skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem koupil 8.9.2006 od uživatele TC tady z virtu. Jde původně o bílýho rapida 130 L z roku 1985. Ke mně se auto dostalo ve stavu, kdy má vyvařený bolavý místa, modro-černej lak a motor z favorita 135. A tak to všechno začalo...
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Qwert/Rapid130L - komentáře:
22:20:18
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> kaprik faster: tak jsem se teď podíval a je panensky čistá
22:17:38
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> kaprik faster: no tak myslím, že budu rád, když vůbec jednu seženu
Se dávalo do škodovek, který jsou vzácností dneska, spíš bych to viděl na ten diferák
Se dávalo do škodovek, který jsou vzácností dneska, spíš bych to viděl na ten diferák
22:16:27
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Qwert..: jo podívej se na ni jestli je dobře namazaná. Aby nezačala chytat lišku...fakt, myslím to vážně!!
22:12:18
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> kaprik faster: no taky je mi blbý se na vačku dívat zabalenou v igelitce, tam asi nepatří...
22:10:42
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: tak kdybys věděl o víc 5q suchejch 4,22 tak jednu taky beru

22:09:34
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
no tak pokud je to tak znát, tak na to prdím a už můžu rovnou shánět 5q lehkej, difrák asi nevyměním nebo s tím máte někdo zkušenost? Co plánuješ s motůrkem?

22:09:00
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Qwert..: nojo bude....
U mě to asi nebude trvat tak dlouho
U mě to asi nebude trvat tak dlouho
22:06:30
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> kaprik faster: počkej až se pustíme do motorů...to bude jako lego :-D
22:04:06
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: poznáš to a docela hodně...no však uvidíš. Ale rozjezdy budou horší...taky bych rád 4,22 ale pouštět se do převodovky..no mám z toho strach to otevřít a přehazovat diferáky

22:02:29
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> Karel.: na 5 je to super, táhne to i do 170, ale ty rozjezdy...

21:57:52
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> Qwert..: jojo máme stejný převody, zatím, ale taky uvažuju nad 4.22 ta na kyvce dělal dost ta převodovka, já zkusím tu těžší a kdyžtak tam lupnu tu kratší taky

21:55:45
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Qwert..: ser na převody. Dej tam pořádnej motor a bude to dobrý

21:51:03
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> Karel.: zatím 3,9, ale 4,22 ( 4,44 ) mě docela láká a není to zase takovej problém
21:47:50
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> Qwert..: jo jakej máš převod?
-> kaprik faster: sakra to je slovo

-> kaprik faster: sakra to je slovo

21:33:52
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: neboj, nebudu kazit partu


21:33:05
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
-> Karel.: no to vám ale ujedu...tobě určitě, mám na dálnicu lepší převody


21:30:48
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> Qwert..: já rád dostanu pokutu s tebou a kapřík určitě nezkází partu že?
Na podval ser, to je pro děcka, neboj se toho a jeď po ose

Na podval ser, to je pro děcka, neboj se toho a jeď po ose
21:21:54
23.03.2008
23.03.2008

Qwert..
No chlapáci...takže kdyžtak pojedete Běšiny taky, teda apsoň cestu tam a zpátky? nerad bych jako jedinej dostal hned za Brnem pokutu
podval asi neseženu...
podval asi neseženu...21:21:48
23.03.2008
23.03.2008

Kapřík
-> Karel.: zastaví, bude foto s diváky, občerstvení a může závodit dál

21:18:56
23.03.2008
23.03.2008

Karel.
-> Qwert..: přesně hoď ju do prdele
Jojo musíš jet pomalu, abychom si stihli prohlídnout auto, klidně i zastaví, stejně jde o prd
Jojo musíš jet pomalu, abychom si stihli prohlídnout auto, klidně i zastaví, stejně jde o prd
Qwert/Rapid130L
