Sedr vs. Lekr

prohledat
597 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 11.06.2014 do 06.08.2025, založil/a BooCheer
řadit dle data
21:54:16
27.08.2016
zedd
Přesovám se do druhého tématu 1 Tak jsem pořídil z vrakáče Lekr, teda vlastně ještě původní Pierburg, upravil jsem podložku, usadil, zapojil, a dokonce to i chytlo, napodruhé. je to 130ka motor.Karbec jsem předtím rozebíral abych ho trochu vyčistil, byl pěkně zahnojený, takže kdoví co jsem všechno rozhodil. Měnil jsem membránu pumpičky a těsnění pod víkem. Sytič jsem prozatím prasácky napojil tak, že jsem na něj navedl hadici od termostatu, a vývod do nádobky. Za plynem jde krásně, ale nevím co s volnoběhem.Když pominu chování motoru za studena, nechal jsem to zahřát na normální teplotu, že se až spínala sahara, ale volnoběh zůstal uplně nahovno. Pochopil jsem že s bohatostí tady asi moc nenašteluju, nevim jak moc by se měl zhruba šroub vytočit. Horní klapka od sytiče byla při zahřátí uplně otevřená, ale motor sebou strašně škube a sotva běží a kolísá to. Za studena byla klapka jen lehce pootevřená. Když jsem začal přitahovat šroub volnoběhu co tlačí na klapku tak se srovnal ale až od nějakých 1300 otáček, jak je to níž, tak je to prostě dost blbý. Kde by mohl být problém? s tímhle karbecem mám minimum zkušeností, tak jsem rád za každou radu, tohle téma jsem pročítal už celé, nevim jestli to vůbec budu schponý nějak rozumně nastavit bez nějakých přípravků7
08:59:04
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: ja vyndal co zbylo a na ruce se mi to rozpadlo na prach :-D
08:57:50
04.07.2016
minno
-> Sejki: Ja som nechával myslím staré, nič tomu nebolo. Membránu som dal novú.
08:54:51
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: tyjo to je ono, diky moc, ja to tam mel uplne rozpadle...
19:55:25
03.07.2016
Sejki - zrušená registrace
Pod membranou akceleracni pumpicky u LEKRu je pruzinka a pod tou pruzinkou by mela byt nejaka planzeta co pousti palivo z plovakovky jen k membrane... da se to jeste nekde koupit?
16:32:16
15.01.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: Hadicové peklo jsem vytvořil tak, abych nemusel vrtat do sání. Čili za výstup ze sání jsem dal rozdvojku a prohnal to i sytičem. Kupodivu to funguje dobře. Sání mám zapojené zatím do série s topením. Když je topení zavřené jde trochu kapaliny bypasem. Rychle se to ohřívá a když je topení otevřené jde ochlazená, ale stále dostatečně teplá voda teprve do sání.



Pulldown mám na mysli tu černou podtlakovou blbinu co ovládá klapku sytiče po nastartování.
15:53:26
15.01.2016
xerox422
-> minno: pulldown ak dobre viem je objemovy ovladac, to co je na vacsine lekroch uz zle.
15:45:11
15.01.2016
minno
-> Jiskra: Nemáš za čo, ak ti niečo z toho pomohlo...som len rád. Čo myslíš tým pulldownom?

Inak čo si to spravil za hadicové peklo pri tom motore? :)
14:17:43
15.01.2016
Jiskra - zrušená registrace
Foto...
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od Jiskra - zrušená registrace vložen 15.01.2016 14:17:43
14:07:20
15.01.2016
Jiskra - zrušená registrace
Tak jsem přes vánoce nasadil LEKR. Předtím jsem měl EDSR 120. Už ten zinkový krám snad nebudu potřebovat, protože Lekr je paráda. No EDSR nebyl špatný, ale Lekr je prostě jinde. Spotřeba 5,5l - 6/100km Mám to v sériové užovce s trochu polazeným podvozkem, protože jinak je motor výrazně rychlejší než podvozek. Chtěl bych poděkovat Minnovi za rady a úžasnou fotodokumentaci ze které jsem čerpal a prakticky to celé okopčil 5 - díky. Foto zatím jen z mobilu, ale jako důkaz postačí :-).



Při zástavbě jsem se mimo jiné potýkal s těmito problémy:

- první start nevyšel, závada a výměna Pulldownu a OK.

- motor při požadavku na plný výkon ztrácel tah a střílel do výfuku. Problém způsoboval zařazený dodatečný filtr paliva. Jeho vyjmutí závadu zcela odstranilo.



Jinak montáž nebyla zdaleka tak náročná jak jsem si myslel. Lekr byl součástí motoru z vrakoviště (cena komplet motoru z havarovaného Favorita - 1300 kč, motor najeto 89 000km), takže jsem nic neladil a krom výměny Pulldownu a seřízení volnobežných otáček jsem nic dalšího nemusel nastavovat. Lekr nyní pracuje naprosto spolehlivě a mám velkou radost. Škodě zdar :-).
upraveno 1x, naposled 15.01.2016 14:20:28
20:56:46
07.12.2015
xerox422
Vyriesene falosneho prisavania, bola to netesnost pri sacom potrubi, na hadici alebo tesnenie pri sacom. Testoval som ako sa to sprava ked nahle zacne prisavat, tak hned skape.4

Vyriesene aj kolisanie otacok, vymenil som veko karburatora, zahrial motor, bolo nutne zasrobovat trochu doraz klapky inak skape. A otacky nastavene na 900 a nekolise, len minimalne ale to moze byt celkovym stavom karburatora a zapalovania.2 takže to bolo vekom.

Bohuzial ale zase nenastartujem. Pri volnobehu som trocha tocil rozdelovacom a ako som tocil (proti smere hodin) tak odrazu skapalo a uz nenastartuje, ani ked ho dam približne spat lebo som ho asi otocil moc doprava, a ani zakladnej polohe (nemam stroboskop) pri 7° a hviezdica je pri vystupkoch. Bezkontak. Mohol som tymto cinom nieco odpalit? Ani snaha o nastartovani. Stretol sa stym niekto?8
20:24:26
05.12.2015
xerox422
-> minno: nie nemalo to vpyv, to viem presne lebo som namontoval 4-piesty tak som skusal, a brzdenim som nepozoroval zmeny. Proste to chvilu islo na volnobehu asi 2-3 min a potom odrazu skapal motor o to bol nastavenych na tych 1100 otacok.

No chova sa to inak ako sedr, aspon sme mudrejsi.
20:11:02
05.12.2015
minno
-> xerox422: Tak to kolisanie ti neviem poradit. Nemal som s tym nikdy problem. Moze to byt sposobene tiez nejakou netesnostou. Slapanie na brzdu na to nema vplyv?
19:55:29
05.12.2015
xerox422
-> minno: tak som priblizne odhalil kde to prisavalo, niekde okolo podtlak hadice, zapchal som to srobom do sania a div sa svete uz to udrzi volnobeh. Kde je presne porucha budem skumat pondelok.

A teraz by som chcel vyriesit kolisanie otacok na volnobeh, dost mi to kolise. Co vymenit na lekri alebo utrazvukove cistenie celeho karburatora?
09:54:21
05.12.2015
minno
-> xerox422: Z falošného prisávania by som LEKRa moc neupodozrieval, ten je rovný ako svieca aj po mnoho km. Ak niekde prisáva, tak jedine ak sú rozpadnuté tesnenia (medzi hlavou a sacím potrubím, medzi sacím potrubím a karburátorom), prípadne okolo osičky klapky, lenže aj to je scifi, tieto karburátory vydržia hodne, to by musel mať ten karb už tak 500 tis. km na hrbe.

Zameral by som sa na to, či to doteraz chodilo v poriadku, alebo nie. Ak to doteraz bolo OK, niečo sa tam muselo poruchať. Ako tam dávaš tie prsty medzi klapku vzduchovej prívery?3 Vložením prstov obohatíš zmes, rovnako ako to robí aj samotná prívera, ale otáčky by týmto úkonom nemali vzrásť (aspoň nie tak moc).
22:14:51
04.12.2015
xerox422
Ked neviem nastavit volnobeh na 900 ot. max na 1100 inak po chvilke skape, može to byt falosnym prisavanym vzduchu? Ked je zohriaty uplne a dam prsty medzi klapku vzduhovej privery, tak sa zvysi volnobeh asi na 1800 ot.

kde vsade moze prisavat vzduch okrem medzi sacim a lekrom?
21:33:19
20.09.2015
ochoda
-> Vojťas: Jojo, vodu. Tak ono to protíká, ale mám přívod jakoby kolmo na sytič většinou je z boku, tak jesi to neva.
21:27:14
20.09.2015
Vojťas
-> ochoda: myslis jako vodu? musis to mit tak aby tam neco protikalo 3
21:02:57
20.09.2015
ochoda
HEle dotaz, mám LEKR. Záleží jak zapojim vývod a přívod na sytič nebo to můžu mít jak chci?
23:06:04
25.08.2015
ondrej.
-> LUKAS: Však som ti písal - skontroluj si, či je vo veku karburátora dobre utiahnutá tá rúrka sýtiča - ústi do dutiny nad trysku sýtiča. Tlmítko by malo byť pod ňou. Ak je rúrka voľná poklesne a sýtič môže mať nadmerne bohatú zmes. Motor má potom nízke otáčky, ide nepravidelne a z výfuku idú čierne sadze.. To si skontroluj a daj vedieť.

Predpokladám, že ovládanie sýtiča je v poriadku, ako si naznačoval..
21:57:12
24.08.2015
LUKAS
-> ondrej.: Gramatika sa obávam lepšia nebude s diktátov som mal za 5, prejdime ku teme karbec mam novi z autotechny ma 2-3 roky.osadenie je seriove 130kove nič ani nepohnute..začalo to z ničoho nič robit ...pri použity sytiča skratka uplne nič otačky dalo ledva nad volnobežne 1100ot. karbec som rozobral pozrel aj dyzu sytiča nič nikde ani smietka,to tlmitko sa kde nachadza ? Nemalo by tam nič chybat lebo sytič šlapal vždy ...Bohate ??-mam to v zakladnom nastaveni na SEDR a jemne doladene čiže vylučujem.
21:16:32
23.08.2015
ondrej.
-> LUKAS: Ten tvoj popis je dosť nepresný, kľudne to môže byť aj priveľmi bohaté, čomu by zodpovedali tie pomerne nízke otáčky so sýtičom, čo udávaš. Skontroluj si správnosť osadzovacích prvkov v karburátore, vrátane utiahnutia tej trubičky sýtiča vo veku a či je tam aj tlmítko. A potom treba presne popísať, ako sa to správa.

A snaž sa trocha aj s gramatikou, nech sa to lepšie číta... 8
20:19:43
23.08.2015
LUKAS
Ahojte,využijem tuto temu karbec 130 SEDR nefunguje alebo iba slabo funguje sytič, vytahnem pačku v introši alebo aj na karbeci za tiahelko a na studeny štart my zdvihne volnobeh max na 1100-1200ot ..drži a postupne zdochne ..karbec som prekontroloval prefukol všetky dyzi aj sytičovu pozrel vytahol prečistil (sice nebolo čo treba čistit takže preventivne:) )veka rovne ,karbec mam od novoty kupeny noví.

motor ma tah a volnobeh drži krasny pravidelny ked sa už zohreje..nechcipa ani nič podobne len te štarty poslednu dobu tam necitit vôbec sytič že je v činnosti. Kto mal stym skusenost ?
upraveno 1x, naposled 23.08.2015 20:24:27
09:13:56
11.08.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
ale nějak nepumpičkuje akcelerační pumpička, jak tam patří ten divnej pléšek s tim camprlikem uprostřed?
08:59:31
11.08.2015
minno
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): hlavne, že si si pomohol1
22:32:24
10.08.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): (sytič málo sytil, už fungujeme)
20:01:56
09.08.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
že tak votravuju, když se mi konečně povedlo nasadit motor a všecko zapojit tak nee naskočit a svíčky sou suchý, po čem mám jít? :-o v půlce vedra a po vyklepání akumulátoru jsem to vzdal :)
upraveno 1x, naposled 09.08.2015 20:02:13
13:08:38
14.06.2015
Peckin
Tak jsem na to koukal a odpojovač běhu naprázdno cvaká, přívěra zůstává otevřena a škrtící klapka je na dorazu. Napadá mě palivová pumpa nebo plovákplovák.
18:31:21
26.05.2015
minno
-> Peckin: Je to divné. Skontroloval by som, na akom stupni stupňovitej vačky ostáva otvorená klapka pri tomto problémovom stave a tiež by som preveril, či je pri tomto stave sytičová prívera naplno otvorená tak, ako má byť. Tiež by nebolo odveci skontrolovať, či riadne fachá odpojovač voľnobehu.
18:01:43
26.05.2015
Peckin
Úplně to chcípá. Stačí po jízdě stát deset minut nebo ten motor úplně neprohřát a je to v háji.

Na sto pětce jsem lekra měl a makalo to dobře. Vůbec bych se nebál to tam namontovat.
14:46:30
26.05.2015
zajoch
Sem si to tu pročetl, ale mám otázečku.... má někdo nějakou zkušenost s lekrem na motoru Š105??
12:44:18
26.05.2015
minno
-> Peckin: Vlažný, to znamená aká teplota? Nedrží voľnobeh, to znamená že motor zhasína, alebo sú len veľmi nízke otáčky?
09:24:41
26.05.2015
Peckin
Take teď řeším jeden problém s lekrem. Karburátor je po opravě a serizeny. Za studena a za tepla vše dobře funguje, ale když je motor vlazny tak nádrží volnobeh a trvá dost dlouho než se to srovná. Mám tenhle karburátor i ve škodě 125 a tam maká dobře i za vlažna, akorát déle točí startér. Vůbec me nenápadná čím by to mohlo být... Máte někdo nějaký nápad?
19:56:23
09.05.2015
Jozef2
Ale náhodou mohol mať karburátor úplne v poriadku a aj tam mu to išlo ako slimák hore oknom...

Áno, viem, o čom píšem, ja mám momentálne ten istý problém, poškodenú AC pumpu, je v nej netesný spätný ventil a tak motor nedosahuje plného výkonu ;) To len tak na objasnenie problému, že sú aj iné veci, ktoré môžu ovplyvniť výkon ;)
10:09:54
14.04.2015
dragon_cb_cz
-> Kadelus: To jsi tam měl SEDR ze 105ky a ve druhým stupni strčenej hadr ne? Na 110km/h bez problémů rozmotám i MBčko a zas takovej test trpělivosti to není....
08:48:52
14.04.2015
minno
-> sep: asi tak
07:14:55
14.04.2015
sep
-> Kadelus: :otázka jestli to nebylo spíš technickým stavem předchozí karburace.
06:03:04
14.04.2015
Kadelus
Tak po několika kilometrech (asi po 150) můžu říct že lekr je paráda. Dříf rozmotat Rapida na 110Km/h byl celkem test trpělivosti a dneska ho musim ve 120 krotit - divočáka jednoho:-)1
16:57:05
22.02.2015
Jozef2
Jedíne, čo ma napadá je obohacovač prvého stupňa. Už ma raz obabral.
16:55:54
22.02.2015
minno
-> Jozef2: no ale ako a kadiaľ by tam šlo viac benzínu?
16:53:59
22.02.2015
Jozef2
-> minno: jáj takto to tam je... dávno som ho nemal rozobratý. Tak je to jasné, ide tam viac benzínu...
16:51:19
22.02.2015
minno
-> Jozef2: Hladina sa nedá nastavovať. Žiadny jazýček na plaváku nie je.
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od minno vložen 22.02.2015 16:51:19
12:50:32
22.02.2015
Jozef2
O tom šľapaní na voľnobehu som to zle napísal.

Keby som chcel motor "túrovať", nemôžem, lebo skape, keď na to prudko dupnem a popustím pedál. Dobre sa to dá pozorovať, keď je zaradená rýchlosť a pridám plynu viac, že motor sa nerozbehne hneď, ale až za chvíľku.



Ale tá hladina sa dá nastaviť jazýčkom na plaváku, v ktorom je ihlový ventil, či?
11:05:00
22.02.2015
minno
-> Jozef2: Hm, tak to je zaujímavá porucha. Ešte som sa s tým u LEKRa nestretol. Popravde na voľnobehu som ani neskúšal prudko zošľapávať plyn viackrát za sebou :) Ale za jazdy s tým problém nemám.

Inak samozrejme ak to takto spravíš na voľnobehu viackrát za sebou a nenecháš to množstvo vstreknutého benzínu dostatočne prehorieť a hneď vypneš motor, tak je potom problém so štartom....To je podľa mňa asi normálne. To isté platí ak našľapeš viackrát do plynu pri vypnutom zohriatom motore.



Ja mám výstrek z akceleračnej pumpičky nastavený úplne naplno koľko to šlo (tou silónovou šteľovacou vačkou na mechanizme páky akceleračnej pumpičky) a funguje to dobre, nezadúša sa to.....

Hladina benzínu v plavákovej komore je u LEKRa konštantná a nedá sa šteľovať, je daná plavákom. Ak je problém s hladinou, možná príčina je jedine vadný plavák (deravý?), alebo netesný ihlový ventil.
08:04:06
22.02.2015
Jozef2
Štartovanie je v pohode a aj všetko ostatné.

S tým palivom je to takto: keď je auto na voľnobehu a prudko zošľapnem plynovýn pedál, ktorý hneď aj pustím, motor skape. Keď to urobím viackrát po sebe, motor sa nedá hneď naštartovať.

Tak si myslím, že tam strekne viac paliva a preto nechytí. Alebo je možnosť, že je nízka hladina v plavákovej komore... Musím pozrieť do múdrej knihy...

A navyše: príklad: mám zaradenú trojku, 3000ot/min, pedál prešľapnem prudko na podlahu, motor prestane ťahať na chvíľu a po pár sekundách ako keby "ho v ryť kopol" (vystrelí jak raketa) a ťahá perfektne. Nie, nie je vadné niečo okolo druhej komory, lebo to robí aj pri menšom pridaní plynu, keď ešte nie je druhá komora odblokovaná.



Nuž čo, aspoň je sranda :D A hlavne v tedy, keď ma chce obehnúť Fóbia 1.2 so štyrma ľudmi na palube a šofér len nechápavo pozerá, že ma nevie dobehnúť :D
22:44:55
21.02.2015
minno
-> xerox422: ale objemový ovládač slúži len na prvotné pootvorenie prívery ihneď po naštartovaní ako sa vytvorí podtlak, ďalej to už otvára iba bimetal. Na bohatosť zmesi to má vplyv teda len chvíľku.
20:48:18
21.02.2015
xerox422
-> Jozef2: Ale radšej kup novy ovladač, štartovanie a celkova funkcia je lepšia. Inak mam aj ja dojem ked bol vadny kus, že tam išlo viac paliva, usudzujem to podla vacsiaho oblaku dymu za mnou.
18:26:53
21.02.2015
minno
-> xerox422: Tak fajn, hlavne že sa podarilo.



-> Jozef2: aj tak sa dá no :) A ako to myslíš, že tam ide viac paliva ako má, čím to?
10:14:08
21.02.2015
Jozef2
-> minno: Ja mám tiež vadný objemový ovládač a ide to fajn. Spravil som to tak, že sa prívera nedá úplne zatvoriť 1



Ale zas mám problém, že tam ide viac paliva, ako má :( ...to je tak, keď beriem veci z vrakoviska.
Extreme Tyres