skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
22:42:14
12.11.2020
12.11.2020

King
-> palinator: Tak, to jsou takový mezní případy, ale v "normálním " autě jsem nikdy takovej traumatickej zážitek neměl.
22:29:51
12.11.2020
12.11.2020

palinator
-> King 12.11.20 19:48:06:
Mně to teda sralo v počátcích mé řidičské kariéry, když byla 20.hodina šichty a na závěr bylo 40 minut v koloně. Ten Renold Master měl spojku poněkud tužší než osobák. Noha už docela bolela a hlava už to měla taky za sebou, když 32 hodin nespala.
Mně to teda sralo v počátcích mé řidičské kariéry, když byla 20.hodina šichty a na závěr bylo 40 minut v koloně. Ten Renold Master měl spojku poněkud tužší než osobák. Noha už docela bolela a hlava už to měla taky za sebou, když 32 hodin nespala.
21:51:20
12.11.2020
12.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> King 12.11.20 21:31:32: jo možná to píšu pro někoho moc tvrdě, ale je to můj názor a tak to cítím. Nikomu nic nevnucuji a ani nečekám, že si někdo kvůli mě koupí manuál.
21:38:01
12.11.2020
12.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: No tak ještě štěstí, že tě tu máme, abys rozsoudil, kdo auta má rád a kdo ne.
Doporučuju jít vyhodit špajzku z auta a preventivně odstranit synchrony, protože synchronizace je přece pro sraby a s ní to není ten jediný správný a autentický řidičský požitek. A chraň tě ruka Páně to startovat startérem místo kliky...
Doporučuju jít vyhodit špajzku z auta a preventivně odstranit synchrony, protože synchronizace je přece pro sraby a s ní to není ten jediný správný a autentický řidičský požitek. A chraň tě ruka Páně to startovat startérem místo kliky...
21:31:32
12.11.2020
12.11.2020

King
-> Tuner#2: Na jednu stranu jsem rád, že nejsem sám, kdo to takhle cejtí, ale nedovolil bych si tvrdit, že "kdo má rád auta, nemá rád automat ".
20:55:14
12.11.2020
12.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 11.11.20 23:48:51: no právě, ten kdo má opravdu rád auta, nemůže mít rád automat... 
-> King 12.11.20 19:48:06: přesně tak, mě vyloženě baví jezdit i spotřebákem a je jedno zda to byl favorit, felda a nebo Octavia. I s feldou jsem posadil Míšu dozadu a jeli jsme kravnout na sníh a nedokážu si v autě automat představit.

-> King 12.11.20 19:48:06: přesně tak, mě vyloženě baví jezdit i spotřebákem a je jedno zda to byl favorit, felda a nebo Octavia. I s feldou jsem posadil Míšu dozadu a jeli jsme kravnout na sníh a nedokážu si v autě automat představit.
19:48:06
12.11.2020
12.11.2020

King
-> Jarda/felda: I my vesnicani se treba nekolikrat tejdne ocitneme v ó Velke Praze, casto v kolone, ale asi jsem nejakej divnej, ale manual me nijak ani ve stop-and-go kolone nevycerpava. Po ctvrtstoleti za volantem si pravacka a leva nohy radej tak nejak "na pozadi " a ja si treba krafu s kolegou na telefonu. Tech par procent casu projebanych v podobnym rezimu jizdy me nejak nemotivuje, abych se po zbytek casu nechal pripravit o kvedlaci kratochvile 

19:37:25
12.11.2020
12.11.2020

Jarda/felda
-> palinator 12.11.20 19:33:14: mimo prudký zrychlení, spíš jde o to že v točkách se tolik neusazuje bordel 

19:33:14
12.11.2020
12.11.2020

palinator
-> Jarda/felda 11.11.20 19:18:58:
Počkej, EGR snad jede mimo specifické případy tak nějak pořád ne?
Počkej, EGR snad jede mimo specifické případy tak nějak pořád ne?
14:51:42
12.11.2020
12.11.2020

Bukaj
-> Borderer 12.11.20 10:24:47: Spíš s kufrem plnym cihel a na zahrádce stavební řezivo...
Když ty malý vleky jsou hrozně otravný - nic se do nich nevejde

Když ty malý vleky jsou hrozně otravný - nic se do nich nevejde

12:09:40
12.11.2020
12.11.2020

darklord
-> Nwkt: tak ale dsg neratajme za "automat", automat v pravom zmysle slova je ten, s menicom a nie "trpaslik na spojke"
11:37:48
12.11.2020
12.11.2020

dragon_cb_cz
-> Nwkt: A mně se lidi diví, proč mám tak rád hydroměniče 

11:32:20
12.11.2020
12.11.2020

Nwkt
-> Jarda/felda: jezdím služebákem s dsg po Praze a toho kdo to vymyslel bych zadupal do země a tu převodovku mu narval do prdele 

10:52:24
12.11.2020
12.11.2020

Jarda/felda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 23:11:38: kdyby jsi cukal po praze kde se rozjedeš na pár metrůů a stojíš a den co den tak tě to přejde
u nás vesničanů vede manuál




10:24:47
12.11.2020
12.11.2020

Borderer
-> dragon_cb_cz: Ale s kempíkem, ne tím hovádkem, co má Bukaj. 

10:20:18
12.11.2020
12.11.2020

Venca.
-> Eidy 11.11.20 23:37:42: Dobře napsaný, úplně s Tebou souhlasím 
Jinak já už má s automaty také něco odježděno, líbilo se mi to v rodinném autě, se kterým jezdí přes týden manželka a já do něj sednu jen o víkendu na rodinný výlet, ale při denním ježdění se za tím volantem bez řazení až skoro nudím (A to ten sedmikvalt ve spojení s biTdi funguje fakt skvěle). Ale jezdit denně po městě, tak je to možná úplně všechno jinak.

Jinak já už má s automaty také něco odježděno, líbilo se mi to v rodinném autě, se kterým jezdí přes týden manželka a já do něj sednu jen o víkendu na rodinný výlet, ale při denním ježdění se za tím volantem bez řazení až skoro nudím (A to ten sedmikvalt ve spojení s biTdi funguje fakt skvěle). Ale jezdit denně po městě, tak je to možná úplně všechno jinak.
08:42:19
12.11.2020
12.11.2020

dragon_cb_cz
-> Borderer: Když si vezmu, kolik baráků ty auta za totáče postavily, tak bych se toho tolik nebál. Pravda, tchán pak měnil spojku na 105L při nájezdu asi 25 tisíc 

08:40:53
12.11.2020
12.11.2020

Borderer
-> dragon_cb_cz: Já to spíš bral z pohledu, že aby mohl jet dolů a ty brzdy potřebovat, musel by se nejdřív vyhrabat nahoru. Možnost nahoru prázdný - dolů plný bych v tomto případě pominul. 

08:36:41
12.11.2020
12.11.2020

dragon_cb_cz
-> Borderer: To já bych se o ty brzdy fakt bál - protože na MBčku, kde byly brzdy prakticky nové (původní byly jen bubny, jinak prasata i obložení nové a brzdovka komplet taky, protože se měnil i HBV a komplet trubky a hadice) mi na jejich uvaření stačilo jedno pořádné zabrždění - přehoupli jsme se přes horizont, za ním trochu padák dolů a zároveň začátek obce, tak jsem na to trochu hamtnul. U cedule už šel pedál dolů... V autě jsme byli dva dospělí normálních proporcí (já trochu silnější, Michal hubeňour), trochu hadrů atd a plný kufr náhradních dílů
Ale přeložený to určitě nebylo.
To byl moment, který mě přinutil trochu přehodnotit přístup "vždyť se s tím dá jezdit stejně jako s moderním autem" a zbytek toho 3300 km dlouhého výletu už jsem jel podstatně opatrněji. V Alpách speciálně

To byl moment, který mě přinutil trochu přehodnotit přístup "vždyť se s tím dá jezdit stejně jako s moderním autem" a zbytek toho 3300 km dlouhého výletu už jsem jel podstatně opatrněji. V Alpách speciálně

08:17:56
12.11.2020
12.11.2020

Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.20 06:45:18: Jo, Dacia 1307 byl ve všech ohledech extrém
Byla to šestnáctistovka s nějakým tuhým přítlačákem a převod od pedálu lanovodem. Na tom autě jsem se pořádně naučil jezdit bez spojky, protože jsem měl problém s kolenem a to šlapání na spojku (tuhost pedálu v kombinaci s blbým úhlem posezu a tedy nutnost zatěžovat dosti ohnuté koleno) mi to koleno tak zhoršilo, že jsem pak půl roku kulhal...

Byla to šestnáctistovka s nějakým tuhým přítlačákem a převod od pedálu lanovodem. Na tom autě jsem se pořádně naučil jezdit bez spojky, protože jsem měl problém s kolenem a to šlapání na spojku (tuhost pedálu v kombinaci s blbým úhlem posezu a tedy nutnost zatěžovat dosti ohnuté koleno) mi to koleno tak zhoršilo, že jsem pak půl roku kulhal...
08:12:43
12.11.2020
12.11.2020

Bukaj
07:00:38
12.11.2020
12.11.2020

Borderer
-> dragon_cb_cz: Já bych se ani tak nebál, že zabrzdí jako o to, jak velkou rychlost vyvine a jestli se rozjede. Máme teďka daily na revizi LPG a tahám vlek za Škodovkou. Včera sem vezl cca 500kg a o jízdních vlastnostech už bych ani nemluvil - hlavně rozjezdy do kopce. 

06:45:18
12.11.2020
12.11.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
Ja se tem obchodakum nedivim, ze chtej automat do dejly karu, jestli s tim nalitaj hodne km. Obzvlast u auta, ktery ma srackovej motor bez vykonu uz je pak to razeni utrpeni. Viz Mazda 3, co jsem sedlal (nastesti jen chvili), tak clovek musel na okreskach radit i dvojku v mistech, kde nornalni auto jede na ctyrku... To proste na velkejch dalkach unavuje.
A jeste si vzpominam jak mel Bukaj sluzebni dacii doublecab nebo jak se to jmenuje, tak mel od spojky snad nejakej pocinajici zanet v koleni :-D ale to byl extremni pripad :-D
A jeste si vzpominam jak mel Bukaj sluzebni dacii doublecab nebo jak se to jmenuje, tak mel od spojky snad nejakej pocinajici zanet v koleni :-D ale to byl extremni pripad :-D
23:48:51
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Eidy: Jistě, však taky Jeníkovi říkám, ať kvedlá dle libosti. Tohle skutečně je dle vkusu každého soudruha. Právě proto úplně nechápu tu potřebu tvářit se, že kdo má auta rád, nemůže mít rád automat...
23:37:42
11.11.2020
11.11.2020

Eidy
-> Tuner#2, dragon_cb_cz: No tak, pánové. Dovolím si malou vsuvku. Tohle je vyloženě o názoru a vkusu. Já najezdil s automatem tisíce km a ano, je to pohodlný. Chci to? Ne. Proto mám ve všech autech manuál. Nicméně tohle je čistě individuální stejně jako názor na ženskou. Jednomu se líbí, druhýmu ne. Ale to neznamená, že je dobrá nebo špatná. Přestože já bych ji neojel, spousta jiných ano. S objektivitou nebo čísly to nemá nic společného.

23:23:52
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Nevzdávej. Nikdo tě nenutí. Kvedlej dle libosti.
23:11:38
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.20 22:42:01: Já si o tom fakt nevedu deníček, ale něco v tátově Scenicu (starý a tragický), něco ve firemních Octaviích DSG a v KIÍch, teď už něco málo s tchánojc Travellerem. Jinak jsem se svezl i s kamarádovo M4 a krátce s Ferrari 360 bohužel také na automat. Na sedadle spolujezdce v řadě Mercedesů ještě když byl náš zákazník majitelem VSP auto, s Panamerou a Cayane. Já myslím, že na určitý názor dost a dost a řazení pokud to jen půjde se nevzdám ani v autě do práce. 

22:47:40
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Že ty si něco nedokážeš představit je bohudík vcelku irelevantní - ono je tak nějak všeobecně známé, že tvoje představivost není nic moc.
22:42:01
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 22:34:18: Ehm, kolik km máš s automaty naježděno? Já asi jen 50.
22:34:18
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 11.11.20 22:25:46: Jo, jo, nikdy jsem automat neřídil, neslyšel ho řadit a jen jsem si o tom včera poprvé v 41ti přečetl v knížce. 

22:30:27
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.20 22:16:18: Já taky jezdím do práce spotřebákem a nedokážu si představit, že bych neřadil... Ale jo, máme tu 6 obchoďáků, když se objednávali nové Octavie tak tady byl jediný, kdo chtěl manuál... Všechny ostatní to "otravuje". Ono totiž s automatem snadněji vyřizují maily a telefony za jízdy... 

22:25:46
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Jo jo, s praktickou několikaletou daily zkušeností s provozem švédů v automatu v tématu o švédech celou stránku otravuju, zatímco ty se svojí letitou praxí s provozem Porsche s PDK tu konstruktivně přispíváš... oh wait, já zapomněl, ono to jsou vlastně jen vyčtené teoretické kecy.
Takže ano, prosím běž.
Takže ano, prosím běž.
22:16:18
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 22:00:46: Kluci ale řeší křápy na ježdění do práce, do krámu a třeba na výlet, ale z 90% ty dvě první věci.
22:00:46
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 11.11.20 21:40:08: reagoval jsem tady na to -> dragon_cb_cz 10.11.20 23:20:00: a celou stránku kde tady otravuješ s automatama. Mě to trhá uši i v Porsche, kdy to někdo nechá na PDK a je to prostě něco nepřirozeného a to jak to řadí tahá za uši.
Ale jo, už zase jdu, přečetl jsem si více jak stánku nesmyslů od tebe a ten vzduch tady teda slušně otravuješ ty.
Ale jo, už zase jdu, přečetl jsem si více jak stánku nesmyslů od tebe a ten vzduch tady teda slušně otravuješ ty.

21:40:08
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: A kterej že přesně z těch automatů který se tu řeší je ten strašnej?
Už jsi dlouho nikde neotravoval vzduch, co?
Už jsi dlouho nikde neotravoval vzduch, co?
21:29:52
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
To je strašný, na stránce kde všichni máme rádia auta někdo kope za tak hroznej automat?
nechápu už nic...

19:43:15
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> saskyn2: No říkám - jak kde, v případě té Aerovky když jsem jel za kamionem ustálenou 90, tak mi tam držel stejných 1800 otáček s Skem i bez něj, prostě pátej kvalt. A na žádný pádla při předjíždění jsem šmatlat nemusel - před začátkem manévru jsem si tam ručně tu trojku dal a dál už to vyřešila převodovka (neopře se o omezovač, ale při jeho dosažení přeřadí).
19:35:16
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> vhml 11.11.20 19:21:50: To je o dva a čtvrt litru lepší než já. 
Ale jestli za to nemůžou spíše ty cesty Plzeň - Coesfeld.
I tady v ČR to nebylo zrovna hedvábí.

Ale jestli za to nemůžou spíše ty cesty Plzeň - Coesfeld.

19:32:45
11.11.2020
11.11.2020

King
-> vhml:
Jo, jo...v dobach, kdy jsem se sluzebne presouval "vrtulnikovejma " rychlostma a v servisu jsem dostal v rozporu se smlouvama nejakou malorazni jebku (fiesta, i20...), tak to nikdy pod 10 litru nebylo :-)

19:31:56
11.11.2020
11.11.2020

saskyn2
-> Jarda/felda: Tak můžeš jezdit na Sko ne když tě to sere...
19:21:50
11.11.2020
11.11.2020

vhml
-> King 11.11.20 14:38:30: kamos obchodak kdysi po nejakym pruseru dostal pridelenou fabii htp 40kw na jezdeni po cely republice. To auto melo dlouhodobou spotrebu 9.5 

19:18:58
11.11.2020
11.11.2020

Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 11.11.20 18:57:59: třeba nový 1.2tsi tě nutí řdit už na 2000 což mi přijde dost málo
navíc je pak v činnosti EGR a zasírá to sání a problémy na světě

19:15:01
11.11.2020
11.11.2020

saskyn2
-> dragon_cb_cz: No to Sko ti to drží v otáčkách, takže si hned redy na předjíždění. Za mě teda mnohem lepší než tam pak při předjíždění šmatlat po pádlech. Ale tak každý to má jinak no.
18:57:59
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Ale prdlajs nenechá. A většina moderních "malorážek" potřebuje točit míň než 15-20 let starý "pořádný motory"...
-> saskyn2: Asi záleží jak v kterým autě, ne? Resp. co přesně to S-ko mění. Já používal podřazení pádlama jen když jsem chtěl mít kvalt ready a nafoukaný turbo. Jinak jsem se mohl na nějaký Sko vyprdnout, když to pošleš do podlahy, tak si to podřadí tak jako tak a 250 sobů je pořád 250 sobů
A dokud je pedál na podlaze, tak to točí do omezovače i v normálním módu... To jsem ale při předjíždění využil všeho všudy jednou, když se za SUV který jsem předjížděl schovávalo ještě jedno auto, kterýho jsem si nevšiml.
-> saskyn2: Asi záleží jak v kterým autě, ne? Resp. co přesně to S-ko mění. Já používal podřazení pádlama jen když jsem chtěl mít kvalt ready a nafoukaný turbo. Jinak jsem se mohl na nějaký Sko vyprdnout, když to pošleš do podlahy, tak si to podřadí tak jako tak a 250 sobů je pořád 250 sobů

18:19:25
11.11.2020
11.11.2020

Jarda/felda
-> saskyn2 11.11.20 17:57:02: to je další věc, ty malorážky potřebujou aspoň trošku točit a automat je nenechá 

18:05:21
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
Kdyby se dělaly normální šesti- a vícelitrové motory, stačila by třírychlostní převodovka. To je takovej rozumnej kompromis mezi automatem a manuálem, u kterého není potřeba téměř řadit. 

18:05:17
11.11.2020
11.11.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz 11.11.20 10:15:08: V technicaku je nejnizsi hmotnost 1650 asi, ale rekl bych, ze to neni pohotovostni... Ale ta bez kapalin, paliva atd, coz by odpovidalo... Musi to mit gumy se zvysenou nosnosti.
Jinak ten Bukajuv pristup, to me dostava taky :-) Osobne podnikat se skodovkou a furt pod tim lezet...
Jinak ten Bukajuv pristup, to me dostava taky :-) Osobne podnikat se skodovkou a furt pod tim lezet...
17:57:02
11.11.2020
11.11.2020

saskyn2
A není lepší dát Sko když vím že budu předjíždět? Pádla jsou podle mě k hovnu, já to nepoužívám. Taky čím novější auto tím víc to bohužel podtáčí kvůli emisím. Ale zase třeba dsg v OIII je oproti OII naprosto úžasně rychlý a hlavně ochotný reagovat na plyn.
17:41:15
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Navíc s automatem snáze aplikuješ fci luncheon meat control, nie? 

17:06:31
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> King: Nevím jak u Supa, ale u Aerovky to nebylo ani tak o pomalosti (ono bys to spojkou a fofrklackem rychleji nestihnul), ale spíš o ne úplně předvídatelnosti - ta doba mezi cvaknutím a zařazením nebyla vždy stejně dlouhá mi přišlo - takže ten pocit je z toho takový... no divný. To uznávám. Ale na situace "chci si připravit kvalt na předjíždění" to je naprosto dostatečný. Pro ostrou jízdu někde v zatáčkách úplně ne - alespoň já si na to úplně nezvykl... ale moc jsem se nesnažil, s tím ingotem to na řádění v zatáčkách stejně moc nebylo.