi... Ja udelal hlavne chybu v tom, ze sem to furt zhavil a necekal mezi bodama, takze se to cely zvlnilo, ale na druhou stranu je mi to u podbehu fuk jestli se prohnul nebo ne... Kazdopadne na druhej strane auta uz budu chytrejsi a udelam ji lip.

14:45:55
11.03.2010
11.03.2010

doly120
Ale osobně než to kitoval tak bych to ,,zalil,, cínem. Ten ve věčí vrstvě nepraská

09:04:05
11.03.2010
11.03.2010

StepaNoFUN
-> Stepan FUN: Jinak nic si z toho nedělej. Jak sám říkáš, chybama se člověk učí. Jedinej problém byl, že sis to začal zkoušet na něčem, na čem Ti docela záleží a ještě je to celkem blbě vyměnitelnej díl. :-/ Když jsem kdysi (už to je asi 7 let) koupil CO2, tak první akce, do který jsem se pustil bylo (po asi 2 dnech pokusů na odpadním železu) zavaření zadního čela na rápo. No dopadlo to tak, že jsem ho zahodil... Ale naštěstí jsem měl 2 náhradní, takže mě to tolik netrápilo.
A jenom pro info - svár Ti železo zkroutí vždycky... A to celkem o dost. zkus si svařit dva plechy k sobě (hrana na hranu) a zjistíš, že ten úhel je dost odlišnej od roviny... Ale záleží na stylu sváření. Jak Ti radili ostatní ve vedlejším tématu - pokud to budeš jenom bodovat, mezi bodama počkáš, případně ještě chladíš a budeš to mírnejma poklepama pořád dorovnávat, tak to jde. Chce to zkoušet a zkoušet. ;-)
A jenom pro info - svár Ti železo zkroutí vždycky... A to celkem o dost. zkus si svařit dva plechy k sobě (hrana na hranu) a zjistíš, že ten úhel je dost odlišnej od roviny... Ale záleží na stylu sváření. Jak Ti radili ostatní ve vedlejším tématu - pokud to budeš jenom bodovat, mezi bodama počkáš, případně ještě chladíš a budeš to mírnejma poklepama pořád dorovnávat, tak to jde. Chce to zkoušet a zkoušet. ;-)
08:53:03
11.03.2010
11.03.2010

StepaNoFUN
-> Jozka: Je pravda že by si pravdepodobně vyslechnul pár nehezkejch poznámek... Nicméně zachránit by se to takhle dalo a je to pořád lepší (rychlejší, levnější) verze, než měnit celou střechu...
08:48:44
11.03.2010
11.03.2010

Jozka
-> Stepan FUN: S těma fachmanama a způsobem opravy máš naprostou pravdu, akorát tihle mistři občas omlátili blně načnutý dílo člověku o hlavu
.

23:29:58
10.03.2010
10.03.2010

StepaNoFUN
-> Vojťas: Srovnat by to šlo... Nicméně znamená to potom stříkat tak půl střechy... Vznikne tam toiž několik opálenejch místve vzdálenosti cca 30-40 cm od toho místa. Rovná se to plamenem - z jedný strany ohříváš, z druhý strany chladíš. NIcméně je potřeba vědět, kde a kolik ohřívat a kde a jak chladit. Rozhodně to sám nezkoušej, protože jinak nakonec tu střechu vyměníš celou. Chce to sehnat nějakýho starýho zámečníka, nebo svářeče, případně nejlépe autoklempíře... Ti to většinou uměli.
Já jsem to dělal už několikrát (naposledy na jednom strašně zboulovaným rapidu), ale to že bych to uměl se říct nedá. Srovnám to tak, aby to mělo přibližnej tvar a plech nepružil. Ty starý fachmani to ale dokážou srovnat tak, že se to skoro nekituje...
Já jsem to dělal už několikrát (naposledy na jednom strašně zboulovaným rapidu), ale to že bych to uměl se říct nedá. Srovnám to tak, aby to mělo přibližnej tvar a plech nepružil. Ty starý fachmani to ale dokážou srovnat tak, že se to skoro nekituje...
22:03:48
10.03.2010
10.03.2010

myschaak AZNP K.Hora
-> Vojťas: vybruš to,zaretušuj a nech to bejt,to je nejlevnější a nejmíň pracný...a ve finále si toho třeba málokdo všimne....ikdyž tady z virtu asi každej no...a až jednou třeba celolak tak pak bych to řešil....
22:00:16
10.03.2010
10.03.2010

Vojťas
-> Kaprof: nojo jenze co pak z toho auta pak zbude :( kua, a mel bych strach aby pasovali okna a tak, preci jen to je dost vyraznej zasah
21:34:29
10.03.2010
10.03.2010

doly120
-> Vojťas: Si to vyhřál teplem?
Ted koukám na odkaz,a vyhřál... Být tebou,tak se na to fakt vyseru,a vezu to někomu,kdo ví kam klepnout...
Měl si to při svařovaní chladit,a už vůbec ne tak hodně vyhřívat.. To bylo jasné že se ti to ,,propadne,, Měl si to jen stehnout
Ted koukám na odkaz,a vyhřál... Být tebou,tak se na to fakt vyseru,a vezu to někomu,kdo ví kam klepnout...
Měl si to při svařovaní chladit,a už vůbec ne tak hodně vyhřívat.. To bylo jasné že se ti to ,,propadne,, Měl si to jen stehnout
21:34:03
10.03.2010
10.03.2010

Kaprof-Pisařík
-> Vojťas: vyměnit strechu mám to ak i na svym voze jednom(ale je to měněny i s častí sloupků

21:33:37
10.03.2010
10.03.2010

Vojťas
Drivejsi diskuze zde : skoda-virt.cz/cz/.../1009
63-co-jste-dnes-podelali?g
otopost=2...
21:31:51
10.03.2010
10.03.2010

Vojťas
cervene vyznaceny priblizny oblasti kde se to prohlo, vetsi sou smerem ku stredu strechy a kraji, jedna mala k oknu
21:30:58
10.03.2010
10.03.2010

Vojťas
Mno, tak nadesel cas s tim zacit neco delat, at se pohnu dal, uplne me to otravilo. Tak ze prosim zkusenejsi o rady a napady jak na to, smilujte se, sme jenom lidi
. Jen někteří ne moc chytří
.
Tak že... Co by chytre hlavy poradili jak to opravit?
Nekdo to tam i psal a ja to asi nejdriv zkusim...vyriznout co sem tam navaril, zkusit vyrovnat, ruznymi zpusoby, a navarit do diry kus jine strechy. Kdyz uz budu opatrnej, vic skody nadelat nemuzu, to naverene musi pryc tak jako tak, to je asi jasne. vymenovat celou strechu povazuju za blaznovstvi, nevim o nikom schopnym kdo by si na to troufl.
A nejlip bych si to chtel opravit sam, jak se rika co si navaris to si sezer, proste ja se chybama ucim. A taky se mi nechces nikomu vysvetlovat jakej sem blbec
.
Mobilem se to v garazi neda vyfotit, tam kde je to svareny se to vyrovnalo, prohlo, proste je to niz nez by melo...


Tak že... Co by chytre hlavy poradili jak to opravit?
Nekdo to tam i psal a ja to asi nejdriv zkusim...vyriznout co sem tam navaril, zkusit vyrovnat, ruznymi zpusoby, a navarit do diry kus jine strechy. Kdyz uz budu opatrnej, vic skody nadelat nemuzu, to naverene musi pryc tak jako tak, to je asi jasne. vymenovat celou strechu povazuju za blaznovstvi, nevim o nikom schopnym kdo by si na to troufl.
A nejlip bych si to chtel opravit sam, jak se rika co si navaris to si sezer, proste ja se chybama ucim. A taky se mi nechces nikomu vysvetlovat jakej sem blbec

Mobilem se to v garazi neda vyfotit, tam kde je to svareny se to vyrovnalo, prohlo, proste je to niz nez by melo...