
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 1001 až 1050) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
Normalni svizna jizda, predjizdeni, klima.
Na 18", za me to jde
Na 18", za me to jde
-> palinator 21.08.18 19:52:44: Když se to co píšeš přitáhne za vlasy, tak v podstatě ano. Vyšší spotřebu to ukazuje při popojíždění, než spadne směrem dolů a i během jízdy v malé zátěži, jak zmiňoval Alenka. Oproti tomu při dálniční a nebo okreskové jízdě s vysokým podílem důkladných akcelerací při předjíždění a nebo jen tak pro zábavu (prostě když to ženeš svižně), je spotřeba mnohem nižší. A to i při rychlostech kolem 120 - 150, kdy tímto způsobem jedeš.
Na tvoji spotřebu bych se nikdy nedostal. Nejbližší je mi ta Michaelova, u mne s vyšší stavbou vozu kolem 6,2 - 6,4. V horších jízdních situacích, tj. vyšší podíl města a okolí, klidně i 6,9.
Jaký podíl na spotřebě má můj jízdní styl, to se neodvažuji odhadovat.
Možná proto mi druhé auto žere 12,4. 
Na tvoji spotřebu bych se nikdy nedostal. Nejbližší je mi ta Michaelova, u mne s vyšší stavbou vozu kolem 6,2 - 6,4. V horších jízdních situacích, tj. vyšší podíl města a okolí, klidně i 6,9.
Jaký podíl na spotřebě má můj jízdní styl, to se neodvažuji odhadovat.


-> Alenka 21.08.18 20:12:30: pred nejakou dobou jsi rikal, ze jsi neco vyvinul na BMM. Osvedcilo se to a funguje to?
-> palinator: Tušimže v oblasti stechiometrickýho poměru / největšího krouťáku jo - někde to někdo popisoval. Což ovšem není 6500 ot/min
Dneska dle PP 6,5, včera taky - dlouhá trasa a hlavně zpátky už jsem jel za kamionem. Taková chvilka oddychu a na spotřebě je to hodně znát, když tempaří někdo jinej. Jinak po městě tak za vosum, ale to je neplynulostí. Kdysi na starý Hradubický v F 1,4 ukazoval 5,5, což se mi nepovedlo napodobit, ale i tak slušný - po asi 12 km, z toho kus po městě.

Dneska dle PP 6,5, včera taky - dlouhá trasa a hlavně zpátky už jsem jel za kamionem. Taková chvilka oddychu a na spotřebě je to hodně znát, když tempaří někdo jinej. Jinak po městě tak za vosum, ale to je neplynulostí. Kdysi na starý Hradubický v F 1,4 ukazoval 5,5, což se mi nepovedlo napodobit, ale i tak slušný - po asi 12 km, z toho kus po městě.
-> Alenka:
Však já jsem to tak myslel s tim průběhem tlaku, jen jsem to teda blbě nazval předvstřik (úpravou časování ale můžeš teoreticky docílit vyššího předvstřiku (samozřejmě s náležitým požadavkem od jednotky), pokud bys chtěl ne?).
Však já jsem to tak myslel s tim průběhem tlaku, jen jsem to teda blbě nazval předvstřik (úpravou časování ale můžeš teoreticky docílit vyššího předvstřiku (samozřejmě s náležitým požadavkem od jednotky), pokud bys chtěl ne?).
-> saskyn2: BKP je PPD čili jednotka Siemens.
Na ty jsem nic neřešil, protože jich už většina dojezdila a program v jednotkách Siemens je jeden velký clusterfuck, který odmítám rozmotávat
-> Milan 136: tvoje PD je v sérii, tak jasně, že žere :)
Když ale upravíš na max účinnost 2.0 PD a 2.0 CR tak bude úspornější PD. Při nízké zátěži výrazně, se zvyšující se zátěží se to srovná.
-> palinator: ty jsi psal u PD o předvstřiku. Předvstřk se s časovánim rozvodů nemění. Mění se pruběh tlaku ve vstřikovači v vůči poloze klikové hřídele.
1.6 CR dosahuje nižší spotřeby zejména kvůli nižším parazitických ztrátám daných nižším objemem a hlavně díky jednohřídelovému pětikvaltu.
Není náhoda, že všechny Greenline, Bluemotion atd. používaly vždy 5Q MQ250 a ne teoreticky vhodnější 6Q MQ350...
Co ce týče srovnání PD a CR, tak srovnávám 1.9/2.0 PD a 2.0 CR.
2.0 CR při ekorallye těžko dostaneš (reálně) pod 4l, přitom 1.9l PD s pětikvaltem stáhneš klidně pod 3l.
Pak zrychlíš na dálničních 120,a oba motory pojedou se stejnou spotřebou okolo 4l.
PD má prostě větší rozsah dosažitelné spotřeby směrem dolů a je jen na řidiči, jestli je schopný toho využít.
Na ty jsem nic neřešil, protože jich už většina dojezdila a program v jednotkách Siemens je jeden velký clusterfuck, který odmítám rozmotávat

-> Milan 136: tvoje PD je v sérii, tak jasně, že žere :)
Když ale upravíš na max účinnost 2.0 PD a 2.0 CR tak bude úspornější PD. Při nízké zátěži výrazně, se zvyšující se zátěží se to srovná.
-> palinator: ty jsi psal u PD o předvstřiku. Předvstřk se s časovánim rozvodů nemění. Mění se pruběh tlaku ve vstřikovači v vůči poloze klikové hřídele.
1.6 CR dosahuje nižší spotřeby zejména kvůli nižším parazitických ztrátám daných nižším objemem a hlavně díky jednohřídelovému pětikvaltu.
Není náhoda, že všechny Greenline, Bluemotion atd. používaly vždy 5Q MQ250 a ne teoreticky vhodnější 6Q MQ350...
Co ce týče srovnání PD a CR, tak srovnávám 1.9/2.0 PD a 2.0 CR.
2.0 CR při ekorallye těžko dostaneš (reálně) pod 4l, přitom 1.9l PD s pětikvaltem stáhneš klidně pod 3l.
Pak zrychlíš na dálničních 120,a oba motory pojedou se stejnou spotřebou okolo 4l.
PD má prostě větší rozsah dosažitelné spotřeby směrem dolů a je jen na řidiči, jestli je schopný toho využít.
-> Jirik_Tuňák1983:
Že čim víc přidáš plyn tim víc klesne spotřeba jo?
Že čim víc přidáš plyn tim víc klesne spotřeba jo?

-> palinator: Přesně jak to popisuje Alenka, tak stejné jsou i moje praktické zkušenosti. Včetně nižší spotřeby ve střední až vyšší zátěži.
-> Alenka:
Asi budu muset vytáhnout z tátovy FIII TDI, za kolik to jede doopravdy, protože si pochvaloval zvětšenej dojezd oproti 1,6 TDI. A služební Rapid TDI teda ukazuje hezčí čísla než rotačka, nevim jakej je reál. A proč by vlastně CR neměl umět jezdit za míň?
A pokud nemá vliv hraní si s rozvodama u PD na průběh vstřiku (jasně že konkrétní okamžik v nějakým rozmezí si řeší jednotka), pak nevim proč to specifický nastavení děláš.
Navíc spritmonitor mluví trochu jiným jazykem, když třeba 1,6 TDI je na prvních příčkách ve spotřebě spolu s Greenline 1,2 TDI
E: nebo se srovnává 1,9 TDI, 2,0 TDI-PD a 2,0 TDI-CR?
Asi budu muset vytáhnout z tátovy FIII TDI, za kolik to jede doopravdy, protože si pochvaloval zvětšenej dojezd oproti 1,6 TDI. A služební Rapid TDI teda ukazuje hezčí čísla než rotačka, nevim jakej je reál. A proč by vlastně CR neměl umět jezdit za míň?
A pokud nemá vliv hraní si s rozvodama u PD na průběh vstřiku (jasně že konkrétní okamžik v nějakým rozmezí si řeší jednotka), pak nevim proč to specifický nastavení děláš.

Navíc spritmonitor mluví trochu jiným jazykem, když třeba 1,6 TDI je na prvních příčkách ve spotřebě spolu s Greenline 1,2 TDI
E: nebo se srovnává 1,9 TDI, 2,0 TDI-PD a 2,0 TDI-CR?
-> Alenka: asi to budes muset vysvetlit mymu PD

-> Alenka: Hele za kolik mi bude jezdit po tvé úpravě BKPčko

-> palinator: CR v žádném případě nedokáže jet za míň než rotačka nebo PD.
Dokáže ukázat nízká čísla na palubáku, ale reálná spotřeba je úplně jinde.
Dovolil bych si říct, že co se týče účinnosti při částečném ztížení, tak (odhlédneme-li od míry dokurvení SW řízení motoru) nejlíp jsou na tom PD, následně rotačka a potom s velkým odstupem CR.
S CR téměř není možné jet v reálu pod 4l, a to ani když se komplet upraví SW.
Rotačka i PD tuto disciplínu zvládá s přehledem ani se není potřeba příliš snažit.
CR umí být relativně usporné při střední až vyšší zátěži díky pokročilé technologii přeplňování a dlouhým kvaltůmí, ale pokud se bavíme vyloženě o ekorallye, tak za nejmíň je schopné jet PD.
A jen poznámka k PD a časování rozvodů - nastavení rozvodů nemá žádný vliv na počátek vstřiku. Ten si řídí jednotka bez ohledu na synchronizaci rozvodů :)
Dokáže ukázat nízká čísla na palubáku, ale reálná spotřeba je úplně jinde.
Dovolil bych si říct, že co se týče účinnosti při částečném ztížení, tak (odhlédneme-li od míry dokurvení SW řízení motoru) nejlíp jsou na tom PD, následně rotačka a potom s velkým odstupem CR.
S CR téměř není možné jet v reálu pod 4l, a to ani když se komplet upraví SW.
Rotačka i PD tuto disciplínu zvládá s přehledem ani se není potřeba příliš snažit.
CR umí být relativně usporné při střední až vyšší zátěži díky pokročilé technologii přeplňování a dlouhým kvaltůmí, ale pokud se bavíme vyloženě o ekorallye, tak za nejmíň je schopné jet PD.
A jen poznámka k PD a časování rozvodů - nastavení rozvodů nemá žádný vliv na počátek vstřiku. Ten si řídí jednotka bez ohledu na synchronizaci rozvodů :)
-> dragon_cb_cz:
Jo, bulharská konstanta (ve srovnání s dlouhodobou spotřebou), tu jsem sem zapomněl dát.
www.spotreby.cz/skoda-oct avia-i-combi-1-9-tdi-66-kw -90-hp-a51303
Jo, bulharská konstanta (ve srovnání s dlouhodobou spotřebou), tu jsem sem zapomněl dát.

www.spotreby.cz/skoda-oct avia-i-combi-1-9-tdi-66-kw -90-hp-a51303
-> Jumbo: Podstatný ještě je, jak moc velkou bulharskou konstantu má tvůj palubák
Já se uměl s O1 dostat na "spotřebu" asi 3.3 (na jednu nádrž)? ale reálně to bylo o víc jak litr výš... A ten "automat" je šumák, DSG spotřebě neškodí tolik jako klasické HDM, resp. bych řekl, že jí spíš pomáhá než naopak... 4x4 moc nepomůže, to je fakt.

-> Jirik_Tuňák1983: Tak já nevím, já v něděli motal s Yetim město/okreska/dálnice po Brně a okolí a měl 5,3l/100 km a to je v automatu a 4x4...
DPF na tom bude mít jen minimální zásluhu. Spíš jde o emise NOx. Jinak aktuální CR uměj jet za míň, než tahle rotačka. Mj. díky dlouhejm kvaltům. Turba, vstřikování jako takový a technologie samotnejch motorů jsou prostě jinde. U PD je určitě alfou a omegou předvstřik (resp. pásmo, ve kterým může dojít efektivně ke vstřikování), o kterým podstatně rozhoduje nastavení rozvodů.
A Alenka by se vám rozpovídal, jaký kouzla jdou s CR dělat.
A Alenka by se vám rozpovídal, jaký kouzla jdou s CR dělat.
-> Nwkt: Je fakt, ze mi Golf (CR) zere min nez tenkrat sluzebni Passat (PD), ac tedy to nejde uplne presne srovnat (Passat byl tezsi a 4 motion), na druhou stranu uplne nejmensi spotrebu co jsem s Golfistem mel byla prumerna 4,5 - pri vyletu na Javor a zpatky a to jsem vylozene zkousel jet na spotrebu. Pod 4 to fakt nezvladam 

-> Jirik_Tuňák1983: žerou míň jak PD
-> Jirik_Tuňák1983: Protože DPF...
Zdá se mi to a nebo common raily žerou skutečně víc?
Dneska jsem jel mírně eco mode. 
V mezičase v PCE na trase Chvaletice - Hradec Králové, centrum.
Toho času přesně 1242 km od posledního tankování.

V mezičase v PCE na trase Chvaletice - Hradec Králové, centrum.
Toho času přesně 1242 km od posledního tankování.

-> MerHanz: jasně, tohle jsou rekordy při šolichání po okreskách uprostřed noci, ale zkus si to se sériovkou :)
V reálném provozu vezmou tak o litr víc.
V reálném provozu vezmou tak o litr víc.
-> Tomaso435 03.07.18 17:57:16: tata dokazal 1.3 mpi dlouhodobe 5,2, ale jezdil i za 4,8 ja to pod 6,2 nikdy na benzin nedokazal a na LPG okolo 8, uspornejsi je zlutej rapid, tam jsem jezdil i okolo 7, ted Besiny 8,5 ale to jsem jel rychlostne asi tak, jak jezdim s octou, kde je to zas asi o litrik vic
-> Alenka: hezký, ale v reálným provozu blbost. Jezdil jsem s rotačkou 81KW za 5,5-6. Když jsem se snažil tak kolem 5ti. Ano v Tatrách z Podtatranský Lomnice do Popradu jsme byli taky pod 3 s PD 96KW ( po optimalizaci map ). Ale to je zkopečka




Samá kraksna užraná, proč sem nedáte nějaké pořádné TDI?
1.9tdi 66kW ALH s úpravou na snížení spotřeby...

1.9tdi 66kW ALH s úpravou na snížení spotřeby...
Aktuálně slušných kombinovaných 7,5l/100Km. Atmosféra 1,8 a 14 metráků. Ale moc to nehoním a jen couráky jsou pak klidně za 8,5 

Jedna nádrž v pražském, případně blízce příměstském provozu:
-> Tomaso435: 40tka je dlhšia ale mne sa nehodí -> Pavel P@nkáč: to zase na Superbe , najlacnejšia je Octavia
-> suri: to máš dobré já dlouhodobě pod 10 taky ne

-> suri: já zjistil že tahle 40kw mpi má asi jiný 4 a 5 kolečka takže si nechá líbit čtyřku furt kopec nekopec a i to na ní zrychluje zatím co fávo musíš brát tři a plnej tak tohle na 4 a nic plynu uhání... no a pětku taky téměř furt... takže se s tim nechá hrát
-> Tomaso435: ja sa nejdem pod 7 nijak dostať
aktuálně felda 5,8 :) asi sem to dokázal :-D
-> suri: juu moja 3,6
-> Karel.: to mam ted za sebou, -1 dospelej teda :-) : www.spritmonitor.de/en/..
./722336.html?period=on&..
.
-> Karel.:
Tak pak napiš i výsledek.
Tak pak napiš i výsledek.

Ford Galaxy III 1.8tdci cesta do Chorvatska,3dospeli a 2 děti,plně nalozeni

Posledních pár tisíc km vychází docela dobře, asi tuning přinesl výsledky. 
www.spotreby.cz/seat-tole do-afn-1-9-tdi-81-kw-110-h p-a44877

www.spotreby.cz/seat-tole do-afn-1-9-tdi-81-kw-110-h p-a44877
Jelikož jako jediný majitel naftových aut odmítám tankovat na firemní čerpačce a stále beru palivo cca o 8 Kč/l dražší, jelikož už mám v dieslu jen 2 služební auta ve spolumajetku, jelikož už nechci žádný další čtyřválec pro osobní spotřebu, jelikož i soukromý poslední diesel mi v příštím týdnu přestane říkat pane, jelikož mne turbodíry přestávají bavit, jelikož aktuálně pořízený dehet bere kombinovaně 11,5 až 13,5 l nafty/100..........daily pořád drží i při násilí na 18" rozum, ale už nejezdím tolik co dříve, kožené křeslo za stolem je přeci jen pohodlnější.
Když i ten Rapid nebo eRko jezdí za sedmičku?
..........2018 - rok benzínu? více oktanů? více válců?......asi jo, ty woe, asi jo.
Když i ten Rapid nebo eRko jezdí za sedmičku?
..........2018 - rok benzínu? více oktanů? více válců?......asi jo, ty woe, asi jo.

-> King: Jednou někde někdo napsal "milion naftových aut bez DPF" a postupem času se z toho stalo "milion vozů s nefunkčním nebo odstraněným filtrem pevných částic (DPF)". No a tak dlouho se to dokola opakuje, až je z toho pravda...
Dneska když někdo pustí na net neověřený článek o čemkoliv a někdo se toho chytne, za chvilku to opakují všichni...
Dneska když někdo pustí na net neověřený článek o čemkoliv a někdo se toho chytne, za chvilku to opakují všichni...
Dnes jsem viděl Opel Combo nějaké rozvozny jídla a ten hulil jak sestřelenej dvouplošník.
Benzíňák, resp. vůz spalující směs benzínu a oleje v poměru 1:1.
Smrděl jako prase.
Benzíňák, resp. vůz spalující směs benzínu a oleje v poměru 1:1.

-> Jumbo: Demagogie fungovala, funguje a fungovat bude :-)