-> Kocvin: Diky za rady. srouby jsem nakonec dal nové, ale ty puvodni byly pouzity jen jednou, pri vymene tesneni pred 25 000 km jsem daval taky nove.
Hlavu jsem nakonec pokakal na tusirovaco desce. Ono nejde az ta o praci jako o to, ze ,mezi svatkama jsem nenasel nikoho, kdo by to udelal. Ale podle mereni je hlava rovna, praskla se taky nezda - aspon vyvojka na hledani prasklin v odlitcich nic nenasla ...
Aspon jsem rovnou vymenil rozvodovej remen a tesneni pod vanou.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> dragon_cb_cz: Jejda, jak by se mi tohle hodilo v době, kdy jsem dělal z 1.4ky GTIčko..
-> charon: Tyhle motory snesou lecos a fungovalo by to určitě i se starými šrouby, kdy bude jejich předpětí tím pádem jiné. Spíš hrozí prasknutí některého z nich při samotné montáži, jelikož už to děláš podruhé a byly tím pádem dvakrát natažený. Navíc, pokud sis je už objednal, tak není co řešit ne ?
V případě druhého dotazu silně doporučuji tu hlavu nechat srovnat. Není to tolik práce, ani peněz navíc a když už ses do toho pustil, byla by škoda se na tohle vykašlat.

-> charon: Tyhle motory snesou lecos a fungovalo by to určitě i se starými šrouby, kdy bude jejich předpětí tím pádem jiné. Spíš hrozí prasknutí některého z nich při samotné montáži, jelikož už to děláš podruhé a byly tím pádem dvakrát natažený. Navíc, pokud sis je už objednal, tak není co řešit ne ?
V případě druhého dotazu silně doporučuji tu hlavu nechat srovnat. Není to tolik práce, ani peněz navíc a když už ses do toho pustil, byla by škoda se na tohle vykašlat.

Chlapi, potřeboval bych radu. Na Prdlavce (P106 1.1 44 kW - motor HDZ, povace z roku 1996, jednobod) asi opet vodeslo tesbebi pod hlavou. Auto hulí bíle jak lokomotiva, pod vickem je slem v axpanzce plave trochu oleje. Jezdi se s tim ted hlavne superkrátké trasy po vsi, když manzelka veze decka do skoly/skolky, jede ke tchyni pro neco apod ...
Tesneni vydrzelo cca 4 roky a cca 25 000 km (první dva roky se s tim docela jezdilo, ted se najede málo), dával jsem Elring, původní bylo ruplý u zpátecky oleje z hlavy.
Moje dotazy:
1) Má smysl dávat pokaždé nové šrouby hlavy? Objednal jsem si je, ale přijde mi to trochu zbytečné.
2) Jde doma nějak smyslupně změřit rovinnost hlavy popř to mám zkusit rovnou pohladit na tušírovací desce? Nebo bude lepsí hlavu jen ocustit, prejet ocelovým pravítkem jestli není extra křová a srát na to? Potřeboval bych to přes vánoce zprovoznit a vím, že se o HDZ motorech traduje, že tloušťka těsnění pod palicí mezi olejpovou zpátečkou a chladícím kanálem není kdovíjaká a je to spíš konstrukční slabina.
Tesneni vydrzelo cca 4 roky a cca 25 000 km (první dva roky se s tim docela jezdilo, ted se najede málo), dával jsem Elring, původní bylo ruplý u zpátecky oleje z hlavy.
Moje dotazy:
1) Má smysl dávat pokaždé nové šrouby hlavy? Objednal jsem si je, ale přijde mi to trochu zbytečné.
2) Jde doma nějak smyslupně změřit rovinnost hlavy popř to mám zkusit rovnou pohladit na tušírovací desce? Nebo bude lepsí hlavu jen ocustit, prejet ocelovým pravítkem jestli není extra křová a srát na to? Potřeboval bych to přes vánoce zprovoznit a vím, že se o HDZ motorech traduje, že tloušťka těsnění pod palicí mezi olejpovou zpátečkou a chladícím kanálem není kdovíjaká a je to spíš konstrukční slabina.
-> Syny 12.08.23 12:47:26: nechtel jsi napsat 0,99?
-> 11mAjA11 07.08.23 18:47:13: Photoshop lvl 99 

Jel jsem teď okolo Auto Volf a změna. Stále má Volvo, Škoda a komedii Citroen vyměnil za značku Kia. Vůbec se nedivím. Beztak PSA Citroen skoro pohřbilo. Za prvé neměli co prodávat, protože malá nabídka modelů a i dodávky elektro a za druhé malý zájem.

-> 11mAjA11 06.08.23 20:03:27: Najs, do čeho to máš? Určitě už jsi mi to říkal a já to stihl zapomenout...
-> 11mAjA11 06.08.23 20:03:27: noo, pěkný 

Nuž po hodně dlouhé době už se to snad dodělá, aby se mohlo příští sezónu začít zvostra..

-> Jarda/felda 24.07.23 08:50:35: Víš, že měl přední a zadní stabilizátor? Nebo že se dělala i verze Tropy, Chrono Trofeo pro rallye?
Nebo taky verze GTI.
Měla kolem 100 koní a motor skoro 1300.
Tady třá rallye. 118 kW. To v tom papíru muselo letět.
www.mobile.de/cz/.../3666 07894.html
Nebo taky verze GTI.

Měla kolem 100 koní a motor skoro 1300.

Tady třá rallye. 118 kW. To v tom papíru muselo letět.
www.mobile.de/cz/.../3666 07894.html
-> darklord 23.07.23 12:30:26: citroen Visa 

-> darklord 23.07.23 22:23:24: Tam problém nebude, zkus to vzít tak, že jsi to jenom nepochopil. 

-> Jirik_Tuňák1983: viem ze to bol nejaky licencny citron, ale odporne to je s akoukolvek znackou na maske a pri akomkolcek pocte dveri 

-> darklord 23.07.23 12:30:26: Neználek? 

-> darklord:
Dost možná 4d Oltcit a motor deux chevaux (2CV) ..
Dost možná 4d Oltcit a motor deux chevaux (2CV) ..

-> Jirik_Tuňák1983: co to je? 4 dverovy oltcit? 

-> kraska98: Díky, je dobré vědět, na koho se případně obrátit s radami a zkušenostmi ohledně C5 

-> jans: Mám zkušenosti pouze s 2.0 HDI v manuálu a je to velmi příjemné svezení. S V6 to bude určitě supr parník
-> jans 21.05.23 22:17:50: Neporadím, ale odpovědi mě zajímají taky 

Pánové, delší dobu přemýšlím nad C5 první generace s 3,0 V6 motorem, navíc v kombinaci s automatickou převodovkou. Máte někdo zkušenost s tímto povozem?
Co jsem si načetl, automat je nějaký ZF, neměl by s ním snad být problém. Nepřeplňovaný třílitr má nějaké záludnosti? Budu vděčný za každý tip.
Co jsem si načetl, automat je nějaký ZF, neměl by s ním snad být problém. Nepřeplňovaný třílitr má nějaké záludnosti? Budu vděčný za každý tip.

-> Milan 136: Nevím jestli nějaké lehčí, nebo standard, ale jedno váží 8,2kg

-> kraska98 24.04.23 08:22:17: Pěkný. Jsou nějaký lehčí, nebo standard?
-> Jirik_Tuňák1983 14.04.23 22:06:43: protože to lehne na bočnici a ta je při tom profilu širší než běhoun 

Hustý, o kolik méně se nakláněly novější modely s hydropérem a u těch posledních v podstatě vůbec. 
Ale jak i ty klasiky na těch hadicích držej, že? Ta vlna, čím tvrdší, tím lepší, ta už tady pominula?

Ale jak i ty klasiky na těch hadicích držej, že? Ta vlna, čím tvrdší, tím lepší, ta už tady pominula?

-> Jirik_Tuňák1983:
no jo, Scudo, je to taková plechová mrdka, která potřebuje vyměnit raketový motor vyrobený v Peugeot Automobiles (RHZ), dle TP 


-> Kocvin: ty máš starosti, voe, plán pro letošek je TK na CX, Xsaře a 306, ješte je třeba vyměnit motor ve Scudu, tak uvidíme, co se letos podaří...
-> Hřib: Jsem zvědav, jestli od tebe někdy nějaké to CX uvidím v provozu vole.. 

-> Hřib 23.03.23 23:34:59: Hustý!
-> dragon_cb_cz 13.03.23 19:48:44: ty kola jsou v milimetrovém rozměru, dělal je Michelin jako TRX, hliníky byly v tomto designu i ve 14", mrkni tady www.cxclub.cz/ do sekce "víte že" a nebo do "články-reportáže&qu
ot;, ty gumy jsou fajn a sedí i když jsou staré a jak říkali pražáci "daj se řezat i dvakrát", já je řezal jen jednou a pak je radši uložil na půdu, jedna guma stojí přes 7500,- když Michelin občas vyrobí várku nových...
-> Kocvin 22.03.23 09:05:58: Co je to golf? 

-> dragon_cb_cz: Myslím, že fanklub má celkem slušný. A moc lidí z motoristického světa, kteří by nevěděli když se řekne “205 GTI”, asi nebude..
Spíš není tak přeceňovaná, jako například golf..

Spíš není tak přeceňovaná, jako například golf..
-> Hřib 12.03.23 22:26:06: Krása a ty kola tuplem - co jsou zač? Něco origo ke GTI?
-> Hřib: To je nádhera
, dokonce máš GTi.

-> jans: tak to máš dobrou paměť, volvo je dávno ve šrotě, ne mým přičiněním, CX break hybernuje v depozitu a vzal jsem od bráchy CX GTi, protože se zbláznil do elektriky a eko-bio paliv a staré auta jsou "špatně"