
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
22:56:28
07.06.2015
07.06.2015

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.06.15 22:37:49: Tak ještě ropnej vrt k tomu. 

22:45:02
07.06.2015
07.06.2015

palinator
-> dragon_cb_cz:
Racionální to nebude nikdy.
Racionální to nebude nikdy.

22:37:49
07.06.2015
07.06.2015

dragon_cb_cz
Já se poslední dobou čím dál víc zakoukávám do S60R... jen mám trochu problém s hledáním racionalizace, proč to koupit - přeci jen oficiálně hledám nástupce za dehtovou oktávku na dojezdy do práce
Zajímavý je, že od ženy to mám schválený...

13:49:36
06.06.2015
06.06.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Power of Bass 05.06.15 21:46:30: Dám pak vědět, teď lepím obklady na hajzlu a měl bych opatlanej telefon. 

13:48:37
06.06.2015
06.06.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 06.06.15 10:44:21: Přesně tak. Ale než jsem ho nahmatal, tak jsem si rozšteloval celou sedačku. 

10:44:21
06.06.2015
06.06.2015

Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983:
chleba určitě spadnul namazaným dolů



21:46:30
05.06.2015
05.06.2015

Power of Bass
-> Jirik_Tuňák1983 30.05.15 19:57:19: paráda :)
jestli se můžu zeptat zakolik s tím lítáš? a nemáš přestavbu na E85 ? :) do budoucna mě S80/V70 hodně lákají.. :P
-> Jirik_Tuňák1983 27.05.15 09:24:08: - fakt,že jo :D , btw cca kolem 6:50 pěkný plameny z laufu :)
jestli se můžu zeptat zakolik s tím lítáš? a nemáš přestavbu na E85 ? :) do budoucna mě S80/V70 hodně lákají.. :P
-> Jirik_Tuňák1983 27.05.15 09:24:08: - fakt,že jo :D , btw cca kolem 6:50 pěkný plameny z laufu :)
19:49:28
05.06.2015
05.06.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Tomas S 05.06.15 19:45:26: Bingo.
Zjistil jsem to až dneska po tejdnu, že jsem tam víc sešoupnutej a pořád to není nějak ono. 


19:45:26
05.06.2015
05.06.2015

Tomas S
-> Jirik_Tuňák1983: Nedotiahneš na pedále ?



19:41:29
05.06.2015
05.06.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 04.06.15 17:39:49: Učinil jsem zajímavé zjištění.
Jel jsem do práce a požíral za jízdy chleba s marmeládou. Když jsem sjížděl na parkoviště a otáčel se, tak mi vypadl z ruky a spadl mi mezi sedačku a vnitřní práh. Po zastavení jsem chcípl auto, ale netušil jsem, že po chcípnutí do vyndání klíčku funguje (asi chvíli, nevím) ještě elektrické nastavování sedačky a sedačku jsem si posunul lehce dozadu.
Výsledek zjištění je ten, že mám nyní nižší spotřebu. Můžete hádat proč.

Výsledek zjištění je ten, že mám nyní nižší spotřebu. Můžete hádat proč.

17:39:49
04.06.2015
04.06.2015

Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983:




15:26:04
04.06.2015
04.06.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt: A pak že se do sedanů nic nevejde.
Tyhle bedny jsou tam tři a nejsou ani naskládané. Kufry na dov. se tam vejdou lépe než do Picassa a plošně zbyde i víc místa na další tašky.

09:24:08
27.05.2015
27.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 26.05.15 23:08:59: Působí trochu vybydleně a zašle.
-> Eidy 26.05.15 23:47:08:
nezmar, ale ty ostatní autíčka to šrotuje slušně
-> francomk 26.05.15 23:58:44: To EVO ho vyloženě zdržuje.
-> Eidy 26.05.15 23:47:08:

-> francomk 26.05.15 23:58:44: To EVO ho vyloženě zdržuje.

23:58:44
26.05.2015
26.05.2015

francomk
23:47:08
26.05.2015
26.05.2015

Eidy
23:43:11
26.05.2015
26.05.2015

Eidy
Za mě buď první V70 XC nebo 850 T5R. Ideálně v nejlepší barvě, aby mi to ladilo do soupravy. 

23:24:07
26.05.2015
26.05.2015

Bukaj
-> Jarda/felda:
Toto Volvo se mi zrovna nelíbí...
...a podle první třetiny fotek to vypadá, že strávilo víc času v servise, než na silnici...
Toto Volvo se mi zrovna nelíbí...
...a podle první třetiny fotek to vypadá, že strávilo víc času v servise, než na silnici...

23:08:59
26.05.2015
26.05.2015

Jarda/felda
tak co volvisti ? auta.yauto.cz/volvo-s80-t
6-2195773.html
00:05:12
22.05.2015
22.05.2015

Hurdis
Dnes jsem koukal na ceny několika aut, která mám ve vlastnictví. Díky trhu, je to pořád stejně. Ale kouknul jsem náhodně na pár Volov. Název topicu je hrozná ujetost :-D
20:34:53
21.05.2015
21.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.05.15 18:37:55: Tohle je čoveče pocitově i lepší, než ve služ. Supovi. Slyšíš to příjemně hned u hlavy.
Pro soukromé hovory je tam i sluchátko pod loketkou.
Pro soukromé hovory je tam i sluchátko pod loketkou.

18:37:55
21.05.2015
21.05.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 21.05.15 17:52:57: Chapal bych v oblasti hlavy mikrofon, ale zvuk HF snad muze jit pres kvalitni audiosoustavu ne? 

17:52:57
21.05.2015
21.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.05.15 16:20:20: To je originální vestavba HF ne audio. 

16:20:20
21.05.2015
21.05.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 21.05.15 13:17:27: To doufam nemyslis vazne 

13:17:27
21.05.2015
21.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Včera poprvé vyzkoušeno. Parádně čistej zvuk. 

08:34:21
13.05.2015
13.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Jinak včera složeno a jezdím.
V autě klid.
V podstatě za ty komplikace může ta prachovka (potvrzeno z více zdrojů) a navíc jsem zjistil, že oproti té staré, která měla tu výztuž plechovou, proto je tak zrezlá, tak ta nová prachovka má střed plastovej (nějakej tvrzenej a očividně tepelně odolnej pičus).
Tomu se říká v tichosti nahradit sračkovej díl jiným se změnou výr. procesu.

V podstatě za ty komplikace může ta prachovka (potvrzeno z více zdrojů) a navíc jsem zjistil, že oproti té staré, která měla tu výztuž plechovou, proto je tak zrezlá, tak ta nová prachovka má střed plastovej (nějakej tvrzenej a očividně tepelně odolnej pičus).
Tomu se říká v tichosti nahradit sračkovej díl jiným se změnou výr. procesu.

12:55:50
12.05.2015
12.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Bude to použitelné a nebo to bude nějaká srajda?
www.amazon.com/Max-KT0103 31-Premium-Slotted-Drilled /.../ref=sr_1_13?s=automot i...
www.amazon.com/Max-KT0103 31-Premium-Slotted-Drilled /.../ref=sr_1_13?s=automot i...
10:26:20
12.05.2015
12.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Jo a ten střed co je u staré plechový, tak je u nové plastový. Tomu se říká tichá modifikace napiču dílu.
Ale na jednu stranu chápu, že slabá místa se objeví až s odstupem let.

10:13:31
12.05.2015
12.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Koupil jsem dnes ty nové krůžky. Slušnej rozdíl a z mého pohledu solidně napiču kvalita tej gumy, když ta stará prachovka nevydržela zlomek výdrže gum na starejch škodovkách.
10:13:21
12.05.2015
12.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Koupil jsem dnes ty nové krůžky. Slušnej rozdíl a z mého pohledu solidně napiču kvalita tej gumy, když ta stará prachovka nevydržela zlomek výdrže gum na starejch škodovkách.
10:02:07
12.05.2015
12.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 12.05.15 00:26:59: Ahoj. Asi to tak uděláme. Dnes jsme vyzkoušeli jiný kloub stejné značky (opět nový) a ten seděl nejlíp do FAGu v podstatě s nulovou vůlí u SKF byla menší než včera, ale ve FAGu to vycházelo lépe.
Tohle asi nikdy nepochopím. Vše je značkové a mělo by být kvalitní, očividně jsou ale možné různé výrobní tolerance.
Tohle asi nikdy nepochopím. Vše je značkové a mělo by být kvalitní, očividně jsou ale možné různé výrobní tolerance.
00:26:59
12.05.2015
12.05.2015

Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 17:15:36: neřeš drobnou vůli ta tam bude vždycky, foukni měděnou vazelínu slož to a srát na to ...
19:57:37
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.15 17:03:24: Asi se zeptám v těch Faborech jak radí Honza, páč už nemám možnost (čas) jinak shánět.
Tady je přímo katalog. Drážkované hřídele jsou na str. 16. Popis výrobků pár str. před.
www.loctite.cz/czc/.../95 484_Opravy_hdel.pdf
Tady taky něco je.
www.vkloziska.cz/lepidla- a-tmely/.../loctite---upev novani-valcovych-soucasti. html
Tady je přímo katalog. Drážkované hřídele jsou na str. 16. Popis výrobků pár str. před.
www.loctite.cz/czc/.../95 484_Opravy_hdel.pdf
Tady taky něco je.
www.vkloziska.cz/lepidla- a-tmely/.../loctite---upev novani-valcovych-soucasti. html
17:15:36
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> vhml 11.05.15 17:12:18: Stejně mi to přijde divné, že je byť drobná vůle i u nových dílů.
Jeden mechanik co dělá auta už 30 let říkal, že je to normální, že tam vždycky vůle je.
Jeden mechanik co dělá auta už 30 let říkal, že je to normální, že tam vždycky vůle je.

17:12:18
11.05.2015
11.05.2015

vhml
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 16:35:26: v prácí vůli v drážkování lepíme Loctitem 270. Sice je oficiálně na šrouby, ale kdo ví proč ho máme předepsanej na drážkování.
Zajdi do Kolárovky do Praktiku, jsou větším dealerem Loctitu
Zajdi do Kolárovky do Praktiku, jsou větším dealerem Loctitu
17:06:24
11.05.2015
11.05.2015

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: A co napsat prodejci mejla s tvym problemem a on te neco vybere? Precijen tomu asi budou rozumet vic, kdyz v tom delaj, a tady by byly jen dohady. Ale treba ten prvni je do 0,15 mm, tak bacha na to. Chtelo by to alespon cca vedet, jak velkou vuli tam mas. Sice podle tveho popisu bych typl, ze to bude pod desetinu, neb desetina je uz celkem slusnej vakl, ale jistota je kulomet... :) Kazdopadne bych se s otazkou co vybrat radeji obratil na prodejce, kterej o svem sortimentu bude mit (snad) prehled a vic info 

17:03:24
11.05.2015
11.05.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
Tenkrat jsem to bral ve Fabory na radu prodavace co tam tehdy delal. Jinak normalne nakapat a narazit.
16:55:51
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Je toho fakt dost, ještě tleto:
www.loctite.as/loctite-63 8-10-ml-upevnovac-spoju-vp
Ale co je to správné. :-D
www.loctite.as/loctite-63 8-10-ml-upevnovac-spoju-vp
Ale co je to správné. :-D
16:53:21
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Mohlo by to být tleto?
www.loctite.as/loctite-64 8-5-ml-upevnovac-spoju-vp
www.loctite.as/loctite-64 8-5-ml-upevnovac-spoju-vp
16:48:19
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.15 16:41:28: Kde bych to mohl pakupiť a kolik se toho dává do těch drážek prosím? 

16:41:28
11.05.2015
11.05.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 16:35:26: Na vymezovani vuli valcovych spoju. Je jich mraky. Cislo tusim 231 ale 100% si to uz nepamatuju.
16:35:26
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.15 16:05:58: A kterej Loctite to prosím byl? Ono se to přímo jmenuje na vymezování vůlí?
16:05:58
11.05.2015
11.05.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 15:52:33: Zalepit Loctitem. Mel jsem na stare vlecce vuli na zadnim naboji, cvakalo to pri rozjezdu a povolovalo to matku. Placnul jsem tam vymezovani vuli, zatahnul, nechal den stat a od te doby to jezdilo az do zastavby kotoucu...
16:03:18
11.05.2015
11.05.2015

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Az 0,4 mm? No tak asi jo no :) Ale to je uz vule jako krava, kde bych tomu lepidlu osobne moc neveril. Ono se to mozna nezda, ale 0,4 mm to je uz dobry peklo :) Pokud to tam nasunes volne a vakla se to tam temer neznatelne, tak bych se lepeni vubec nebal a s klidem to nechal udelat. Osobne bych to ale urcite neskladal bez toho lepeni, pokud tam ta mala vule uz je. To by sis ten tisicihran akorat casem vykvrdlal a pak uz te nezachrani ani to lepidlo. Jediny co, ze proste pri rozebirani je vetsinou (zase ale mozna existujou i jiny druhy lepidel - nevim) potreba to zahrat na nejakou teplotu, aby lepidlo povolilo. Jak jsem psal, v praci kluci na dilne lepi dost veci - jak ulozeni hrideli, tak zavity a nikdy nebyl problem. Ani s pevnosti a spolehlivosti spoje, ani s demontazi.
15:52:33
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> Syny 11.05.15 15:33:12: Měřit jsem to neměřil, ale nasuneš to do sebe volně a v obou rukou při hejbání tam a zpět slyšíš drobné klapání. Pán z té firmy s výrobou a repasí poloos říkal, že ta lepidla vezmou i 0,4 mm, ale až taková tam není. Dělá to prý běžně a pokud by se mu některá z poloos měla vrátit, tak ji má označenou, aby věděl, že ji má před rozebráním zahřát.
Spíš co by to dělalo, kdybychom to jen namazali a složili tak jak to je. Přeci jen je na konci poloosy dost velkej moment a to auto má 210 PS a 320 Nm už od 1500 rpm, takže tam jde knedlík už skoro od volnoběhu.
Spíš co by to dělalo, kdybychom to jen namazali a složili tak jak to je. Přeci jen je na konci poloosy dost velkej moment a to auto má 210 PS a 320 Nm už od 1500 rpm, takže tam jde knedlík už skoro od volnoběhu.
15:33:12
11.05.2015
11.05.2015

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Lepidla bych se uplne nebal. Co pouzivame v praci tydle ruzny Loctite lepidla, tak po ohrati na nejakou teplotu jdou normalne dily rozebrat. Otazkou je co mas pod pojmem "drobna vule na tisicihranu". Chtelo by to nejak omerit... Vule v ramci setin to zalepi, u desetin uz bych si nebyl tak jistej (ale nevim, nechci psat bludy). Nevim presne jaky druhy tech lepidel jsou, na jaky zatizeni a na jaky vule (je toho mraky), ale vydrzi to docela dost a zpetne rozebiratelny to taky je.
15:17:48
11.05.2015
11.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Teď máme trochu dilemato.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
13:54:21
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:34:48: U mě to bylo fuk, u mě se šlo buď po kloubu a nebo ložisku, takže jsme to potřebovali stejně oddělit.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
13:53:01
09.05.2015
09.05.2015

Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:34:48: Koukal jsem teď na jeden web a fakt se to nemaže. 
Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...

Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...
13:34:48
09.05.2015
09.05.2015

suri
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:23:08: to neviem , a nedalo sa to rozobrať nejak rozumne že by si manžetu rozrezal a vyklepol "poloos" z klbu ? už som to tak robil , s tým že dáš dole spodný čep , čep riadenia a musíš chytiť blickami poloos a druhý človek ju musí sekáčom vyraziť z klbu , potom vymeníš manžetu , namažeš a klepneš nazad , blbá robota ale už som to na fábii tak robil , proste nešiel klb von