Fiat a talianske autá

prohledat
2214 příspěvků (zobrazeno 1301 až 1350) od 03.04.2017 do 19.09.2025, založil/a minno
řadit dle data
11:50:24
12.12.2019
dragon_cb_cz
-> gim 12.12.19 11:37:14: Tak lehlé vstřiky a čerpadlo při tomhle nájezdu mě až tak nepřekvapuje (speciálně pokud to nedostávalo žádnou extra naftu). Alespoň jsou ty vstřiky rozumně repasovatelný.

Ale ta hlava a převodovka jsou blbý (a ani jedno myslím není u 159 nevídaná závada). Výměnu ložisek převodovky si střihnul kamarád u 159 s nájezdem pod 100 tisíc 8
11:37:14
12.12.2019
gim
Pár let nazpátek jsme měli na sesterské firmě na Slovensku 159 JTD jako služebák. Tedy spíš jednatel si ji koupil a po 3 letech ji poslal dále do obchodního týmu. Ty první 3 roky v pohodě - tolik nejezdí, takže auto mělo něco málo přes 100kkm. Obchodák na tom za dalších 5 let nalítal dalších 300, to už bylo horší. Závady začaly hned od převzetí, a za ty roky se do auta nasypalo skoro tolik co stálo. Turbo, vstřiky, čerpadlo, převodovka, hlava, všemožné hadice,... Poslední kapkou bylo, když se jim to cestou na veletrh s klienty na palubě, hodilo do nouzáku (hadice od turba) a oni jeli od Vídně do Mnichova v nouzáku max.80kou. To už jim náš majitel dal nůž na krk a donutil slovenské vedení nakoupit nová auta pro obchoďáky (všichni auta nájezd 300+). Ale auto to bylo krásný.
upraveno 1x, naposled 12.12.2019 11:37:27
10:52:32
12.12.2019
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: 3 3 3
no jako ja tohle ani nedelam ani neopetuju
10:44:56
12.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 12.12.19 10:33:30: Ale když se potkají po cestě dva škodovkáři a stojí jim z toho pak tři dny péra, tak se nad tím tolik nepozastavujete. 3
10:33:30
12.12.2019
Sita
-> palinator: Koprivku asi ne, ale proste nad tim vic asi premejslim.
Obecne pozdrav mezi cizima lidma beru jako urcitou vycpavku, nebo jako urcitou navyklou reakci, ktera uz me nerozhodi... Ale zdraveni mezi ridicema jen proto ze maji nejakej mirne ojedinelej model mi prijde zbytecny, nebo presneji necekany. Asi jako kdyby me treba misto obligatniho pozdravu v cekarne u doktora zacal nekdo nabizet kus svoji svaciny 3
upraveno 6x, naposled 12.12.2019 10:35:03
10:26:42
12.12.2019
palinator
-> Sita:
A když tě pozdraví nedejbože neznámej člověk mezi dveřma, tak taky dostaneš kopřivku?
10:18:45
12.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 12.12.19 09:23:26: Třeba jsi zrovna nesvítil. 3
-> Syny 12.12.19 08:12:06: Ano a jogurt na jahoda. 3
09:23:26
12.12.2019
Sita
mne nedavno, kdyz jsem jel se svoji T4kou, pozdravil nejakej protijedouci majitel T4 (mimochodem nic moc stav :) a bylo to poprvy za 15 let co to auto mam kdy jsem zacal uvazovat o prodeji 3 Opravdu tohle mi prijemny neni a nikdy nebylo...

Ale sorry za OT...
upraveno 1x, naposled 12.12.2019 09:23:54
08:12:06
12.12.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 20:34:39: 3 A mels z toho hrejivy pocit v podbrisku? 3
08:08:09
12.12.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
My se zase občas s Octaviemi I během cesty počítáme, kolik nás potkáme ve stejný barvě a karoserii. 3
20:34:39
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> radekp 11.12.19 20:28:39: To s tím zdravením je pravda.
Pro mne byl např. neskutečný zážitek někdy předloni, když jsem jel na Plzeň a někde v půli cesty jsme se za jízdy sešli v jednom směru celkem tři S60 stejného modelového roku. Černá, červená a taková ta písková. Jeli jsme pak v jednom chumlu a lidi dost čučeli. 1 Právě kvůli tomu, že to není úplně běžně potkávané auto a tady hned tři umytý kousky.
20:28:39
11.12.2019
radekp
Myslim ze to nejsou vazne zavady. Kdyz vidim, co se meni u firemnich Oktavek a Passatu, tak tohle mi prijde cajk. Ve vw je kvalitnejsi interier, packy pod volantem maji presnejsi chod.
Ale u Alfy si uzivam nizsi sportovni posed, lepsi jizdni vlastnosti, sportovni interier, nadcasovy vzhled.
Mista vzadu je malo, stejne tak v kufru.
V neposledni rade zvedne naladu i to, ze se majitele zdravi...
20:20:16
11.12.2019
radekp
Kdybych mel udelat vycet zavad za 4 roky:

-saknouci hladic oleje- ojedinela zavada, vyreseno bazarovym kusem
-sjizdeni vnitrnich hran gum- konecne vyreseno jinou geometrii
-vrzajici omezovace dveri-nove
-praskla hadice od turba- koupe silikonove hadice a hlinikove trubky
- zasekle original radio- vyreseno montazi ramecku a aftermarket radia
- castecne fungujici tlacitko menu- zatim neresim
- casteji odchazeji zarovky H7 a osvetleni Spz
- klouzajici spojka, ale mam zvyseny vykon a pres 200 na tachu.
20:09:19
11.12.2019
radekp
Tak ja si zatim Alfy porad uzivam. Klep klep. Jde videt ze je to jina mentalita mez Das Auto groupe, ale ja asi hodnotim srdcem a tech par chyb rad odpustim. Oproti Oktavkam, Golfum a Passatum mi tohle auto neprijde nudne.
17:23:26
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.12.19 16:50:21: Souhlasím, fatální závady. Asi jsem snad ještě neslyšel, že by někdo z lidí, kteří mají / měli Alfu, že by neodjeli. A to měl jeden kolega starou vybydlenou 156ku, které svítila přístrojovka jak Las Vegas, ale do práce přijel vždycky. 3

-> MXMarek 11.12.19 16:38:19: Rádio bych ani nesměřoval za AR, ale za Blaupunktem. 3 S autoklimou zkušenosti nemám, ale počítám, že modul bude stejný jako mám v jednom autě a tam to běží spolehlivě.
Spíše se jedná převážně o sešlost stářím. Až budeme staří, tak taky budeme váhat, jestli se jdeme vysrat a nebo se posereme cestou. 3
upraveno 1x, naposled 11.12.2019 18:10:24
16:50:31
11.12.2019
dragon_cb_cz
16:50:21
11.12.2019
dragon_cb_cz
-> Luky: Tak pod "furt se to sere" si člověk představí spíš fatální závady, tohle je jen taková italská vrtošivost 3 Saab se mě jednou pokusil zmrazit taky - když při servisu sundavali nárazník a zapomněli pak zpátky zapojit čidlo vnější teploty 30
16:49:50
11.12.2019
MXMarek
-> Luky: No nevim, jestli se to tak da shrnout. Treba ten B-sloupek se nestal vubec, ale me sral v kazde krizovatce 3
16:46:53
11.12.2019
Luky
-> MXMarek: Alfy neznám, ale jak to tak čtu tak já bych řekl že většina těch "vlastností" byl důsledek že se to furt sere 1
16:38:19
11.12.2019
MXMarek
-> Jirik_Tuňák1983: To ani ne - je to trochu v rozporu s hospodou, ze AR se furt serou 1 . Par zavad bylo, ale ty budiz odpusteny, preci jen to nebylo nove auto. Ale co me vytacelo, byla treba funkce automaticke klimatizace - ta si proste zila vlastnim zivotem. Ikdyz venku mrzlo a clovek by chtel teplo, tak ta klima se rozhodla ze mi je asi hic a pustila naplno ledovy vzduch. Nebo pri jizde na dalnici misto MP3 zacal z repro rvat neskutecne hlasite vysoky ton a neslo to nijak vypnout. Takze jsem po dalnici musel jet dal, az se objevilo parkoviste a tam zastavit, chcipnout a par minut pockat. Pak jsem konecne mohl pokracovat dal. Ale jak to zacalo rvat, tak jsem se malem posral, jak clovek vubec netusi, ktera bije... A to prehravani MP3 - taky hrozne... Bylo to na radiu nezavisle a bezelo to na Windows = katastrofa. Tohle jsou veci s kterymi se da zit, ale proste to cestovani otravuji. A pak tam byly zavaznejsi veci - jako treba spatny vyhled pres B-sloupek(!) - a to jsem celkem maly, ten kdo musi mit sedacku vic vzadu, ten v krizovatce doleva nemuze videt nic, bez toho aby se poradne predklonil... Nebo mi vadil chod pedalu spojky, strasne dlouhy, ale spojka zabirala na malem kousku. Spojka byla i poddimenzovana, pri plnem kroutaku, kdyz poradne fouklo turbo, klouzala...
16:18:50
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
15:58:36
11.12.2019
MXMarek
-> Jirik_Tuňák1983: Ze by AR = spatne, tak jsem to urcite nemyslel. 159 je zvenku i vevnitr nadherne auto, ale proste je u ni dost veci spatne. Ze zacatku jsem byl z toho auta nadseny, tak jsem to vse prehlizel, ale po par desitkach tisic km uz to moc neslo a dost casto jsem mel chut to auto zapalit...
15:51:43
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> MXMarek 11.12.19 14:56:56: Záleží na tom, jak jsi měl udržovaný kus - tzn. kdo to měl před tebou. Rozhodně bych to neviděl tak, že AR = zákonitě špatně.
14:58:39
11.12.2019
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 14:06:11: vše původňí 1 Jinak zajímavé takhle málo jetý
14:56:56
11.12.2019
MXMarek
No, ja jsem rad, ze po AR159 mam ted uplne obycejnou O3...
14:50:39
11.12.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 14:46:13: Myslím že zásadní problém té 3.2 JTS je, že to není Busso, což mu Alfisti neumí odpustit 3

A souhlas, speciálně když je to Ti, tak je to dodnes nádherný auto. Ne moc praktický (je to uvnitř dost malý), ale krásný. A asi by tomu slušel i silnější motor než ta 1750 TBi, ale reálně jsem s tím nejel, tak neumím posoudit.
14:46:13
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> radekp 11.12.19 14:12:42: Málo najeto, no. 1 Ale u toho TBi je to fakt hodně brzo, i tak to ale dělal po takových 8 - 10 letech?

-> Jarda/felda 11.12.19 14:30:00: Asi bych to neviděl tak hnědě. 3 I po tolika letech je to překvapivě pořád moc hezký auto. Teď jsem viděl u nás v Plzni v Olympii zaparkovanou bílou 159 SW a vedle stála přes uličku stříbrná Brera. Ta Brera je taky hodně zajímavé až svérázné kupé. Teď jsem někde viděl inzerát na Breru 3.2 JTS 4x4 (atmo 191 kW). To je pěkné. Je tam myslím Torsen atd., ten motor je z nějakého Holdenu bo tak něco a měl nějaký vrtoch, ale už nevím jaký. Myslím, že to nebylo nic neřešitelného.

Docházejí málo jeté kusy, za chvíli už to bude investice. :-(
upraveno 1x, naposled 11.12.2019 14:47:23
14:30:00
11.12.2019
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 14:09:44: ty 159 v kombajnu se mi vždycky líbili jen jsem nenašel odvahu si to koupit 8
14:25:45
11.12.2019
dragon_cb_cz
-> radekp: Předepsaný interval je tuším 4 nebo 6 let? Já je na jedné Fábii nechával dělat po sedmi tisících 4
upraveno 1x, naposled 11.12.2019 14:26:05
14:12:42
11.12.2019
radekp
-> Jirik_Tuňák1983: si vždycky říkám, že mi jednou upadne flexa1
V 11 tisících rozvody?9
14:09:44
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
14:09:37
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
A tohle je taky pěkné. 1750 Tbi. Hodně povedený motor. "Ti" podvozek atd.
auto.bazos.cz/inzerat/... /alfa-romeo-159-175-tbi-20 11-sw-147kw--54-000km.php
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 11.12.2019 14:09:37
14:06:21
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
14:06:11
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
15:50:34
01.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jirik_Tuňák1983 30.11.19 15:45:54: Po rozebrání mu nic není, jen musím po té akci koupit nové gumičky a složit. Nepochopil jsem ten problém se zatočením ani jeden z nás, tj. kámoš a já. Mimochodem, levý brzdič má opačný závit na pístku.
18:38:09
30.11.2019
dragon_cb_cz
-> michael 30.11.19 15:59:39: Něco takového už víc jak 10 let zpátky vyrobil Jaryn z Citroena 2CV... Budku kuchnul podél a zúžil to na jednomístné a vzadu otočil ramena místo ven směrem dovnitř a dosáhl přesně stejného efektu. Když jsem pak viděl, jak to v dálničním tempu rozkýval způsobem, že si z okénka málem šáhnul na asfalt, bylo mi mírně řečeno nevolno...
17:04:55
30.11.2019
darabos
-> michael 30.11.19 15:59:39: kamarát mi v lete poslal fotku podobného čuda z Nemecka, Škoda Fábia WTF 3
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od darabos vložen 30.11.2019 17:04:55
16:31:51
30.11.2019
Lubes120
-> michael 30.11.19 15:59:39: neviem ci dokonca není toto vozítko aj v jednom videu na nurgburgringu
15:59:39
30.11.2019
michael
Zajímavé.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od michael vložen 30.11.2019 15:59:39
15:45:54
30.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 24.11.19 19:51:34: Tak na pravé straně to pomohlo, poromazal jsem to a šlo to dobře, ale na levé straně bude asi nějakej dojebanej ten samostav, protože mi to vytlačilo pístek asi víc a ten teď nechce zpět. Jde s ním točit, ale neleze dovnitř ani s povoleným odvzdušňovákem a spíše mám pocit, že se asi nechce chytit toho šroubu, protože je pístek skoro nadoraz venku a když ho chytnu, tak s ním mohu hýbat. Asi budeme muset ten brzdič sundat a zkusit to sesadit venku. 10
O levém brzdiči jsem slýchával často, akorát nevím, už v jaké to bylo souvislosti, pozitivní to tuším nebylo.
upraveno 1x, naposled 30.11.2019 15:47:38
21:01:18
24.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 24.11.19 19:51:34: Tak mechanismus ruční brzdy zatuhlý není. Nevím jak se to projevuje na pístku, ale na páce se při tahání za ručku mechanismus normálně hýbe a i ve velkém rozsahu, jako jsem viděl na videích, kde dělali repas a nebo dávali nový brzdič. Zkusím tedy ještě vysunout pístek, namáznout, jak říkají kucí a pak i ten fígl s tím, jak píše Apple. Podle tohoto už to může být jedině na tom pístku. Teď je otázka, jak moc zabrat, při tom natáčení zpět. Všechny pístky, u brzd, které jsem dělal, jsem povětšinou zatlačil bez problémů.
19:51:34
24.11.2019
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jirik_Tuňák1983: jj, pak uplně v pohodě
19:46:18
24.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 24.11.19 19:44:38: To bych mohl taky zkusit. Pak už ti to šlo volně?
19:44:38
24.11.2019
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jirik_Tuňák1983: dneska sem dělal zadek na Lybře, s jednim sme pomalu nehnuli ani ve sveráku(a to sem ho pred 14dny pracne zašrouboval), nakonec sem klíčem jakoby zatáhol ručku a šlo ro jak po másle,druhá strana uz bez sundani z auta stejnym zpusobem naprosto bez násilí
19:13:12
24.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 24.11.19 19:04:00: Ještě zkusím na prázdno příští týden ten mechanismus ručky s úplně odpojeným lanovodem. Ručka normálně povoluje a utahuje, ale nevím, jaký má mít ten mechanismus krok.

Jak říkal Molso to s tím nástavcem, kterým se jen zatočí pístek. Já právě nevím, kolik má jít ten pístek zatočit (abych třeba něco nestrhl) a od kdy už stačí pouze komprese. Ale je to fakt divný, no.
19:04:00
24.11.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Vytlačím si pístek nohou ještě kousek ven a stříknu pod manžetku sprej.. Používám na to obyčejný multi od Würth.. Mastný pístek se pak mnohem lépe zatáčí, netrpí tak moc gumka, jako když jde na sucho a zároveň je to pod manžetou mírně konzervované proti vlhkosti a oxidaci..
upraveno 1x, naposled 24.11.2019 19:20:04
18:14:04
24.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> MOLSO 24.11.19 18:03:18: Zhruba takto ho mám vyjetý, jako je na videu ve 2:07. Hledal jsem něco, co by mi napovědělo.
How to change rear brake discs / rear brake rotors on FIAT BRAVO 2 (198) [TUTORIAL AUTODOC]


Myslíš to vpravo dole? A nemůžeš na té šroubovici ruční brzdy na pístku něco zkurvit?
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 24.11.2019 18:14:04
upraveno 1x, naposled 24.11.2019 18:15:51
18:03:18
24.11.2019
MOLSO
-> Jirik_Tuňák1983: býva to zatuhnuté aj po 2 rokoch denného jazdenia .... v sade s prípravkami na taltačenie piestika býva aj koliesko s dierou pre 3/8 golu, strmeň si uchytím za jeden vodiaci čap o nápravu a piestik prtetočím s golou , po cca otáčke sa to "odsekne" a potom to už ide normálne.
17:22:00
24.11.2019
Jirik_Tuňák1983
Dnes jsem mysle, že mi praskne pytle u Karolíny auta. Chystal jsem se měnit zadní destičky a kotouče a nakonec, vzhledem k tomu, že je neděle a nemám na to už čas, jsem to musel zase složit dohromady se starejma dílama. Všechno šlo povolit krásně, vyndal jsem destičky, kotouč, ale když jsem se chystal zatlačit (+ zatočit) pístek dovnitř, tak jsem s ním pohnul pouze kousek a dál ani prd. Lanovod od ručky volný, nádobka otřevřená. Zkoušel jsem i nastartovat, taky nic. Jako by pístek chodil jen v určitém místě. Když jsem chtěl pístek proti směru hodinových ručiček vytočit, tak to šlo, stejně tak zpět, ale v určitém místě jsem s ním už tím přípravkem na brzdové pístky nehnul. Příští týden ho mohu případně ještě zkusit vyšlapat (jak mi poradil Saskyn), ale vzhledem k tomu, že destička už nebyla nejsilnější, bylo ho po odhrnutí prachovky dost vidět a je čistý. Možná, ještě jestli není v prdeli ten mechanismus ručky, ale nezdá se mi to. Na druhou stranu, vůz často stojí ve svahu na ručku i několik dní. Druhou stranu jsem už nerozebíral. Máte ještě někdo nějaký obecný tip na zadní kotoučovku s manuální ruční brzdou?
upraveno 1x, naposled 24.11.2019 17:24:45
Extreme Tyres