skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2954 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 01.11.2011 do 11.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> U-Geen 28.05.21 22:12:27: Buď v klidu, já byl dneska v Sosnový a i s cestou to na 100km vychází na 18 litrů benzínu a 2 deci oleje 

upadám v depresi
Poslední nádrž na Mazdě (řídil jsem jenom já) 6,5l/100km. Docela potěšilo na skoro dvoutunový minibus

-> dragon_cb_cz: to jo no, když to tak 60% času jede na volnoběh :-)
-> U-Geen: Tak ty bys to stejně měl měřit spíš v motohodinách, ne? 

-> dragon_cb_cz 08.05.21 21:48:54: Zato novému majiteli Cromaňonce klesla spotřeba o dva litry na 5,5 litru.
Asi bych měl zvolnit, když já se tak rád povozím. 


Tankoval jsem a nuloval počítadlo v pondělí večer (viz -> dragon_cb_cz 23.11.20 20:39:43: ) kousek od domova. Když jsem se teď ráno vrátil domů, tak takhle - a to auto prakticky nevyjelo z Prahy. Tolik k důvodům proč raději automat a nejraději bych elektriku...
-> U-Geen: Na platformách jsem v zimě jezdil v pohorkách a to fungovalo no 

uz jsem nedaval psychicky uskrcenou feldu, ktera jezdila za 6,5l, tak jsem ji znemil nastaveni a ted lita za 8 (tak kdyz je lpg za 10 kacek)
A povedlo se mi docela vyresit i to ochuzeni v zatackach...
A povedlo se mi docela vyresit i to ochuzeni v zatackach...
-> dragon_cb_cz: bez, naslapy jsem zahodil. Jinak navleky mam nejaky cinsky a docela ok, jeste tak jeden kus sezony s platformama snad daj, ale rozervany uz na podrazce pochopitelne jsou.
-> King: Hele já třeba krom fakt silnejch mrazů mám na rukou jen hodně tenký "běžecký" rukavice z LIDLu za kilo. Prvních pár stovek metrů to bývá krušný, ale jak se dostanu do tempa, tak se ruce prokrví a je to OK. Ale nohy, to je jiná story. S návlekama to jde, hlavně se silničnáma tretrama - s MTB jsem je velmi rychle rozšlapal, což u návleků za litr zamrzí. Takže jsem pak koupil zimní tretry a od tý doby si chrochtám. 20km v těch -15°C do práce v poho a třeba v -5°C nebyl problém ani 80km švih.
-> dragon_cb_cz: Dodoneška nechápu, jak jsem moh jako mladej kokot jezdit na Fišerovy v hlubokejch mrazech na hulváta v Botaskách, jenom s teplejma fuseklema, na rukou takový "podzimí rukavičky ", jedinej zimní doplněk byly zateplený "čapáky " a jako ochrana hlavy jenom účes "prdel" s "dekou" (na Jágra)



-> MATTESS: Taky jsem jezdil do práce i v -15°C, ale jen 20km teda.
-> U-Geen: A s nášlapama nebo bez nich? Kufr tvoří tepelný most.
-> U-Geen: Snad předloňskou zimu, když bylo asi -18°C, psal Luboš, že už je asi zima, když to nechce moc přehazovat

-> dragon_cb_cz: hele s tim jsem (se zimnima ponozkama a pripadne navlekama na boty) nejak nemel problem.. spis mi mrznou prsty na rukou, i se zimnima rukavicema. Pravda, zadny extra vzdalenosti to nebyly (vetsinou tak do hodky jizdy)
-> U-Geen: I v tretrách 

-> dragon_cb_cz: co nejezdit v sandalech? :)
-> Jirik_Tuňák1983 24.11.20 11:52:13: 4km se na kole dají v pohodě. Na delší vzdálenosti to nedávaj nohy - hlavně prsty promrznou fest.
-> dragon_cb_cz 24.11.20 10:38:34: Do aktuálního zaměstnání to mám cca 4 km, takže klidně. Když je tepleji, tak kolo a skútr. Možná zkusím i to kolo v zimě.
-> dragon_cb_cz: trošku po meste ale väčšinou mimo
-> suri: No spíš jestli to je někde mezi vesnicema, nebo přes semafory atd?
-> Jirik_Tuňák1983: A budeš jezdit MHD?
-> Jirik_Tuňák1983: A budeš jezdit MHD?

-> dragon_cb_cz 24.11.20 09:50:01: Já mám teď město nezbytné cukačky pár km za 15.
Někdy je to i 5 km.
Za chvíli vůz na zimu zase odstavím.

Za chvíli vůz na zimu zase odstavím.
-> dragon_cb_cz: 15km ráno , 15km poobede , sem tam ide brat dlhšie ... ja nechodím nikde
-> suri: Takže ti to vychází na spotřebu tak 8-8.5 l/100km? Jaké trasy?
Já se se Sobama v benzínu většinou motám 9-11 litrů, podle toho jestli je víc města, nebo dálek... ta nafta je v tomhle zlatá. A jelikož jsme s tím za rok a kousek najeli 23 tisíc, tak tý volby nelituju.
Já se se Sobama v benzínu většinou motám 9-11 litrů, podle toho jestli je víc města, nebo dálek... ta nafta je v tomhle zlatá. A jelikož jsme s tím za rok a kousek najeli 23 tisíc, tak tý volby nelituju.
-> U-Geen 24.11.20 07:33:04: Ani ne, asi jsem byl oslněn tou zelení. 

-> Jirik_Tuňák1983: to sis nevsim toho legracniho otackomeru?
-> dragon_cb_cz 23.11.20 21:46:18: Ono mi nedocvaklo, že je to nafta. 

-> dragon_cb_cz: ja mám teraz 500 a 100 dojazd ešte ... poobede natankujem aby mi ráno išlo webasto -> Jarda: 1,8TSI
-> suri 23.11.20 20:42:19: co mas za motor?
-> Jirik_Tuňák1983: Základ byla cesta Praha-Děčín-Praha v klidném tempu - to jsem přijížděl a budík ukazoval 4.4l / 100km
Pak jedna cesta na chalupu, nějaký popojížďky a Alči cesty s dcerou do školy a do práce - to už Praha byla.
-> suri: Tak je to nafta... nádrž je myslím 62l, na těch 1100km by to asi vyšlo v klidu, ale nechtěl jsem zítra při dojíždění mít stresy nebo tankovat někde za draho... A nebo jsi to myslel, že nedokážeš stlačit nájezd pod těch 600km ať jezdíš jako sebevětší prase?

-> suri: Tak je to nafta... nádrž je myslím 62l, na těch 1100km by to asi vyšlo v klidu, ale nechtěl jsem zítra při dojíždění mít stresy nebo tankovat někde za draho... A nebo jsi to myslel, že nedokážeš stlačit nájezd pod těch 600km ať jezdíš jako sebevětší prase?

-> Jirik_Tuňák1983: Ze Sněžky do Kolína celou dobu z kopce 

-> dragon_cb_cz 23.11.20 20:39:43: To asi není po Praze, což? 

-> dragon_cb_cz: fú , ja mám tak 600 km na 55 nádrži a neviem to dať nižšie
Nový sobí rekord na jednu nádrž... O1 s AGR to není, ale na to jak těžká je to kráva (teda Sob)... spoko.
-> Syny: to bude dělat město a krátká trasa. Já mám za ten rok průměr 5,3, město jezdím minimálně. Ráno do práce to vychází 4,9-5,3 a když jsem před měsícem jezdil delší cestu kvůli objížďce, šla spotřeba 4,7-5,0
-> Syny:
Kámoš s OIII 2,0 TDI 110 kW měl dle PP na trase Beskydy - Pardubice spotřebu téměř stejnou jako já na OI s Pyčtuninkem (tuším 4,5 vs 4,3). Ono taky ne, když jsme nejeli zrovna pomalu a 2000 otáček mi to točí už při 100 km/h.
Kámoš s OIII 2,0 TDI 110 kW měl dle PP na trase Beskydy - Pardubice spotřebu téměř stejnou jako já na OI s Pyčtuninkem (tuším 4,5 vs 4,3). Ono taky ne, když jsme nejeli zrovna pomalu a 2000 otáček mi to točí už při 100 km/h.

-> palinator: Tak to neni treba, ono s timhle jde urcite taky jezdit za min nez 5,9 co jezdim ja, ale me ty usporny "eko rally" nejak neberou, takze se motam kolem tech 6ti se svym stylem jizdy. Navic v tom prumeru mam cesty do prace, coz jsou ne uplne dlouhy trasy, castecne i po meste. Tohle byla nejaka podivna vyjimka ani nevim cim zpusobena 

-> Syny:
Pak beru vše zpět a omlouvám se.
Famfula, jak to chodí?
Pak beru vše zpět a omlouvám se.

Famfula, jak to chodí?

-> palinator: CBDB
-> Syny:
Já myslel že tam máš taky CAYC.
Já myslel že tam máš taky CAYC.
-> palinator: No, jiny to je a hlavne tam bude asi taky rozdil v motorech. Vzhledem ktomu, ze prumernou dlouhodobou mam 5,9 a v zime 6,3 , tak spotreba pod 5 je pro me porad docela vzacnej ukaz :)
-> Syny:
Golf je o tolik jiný auto?
Co se týče rozměrů, hmotnosti, atd.
Golf je o tolik jiný auto?

-> palinator: Ja ale nemam Rapida.
-> Syny:
Já teda nevim, ale u Rapida stačí jet tak, jak dovolí provoz a moc zbytečně neplejtvat a ukáže třeba 4,2... víceméně každýmu, kdo s tim jede. U nás nikdo není z řad nerváků, který musej stát na plynu, aby co nejrychlejc dojeli k zadku kamionu, pak brzdy, nechat odjet a znova.
Ale třeba jen ty palubáky ukazujou jinak. Každopádně ten Rapid na přeplněnou nádrž těch 1400 najede taky víceméně bez problémů. 
Horší je to, když se jezděj kopce nebo město, to ten Rapid moc neumí, ten má nejradši pětku a stálejch 100 km/h.
Já teda nevim, ale u Rapida stačí jet tak, jak dovolí provoz a moc zbytečně neplejtvat a ukáže třeba 4,2... víceméně každýmu, kdo s tim jede. U nás nikdo není z řad nerváků, který musej stát na plynu, aby co nejrychlejc dojeli k zadku kamionu, pak brzdy, nechat odjet a znova.


Horší je to, když se jezděj kopce nebo město, to ten Rapid moc neumí, ten má nejradši pětku a stálejch 100 km/h.