Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5917 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 17.05.2013 do 19.09.2025, založil/a David29
řadit dle data
13:28:51
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Pro slabší výkony je myslím relativně dobře funkční jeden aftermarket, nevím jestli NGK, Hitachi? Zeptám se ti. Ale třeba David fakt nic jinýho než origo nedává... ono už jí pak máš na furt, resp. dalších třeba 150-200t km.

Důvod je ten, že Trionic přes tu kazetu dělá třeba i detekci klepání a měření ionizace ve válci. A u většiny těch aftermarket to prostě funguje blbě nebo vůbec. U slabších výkonů to skončí třeba jen kontrolkou na palubce, u vyšších klidně dírou v pístu...

Ze stejnýho důvodu používat jen předepsaný NGK svíčky. Pokud tam dáš něco jinýho, opět riskuješ, že Trionic připravíš o informace který má dostat a v motoru se bude dít něco jinýho, než čeká.
13:14:15
04.02.2024
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.24 13:05:06: Tak i minimální ceny jsou někdy přes, ale většinou srovnatelné s konkurencí. Samozřejmě ani VIP nemá minimálky, ale dá se to vyžádat.
13:11:30
04.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Taky mě napadlo, že David asi ví, proč prodává tu lištu co prodává. Tak dík, vezmu ji od něj

A tak všeobecně...
Má/nemá smysl používat takový ty lepší svíčky, co maj víc patek ke kterým lítá jiskra? Nebo je to jen reklamní tah a význam žádnej? A ba naopak vzhledem k zapalování to může být i kontraproduktivní?
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 13:12:13
13:05:06
04.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> růža 04.02.24 01:34:30: I s VIP cenama je autokelly drahy... Autodilos umi vetsinu veco o neco levnejs. Ale objednavat se vyplati az na vetsi akce...
13:01:00
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: U kazety je všeobecné doporučení dávat jen origo... pokud máš svůj motor rád. Je to o dost víc než cívka.

A vždy zároveň s ní měnit svíčky, za předepsané NGK.
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 13:02:43
11:09:46
04.02.2024
Apple STS Chvojkovice-Brod
09:09:28
04.02.2024
David29
-> růža: Právě že mám, některý díly daj fakt levně.. Možná by to uměl i vrátit, kdyby to náááhodou nebylo tím

Taky si myslím, ne NKG by byla jistota


No a pro sichr se teda optám...
Blbnou otáčky.. Jemně to hapruje nahoru a dolu. Zpočátku to dělalo jen na volnoběh, citelný to bylo při zařazeným D - taky jsem obviňoval hydroměnič, případně nějakej systém volnoběhu.
Jenže ted už to dělá občas i na volnoběh při N a dokonce i při konstatní jízdě nebo mírném zrychlování... Takže se to zhoršuje.
To by mělo bejt ono, ne?
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 09:09:53
01:34:30
04.02.2024
růža
-> David29 04.02.24 00:22:32: ERA je vabank, půlka funguje, půlka se vrací na reklamaci. Ta dražší by měla být kvalitnější, ta levnější je vyloženě low-cost ("A" v objednacím čísle, jako aftermarket). Jak doporučují kluci, šel bych taktéž do NGK.

A pokud nemáš u AK známého s VO VIP registrací, tak to radši kup jinde. Jinak budeš platit o hromadu víc peněz za nic.
01:07:56
04.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 00:43:04: a bacha, nekdy muze nicit civky i velka elektrodova vzdalenost4
ale ja moc ohledne civek radit nemohu, kdyz u octy jsem vymenil asi 10ks :) ( tam je na kazdem valci) , ale zas na 1.3 a 1.4 mpi zadnou
00:58:59
04.02.2024
saskyn2
-> David29: však ERA taky neni nic drahýho rubiparts.cz/zapalovaci-c ivka-era-880082a
osobně bych měl větší důvěru v to NGK co odkazoval Jarda.
00:43:04
04.02.2024
David29
-> ajok: To je ještě větší rozdíl... A ne malej teda...

Zase nechci koupit něco levnýho, abych to řešil za rok znova 3
00:22:32
04.02.2024
David29
Máte někdo zkušenosti s dílama ERA?

Asi budu muset koupit novou zapalovací lištu, originál prej za 9tkč, Era asi za 5tkč...

A dokážete mi někdo vysvětlit, jaký je mezi nima rozdíl, krom ceny? 38
www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791

www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791
07:57:19
22.01.2024
ajok
Jinak já uhlovku chápu asi jako náhradu hypoidniho (šnekového) převodu s tím, že má menší třecí ztráty v prevodu, ale zas nepřenese zdaleka takový kroutak...
07:53:11
22.01.2024
ajok
-> dragon_cb_cz: myslíš Vítku, že u octy budu mít tu vůli taky na tisicihranu? Když mám 250tis.km, naftová atakuje 400tis.km a vůli tam nepozorují, já myslel, že to bude v ozubení a spojené i s tím množstvím oleje, já si do velkého plechu dělal průduch na vzduch, aby se uhlovka líp chladila
07:28:05
22.01.2024
David29
-> dragon_cb_cz: To mě napadlo.
A ta je kde? Hned teda za převodovkou nebo až za diferákem předku?
07:25:37
22.01.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Úhlová převodovka, tzn to co roztáčí celou tu sestavu směrem k zadním kolům.
07:23:35
22.01.2024
Sita
-> David29: taky nevim ale vybavila se mi uhlova naprava ze S130, alias vlecka 3
07:21:29
22.01.2024
David29
Prosím vás, úhlovka je co?
Předpokládám, že Volvo nemá ve výbavě rozbrus 3
06:35:48
22.01.2024
Borderer
-> dragon_cb_cz: Tak, úhlovky u Volva jsou tak na 200t km bez ohledu na to, jak moc terénem se jezdí. Vyžvejká se tisícihran.
14:41:56
21.01.2024
dragon_cb_cz
-> ajok 21.01.24 12:28:21: Kazí se manuály i automaty... když se to posere, tak to holt necháš zrepasovat no.
12:28:21
21.01.2024
ajok
-> dragon_cb_cz 21.01.24 11:57:32: me stve uhlovka i u moji octy taky, prvni majitel tam taky ten celozivotni olej nechal 150tis.km, menim v ni olej cca kazdych 30 tis.km (proste vypustim a dolivam prevodovku a necham to tam natyct) a vzdy neni nic moc - neco na magnetu a olej cernej, mam tam napln asi necele 2 dcl, hlukem se to neprojevuje, ale vule tam mozna bude ta, ktere rikam vule na kardanu, naftova ma tak min. dvojnasobek oleje, tam jsem to menil jen jednou a byl docela cistej, ale rakusaci oleje menili nad plan skodovky.

Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
upraveno 3x, naposled 21.01.2024 14:43:38
12:20:29
21.01.2024
Jarda/felda
-> ajok 21.01.24 03:30:52: ono jestli předchozích 150 někdo jen jezdil a sral na údržbu tak e to potom nasčítá 8
11:57:32
21.01.2024
dragon_cb_cz
-> ajok: Mám pocit, že ty úhlovky u Volva jsou známé slabé místo, nějak extra moc nevydrží...
10:37:12
21.01.2024
David29
-> ajok: Asi to dost používal a využíval výhod SUV 3 Nějakej lesák, koňař... Protože proč by jinak měnil i kouli
upraveno 1x, naposled 21.01.2024 10:38:37
03:30:52
21.01.2024
ajok
auto.bazos.cz/inzerat/... /xc90-25-benzinlpg-manual- 4x4rv2006.php
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?9
13:03:42
24.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: No ten skutečný tlak to nějak bere v potaz, ale přímé měření to není, to snad bylo naposled u T5.5 motorů, ty už máš T7.
13:01:10
24.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: To je vypočítavaný? Jsem myslel že to bude přes nějakou hadičku dle vytvářeného tlaku
12:59:13
24.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29 24.12.23 12:18:49: Ten turbo budík neber moc vážně, on neukazuje žádné reálné měření, je to taková vypočtená hodnota ze všeho možného... ale jinak jak jsem říkal, začal bych podltakama a vůbec všema hadicema okolo motoru a případně APC ventil. Silikonový podtlakový hadičky mají u Davida v metráži, vyměnit je komplet není myslím nijak zásadně drahé. Většinou jsou v dost žalostným stavu, pokud je ještě nikdo nedělal.
12:18:49
24.12.2023
David29
Chm, tak hydroměnič to možná nebude.. Zakopanej pes bude asi jinde

Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
13:09:10
22.12.2023
King
-> David29 21.12.23 12:44:45: To ale na mojí otázce nic nemění1
12:44:45
21.12.2023
David29
-> King: Já měl první automat kdysi v S80.. Já proti automatům vesměs nic nemám - spíš naopak.
Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
12:43:06
21.12.2023
Jindas
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 16:40:50: 40km pod plným do kopce, olej na 120C a nedal jsem tý S4 ani milimetr 3
Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.

Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.
upraveno 2x, naposled 21.12.2023 12:48:10
11:41:47
21.12.2023
dragon_cb_cz
-> King 21.12.23 11:40:23: Touha po topless byla příliš silná 3
11:40:23
21.12.2023
King
-> David29 21.12.23 10:22:09: Cože? Už ty, Brute, jsi rezignoval za volantem na svoje mužství?!1
10:34:04
21.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Hele jedna ze dvou situací kdy jsem se Saabem nedojel byla, když mě na manuálu odešla spojka... takže tak 3 Jinak netuším... asi bych se ozval Davidovi a probral to s ním. Nebo bych zkontroloval rozsah asistenčky v povinku a jezdil dál 3

V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...
10:22:09
21.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Tak to je ta horší varianta vlastně 3

Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl 3
Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?
10:15:46
21.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: B205 EGR nemá pokud mi paměť slouží.
10:09:59
21.12.2023
David29
Tak včera při skákání v koloně... lítali otáčky při D a stání. Až i nepříjemně to vyskočilo, že jsem musel víc stlačit brzdu.
Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.
Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě

Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
22:22:36
20.12.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Ono aby to taky nežhnulo, když se v podstatě jedná o průchozí rouru od katu dál. 3

Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu. 3
20:53:02
20.12.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 20.12.23 20:26:51: A to máš atmošku. Já to takhle poprvé zkusil očuchat jako u škodovky za chodu v létě a skoro jsem přišel o fousy a obočí. 3
Zvuk pětiválce líbí? 1
upraveno 1x, naposled 20.12.2023 20:53:49
20:26:51
20.12.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983 20.12.23 20:24:29: Original volvo, takže bych se nedivil, kdyby celých 20 let.

Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy) 3
upraveno 1x, naposled 20.12.2023 20:42:29
20:24:29
20.12.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 20.12.23 20:20:09: Původní byl kolik let?
20:20:09
20.12.2023
Borderer
Původní. 3
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Borderer vložen 20.12.2023 20:20:09
20:18:06
20.12.2023
Borderer
Tak je tam. Zvuk krásně decentní, ale když se rozehřeje a naloží se mu, řekl bych, že je to na hranici drzosti, vzhledem ke 170hp. 3
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Borderer vložen 20.12.2023 20:18:06
08:47:02
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> palinator: Jj tohle jsme teď řešili na chalupě při stavbě kamen. A když jsem kominíkovi říkal nějaký věci co nám k tomu řekl kamnář tak říkal "toho se držte, ten o tom něco ví, to není úplně běžný" 3 A zvládli se pak dobře domluvit.
08:38:32
19.12.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:
No, rezonanční frekvence sice ne, ale třeba turbulence a podobné věci se už v komíně dějí a třeba relativně nedávno jsem byl vyveden z omylu, že silnější komín je vždy lepší. Není. Počítá se i střední rychlost spalin na základě toho, co se do toho komína má připojit.
08:19:35
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> palinator 19.12.23 08:15:29: To platí jen pro nafťáky 3 Vážněji - asi jo. Hádám, že řada těch principů bude asi dost podobná. Akorát u komína asi netřeba řešit nějaké rezonanční frekvence atd. Ale tomu zase ty jako zkušený palič a kotelník rozumíš víc jak já 1
upraveno 2x, naposled 19.12.2023 08:20:11
08:15:29
19.12.2023
palinator
07:31:58
19.12.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Tak tohle je snad jedno z nej "S"ek, co sem viděl. 9 Ta barva tomu úžasně sedí.
Extreme Tyres