
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
-> havlik: Nojo, ale tam díky tvaru nosníku působí síly proti sobě, tudíž silentbloky nejsou namáhané na tah do strany (maximálně při akceleraci/deceleraci), zatímco škodovky to mají v jedné rovině...

-> Jozka: třeba simca to má takhle www.yclasicos.com/spa/...
/Motor-cambio_SIMCA_1000_G
LS_autom%E1tico_(4).jpg i včetně závodních verzí.
-> Jozka: ... a dobré čtvrtstoletí vedle zůstali stát...

-> Milan 136: No kousek gumy nebo něčeho bych mezi ocelový plotny stažený šroubem propašovat zkusil..
Jsem stejně takové použití (s vodorovnou osou šroubů) nikdy nepochopil, ono to nefunguje ani u mnohem subtilnějšího ventilátoru topení, kde jsou silentbloky jen trochu šikmo. Opatrně bych se odvážil konstatoval, že soudruzi tímto řešením šlápli poněkud vedle..
Jsem stejně takové použití (s vodorovnou osou šroubů) nikdy nepochopil, ono to nefunguje ani u mnohem subtilnějšího ventilátoru topení, kde jsou silentbloky jen trochu šikmo. Opatrně bych se odvážil konstatoval, že soudruzi tímto řešením šlápli poněkud vedle..

-> Jozka: mne pripada, ze se to trha uz ted a najelo to asi kilometr....
sem tam tu vidim nazor, ze nejlepsi material na silentblok je zelezo, tak nevim
Ale tyhle jsou tak na zaveseni kilovyho tlumice vyfuku a ne na motor...
sem tam tu vidim nazor, ze nejlepsi material na silentblok je zelezo, tak nevim

Ale tyhle jsou tak na zaveseni kilovyho tlumice vyfuku a ne na motor...
-> Milan 136: Přibližně tak..
Ale pak už si to viselo celkem dlouho stejně, dokud se nazačla guma separovat od kovových částí..

-> Jozka: no a po týdnu o dalších 5. Na těch starých rozpraskaných byl motor výš. Když to nechám, tak po měsíci si to lehne na držáky asi

-> Milan 136: To souhlasí.. o 5 mm spadl motor hned po odejmutí heveru.. 

-> Jozka: podívej, jak vypadají po týdnu nový socialistický
-> Milan 136: Skoro bych řekl, že úplně nejde o tvrdost, ale jak úspěšně se povedlo pryž přivulkanizovat k tomu plechu.. ovšem nerozumím tomu a tyhle tvrdý mi zatím držej při sobě (ale mám první sadu vůbec a asi jen 2 roky).
-> Bukaj: jinak dneska jsem v prodejne bral za ty obyc bez laku a nejsou zdaleka tak gumovy, jako ty cerny
-> Bukaj: jako ze to bude moc? 
radsi pevny, nez blato a svesenej motor o centimetr.
vyfuk bude jinej,lepsi

radsi pevny, nez blato a svesenej motor o centimetr.
vyfuk bude jinej,lepsi

-> Milan 136 27.05.15 21:20:58: Nojo, ale aby to nedopadlo jako s výfukem

-> Bukaj: no to asi budou ty lakovany. Takze ty tak na poveseni vyfuku....
kouknu doma po jinych, pripadne nahradim kusem trubky a bude to :-D
kouknu doma po jinych, pripadne nahradim kusem trubky a bude to :-D
-> Milan 136:
Lesklej lak s výraznými přestřiky přes gumu (prakticky celá guma zastříklá) nebrat
Kvalitní jsou ty s polomatným lakem na jakoby opískovaném podkladu.
A současná výroba je bez laku a jsou měkké, ale nemám vyzkoušeno, zda se trhají, či nikoli. Po zkušenostech z 90. let a půlročních výměnách jsem sháněl a montoval vždy jen "originály"
A úplně nejstarší silentbloky (z dob MB a stovek) poznáš podle gumy - nemá žádný výstupek (kroužek ani 4 malé výstupky), guma je na omak tvrdší a mezi plechy je jakoby vydutá.
Lesklej lak s výraznými přestřiky přes gumu (prakticky celá guma zastříklá) nebrat

Kvalitní jsou ty s polomatným lakem na jakoby opískovaném podkladu.
A současná výroba je bez laku a jsou měkké, ale nemám vyzkoušeno, zda se trhají, či nikoli. Po zkušenostech z 90. let a půlročních výměnách jsem sháněl a montoval vždy jen "originály"

A úplně nejstarší silentbloky (z dob MB a stovek) poznáš podle gumy - nemá žádný výstupek (kroužek ani 4 malé výstupky), guma je na omak tvrdší a mezi plechy je jakoby vydutá.

-> Bukaj: to asi muze byt. Myslel jsem jako ze nejsou novodoby. Tak zkusim pohledat jeste jiny. Tyhle mely lak lesklej, lehce pomerancovej
-> Milan 136: Záleží, jak moc starý zásoby to byly
Nějaká série silentbloků z devaesátejch let byla měkká jako současná výroba a navíc se trhala guma od plechu - poznáš to brzy - do půl roku byly natržené a déle, než rok jsem je na autě nikdy neměl (nečekal jsem, než si motor sedne na dorazy nosníků)
Tehdy (koncem 90.) jsem měl i nějakej systém, jak je odlišit, ale už jsem to zapomněl - poznával jsem je nějak podle způsobu lakování, nebo struktury laku? Už si fakt nevzpomenu...
...naposledy jsem se s nimi setkal teď v zimě, když jsem měnil dva silentbloky ze čtyř na MBčku, které od konce léta stálo s novými silentboky v garáži...

Nějaká série silentbloků z devaesátejch let byla měkká jako současná výroba a navíc se trhala guma od plechu - poznáš to brzy - do půl roku byly natržené a déle, než rok jsem je na autě nikdy neměl (nečekal jsem, než si motor sedne na dorazy nosníků)

Tehdy (koncem 90.) jsem měl i nějakej systém, jak je odlišit, ale už jsem to zapomněl - poznával jsem je nějak podle způsobu lakování, nebo struktury laku? Už si fakt nevzpomenu...
...naposledy jsem se s nimi setkal teď v zimě, když jsem měnil dva silentbloky ze čtyř na MBčku, které od konce léta stálo s novými silentboky v garáži...
Pred tydnem jsem namontoval novy silentbloky ze starych zasob a motor je svesenej snad vic, nez se staryma. To je normalni?
