
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford - zkusenosti
18:48:57
07.02.2021
07.02.2021

Jirik_Tuňák1983
Tohle prostě nic nepřekoná, ale v benzínu taky skoro nesehnatelné, převážně jen předchůdce Viano s 3.5 V6. Navíc je to trošičku jiná cenová. 

18:48:08
07.02.2021
07.02.2021

Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Fordem tam, vlakem zpět. Zeptej se Štěpána 

18:47:02
07.02.2021
07.02.2021

Jirik_Tuňák1983
Teď jsem měl možnost očmuchat Ford Tourneo Connect. Konečně nějaké rodinné auto, které má ve druhé řadě, narozdíl od PSA, solidní sedačky (výška, délka) a zvenku i hezky vypadá.
Hlavně v té oranžové metalíze a nebo takové té hnědé metle.
Ale zase....(stejně jako Transit Custom):
- odporné dveřní výplně a vyloženě hnusná palubní deska (u nižších výbav je to vyloženě nekoukatelné včetně budíků)
- u nás nedostupná kombinace benzín + automat + adaptivní tempomat
- nedávají do toho žádné benzínové motory, tedy jeden ano 1.0 Ekobuřt 74 kW, ale to není motor...
Ale variabilita skvělá. Pohledná verze Active. Proč musí dycky něco zajímavého dosrat motorem.
Hlavně v té oranžové metalíze a nebo takové té hnědé metle.
Ale zase....(stejně jako Transit Custom):
- odporné dveřní výplně a vyloženě hnusná palubní deska (u nižších výbav je to vyloženě nekoukatelné včetně budíků)
- u nás nedostupná kombinace benzín + automat + adaptivní tempomat
- nedávají do toho žádné benzínové motory, tedy jeden ano 1.0 Ekobuřt 74 kW, ale to není motor...

Ale variabilita skvělá. Pohledná verze Active. Proč musí dycky něco zajímavého dosrat motorem.

12:09:16
09.09.2020
09.09.2020

Milan 136
-> Milan 136 03.09.20 11:21:32: Dneska tohle. Ale tenhle kepl mě nepřekvapuje. Myslím, že se pravidelně umisťuje na chvostu pořadí spolehlivosti

03:08:16
08.09.2020
08.09.2020

MerHanz
-> saskyn2: To sedi. Mame to holomrda. I radio uz jsem měnil 

10:26:40
06.09.2020
06.09.2020

saskyn2
FII má tu kontrolku se socka budíkama, maxidot má normálně teploměr, mojí paní jsem je tenkrát kvůli tomu měnil.
10:00:53
06.09.2020
06.09.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983 06.09.20 09:38:04: Tak ja se snazim i u sluzebnich aut k nim chovat dobre, i kdyz to treba byla sracka jako Mazda... Proto se mi nelibila ta kontrolka... Ted u kundaje je alespon teplomer s digitalnima polickama... U obou jsem samozrejme vyradil stopstart, protoze me nebavilo mackat tlacitko

09:38:04
06.09.2020
06.09.2020

Jirik_Tuňák1983
-> MerHanz 06.09.20 00:37:21: Vidíš, toho jsem se nikdy nevšiml. Jestli to nebylo tím, že u služební je to většině lidí jedno. 

00:37:21
06.09.2020
06.09.2020

MerHanz
-> Milan 136 05.09.20 10:41:53: přesně. Paní ma Fobii 2 combi. Je to 2012ka 1.2tsi a je tam jen modra kontrolka. Ale u focuse jsem uz menil teplotu na budiku z ty jejich dopocitavany na realnou pres diagnostiku. A stejne tomu moc neverim. Hlavne za horkych dni kdy tomu davam. Ale i obd minukazuje teplotu kolem tech 85. A tam se pohybuje a ne jako na palubce 

00:29:20
06.09.2020
06.09.2020

MerHanz
-> StepaNoFUN: to bude tim, ze to skoro nikdo neumi delat. A ne jen autem samotnym.
12:49:51
05.09.2020
05.09.2020

King
-> Jirik_Tuňák1983: Tak mozna, ze v maximalni palbe se na takovou dardu dalo v roce 2003 dostat, ale moje "dychavicny " konby bylo za 1,6mega. Treba u blbyho Mondea taky tenkrat nebyl problem v podobny vybave a vykonu pokorit megovou hranici a to i s hodne velkou slevou, kterou mela nase firma. Ale jako blby ucho jsem mel limit 920 litru, zlaty casy :-) Treba takovej Kužár s trapnejma 170 kobylama byl v prepoctu za 1,3 mega.
11:30:17
05.09.2020
05.09.2020

Jirik_Tuňák1983
-> King 05.09.20 09:38:26: Stejně mi přijde srandovní a ze strany BMW až přehnaně sebevědomé, žádat částku 2 000 000,- za 5kový BMW v konbyku s dýchavičnou dvoulitrovou turbonaftou o 110 kW, provázenou variabilní spolehlivostí.
Tu ručičku okamžité spotřeby už tam měli dlouhé roky a podle mého má číselný údaj na displeji mnohem větší smysl.

Tu ručičku okamžité spotřeby už tam měli dlouhé roky a podle mého má číselný údaj na displeji mnohem větší smysl.
10:41:53
05.09.2020
05.09.2020

Milan 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.09.20 10:31:11: Modrou kontrolku měly některý Fabie 2. A zhasla někde dost brzy. Musel bych hledat, ale bylo to tak 40-50 stupňů. Rozhodně ne provozní teplota.
10:31:11
05.09.2020
05.09.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
S tou teplotou me srala mazda - mela jen modrou kontrolku, kdyz byl motor studenej. Vzhledem k tomu, jak rychle po startu zhasla, neverim, ze byl motor ohratej vzdy, kdyz nesvitila...
09:44:20
05.09.2020
05.09.2020

dragon_cb_cz
-> King: Tu ručičku tam bávo má myslím dlouhodoběji. Něco jako turbo rafika u Saaba... prostě "tradice".
09:42:09
05.09.2020
05.09.2020

King
-> dragon_cb_cz: Ja se timhle merakem vubec neznervoznuju a pouzivam ho jenom jako neprimou diagnostiku problemu a jako zajimavej indikator prave probihajici regenerace DPF :-)
09:38:26
05.09.2020
05.09.2020

King
-> palinator: Logiku v tom hledat tezko...na bawu me jeste fascinuje, ze misto budiku teploty je pod tockomerem ferovej alnagonovej budicek okamzity spotreby. Do ted jsem nepochopil, co tim autor sledoval - jakoze si nekdo v roce 2006 koupil auto, v prepoctu na dnesni prachy, za vic jak 2 mega a pak hypnotizuje rucicku okamzity spotreby a dela vsechno proto, aby byla co nejvic vlevo?

09:28:49
05.09.2020
05.09.2020

dragon_cb_cz
-> palinator 05.09.20 09:14:42: Od doby co moje auta neumí ukazovat okamžitou spotřebu jsem šťastnější... a chudší 

09:14:42
05.09.2020
05.09.2020

palinator
-> dragon_cb_cz: -> King:
Teploměr nemá dneska snad polovina vozů koncernu a ani dokonce nevim, jak by se na ní dalo proklikat.
Na tohle bylo dobrý Toledo. Tam teploměr byl, nefixloval, na palubáku byla dokonce i teplota oleje... akorát když jsem chtěl okamžitou spotřebu, tak jsem dělal dvojhmat, abych palubák přepnul do servisního módu.
Teploměr nemá dneska snad polovina vozů koncernu a ani dokonce nevim, jak by se na ní dalo proklikat.
Na tohle bylo dobrý Toledo. Tam teploměr byl, nefixloval, na palubáku byla dokonce i teplota oleje... akorát když jsem chtěl okamžitou spotřebu, tak jsem dělal dvojhmat, abych palubák přepnul do servisního módu.

08:37:50
05.09.2020
05.09.2020

dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: -> King: Jo jo, tenhle krok je pro mě taky nepochopitelnej - speciálně když uživatelé, u kterých by o nějakém "stresování" mohla být řeč tenhle budík dlouhé roky úspěšně ignorovali (nejsem si jistý, zda moje segra vůbec tuší, co znamená). Mámy Mini ho myslím taky nemá
Ale to je vůbec auto v tomhle směru úplně na hovno... uvnitř světel jak na diskotéce, ale cokoliv tam ovládat je za trest...

22:19:15
04.09.2020
04.09.2020

King
-> StepaNoFUN: Tak u Fjordů je uz uspech to, ze se teplomer chladici kapaliny vratil na palubku. U predchozi generace mondea nejakej manazerskej kykot nechal teplomer schovat do jednoho hlubokyho zakouti palubniho pocitace. To je ovsem jeste ferovej pristup v porovnani s E60 baworem, kde jedina moznost jak se dozvedet teplotu motoru, je komplikovana "morzeovka " s resetovacim tlacitkem palubky. Kdyz ma jeste clovek na picu posledni peticisli VINka, obnasi to asi 60 spravne nacasovanejch klikancu do palubky - uz to umim i za jizdy :-)
19:05:04
04.09.2020
04.09.2020

StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Tak dali termostat a vypadá to, že to teplotu nějak drží. V posledních dnech jsem s tím už jezdil jako se škodovkou - přišel kopec, pouštíme topení. :-D
Je sice pravdam že v tahu teplota hlavy vyleze i na 110, ale to bude asi normální. Zatím jsem to nezkoušel s vlekem proti kopci.
Ale kuwa stačilo by, aby teploměr ukazoval reálnou teplotu a nebyl v jedný poloze od 80 do (cca) 110ti. :-/ Kdyby tohle uměl někdo překódovat, tak jdu do toho.Je asi fakt, že nechtěj "uživatele" "stresovat", ale víš jak.
Je sice pravdam že v tahu teplota hlavy vyleze i na 110, ale to bude asi normální. Zatím jsem to nezkoušel s vlekem proti kopci.
Ale kuwa stačilo by, aby teploměr ukazoval reálnou teplotu a nebyl v jedný poloze od 80 do (cca) 110ti. :-/ Kdyby tohle uměl někdo překódovat, tak jdu do toho.Je asi fakt, že nechtěj "uživatele" "stresovat", ale víš jak.
17:02:39
04.09.2020
04.09.2020

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 03.09.20 22:57:53: Njn ale nešahej do toho když to má těsnění pod hlavou v prd*li... 

22:57:53
03.09.2020
03.09.2020

Jarda/felda
-> StepaNoFUN 03.09.20 19:23:41: jo ono na tom že co funguje do toho se nesahá nějaká pravda bude 

19:46:26
03.09.2020
03.09.2020

castrol
-> Jirik_Tuňák1983: mozes si tie body pripisat ,potrebujes ich viac ako ja 

19:23:41
03.09.2020
03.09.2020

StepaNoFUN
O Fojdu mi nemluvte... Nebo budu nasranej jeste vic. Rano jim to tam vezu. Nechladi to. Od ty chvile, co se v tom zacali stourat. Do ty doby bez potizi.
19:13:56
03.09.2020
03.09.2020

Jirik_Tuňák1983
-> castrol 03.09.20 16:06:54: Skvělej úlovek, máš 100 bodů. 

16:06:54
03.09.2020
03.09.2020

castrol
-> Milan 136 03.09.20 11:21:32: takto som dnes stretol opla
15:06:56
03.09.2020
03.09.2020

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Jojo, taky jsem byl takhle potupně odstavenej a 5 minut jsem se zoufale hrabal v autě na podlaze. Zapad mi mobil mezi tunel a sedačku a nemoh jsem ho zaboha vyndat.
Jojo, taky jsem byl takhle potupně odstavenej a 5 minut jsem se zoufale hrabal v autě na podlaze. Zapad mi mobil mezi tunel a sedačku a nemoh jsem ho zaboha vyndat.

14:09:19
03.09.2020
03.09.2020

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 03.09.20 11:21:32: Já jsem tuhle viděl kluka s O1 v podobné situaci, hrabal se v motoru, servisní příručka mu běžela na YouTube a nahlas si předříkával, co se chystá právě udělat. 

11:23:19
03.09.2020
03.09.2020

Mr._Nosferatu
-> Milan 136: už dlouho jsem nepotkal jiný odstavený a opuštěný auto na krajnici, než mondeo
11:21:32
03.09.2020
03.09.2020

Milan 136
-> King: Jen si to tu odložím

14:58:59
24.08.2020
24.08.2020

Klubko_
-> MerHanz: souhlas. C-max 2003 a přesednout z 2002 ovce 1,9tdi bylo jak sednout do motokáry, přestože je to vyšší. Vymontovat altí teda byl porod, ale jinak jsem na tom za 3 roky nic neřešil. A i ten altík byl nakonec jen zlomenej drátek ve svazku.
06:54:03
22.08.2020
22.08.2020

MerHanz
Fordy vyzdvihovat do výšin nebudu. Mám přes dva roky Focuse 1,8 atmo benzín. Vždycky jsem fordem pohrdal, ale tenkrát mi vyšel z kalkulačky nároků jako jedna ze dvou možností. Auto slouží, podvozek a řízení mě fakt moc bavěj ( narozdíl od koncernu ) a i atmo benzín mě neuráží ( po cca 12ti letech s naftama ). Ale jako servisovat to tady v KálovéHradeckým neumí snad nikdo. Měnit díly ano, ale to dávám sám. Značkový servis v HK byl zatím nejhorší servis co jsem kdy byl. A to jsem po nich chtěl jednoduchý úkony, který bez origo dia nejdou. Ford má i dost svoucný řízení motoru, kde si mohl vzít příklad jinde ( aspoň dle mě ). Ale na tom má asi podíl i to, že jsem těch 12 let měl hlavu v naftě. Takže za mě ford není uplnej průser, ale jejich servis rozhodně je průser ( především diagnostika problémů ). Ale stejně mě ten verk baví, protože na okresce je to juchůůů ( na 10 let starej rodinnej kombík ) :D
18:04:01
21.08.2020
21.08.2020

King
Taaaak a mame tady dalsi dil serialu o odstavenych autech. Takze kumultivni soucet za cca 900km - 2 skodovky, 2 Pažousti, jeden Ford

12:18:26
21.08.2020
21.08.2020

dragon_cb_cz
-> palinator 21.08.20 12:15:31: Jo, já tušil, že tam toho bylo víc, ale o tom naštěstí nic moc nevím 

12:15:31
21.08.2020
21.08.2020

palinator
-> dragon_cb_cz:
Já nezmiňuju třílitr od ISUZU, ale 1,7 D, TD, DTI, CDTI.
Já nezmiňuju třílitr od ISUZU, ale 1,7 D, TD, DTI, CDTI.

12:03:05
21.08.2020
21.08.2020

dragon_cb_cz
-> palinator 21.08.20 08:40:02: No, zrovna ten třílitr od Isuzu bych raději nezmiňoval
Ale jinak souhlas, třeba nebýt Taliánů, neměl by Saab nikdy pořádnou naftu.

08:40:02
21.08.2020
21.08.2020

palinator
-> Jarda/felda:
Ale vždyť implantáty různejch motorů jsou v automobilismu běžný snad už od jeho vzniku. Mnohdy to je vyloženě k dobru:
První Galaxie - motory VW, jak 1,8 T, tak TDI... pokud vim, problémy s tím nejsou a je to mnohem lepší, než kdyby tam byl třeba 1,8 TD od Forda
Volvo - motory 2,5 TDI, v podstatě legendární stejně jako Volvo samo
Ford - motory 2,0 HDI
Opel - náhrada vlastních sráčů motory Isuzu a Fiat
Ty novější Galaxie a spol. jsou divný, stížnosti na ně jsem slyšel z více stran. A nejde jenom o TDI-PD, který maj problémy furt stejný, něco dokáže držet roky a něco se sype strašně. Celý to auto je nějaký divně postavený. Hnije to a závad mraky.
Ale vždyť implantáty různejch motorů jsou v automobilismu běžný snad už od jeho vzniku. Mnohdy to je vyloženě k dobru:
První Galaxie - motory VW, jak 1,8 T, tak TDI... pokud vim, problémy s tím nejsou a je to mnohem lepší, než kdyby tam byl třeba 1,8 TD od Forda
Volvo - motory 2,5 TDI, v podstatě legendární stejně jako Volvo samo
Ford - motory 2,0 HDI
Opel - náhrada vlastních sráčů motory Isuzu a Fiat
Ty novější Galaxie a spol. jsou divný, stížnosti na ně jsem slyšel z více stran. A nejde jenom o TDI-PD, který maj problémy furt stejný, něco dokáže držet roky a něco se sype strašně. Celý to auto je nějaký divně postavený. Hnije to a závad mraky.
06:19:22
21.08.2020
21.08.2020

Sita
Ja muzu k dobrymu pridat svoje zkusenosti Ford KA vs VW Bora, r.v.97 vs. 01. Ford kupovany 9let stayry s najezdem 80tkm, Bora jako 13let stary s najezdem 170tkm. Provozovano na cca 90% stejne - manzelky postrk do prace a na nakupy, leto, zima, nikdy garazovano, pece a udrzba stejna.
Ford ukoncil aktivni sluzbu v roce 2014 pro rozsahlou korozi (to nastoupila Bora) a dojizdel jsem ho ja v nejhorsich podminkach (zima, sul), v roce 2017 uz neslo udelat STK ani pres nejvetsi mafiany co znam
, v roce 2019 po utrzeni predni napravy zlikvidovany. Za celou svoji sluzbu byla jen jedna zavada ktera si vynutila odstaveni: zatuhle pistky v LP brzdovem trmenu. Jinak mel krome zminene koroze tyto zavady: prelomene draty k LP dverim, omydlene klice, zrezly vyfuk, a masivni unik oleje skrz posilovac. Celkove najel 230tkm a dozil se 22let (aktivnich jen 19).
Bora slouzi od 2014, ted je ji 19 let, ma najeto 230tkm. Stav: koroze temer zadna, jen par pupinku na lemech prednich blatniku, spodek naprosto zdravej. Uz nekolik zavad, ktere defacto vynutily odstaveni (jen se stestim nebyla treba odtahovka, protoze se staly kousek od domu): 1x KO zapalovaci civka - dojeto 10km na 3 valce, 2x KO lternator (oba Bosch, puvodnimu odesel regulator, druhy z Fabie odesel na loziska), jinak jsou problemy s mikrospinacema v zamcich, obcas nejde otevrit kufr, obcas se spinal alarm.
Poznamka: Prvni alternator odesel v UK pri navratu z dovoleny, dojeto jen se stestim diky tomu, ze jsme prehazovali baterii z svagrovo O2 (asi diky tomu zahulu odesel jeho alternator 2 mesice potom :D). Ted jsem dal novej polskej alternator, tak snad to s nama dozije.
Celkove je uz ted videt, ze ta Bora se dozije vic let a v dustojnejsim stavu, ale jen diky tomu ze v tomhle obdobi VW neflakal zinkovani. Celkove me opravy Bory uz staly vic penez nez Forda, ale s tim, ze se dozije vic se to asi ekonomicky vyrovna nebo ho i prekona. S dalsi generaci aut od VW koncernu (G5, T5, O2 a spol.) uz by to asi neslo zopakovat, protoze ty maji velky problemy s korozi taky.
Ford ukoncil aktivni sluzbu v roce 2014 pro rozsahlou korozi (to nastoupila Bora) a dojizdel jsem ho ja v nejhorsich podminkach (zima, sul), v roce 2017 uz neslo udelat STK ani pres nejvetsi mafiany co znam

Bora slouzi od 2014, ted je ji 19 let, ma najeto 230tkm. Stav: koroze temer zadna, jen par pupinku na lemech prednich blatniku, spodek naprosto zdravej. Uz nekolik zavad, ktere defacto vynutily odstaveni (jen se stestim nebyla treba odtahovka, protoze se staly kousek od domu): 1x KO zapalovaci civka - dojeto 10km na 3 valce, 2x KO lternator (oba Bosch, puvodnimu odesel regulator, druhy z Fabie odesel na loziska), jinak jsou problemy s mikrospinacema v zamcich, obcas nejde otevrit kufr, obcas se spinal alarm.
Poznamka: Prvni alternator odesel v UK pri navratu z dovoleny, dojeto jen se stestim diky tomu, ze jsme prehazovali baterii z svagrovo O2 (asi diky tomu zahulu odesel jeho alternator 2 mesice potom :D). Ted jsem dal novej polskej alternator, tak snad to s nama dozije.
Celkove je uz ted videt, ze ta Bora se dozije vic let a v dustojnejsim stavu, ale jen diky tomu ze v tomhle obdobi VW neflakal zinkovani. Celkove me opravy Bory uz staly vic penez nez Forda, ale s tim, ze se dozije vic se to asi ekonomicky vyrovna nebo ho i prekona. S dalsi generaci aut od VW koncernu (G5, T5, O2 a spol.) uz by to asi neslo zopakovat, protoze ty maji velky problemy s korozi taky.
20:26:53
20.08.2020
20.08.2020

King
-> Milan 136: Tak zcela neferove si udelame dnesni mezisoucet pro poruchu odstavenych aut po cca 500km :-)
Videl jsem jednoho starsiho Focuse v Praze (bingo! :-)...ale pak se to zvrhlo - jedna Felda a na exitu z D11 (a ted si zacpete usi) novej Sup (a fakt to nebyla bezpecnostni prestavka - otevrena haubna, kravatak s mobilem na uchu)
Videl jsem jednoho starsiho Focuse v Praze (bingo! :-)...ale pak se to zvrhlo - jedna Felda a na exitu z D11 (a ted si zacpete usi) novej Sup (a fakt to nebyla bezpecnostni prestavka - otevrena haubna, kravatak s mobilem na uchu)

18:33:34
20.08.2020
20.08.2020

Jarda/felda
-> palinator 20.08.20 15:59:50: prostě si nemyslim že by bylo vhodný kombinovat takhle značky
auto se má brát jako celek a taky tak navrhovat a ne že "nemám motor tak tam dám tenhle" to je jako vaření od Babici





15:59:50
20.08.2020
20.08.2020

palinator
22:08:34
19.08.2020
19.08.2020

King
-> Jirik_Tuňák1983: -> Milan 136: Tak zejtra jedu treba zchranovat na Sumavu, tak si budu delat carky podle znacek a za mesic to vyhodnotime

22:06:54
19.08.2020
19.08.2020

Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 19.08.20 22:01:35: No jasný, defekty neřeším. To může potkat kdejaké auto.
22:01:35
19.08.2020
19.08.2020

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 19.08.20 21:57:51: Já jsem taky odstavenou škodovku neviděl už hodně dlouho. Max. nějakou historii (Fel, Fab) s píchlou gumou a nebo jiným defektem, např. pružina, ulomené kolo. Prostě vraždy.
Nejčastěji skutečně asi ten Ford. Ostatní od F a Francii si nevybavuji.
Nejčastěji skutečně asi ten Ford. Ostatní od F a Francii si nevybavuji.
21:57:51
19.08.2020
19.08.2020

Milan 136
-> King 19.08.20 09:38:02: Odstavenou Škodovku u silnice jsem teda neviděl ani nepamatuju. Jako celkově už to není časté, ale když už, tak Citroen/Peugeot/Renault asi vedou.
21:50:26
19.08.2020
19.08.2020

StepaNoFUN
-> SO545: kop bych ho do hlavy (kdyz ne do riti). Nacpal hadici od expanzky pred tu od cooleru, i kdyz ma bejt za. I okem je vidět, ze to je blbe. Hlavne ze to vypaskoval. Ale 3 prichytky tam chybely. Po nasranym hovoru se sefem servisu je tam hadice nova, doplnen fridex a vypaskovano dle originalu.
21:10:30
19.08.2020
19.08.2020

SO545
-> StepaNoFUN 19.08.20 21:04:08: Co to je za babrak , ked dnes dokaze prehodit hadice co su skoro neprehoditelne ?
Asi dobra vystupna kontorla ktora tiez asi nic neriesi. Hmmm.
Asi dobra vystupna kontorla ktora tiez asi nic neriesi. Hmmm.
21:04:08
19.08.2020
19.08.2020

StepaNoFUN
Novej 2.0 EcoBoost v Transitu, 2018. Najeto 80k - dělalo se těsnění pod hlavou. Mechanika z autorizáku bych dotlouk do mrtva - přehodil pozici hadic a větrák prodřel hadici od expanzky - to byla chyba servisu, taky si to po zmrdání opravili. Uvidíme, jak to po opravě bude fungovat a jak dlouho. Prej je tam (neoficiálně) chyba v tesnění....