
             skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Škoda 120S rallye  (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
      (replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
10:16:41
03.10.2014
03.10.2014

Jozka
			
				
			
		
		
-> m8rinek:  I vedle auta na pochromovaným stojanu by byl dost pěknej..
	
08:30:44
03.10.2014
03.10.2014

m8rinek
			
				
			
		
		
-> Zazaa: Na provoz určitě, ale jinak by to tomu autu slušelo :)))
	08:27:01
03.10.2014
03.10.2014

Zazaa
			
				
			
		
		
-> jourin:  nevim , ale prijde me cpat do toho litinovej 8kanal jako uplnej nesmysl
	23:04:42
02.10.2014
02.10.2014

jourin
			
				
			
		
		
No vyřádili jste se na tom statečně.. ted uz staci jen spravny motor :-) nebo alespon spravna hlava... pokud byste chteli tak se ozvi
	19:25:12
04.08.2014
04.08.2014

MVM
			
				
			
		
		
Děkuju Vám pánové že jste se nakonec domluvili..  S kolegou Urbim myslím,za sebe můžu říct, že spolupracujem v dobrém. Vám ostatním dík aspoň za to,že škodovka vzbudila ohlas a diskusi,která pevně věřím bude jen v dobrém duchu. Škoda 120S je legenda stejně jako 130RS a možná je slávou a úspěchy "stotřicítky" trochu zastíněna. Nezaslouží si aby se vedly hádky.
  S kolegou Urbim myslím,za sebe můžu říct, že spolupracujem v dobrém. Vám ostatním dík aspoň za to,že škodovka vzbudila ohlas a diskusi,která pevně věřím bude jen v dobrém duchu. Škoda 120S je legenda stejně jako 130RS a možná je slávou a úspěchy "stotřicítky" trochu zastíněna. Nezaslouží si aby se vedly hádky.
A motor auta? Ten stávající z fotky není vůbec špatný - teď je lehce zajetý. Ale toto auto si zaslouží "ostřejší" a točivější motor - protože prostě tomu autu takový motor a stávající zpřevodování dává charisma soutěžních aut 70/80let.
	 S kolegou Urbim myslím,za sebe můžu říct, že spolupracujem v dobrém. Vám ostatním dík aspoň za to,že škodovka vzbudila ohlas a diskusi,která pevně věřím bude jen v dobrém duchu. Škoda 120S je legenda stejně jako 130RS a možná je slávou a úspěchy "stotřicítky" trochu zastíněna. Nezaslouží si aby se vedly hádky.
  S kolegou Urbim myslím,za sebe můžu říct, že spolupracujem v dobrém. Vám ostatním dík aspoň za to,že škodovka vzbudila ohlas a diskusi,která pevně věřím bude jen v dobrém duchu. Škoda 120S je legenda stejně jako 130RS a možná je slávou a úspěchy "stotřicítky" trochu zastíněna. Nezaslouží si aby se vedly hádky.A motor auta? Ten stávající z fotky není vůbec špatný - teď je lehce zajetý. Ale toto auto si zaslouží "ostřejší" a točivější motor - protože prostě tomu autu takový motor a stávající zpřevodování dává charisma soutěžních aut 70/80let.

14:43:51
04.08.2014
04.08.2014

Petr Urban
			
				
			
		
		
-> Šediváček: souhlas, rozumné slovo 
	
13:22:59
04.08.2014
04.08.2014

Šediváček
			
				
			
		
		
od vény. -> Urbi:  Proti majiteli auta nic nemám. Zbytek si vyřešíme po e-mailu nebo osobně. Je lepší tady nic nepsat,protože za klávesnicí je každý frajer 
MVM: ať se ti to podaří zprovoznit jak má.
	
MVM: ať se ti to podaří zprovoznit jak má.
10:55:09
04.08.2014
04.08.2014

Petr Urban
			
				
			
		
		
-> Šediváček: Jak ti píše velmi rozumný majitel auta... Tady bude záležet spíše na průběhu a hlavně spolehlivosti. Nabízel jsem vačku i hlavu, která bude mít nejvyšší možnou výkonnost, ale odmítl, že by radši "klidnější" , "spolehlivější" řešení celého agregátu a postavit motor s tím co má a podle vlastních představ, já pouze pomáhám co je potřeba, nevnucuji nikomu svou realitu, někdy se snažím nastínit fakta a aby si každý rozmyslel co a jak, ale nestavím se za věci, které nemám vyzkoušené nebo nemám ověřená fakta od jiných. Ty jsem napsal tobě...a ejhle, seš hned uražený a začínáš napadat, zpochybňovat = nejjednoduší co umí každý, vlastně přirozená obranná pozice, to je ale tvá prezentace tvé osoby. Nikomu nebudu říkat co je a není neúspěch podle svých měřítek....každý má priority a náhledy na danou věc jinde. Já ti řekl ověřená fakta a ty ses nasral a už napadáš i můj rozdělovač v jiném tématu o kterém jsi měl psal že funguje dobře, to mě na tebe mrzí Václave ! Tolik jsem ti toho naradil a napomáhal zadarmo na milion tvých emailů a ty takle.... =  svět virtu !
	08:00:25
04.08.2014
04.08.2014

MVM
			
				
			
		
		
Pánové prosím o uklidnění horkých hlav.. jinak se vám prohnou nebo vylítnou mrazový zátky  /Pište prosím k věci nebo založte jinde diskusi.. dík Michal
 /Pište prosím k věci nebo založte jinde diskusi.. dík Michal
Vzhledem k tomu že bych nejradši origio litinový osmikanál,tak tahle varianta s hlínou je každá "dobrá" a protože auto proti nikomu nezávodí - nemám jediný důvod hledat poníky. Hlava tam půjde stejně jiná - tahle má nejspíš kupce .. Už pochopte,že hlava je dvacet let stará a v tý době se takto upravovala. Práce na ní dnes bylo jen dílčím procentem. 8mm ve vodítku má sakra vliv na otlačení,chlazení atd. Použit musel být seriový díl a dovoleno bylo ubírání materiálu. K těm koním - budu se snažit z toho dostat hezký průběh a nikoliv maximum, který se stejně nedosáhne bez toho aby motor měl vysoký otáčky nad 7 tis.
	 /Pište prosím k věci nebo založte jinde diskusi.. dík Michal
 /Pište prosím k věci nebo založte jinde diskusi.. dík MichalVzhledem k tomu že bych nejradši origio litinový osmikanál,tak tahle varianta s hlínou je každá "dobrá" a protože auto proti nikomu nezávodí - nemám jediný důvod hledat poníky. Hlava tam půjde stejně jiná - tahle má nejspíš kupce .. Už pochopte,že hlava je dvacet let stará a v tý době se takto upravovala. Práce na ní dnes bylo jen dílčím procentem. 8mm ve vodítku má sakra vliv na otlačení,chlazení atd. Použit musel být seriový díl a dovoleno bylo ubírání materiálu. K těm koním - budu se snažit z toho dostat hezký průběh a nikoliv maximum, který se stejně nedosáhne bez toho aby motor měl vysoký otáčky nad 7 tis.
22:26:30
03.08.2014
03.08.2014

Šediváček
			
				
			
		
		
pd Vény -> Urbi: 
PS: schválně kolik bude mít tenhle motor na brzdě,když na něm máš tak velký podíl.Nevim,co tam je za vačku,takže nebudu odhadovat.Ale 110koní bych bral jako neúspěch každopádně.
	PS: schválně kolik bude mít tenhle motor na brzdě,když na něm máš tak velký podíl.Nevim,co tam je za vačku,takže nebudu odhadovat.Ale 110koní bych bral jako neúspěch každopádně.
22:25:35
03.08.2014
03.08.2014

Šediváček
			
				
			
		
		
od vény- -> Urbi:  Píšu nic, protože to tady nechci zasírat, normálně sem se zeptal na řešení a pokud to je originálka nová hlava, tak to chápu. Každopádně to nemění nic na tom, že při repasy hlavy bych nikdy 8mm dřík nenechával a takle se s ubrušováním ventilů neprcal. S použitím 6mm dříků bych nebyl první ani poslední a jasný, že nemůžu mít 10mm vodítko. A jestli myslíš, že tě těch cca 20% rozdílu v ploše vedení spasí na motoru, co vydrží 20-30 000km a bude to hodně. Mezi 8 a 7mm dříkem to je zanedbatelný rozdíl a spíš bych řešil kvalitu materiálu.
Jinak já se snažím jít vlastní cestou a nemám kolem sebe X-lidí, který by mě řikalo ,že dělám dobře, jako to pořád předhazuješ ty Jak brzda a motoráři řikaj, jak to je pravda. Se za tebou asi opravdu někdy přijedu podívat a zeptam se osobně tvýho vedoucího, jak moc si šikovnej
 Jak brzda a motoráři řikaj, jak to je pravda. Se za tebou asi opravdu někdy přijedu podívat a zeptam se osobně tvýho vedoucího, jak moc si šikovnej   Pokračování kdyžtak v hádkách
 Pokračování kdyžtak v hádkách 
	Jinak já se snažím jít vlastní cestou a nemám kolem sebe X-lidí, který by mě řikalo ,že dělám dobře, jako to pořád předhazuješ ty
 Jak brzda a motoráři řikaj, jak to je pravda. Se za tebou asi opravdu někdy přijedu podívat a zeptam se osobně tvýho vedoucího, jak moc si šikovnej
 Jak brzda a motoráři řikaj, jak to je pravda. Se za tebou asi opravdu někdy přijedu podívat a zeptam se osobně tvýho vedoucího, jak moc si šikovnej   Pokračování kdyžtak v hádkách
 Pokračování kdyžtak v hádkách 
10:11:26
03.08.2014
03.08.2014

Petr Urban
			
				
			
		
		
-> MVM: Píše raději nic, protože si myslel na jiné závěry, které mu byli vyvráceny a nebo má motoráře co mu kuká nějaké písničky...a nechce se o ně podělit 
	
09:58:00
03.08.2014
03.08.2014

MVM
			
				
			
		
		
-> Šediváček: 
Rozdíl tam je- - v těch hlavách podstatný . No a když něco tady nakousnete - bylo by dobrý to říct celý nebo radši nepsat nic. Dík
	Rozdíl tam je- - v těch hlavách podstatný . No a když něco tady nakousnete - bylo by dobrý to říct celý nebo radši nepsat nic. Dík

00:17:52
03.08.2014
03.08.2014

Šediváček
			
				
			
		
		
od Vény: -> Urbi:  Raději nic 
	
15:14:17
02.08.2014
02.08.2014

Petr Urban
			
				
			
		
		
-> Šediváček: Předsedo s těmi závěry k hlavě si dost mimo. Není absolutně jedno jakou hlavu použiješ, 40 kw kanály (tzn. hlavy favorit 136,135 MPI a také Fabia 1.4) nikdy neuděláš-nerozhrabeš jako 50kw hlavu ani kdyby ses na hlavu stavěl, v určitých místech je 40kw z výroby vybraná moc a to značně negativně ovlivňuje výsledný špičkový výkon, který nikdy nemůže dosáhnout na výkonnost 50kw hlavy - to je mockrát odbržděno a mám to potvrzeno od mnoha motorářu, průběh krouťáku odspodu může být jiná písnička.
Jenom si zkus dát do hlavy 6mm ventily a uvidíme jak dlouho ti vydrží ve vodítkách a jak rychle se to při tvrdších pérách vydře nahoře o vahadlo....takový už tady byli...ano nějaký koník snad, ale těžce na úkor dalších věcí, navíc já třeba sací ventil zužuji na 6mm v místě kanálu...tzn. přinos 6mm ventilu celého = 0. Tzn. také dobře odlehčený 8mm ventil s ubranými vodítky délkově na polovinu vydrží právě v takových vodítkách nejdéle bez vůlí = největší opěrná plocha a při odlehčeném ventilu rozhodně výkonově neomezuje a jeho váha je menší než u 7mm ventilu bez odlehčení a věř že ta hlava má značně jiné výkonové přednosti na místech kde se o výkonu rozhuduje především....velké odlehčení ventilu není vůbec to hlavní, ale doplňkové.
U OHV hlav je právě problém, že vahadlo namáhá ventil i na boční síly. Jinak některé dnešní i převýkonované turbodiesely mají 5mm ventily, ale taky jsem na takové hlavě vyměňoval vždy všechny vodítka ať měla najeto cokoli, ventil chodil ve vodítku třeba i 0,20mm radiálně !
	Jenom si zkus dát do hlavy 6mm ventily a uvidíme jak dlouho ti vydrží ve vodítkách a jak rychle se to při tvrdších pérách vydře nahoře o vahadlo....takový už tady byli...ano nějaký koník snad, ale těžce na úkor dalších věcí, navíc já třeba sací ventil zužuji na 6mm v místě kanálu...tzn. přinos 6mm ventilu celého = 0. Tzn. také dobře odlehčený 8mm ventil s ubranými vodítky délkově na polovinu vydrží právě v takových vodítkách nejdéle bez vůlí = největší opěrná plocha a při odlehčeném ventilu rozhodně výkonově neomezuje a jeho váha je menší než u 7mm ventilu bez odlehčení a věř že ta hlava má značně jiné výkonové přednosti na místech kde se o výkonu rozhuduje především....velké odlehčení ventilu není vůbec to hlavní, ale doplňkové.
U OHV hlav je právě problém, že vahadlo namáhá ventil i na boční síly. Jinak některé dnešní i převýkonované turbodiesely mají 5mm ventily, ale taky jsem na takové hlavě vyměňoval vždy všechny vodítka ať měla najeto cokoli, ventil chodil ve vodítku třeba i 0,20mm radiálně !

21:56:03
30.07.2014
30.07.2014

MVM
			
				
			
		
		
-> Šediváček: Ta hlava je původní - nová z tý doby. Dělaly se teď jen mírný úpravy a to,co se kdysi neřešilo. Z jistech důvodů nechcu pouštět detaily ale co se týká průměrů ventilů měl jsem úvahu nechat udělat od základu novou hlavu vycházející z 50ky a v ní velký talířky. Když ale mám tohle - bylo by škoda ji na motor neosadit. 
	
21:24:17
30.07.2014
30.07.2014

Šediváček
			
				
			
		
		
od Vény: -> MVM:  Tak mě nešlo o hlavu, tam je defakto jedno, jaká se použije na úpravu. Ale tak prdnout jiný vodítka a ventily, pokud se dávaly nový, tak prostě jenom vložit úsilí se stáčením ventilů do vodítek. S tím, že když by se něco posralo, nahodí se jiný ventil a nemusí se stáčet. A předpisy už teď neplatí ne? A zase vůči zachování originality vodítko pak můžeš zase vrátit na 8mm  Ale jak řikam, každý to dělá jinak. Já bych šel cestou nejmenšího zla
  Ale jak řikam, každý to dělá jinak. Já bych šel cestou nejmenšího zla  A ventily jsou teda 34/30? ono dřív předpisy byly dost škrtící.
  A ventily jsou teda 34/30? ono dřív předpisy byly dost škrtící.
	 Ale jak řikam, každý to dělá jinak. Já bych šel cestou nejmenšího zla
  Ale jak řikam, každý to dělá jinak. Já bych šel cestou nejmenšího zla  A ventily jsou teda 34/30? ono dřív předpisy byly dost škrtící.
  A ventily jsou teda 34/30? ono dřív předpisy byly dost škrtící. MVM 120S
            MVM 120S
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      







 
 




