
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem koupil 8.9.2006 od uživatele TC tady z virtu. Jde původně o bílýho rapida 130 L z roku 1985. Ke mně se auto dostalo ve stavu, kdy má vyvařený bolavý místa, modro-černej lak a motor z favorita 135. A tak to všechno začalo...
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Qwert/Rapid130L - komentáře:
17:33:59
26.03.2008
26.03.2008

Qwert..
-> Karel.: jenom??? nevim jak sed to vyrovna s moji uzavernou diferaku a obrovskym navijákem vepředu

15:55:36
26.03.2008
26.03.2008

Karel.
-> Qwert..:
sakra, vy už vymíšlíte samí hovadiny
Tak já tam dám 2 motory, dopředu a dozadu
sakra, vy už vymíšlíte samí hovadiny
Tak já tam dám 2 motory, dopředu a dozadu
14:01:14
26.03.2008
26.03.2008

Qwert..
-> Karel.: stavim 6 ti kolku


07:48:12
26.03.2008
26.03.2008

Karel.
-> Qwert..: hele kolik těch kol na auti máš


22:51:00
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> Qwert..:
správně a dej vědět
správně a dej vědět
22:49:47
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> Karel.: poptám se na tajných místech jestli by se na to neco nenaslo
22:47:42
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> Qwert..: omlouvám se ano všici
počkej a ty o někom nevíš? To musíme pořešit co nejdřív, pokud to tak poznám tak to bude děs, jak šnek mě nebaví jezdit
počkej a ty o někom nevíš? To musíme pořešit co nejdřív, pokud to tak poznám tak to bude děs, jak šnek mě nebaví jezdit
22:44:40
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> Karel.: tak snad všici ne ??!!

22:44:03
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: já určitě! Autem jezdím do 140. A to málo kdy. Většinou 120 max. Takže 4,22 by mi taky vyhovovala víc..
22:41:57
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> kaprik faster: to jo, říkám nadhodím a uvidíma ty teda jdeš do toh taky jo?
22:39:02
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: no tak mu tam dones Andrta a ať vymýšlí jak to přehodit
No hlavně ať se dá brzo dohromady
No hlavně ať se dá brzo dohromady22:37:40
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> kaprik faster: no asi ho půjdu navštívit hned jak budu mít dorbou tu nohu, vyřídím a taky mu vyřídím ať nám vymění diferák, bez tak se v nemocnici nudí co říkal

22:34:52
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: nene, s tím nepočítám. TAkový štěstí nebudeme mít
budeme muset něco poskládat...No tak Johnníka pozdravuj jestli za ním půjdeš...
budeme muset něco poskládat...No tak Johnníka pozdravuj jestli za ním půjdeš...
22:33:01
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> kaprik faster: jojo je a myslím, že ještě týden bude a pak stejně 2 měsíce nic nesmí dělat, ale může nám dost pomoct, protože stylem, že tu převodovku seženem moc nepočítá by byla halluz. Jak dušan sehnal z GLI

22:31:19
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: ještě je Johnny ve špitále? Budeme na to potřebovat nějakýho odborníka..
22:29:10
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> kaprik faster:
ty jseš ale vtipnej, nejdřív zničím pár převodovek pak se to možná naučím
No musíme na to někoho zeptat zkusím Johnyho Deatha ten dle mě tomu rozumí
ty jseš ale vtipnej, nejdřív zničím pár převodovek pak se to možná naučím
No musíme na to někoho zeptat zkusím Johnyho Deatha ten dle mě tomu rozumí
22:29:05
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> kaprik faster: si na to potom může udělat Karel živnost, taky bych se přidal s kšeftem 

22:25:40
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: no faktem je, že o tom vím houby....ale když se to naučíš přehazovat tak u mě budeš mít kšeftík

22:23:47
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> kaprik faster: spíš nevím jak vymezit vůli? jinak by problém nebyl dle mě, co jsme diskutovali s Dušanem
22:21:00
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: jojo, asi diferák...No a do převodovky se vrtat bez pořádnýho nářadí vrtat nemá smysl

Qwert/Rapid130L
